• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Naismotoristin ajatuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Laulaa seisaallaan? Ei ymmarra.
withstupid.gif

Eilen kaupungilla ajellessani eteeni kääntyi uudenkarhea Buell.  Eikä mikätahansa Buell vaan farkuissa ja nahkatakissa oleva blondi jonka tiivis ajoasento paljasti pinkit stringit takanaolijoille (joka satuin olemaan minä  
tounge.gif
).  Oli pakko pitää etäisyys pyörään minimissään, kun oli kokoajan pukkaamassa autoa siihen väliin..
062802jumpie_prv.gif

Tällainen selitys minulla.  

cool.gif
Eli naisen oma vika, jos äijää pukkaa puskuriin kii???
veryangry.gif

Kas, kas..siis itse provosoitua siis tuo perässä roikkuminen, ainakin ajoittainko? Ei taida olla kovin yleinen syy - melko usein mimmien ajokamppeiden alta paljastuu vähemmän sexyt polvipussittavat mustanaamiot -kuten miehilläkin. Stringit kun ei välttämättä ole pitkässä ajossa ihan ne mukavammat tai joutuu iltanuotiolla laulaa seisaallaan.
confused_orig.gif
biggrin.gif
niinpä... ne sringit on sitten vasta niitten fantomeiden alla.
wink.gif

En tiedä, mikä ko. kuskin motiivi härnäykseen oli, mutta kun puskuri oli takarenkaasta ja kyyditettävän säärestä alle 5 cm:n päässä sivuttaissuunnassa, niin ei se enää hauskaa ollut. 2 naista Ryhäsen niskassa oli sille farkkuvolvokuskille liikaa, mutta sen "seismologisesta seisokista" päästiin tällä kertaa säikähdyksellä. Taas tuli todistettua, Volvo-kuskit on m*lkkuja.
Hetkinen, väittämä on tosi jos se toteutuu arvoilla n=1,2, n, n+1, vai miten se nyt menikään, kouluajoista kun on tovi.

Ajan Volvoa, voin olla mu*kku, mutta tuo tilanne ei olis ollut yhtään mukavampi mieskuskille, tai jos ahdistajalla olis ollut joku muu auto. Ei tule muuta mieleen kuin hoitoa tarvitsevat ovat vapaalla jalalla, kun hoitoa ei saa.

Juu ei mee herne nenuun, totean vaan että oma autokaahailu on lähes nollassa, kun on mopo ja sillä se on niin paljon hauskempaa. En siis ollu mä!
wink.gif
Väittämäni tueksi. Aiemmassa tekstissä mainitsemani farkkuvolvo oli musta. Huomasithan myös tekstini jatkon.  
wink.gif

edit. Kiitos Epi kuvan lainasta.

Ilman muuta ... osa porukastahan ei lähde ikinä pois motarin vasemmalta
kaistalta ellei polliisi käy niitä hätistelemässä.
No minulla on tuttu nainen, joka väittää, että motarilla saa
ajaa kumpaa kaistaa vaan eli ei tarvi palata ohituksen jälkeen
takaisin oikealle
eek.gif

nixweiss.gif

En tiedä onko autoskolessa opettu näin jossain vaiheessa
ei meillä ainakaan
nixweiss.gif
LP sanoo, että motarilla jatkuva ajo vasemmalla ilman
ohitustarkoitusta on sakotettavaa ..
Tämän edellytyksenä on, jos ei ole ruuhkaa ja kaistat täysiä .. tietenkin ..
talktohand.gif

ko. LP.n lausunto on alkuperäiskopiona jossain tämän foorumin historiassa ..
kuten muutama muukin lausunto ...
bowdown.gif

Silloin tällöin sattuu, että täällä tulee kinaa jostain typeristä asioista,
jolloin asiaa helpottaa, kun kysyy poliisin sivustoilta lähetettävässä
viestissä suoraan, että miten asia oikeasti on (esim splittaaminen).

Tämmöisen kyselyn tein mm. pitkien valojen käytöstä ja vastaus oli
kielteinen ja samat säännöt koskevat motoristia kuin autoilijaakin.
Perusteluina oli mm. että valot häikäisevät ja tärkeänä pitivät, että
se kuinka kaukana ja millä nopeudella motoristi liikkuu on erittäin
hankalaa arvioida ja muulle liikenteelle voi siksi tulla ja on tullutkin
arviointi ja ennakointivirheitä. Tämä ei siis ole minun keksintöäni vaikka
olenkin samaa mieltä. Tästäkin jaksetaan vääntää joka vuosi uudestaan.
Ymmärrän kyllä, että uusille sukupolville kaikki vanhatkin jutut ovat vielä uusia.
... että silleen ...
smile_org.gif

PS. esim. autojen "lisäjarruvalo" eli se kolmas(?) keskellä ylhäällä
oli alun perin "laiton" kunnes sitkeän väännön kautta se lopulta
on tullut likimain kaikiin autoihin. Tuota selitystä käytetään
usein vertailuperusteena vaikkapa juuri pitkien valojen jatkuvalle
käytölle. Mikäli pitkät olisivat niiiiin erinomaiset ja turvalliset,niin
eiköhän kannattaisi järjestellä lakialoite jonkun ymmärtäväisen
kansanedustajan turvin. Onhan Edarissa mp-kerhokin .. ehkä sen
kautta saisi asioita lävitte tai SMOTOn kautta.

Pitänee vielä harrastaa volvokuskipropagandaa; olipa kerran Volvo-kuski joka ajoi 60 @ 80 ja huojui kaistailta toiselle pimeissä mutkissakin. Mietin pitkään uskallanko ohittaa, lopulta päätin roikkua vasemman peilin takana jonkin aikaa ja sitten ohi heti kun näyttää auto olevan väliaikaisesti hallinnassa.
Nuo epämääräiset kuljettajat ovat kohtalaisen ikäviä. Ohi ei varsinkaan mopolla kannata lähteä, jos ei samantien pääse karkuun. Tilannetta voi paremmin kontrolloida ja pitää riittävä turvaetäisyys sekopäähän ajamalla takana.

Itse havainnoin tähän mennessä ehkä typerimmän kuljettajan kuukausi sitten ajaessa onneksi a*tolla. Saavutin 80-luvun lopun Carinan mutkaisella maantiellä. Tyyppi oikaisi kaikissa vasemmalle kaartavissa mutkissa ollen enemmän vastaantulijoiden kuin omalla kaistallaan. Seurasin tyyppiä 5-10 km kunnes tuli sopiva suora jolla ohittaa ja sopivasti muita autoja joista carinatyyppi ei päässyt ohi. Ohitin Carinan ja muut autot jotka muodostivat sopivasti turvabufferin. Sain ajaa rauhassa kunnes erään kylän kohdalla oli muutama kilometri taajamarajoitusta. Taajaman loputtua Carina ilmestyi peileihin ja edessä oli 10 auton jono. Carinatyyppi ajoi ohitseni ohituskieltoalueella ja osittain risteysalueella käyttäen samaa kaistaa kuin minä. Tällä kertaa siis ei jostain syystä uskaltanut mennä keskiviivan yli vaikka pimeissä mutkissa uskalsi. Carinasankari ei lähtenyt ohittamaan jonoa (vaikka pitikin metrin turvaväliä edelläajavaan) joten odottelin sopivan suoran jolla ohitin koko letkan ja pääsin sekopäästä eroon.

Oikeasti pitää toivoa, että kun tuo sankari väistämättä törmää johonkin oikaistessaan mutkia, vastapuoli on esim. rekka eikä moottoripyörä.

Sitä aina kuulee paasattavan, ettei ole NAISmotoristeja ja MIESmotoristeja, samaa kansaa yhtä kaikki. Muutaman vuoden kokemus täällä itärajalla on kuitenkin osoittanut ihan muuta. Itse olen yrittänyt reippaasti olla motoristiporukoissa mukana, siinä missä muutkin. Pärjäilen mopon kanssa omin voimin ja teen reissuja useinkin ihan ittekseen.

No, tältäkin foorumilta olen ottanut opikseni, että pitää uskaltaa pyytää apua tarvittaessa. Vaan menepäs naisena sitä apua sen harvan kerran pyytämään...siinä hymeksitään, katsotaan alentuvasti ja ivallisesti; eipähän akka pärjää! Vaatii kovaa luonnetta että saa nuo katseet ja ivan menemään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Leikinlasku asiasta on juttu erikseen, mutta aina kyse ei tosiaankaan ole leikinlaskusta.

Miksikähän näillä kulmilla ei ilmaannu motoristinaisia esim. monenlaisiin kokoontumis- tai viikkoajoihin?

ps. kiitokset Joensuun torstaiajelu-väelle, olette ottaneet naisimmeisen mukavasti sakkiin mukaan
blush.gif

Juu siis pohjaksi että pyörä on ollut pari viikkoa n.25 vuoden tauon jälkeen niin pyrin ajamaan mahdollisimman rauhallisesti ja pitämään ympärillä runsaasti tilaa omia torveiluja varten. Ja ennenkuin joku sanoo niin on käyty ennakoivan ajon kurssit ja harjoitellaan parin päivän välein sopivalla alueella.

Olin ajelemassa pikkuteillä pientä lenkkiä kun perääni liimantui punainen pikkuauto, ilmeisesti Nissan tai Toyota. Jäi epäselväksi halusiko haastaa kilpaan vai mitä pelleili mutta roikkui yli 5 km arviolta 3-5 metrin päässä takanani. Parhaimmillaan näkyi peileistä vain etuvalot ja kappale maskia. Aivan saakelin pelottavaa ja epämiellyttävää. Suorilla laskin nopeuden 50 km/h mutta ei mene ohitse, välillä nostin nopeutta 100 (ei rohkeus riittänyt enempään) ja kokoajan tämä sankari vaan roikkuu perässä. Lopulta risteyksessä kääntyi toiseen suuntaan ja minulla oli varmaan litra hikeä ajopuvun sisällä.

Seuraavana täytyy ilmeisesti investoida tankkilaukkuun ja varata sinne muutama nyrkinkokoinen kivi joita voi tiputella tielle pomppimaan.

Olin ajelemassa pikkuteillä pientä lenkkiä kun perääni liimantui punainen pikkuauto, ilmeisesti Nissan tai Toyota. Jäi epäselväksi halusiko haastaa kilpaan vai mitä pelleili mutta roikkui yli 5 km arviolta 3-5 metrin päässä takanani. Parhaimmillaan näkyi peileistä vain etuvalot ja kappale maskia. Aivan saakelin pelottavaa ja epämiellyttävää. Suorilla laskin nopeuden 50 km/h mutta ei mene ohitse, välillä nostin nopeutta 100 (ei rohkeus riittänyt enempään) ja kokoajan tämä sankari vaan roikkuu perässä.
Joskus olen itsekin löytänyt samanlaisen teiden ritarin.
Muutaman kerran on kaveri jättänyt turvavälin kun olen suoran alussa hiljentänyt ja vasemmalla kädellä viittonut että mene ohi vaan. Siis tosiaan vaan viitannut kädellä ohittamaan en näyttänyt keskisormea yms. Kerran tällainen takarenkaan tutkija jopa ohitti kun näytin että mene vaan.

Miksikähän näillä kulmilla ei ilmaannu motoristinaisia esim. monenlaisiin kokoontumis- tai viikkoajoihin?
moiks,
siellähän on ainakin LBC:n porukkaa pilvin pimein!
Ja naisenahan se just on helpompaa kun odotukset on matalalla! Mä sain aikoinani Bonnevillen kanssa kulkiessani jopa käynnistysapua kun potkukone ei tykännyt aina startata. Jopa ei-motoristit myhäillen tulivat avittamaan kun kerran plikkakuski apua kysyy  
tounge.gif
kerran kysyin apuja MP-poliisiltakin ja Bonne hyrähti nätisti käyntiin!

Eilen liikennevaloissa viereeni tuli harrikka, iso kuin mikä ja kuskina nainen. Ei tuo itsetuntoa latistanut, vaikka naisella on isompi ja hienompi pyörä kuin minulla (600:nen satovi). Heilautettiin lapasta puolin ja toisin ja jos olisin komeampi, niin olisin iskenyt vielä silmää, mutta en viitsinyt hänen päiväänsä pilata.  
062802moto_prv.gif

moiks,
siellähän on ainakin LBC:n porukkaa pilvin pimein!
Ja naisenahan se just on helpompaa kun odotukset on matalalla! Mä sain aikoinani Bonnevillen kanssa kulkiessani jopa käynnistysapua kun potkukone ei tykännyt aina startata. Jopa ei-motoristit myhäillen tulivat avittamaan kun kerran plikkakuski apua kysyy  
tounge.gif
kerran kysyin apuja MP-poliisiltakin ja Bonne hyrähti nätisti käyntiin!
...mie olen ollut näillä nurkilla yleensä se ainoa monessakin paikassa...
Mutta hyvä jos olen vain sattumalta osunut ikävään seuraan. Ja kuten tuossa aiemmin totesinkin, on onneksi Marjala ABCi -ajeluväki ollut tosi mukavaa
bowdown.gif

Autoilen itsekkin aina kun on kylmää ja sitä valkoista juttua maassa. Olen kohdannut ihan samaa mopoillessa, selkeästi niitä kuskeja jotka eivät ole saanneet ajaa kun pappatunturilla tai pv-susukilla tai muilla mopedeilla, niin heitä vituttaa kun oikeat mopot voivat liikkua sujuvasti ruuhkassa.

Mutta oisko paha virhe ostaa punaiset;
sopis hyvin pyörän väriin
Hmm... pyöräni on kutakuinkin metallinhohtosininen -> kuskille tummansiniset glitter-stringit  
idea3.gif
crazy.gif

Mutta aiheeseen palatakseni. Kyllähän noita törppöjä tuolla liikeenteessä tulee tavattua ihan riittämiin. Ja välillä itsekin törttöilen, pakko myöntää. Kuitenkin parhaiten mieleen jäävät juuri ne muutamat Volvo- ja omalla kohdallani myös Mersu-kuskit, jotka avuliaasti yrittävät etupuskurillaan auttaa takarenkaani kuluttamisessa.

Meillä päin neljänkympin alueellinen nopeusrajoitus alkaa jo jonkin matkaa ennen varsinaista asutusaluetta sellaiselta tienpätkältä, jossa ei ole risteävää liikennettä eikä asuintaloja tien vieressä. (IMHO vähän turhan aikaisin siis) Ihmisillä on tapana tässä painella kevyesti yli viittäkymppiä. Minulla taasen ei ole mitään kiirettä, kun kotiin on matkaa enää mutama sata metriä. Niinpä jos tällä pätkällä joku pönttö onnistuu välttämään lähes naamalle lyövän nopeusrajoituskyltin ja tulee niskaani hikoamaan, jään aina ihan piruuttani ajamaan juuri rajoituksen mukaan. Kerran yksi Volvo tuli ensin roikkumaan alle puolen metrin päähän takarenkaastani ja sitten juuri ennen risteystä poukkasi pientareen ja alkavan bussikaista kautta ohi. Samainan kärry oli juuri aiemmin liikenneympyrässä ajanut väärin ja tööti muille, jotka tulivat (omalla kaistallaan) hänen eteensä.  
kaboom.gif

Mutta kyllä silti teinien lähdettäminen liikennevaloista on vielä hauskempaa. Vois joskun kokeilla vilkuttaa perään. Harmi kun ei ole avokypärää, niin ei virnistys näy niille asti.

sanoi:
jään aina ihan piruuttani ajamaan juuri rajoituksen mukaan.
Tai jopa pikkaisen alle, eikä tilaa ohittamiselle taatusti tule, vaikka sitä muuten oliskin. Minähän en mokoman takia jousta, perhana.

Jepjep, tuohan on se supisuomalainen luonteenpiirre ja ikävä tapa. Ei näytä olevan edes sukupuolesta tai iästä kiinni. Demari-ihanteet ja perussuomalainen luonne passaavat kyllä valitettavan hyvin yhteen.

Tai jopa pikkaisen alle, eikä tilaa ohittamiselle taatusti tule, vaikka sitä muuten oliskin. Minähän en mokoman takia jousta, perhana.

Jepjep, tuohan on se supisuomalainen luonteenpiirre ja ikävä tapa. Ei näytä olevan edes sukupuolesta tai iästä kiinni. Demari-ihanteet ja perussuomalainen luonne passaavat kyllä valitettavan hyvin yhteen.
No jos se jonkun elämän pilaa ajaa perässäni kolmesataa metriä rajoitusten mukaan, niin siitä vaan.
baaa.gif
Ja kyse oli nimenomaan niistä aivan liian lähellä ajavista. Muita ei ole tarvis muistuttaa voimassaolevista nopeusrajoituksista.

Taajaman ulkopuolella toki annan tietä, jos joku liikaa takanani hoppuilee. On mukavampi ajaa, kun ei kukaan kokoajan hikoa niskassa.

Ei liity liikenteeseen mutta sain taas tänään muistutuksen siitä mikä on normioletus naisen ymmärryksestä ja kiinnostuksen kohteista:

Olen ravintolassa kesäduunissa ja tänään tuli asiakkaaksi jätkä ajokamppeet päällä ja kypärä kourassa. Ei ollut sillä hetkellä hirmu kiirus ja hän sitten jäi siihen muutenkin jututtamaan, joten kysyin totta kai että millaisella pyörällä jätkä oikein ajelee. Vastaus, jota yksikään mieskysyjä ei varmasti olisi saanut oli: "no semmoisella keltaisella".

Aha. Pyysin hieman tarkentamaan vastausta, merkistä ja mallista kun olisi ollut huomattavasti enempi apua kulkupelin hahmottamisessa. Pitäisiköhän jatkossa määritellä itsekin aina jonkun kysyessä pärränsä ainoastaan tummansiniseksi.

Sori jos luet tämän, mutta ihan pikkusen hymyilytti.
lookaround_orig.gif

kumpaakohan hymyilytti sillä hetkellä enemmän?
tounge.gif

näinhän se yleistettynä menee, valitettavasti :baahaahaa
"muijat ei ymmärrä ku värin päälle"
033102bebe_1_prv.gif

noh, onneksi teitä poikkeuksiakin on!
smile_org.gif

Back