• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Naisesi aktiivisuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarska
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vaimoni yritti 2 vuotta sitten vastustaa moton ostoa turvallisuuteen ja rahaan vedoten, mutta 41 v.miehellä oli unelma ensimmäisestä moottoripyörästä.

Lopulta pyörä tuli taloon (ja pyörä vaihtuikin 1.vuoden jälkeen). Ostin kunnolliset varusteet hänelle selkäsuojaa ja sähköliiviä myöten tähän harrastukseen.

Hän vieläkin pelkää turvattomuutta, mutta tulee kyytiin aika helposti. Teimme ensimmäisenä kesänä viikon Norjan matkan ja tänä kesänä 2 viikon Alppireissun. Minä saan sopivasti ajella yksin ja kaksin, tämän vuoden 25 000 km ajoista hän on ollut mukana noin 10 000 km. Omaa pyörän hänelle ei tule koskaan, ei halua edes autolla ajella.
inlove.gif

Meillä myös emäntä hengessä mukana ja takana . Seuraa kaarteissa kuin varjo , eli tykkää kovasti,,, eikä naputa kuin joskus kylkiin jos vauhti kasvaa yli sallitun  
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif
Hienoo  
biggrin.gif

En pääse yksin ajelee
sad_orig.gif

100 % mukana. Pitää varmaa ostaa itelle uus mopo ja jättää hälle mun vanha
smile_org.gif

Neiti ajelee itseasiassa melkein tuplaten sen määrän kuin minä. Tosin intressit ovat vähän eri suunnalla. Hää ajelee matkaa ja minä enemmän rataa, joten yksikseenkin saa myös ajella.

Kyllähän vuoden kohokohta molemmille on parin viikon MP-reissu, jossain päin maailmaa. Vaimo tykkää tosi kovasti.

Yleensäkkin vaimo on mukana matka-ajossa.

Mutta pienempää lenkkiä saa ajella yksinkin.

Kerran oltiin yhdessä Kontiorallissa, olikohan v. 2002. Reissu oli kyllä ihan onnistunut hänenkin mielestään vaikka kävikin raskaaksi ensikertalaiselle.
03 moto tuli myytyä ja sen jälkeen onkin ollut taukoa.

Nykyisin ei osallistu muttei vastustakkaan mutta uskoisin että pitemmällä tähtäyksellä (lue: kun prinsessa on isompi) alan hivuttaa takapenkkiä tyrkylle.

Lähes aina mukana, niin lyhyemmillä, kuin pitemmilläkin reissuilla. Menneenä kesänä Kroatian matkalla, edellisenä Route 66:sella jne..

Väittää, ettei ole saanut kyydissä istumisesta tarpeekseen, vaan saapas näkee.. Tuli just hommattua hänelle oma pyörä ja kovin tuntuu innostuneelta ajamisestakin
062802moto_prv.gif

Lähtee mukaan, mutta ei tykkää pitkistä siirtymistä. Oma pyöräkin on hankittu, mutta on jäänyt lasten käyttöön.

Yksimpä ajelen. Luulen hiuksen sekaisin menon olevan pääsyy kun ei kypärää päähänsä laita.  
confused_orig.gif

Vois mennä vaik kahville, mutta ei niin ei.

Meillä ainakin mentiin ja varmaan mennään kesällä taas kaksistaan paljon. Ajoin n.2000-3000km josta ehkäpä puolet yksin ajoa.
Keväällä näkee miten ajellaan kun tuo Onnettomuus pahasti sotki naiseni ajatukset moottoripyöräilystä "oli kova taivuttelu että saan ostaa pyörän
biggrin.gif
" onneksi ymmärsi että meinaan jatkaa pyöräilyä pienistä vastoinkäymisistä huolimatta ja on taas innolla mukana ostellen uusia ajokamoja ja muuta oheismateriaalia.

Joten lopputulos kaiken offtopicin jälkeen on että ajellaan noin 50/50 aina illan viimisen 1/2 - 1h ajan yksin + lyhyet työmatkat ja ajat jolloin kaunis osapuoli on töissä "todella usein"

Täällä pannut hanttiin kaiken aikaa viimeset 12 vuotta. Aluksi uhkaili avioerolla, kun tuli eka mopotin taloon, sitten seuraavan tullessa, oli mykkäkoulua noin 2 kuukautta, kolmannen tullessa ei sanonut enää mitään... sitten meni varmaan piruillakseen ottamaan mopotunteja autokouluun ja vihjasi, et jokin japanialainen pitäis hommat sille. Sanoin, et jos tulee, ni sitten huollat itte. Lopetti puhumiset mopoilusta... Neljännen Ducatin tullessa taloon on ollut aika apaattinen nainen....... Itse asiassa olen saanut ajella ihan itsekseni pitkin poikin Eurooppaa kesälomillani....  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
"not so bad"  
tounge.gif

Kyllä sitä saa (joutuu)ajella ihan itekseen, vaimoväki ei dikkaa koneista, pari kertaa ollut kyydissä, ei oo mun juttu, oli kommentti.

Vaimo on keskimäärin kerran kesässä istunut takapenkille, mutta viime kesä antoi luvan odottaa, että saattaa olla innostus syntymässä, joten kenties ensi kesänä saan hänestä mukavaa matkaseuraa pidemmille reissuille.
Olen ajellut jonkin verran IronButt ajoja ja vaikka niissä näkeekin paljon hienoja maisemia, jotka vaihtuvat tiheään, niin en niin hirveästi ihmettele, että ne olen joutunut ajamaan yksin. Niin innostuneeksi en hänen usko muuttuvan vastakaan, ettenkö joutuisi näitä instant-lomamatkoja tekemään vastedeskin ilman perässäistujaa. Ehkä hyvä niin.
biggrin.gif

Nyt on hyvää aikaa alkaa miettimään, mikä olisi sopiva reissu ja kuinka lyhyillä päivämatkoilla pitäisi mennä, että saa vaimon mukaan myöhemminkin.

Back