• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Naismotoristin ajatuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
aina jos olen ekana 2-kaistasissa liikennevaloissa, ni varmasti viereisen kaistan (mies-)autoilijalle on paha paikka se, kun prätkä - se pienitehoinenkin - lähtee ketterämmin valoista. Ja aina yritetään päästä rinnalle ja ohi... Joku ihme punanen vaate toi prätkä on monelle - jotain jonka kanssa pitää kisata - mun mielestä erityisesti miesautoilijoille.  
confused_orig.gif
itse en ole moista kyllä huomannut johtunee tosin pahaäänisestä ja ripeän näköisestä moottoripyörärästä joka ei herätä mitään toiveita kotilokuskille ripeämmästä lähdöstä
tounge.gif

Terve

Jlässä kuulemma autoilijat kiihyttelevät liikennevaloista, en ole ikinä jäänyt katsomaan.

Se on vähän sillai että mopolla ei tarvitse jäädä katsomaan miten ne autoilijat ajaa.

Riku

se on NAINEN, joka ajaa sitä pyörää?

Oletteko miehet kokeneet vastaavaa pyörien selässä?

Seuraava urpå, joka sitä peiliä ei osaa tuijottaa, saa maistaa mun siroa 37:aa, kun kevyen tyttömäisesti potkasen sen peilin huitsin hiiteen...eihän se sitä tarvii...
Henk.koht. olen kokenut vastaavaa typeryyttä niin väinö-penttien kuin irma-annikkienkin suunnasta
mad.gif
. Ei voi sanoa enää, että oli 'akka ratissa'. Enkä usko että pyörällä olevan sukupuoli asiaan vaikuttaa, koska ei nämä tollukat sitä ehdi/tajua katsoa.

Turvallisia kilometrejä!

Aika jännää luettava...
Mut...mut...
Sanoisin kuitenkin, et paljon se on omasta asenteesta kiinni tuolla liikenteessä pärjääminen..
Jos sinne lähdetään asenteella, muut on mulkkuja ja tekee virhietä, niin tulee sellaisia virhetulkintoja, et joku niistä kärsii.
Parempi on lähtee liikenteeseen sillä asenteella, et jokainen meistä mokaa..
Olen tulkinnut suurimman osan torveiluista...torveiluiksi.
Silloin ei tule sitä ongelmaa, et pitää lähtee näyttämään jotain, kostamisesta puhumattakaan.
Kaikkien näiden ajovuosien aikana...olen tulkinnut vain yhden kerran tempauksen ilkeydeksi...muut on menneet hölmöilyn piikkiin...
Se että miehet seuraa naisia, jotka pyörällä ajaa, on aika luonnollista.
Työyhteisöstäni tiedän, et miehiä kiinnostaa aina naisten tekemiset...
Jos siihen uteliaisuuteen suhtautuu, et se on halveksiva...niin pian se onkin sitä.
Aikoinaan itse kun hommasin pyörän ja se kiinnosti työkavereita ja ystäviä...sanoin aina suoraan, että paskat mä tästä hommasta mitään tiedä ja nyt sattu noin ja näin...vastareaktiot oli neuvovia ja sitten alkoivat miehet tunnustaa omia mokiaan..
Ei kannata leikkiä liian itsevarmaa, vaan jos tarvitsee apua, mennä anomaan, että voitteko pojat hiukka jeesata...et noloahan tää on , mut...
Aina tulee miehistä se auttava, ystävällinen puoli esiin.
Nyt pyörä on 1500 ja sanoisin, et sillä saa respektiä...jos ei vouhota..
Jut kaupassa kävin kotia tullessani ja joku tuttu siinä, että oletko pyörällä.Vastasin, että pakko ajaa kun pojat vei auton...johon hörähti kymmenkunta outoa ihmistä, että tuota he ei kyllä usko...ajelet mielikses..
Niinkuin teenkin..
Se että joku haastaa valoissa...vilkuta nätisti, kun kierrättävät konetta ja lähde ajelemaan omaan tahtiis...
Sillä eihän se ole hullu joka yllyttää, vaan se joka siihen menee mukaan....???

Mutta oisko paha virhe ostaa punaiset;
sopis hyvin pyörän väriin
Hmm... pyöräni on kutakuinkin metallinhohtosininen -> kuskille tummansiniset glitter-stringit  
idea3.gif
crazy.gif
Viime PK-ajoissa taisin koko ajan ajaa edellä, mutta se oikeastaan haittaa. koska ei sillä värillä ei ole niin kauheasti väliä.
tounge.gif

Terve

Jlässä kuulemma autoilijat kiihyttelevät liikennevaloista, en ole ikinä jäänyt katsomaan.

Se on vähän sillai että mopolla ei tarvitse jäädä katsomaan miten ne autoilijat ajaa.

Riku
Kiihdyttäminen on yleisempää kuin luuletkaan.
Pysähtynyt ajoneuvo ei lähde liikkeelle ilman kiihdytystä.
033102beer_1_prv.gif

Olisit pitänyt nämä typerät ajatuksesi omana tietona. Pitää ajatella mitä sanoo, ettei sano mitä ajattelee....
Opettele ajamaan reippaampaa vauhtia sillä mopollasi, äläkä jää ohitettuasi siihen etee roikkumaan.
Täällä Pohjanmaalla peiliinpotkija kiilataan ojaan ja varmistetaan lentopallomailalla, että selväksi tuli.

Aika jännää luettava...
Mut...mut...
Sanoisin kuitenkin, et paljon se on omasta asenteesta kiinni tuolla liikenteessä pärjääminen..
Jos sinne lähdetään asenteella, muut on mulkkuja ja tekee virhietä, niin tulee sellaisia virhetulkintoja, et joku niistä kärsii.
Parempi on lähtee liikenteeseen sillä asenteella, et jokainen meistä mokaa..
Olen tulkinnut suurimman osan torveiluista...torveiluiksi.
Silloin ei tule sitä ongelmaa, et pitää lähtee näyttämään jotain, kostamisesta puhumattakaan.
Kaikkien näiden ajovuosien aikana...olen tulkinnut vain yhden kerran tempauksen ilkeydeksi...muut on menneet hölmöilyn piikkiin...
Se että miehet seuraa naisia, jotka pyörällä ajaa, on aika luonnollista.
Työyhteisöstäni tiedän, et miehiä kiinnostaa aina naisten tekemiset...
Jos siihen uteliaisuuteen suhtautuu, et se on halveksiva...niin pian se onkin sitä.
Aikoinaan itse kun hommasin pyörän ja se kiinnosti työkavereita ja ystäviä...sanoin aina suoraan, että paskat mä tästä hommasta mitään tiedä ja nyt sattu noin ja näin...vastareaktiot oli neuvovia ja sitten alkoivat miehet tunnustaa omia mokiaan..
Ei kannata leikkiä liian itsevarmaa, vaan jos tarvitsee apua, mennä anomaan, että voitteko pojat hiukka jeesata...et noloahan tää on , mut...
Aina tulee miehistä se auttava, ystävällinen puoli esiin.
Nyt pyörä on 1500 ja sanoisin, et sillä saa respektiä...jos ei vouhota..
Jut kaupassa kävin kotia tullessani ja joku tuttu siinä, että oletko pyörällä.Vastasin, että pakko ajaa kun pojat vei auton...johon hörähti kymmenkunta outoa ihmistä, että tuota he ei kyllä usko...ajelet mielikses..
Niinkuin teenkin..
Se että joku haastaa valoissa...vilkuta nätisti, kun kierrättävät konetta ja lähde ajelemaan omaan tahtiis...
Sillä eihän se ole hullu joka yllyttää, vaan se joka siihen menee mukaan....???
Tästä mä tykkään
bowdown.gif

Itsellä jalkojen välissä vain 650 ccm mopon moottoria, mutta viisi lasta kasvatettavana. On pitänyt näyttää muuten kuin liikennevaloista kiihdytettäessä.
Harva oikeasti haluu kiusata, mokia tulee kaikille vaikkei niitä aina edes itse huomaa. Jos kaikki tulkitsee ilkeilyksi niin hankalaksi tulee ajelut muun liikenteen joukossa. Kilpailkoon kiihdytysajossa (minun puolestani myös liikennevaloista) ne joita kiinnostaa, ajaa voi myös omaan tahtiin, omaksi iloksi -ja kyytiläisen.
Naisia tässä perinteisen miehekkäässä harrastuksessa on vielä niin vähän, että ukkomieskin mielellään seurailee
wink.gif
Ompahan silmälle iloa ja olleet poikkeuksetta muutenkin mukavia.

Täällä yksi naismotoristi, joka ollut kyydissä istuva motoristi jo monta vuotta, mutta tänä kesänä vasta itse ajanut kortin.

Täytyy myöntää, että jonkin verran noita idiootteja on tuonne liikenteeseen jo mahtunut, vaikken ole montaa viikkoa omalla pyörällä ajellut. Valtaosa kotilo- ja mpkuskeista osaa kyllä käyttäytyä, mutta joillakin tuntuu sitten olevan se asennevamma, että "nainen jumaliste, pakko mennä ohi tai tölviä jotain muuta".

Juuri eilen tuossa ajelin töistä kaikessa rauhassa 50 rajoitusalueella hiekkatietä. Siinä oli yhdestä pihasta tulossa ukko pyörällä ja nainen kyydissä (oli asialliset mp-varusteetkin, lenkkarit, verkkarit ja silleen. Kypärät sentään löytyi.) No, tuohan sitten näki, että nainen meni, ja puolen metrin päässä rekisterikilvestä ajeli hiekkatiepätkän. Asfaltille kun pääsin, niin vähän lisäsin nopeutta, alle kuuteenkymppiin kuitenkin, kun en aikonut sakkoja ottaa. Ukko edelleen kilvessä kiinni, ja ensimmäisen potentiaalisen paikan tullen ohi n. 100 lasissa. Tästä matkaa risteykseen n. 150 m, josta ukko kääntyi eri suuntaan kuin minä. Ei malttanut odottaa risteykseen asti, jonka jälkeen nopeusrajoituskin olisi ollut suurempi, olisi sitten vaikka lähtökiihdyksessä ajanut ohi, jos olisi edes sattunut samaan suuntaan tulemaan.

Ja onhan näitä muitakin sattunut. Pitääkin vielä olla sellainen ajotakki, että oletettavasti kaikki tietää, että nainen on kuskina.

Tästäkin keskustelusta on luettavissa, että toiset moottoripyöräilee ajamisen ilosta ja toiset näyttämisen halusta. Itse tyydyn keskittymään liikenteessä olennaisiin asioihin.

niin kai se on joka asiassa, jota me täällä telluksella touhutaan. Joku ajelee kotilollaan vain siksi, että pääsis johonkin, joku toinen ajelee huviajelua "ei-mihinkään" ja kolmas kiillottaa puskurin ja lähtee pillurallia vääntämään. Naapurin maija käy vaateostoksilla, jotta toppatakki olis lämmin ja tuulenpitävä talvipakkasilla ja työpaikan irmeli taas miettii, pitäiskö stringien pitsireuna vilkkua hameen alta vai yltä. Mäkin täällä kirjoittelen vaan sorminäppäryysharjoituksia, pianoa kun en osaa soittaa, jostain on treeni saatava
tounge.gif

"Niin metsä vastaa kuin sinne huuethan"

Nautimma itte ajelusta joko sillä moottoripyörällä tai autolla (silloinhan olemma niitä "v**un kotilokuskeja") tuolla kanssaliikkujien kanssa, otamma muut huomiihon, olemma joustavia ja muutenki turvallisesti etenemmä paikasta toishen. Positiivisella asenthella kun on pahana tapana tarttua. Ja jos ei tartu, niin mitä sitten? Enhän siinä itte menetä mithän. Asenteesta siis.

Joskus ilmeisesti meillä on vaikeuksia ymmärtää, että kaikki eivät voi olla niin fiksuja liikenthessä kuin juuri met motoristit olemma. Itellekki tuo tuottaa vaikeuksia, vaikka vuojessa ajelen 20-25 tkm pyörällä ja n. 50-60 tkm sillä kotilolla (ja Volvo vielä...). Mutta yritän oppia motoristin ajattelutapaa koko ajan. Ehkä tajuan kymmenen vuojen päästä miten mjulkkuja kotilokuskit ovat.

Tai sitten olen vain edelhenki helevetin tyhmä.

sanoi:
Millään tavalla en halua loukata ketään, kysyn viattomasti vainen, että pieneneekö niillä joku elin ja koskeeko pahastikin, kun mp ajaa rinnalle, menee ohi? Vai minkä hemmetin takia ne rupee törttöilemään sen siirtymävehkeensä kanssa muiden liikenteessä olevien kustannuksella. Entäs sitten, kun ne tajuaa, että se on NAINEN, joka ajaa sitä pyörää? Tippuukoo siinä vaiheessa se  elin ja sen tuottama suuri tuska saa taas aivot narikkaan ja unohtamaan mm. sivupeilit ja muut ihmiset tien päällä? Oletteko miehet kokeneet vastaavaa pyörien selässä?

ketjun aloittajan kysymykshin voisin vastailla (hlökohtasella tasolla, väärinkäsitysten välttämiseksi), ettei kauhian paljon voi vehje pienentyä, sen jälkhen ei taitais valitettavasti olla  mittään mitä tipahtaa...ja ittellä ainaki on semmonen tuntuma, että eikhän suurin osa autoilijoista niitä peilejäki vilkuile. Met motoristithan olemma peiliin vilkuilussakin esimerkillisiä, eikö vain?

Meiän motoristien, olimma met sitten mies- tai naispuolisia, kannattaa vain itte ajella siten, että olemme myös tarvittaessa havaittavissa (kuolleet kulmat, nopeus jolla tulemme letkojen perrään/ohi, vilkun käyttö yms perusasiat).

Enkä ole itte mainittavasti huomannu pyörän selässä, että joku ihan harrastukseni takia kiusaisi minua. Toishaalta olen itteni kans niin hyvin sinut etten ehken anna semmosten ees häiritä, koska eihän se ole minun ongelma. Ja jos tarttee ohi mennä, niin katon paikan ja ajan ja menen ohi enkä jää ainakhan sen autoilijan kiusaksi kruisailemhan siihen keulan etteen.

Turvallisia kilometrejä meille kaikille, mp:llä tai autolla liikkuessa.

Autoissa on rekisterikilvet sitä varten, että on mahdollista tehdä kotikäynti riittävän perseilyn seurauksena.

Tai jos niitä peilejä haluaa potkia mielummin kuin kuskia, se onnistuu paremmin parkkipaikalla.

kaboom.gif

Niinhän se on, niin autojen kuin pyörienkin kanssa, että valtaosa kuskeista käyttäytyy "niin kuin asiaan kuuluu" ja sitten on ne muutamat, jotka saavat touhuillaan pilattua koko ko. härvelillä ajelevan porukan maineen.

Itse kun tässä ohjastan vuoroin autoa ja vuoroin pyörää, koetan parhaani mukaan liikenteessä huomioida ne moottoripyörätkin. Ja päinvastoin. Hyvä pääsääntö on se, että liikennesääntöjen ja rajoitusten mukaan ajelen kyllä kummallakin vehkeellä, ja mp:llä ajellessa joustan kyllä omista oikeuksistani hyvinkin helposti. Sitä mieltä nääs olen, että jos omalla käytöksellään/ajamisellaan pystyy vaikuttamaan siihen, kauanko pysyy pyörän kanssa hengissä, niin miksipä ei sitä tekisi..
tounge.gif
Ei kai ole pakko pyörällä ajaessa esim. liikennevaloista lähtiessä näyttää kaikille, kuinka nopeasti se pyörä kiihtyikään, ja sitten manailla, kun joku vaihtaakin kaistaa suoraan eteen (koska ei esim. osannut arvata, että takaa joku tulee hemmetin kovaa).

Mutta sellaisiahan me suomalaiset ollaan, että "minä olen aina oikeassa". Minkäs sitä ihminen perusluonteelleen voi.
wink.gif
Ja tämä kaikki nyt näin yleisenä pohdintana, jottei kukaan nyt henkilökohtaisesti mene ottamaan.

Back