JMH sanoi:Ja vankeusrangaistukset elinajanodotteen mukaan.
Tuo olisi hauska.
Taposta 10 prosentin vankeustuomio.
Js on elinaikaodote 45 vuotta, niin 4,5 vuotta vankeutta ja jos elinaikaodote on 15 vuotta, niin 1,5 vuotta vankeutta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
JMH sanoi:Ja vankeusrangaistukset elinajanodotteen mukaan.
lario sanoi:Taloudellinen tilanne asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan.
lario sanoi:Tuo olisi hauska.
Taposta 10 prosentin vankeustuomio.
Js on elinaikaodote 45 vuotta, niin 4,5 vuotta vankeutta ja jos elinaikaodote on 15 vuotta, niin 1,5 vuotta vankeutta![]()
lario sanoi:Mie en myöskään ymmärrä sitä, että samasta teosta rangaistaan eri arvoisesti, riippuen siitä onko tuloja vai ei.
makijt sanoi:Minun mielestäni rangaistaan nimenomaan tasa-arvoisesti kun huomioidaan tulot, sillä näin rangaistusten vaikutus on lähtökohtaisesti yhtä kova eli tasa-arvoinen.
.
makijt sanoi:Minun mielestäni rangaistaan nimenomaan tasa-arvoisesti kun huomioidaan tulot, sillä näin rangaistusten vaikutus on lähtökohtaisesti yhtä kova eli tasa-arvoinen.
lario sanoi:Siis se, että on käynyt koulut kunnolla ja sitä kautta pääsyt työhön, josta saa hyvää palkkaa tai on yrittäjä, joka kantaa yrittäjävastuuta ja jopa työllistää ihmisiä, niin siitä rangaistan sitten sakkojen korotuksella.
Eikö se riitä, että ko. porukka maksaa aika paljon veroja.
Ei kuulosta minun maalaisjärjelle kovin fiksulta.
Mä vielä jotenkin pystyisin hyväksymään tuon tuloihin perustuvan sakotuksen, kunhan sakon suuruus perustuisi NETTOtuloihin. Nykyinen bruttotuloihin perustuva sakonmääräytyminen johtaa täysin absurdeihin lopputuloksiin monissa tapauksissa.makijt sanoi:Minun mielestäni rangaistaan nimenomaan tasa-arvoisesti kun huomioidaan tulot, sillä näin rangaistusten vaikutus on lähtökohtaisesti yhtä kova eli tasa-arvoinen.
J-PS sanoi:Mä vielä jotenkin pystyisin hyväksymään tuon tuloihin perustuvan sakotuksen, kunhan sakon suuruus perustuisi NETTOtuloihin. Nykyinen bruttotuloihin perustuva sakonmääräytyminen johtaa täysin absurdeihin lopputuloksiin monissa tapauksissa.
-jp-
Onko näin? Viimeeksi kun sakot sain, määräytyi se bruttotulojen mukaan. Siitä on tosin jo vuosia aikaa, ei tainnut olla edes tällä vuosituhannella...Hsippe sanoi:Päiväsakon rahamäärä määräytyy vähentämällä nettokuukausituloista peruskulutusvähennys 255 euroa ja jakamalla saatu erotus luvulla 60. Päiväsakon alin euromäärä on vähintään 6 euroa
J-PS sanoi:Nykyinen bruttotuloihin perustuva sakonmääräytyminen johtaa täysin absurdeihin lopputuloksiin monissa tapauksissa.
Hsippe sanoi:Päiväsakon rahamäärä määräytyy vähentämällä nettokuukausituloista peruskulutusvähennys 255 euroa ja jakamalla saatu erotus luvulla 60. Päiväsakon alin euromäärä on vähintään 6 euroa
lario sanoi:Siis se, että on käynyt koulut kunnolla ja sitä kautta pääsyt työhön, josta saa hyvää palkkaa tai on yrittäjä, joka kantaa yrittäjävastuuta ja jopa työllistää ihmisiä, niin siitä rangaistan sitten sakkojen korotuksella.
Eikö se riitä, että ko. porukka maksaa aika paljon veroja.
Ei kuulosta minun maalaisjärjelle kovin fiksulta.
J-PS sanoi:Nykyinen bruttotuloihin perustuva sakonmääräytyminen johtaa täysin absurdeihin lopputuloksiin monissa tapauksissa.
-jp-
makijt sanoi:Asia täysin selkeä, mutta ne jotka näkevät toisin eivät asiaa tietty ymmärrä vaikka miten vääntäisi.

lario sanoi:Eikö ole jännä, että toiset ei ymmärrä, vaikka miten vääntäs...
Onkohan niissä ymmärtämättömissä jotain vikaa.
lario sanoi:Joku joskus sanoi, että rikkaus on jo itsessään rikos suomessa...
makijt sanoi:Ihan jo perään kuulutetun tasa-arvo näkemyksen valossa kannattaa varakkaampien( hyvätuloisten) tehdä rötöksiä joista joutuu istumaan, niin saavat yhtä pitkän/lyhyen tuomion kuin se persaukinen ns. luuserikin, ei sitten harmita niin paljon eikä tarvitse tuntea kokeneensa joutuneensa epätasa-arvoisen kohtelun uhriksi.
big m sanoi:Em. ajatuksen lopputuloksena suurempi tuloinen menettää enemmän tulojaan istuessaan saman ajan kuin pienituloinen.