• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Näin minustakin tuli sitten riskikuljettaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sakot on budjetoitua tuloa tuloa valtiolle, ja valtiovalta on mulkkuja. Jos haluat olla tosi mulkku valtiolle ajelet ihan sääntöjen ja asetusten mukaan, niin valtio ei saa penniäkään.  
062802jumpie_prv.gif

Mikäpäs olisikaan sen mulkunpaa kun romuttaa kaikkien niiden p*rsläpien suunnitelmat, ja olla keräämättä niille sitä rahaa jonka ne on sinullekkin budjetoinut.  
buttrock.gif
Valtion muodostamme me itse. Eli terve vaan p*rsläpi. Vai olikos se mulkku?

Terveisin mulkku, alias p*rsläpi.

Moni oli kiitettävästi huomannut, että olen toistuvasti VIIME VUOSINA saanut sakkoja ja kovasti paheksuneet rötöksiäni. Mutta kukaan ole kommentoinut pointtia, että olen YLI 35 v ajanut samalla tyylillä ILMAN KOLARIAKAAN.
Kun et kerta ole aikaisemmin jäänyt kiinni, niin olet sitten alkanut ajeleen vielä useammin/isompia ylinopeuksia. 'Kun ei siitä kuitenkaan jää kiinni'. Vai miten se muuten olisi selitettävissä? Sulla ei enää kontrolli toimi? Et osaa enää erottaa, että missä voi ajaa kovaa ja missä ei?
Olisko kuitenkin sakottamisessa tullut ahneus esiin? = Budjettiin lisätään sakkotuloja, poliisille uudet toimintamallit = tulospalkkaus. Voisko se olla noinkin. Ittestäni kyllä tuntuu että iän myötä ylinopeuden käyttö vähenee koko ajan, myös ns. "turvallinen" ylinopeus. Kyllä nuorena sentään räpättiin ihan eri malliin, mut kun niistä sai vaan poliisisedän opastavan huomautuksen. Niitäkin on useampi menneiltä vuosilta, kun näitä mainostamiani korpitaipaleräppäyksiä mittasivat. Totesin/ "heräsin" vaan usein kevät talvella kun körötin 80 km/h Juvan suorilla kuivalla sulalla asfaltilla ja torkuin nukkumisen rajamailla, että kai tämä on sitä turvallista liikennöintiä...
Ja olen kyllä edelleenkin sitä mieltä, että tyhjällä tiellä korpimaisemissa kesäkelillä voi ajaa......
Ns. aktiivinen ajaminen on turvallisempaa kun apaattisena körötteleminen!

Olisko kuitenkin sakottamisessa tullut ahneus esiin? = Budjettiin lisätään sakkotuloja, poliisille uudet toimintamallit = tulospalkkaus. Voisko se olla noinkin. Ittestäni kyllä tuntuu että iän myötä ylinopeuden käyttö vähenee koko ajan, myös ns. "turvallinen" ylinopeus. Kyllä nuorena sentään räpättiin ihan eri malliin, mut kun niistä sai vaan poliisisedän opastavan huomautuksen. Niitäkin on useampi menneiltä vuosilta, kun näitä mainostamiani korpitaipaleräppäyksiä mittasivat. Totesin/ "heräsin" vaan usein kun kevät talvella kun körötin 80 km/h Juvan suorilla kuivalla sulalla asfaltilla ja torkuin nukkumisen rajamailla, että kai tämä on sitä turvallista liikennöintiä...
Ja olen kyllä edelleenkin sitä mieltä, että tyhjällä tiellä korpimaisemissa kesäkelillä voi ajaa......
Vai voisko se olla ihan niin, että kun ei mene hyvällä perille, niin sitten pitää ottaa krouvimmat keinot käyttöön.

Olisko kuitenkin sakottamisessa tullut ahneus esiin? = Budjettiin lisätään sakkotuloja, poliisille uudet toimintamallit = tulospalkkaus. Voisko se olla noinkin. Ittestäni kyllä tuntuu että iän myötä ylinopeuden käyttö vähenee koko ajan, myös ns. "turvallinen" ylinopeus. Kyllä nuorena sentään räpättiin ihan eri malliin, mut kun niistä sai vaan poliisisedän opastavan huomautuksen. Niitäkin on useampi menneiltä vuosilta, kun näitä mainostamiani korpitaipaleräppäyksiä mittasivat. Totesin/ "heräsin" vaan usein kun kevät talvella kun körötin 80 km/h Juvan suorilla kuivalla sulalla asfaltilla ja torkuin nukkumisen rajamailla, että kai tämä on sitä turvallista liikennöintiä...
Vai voisko se olla ihan niin, että kun ei mene hyvällä perille, niin sitten pitää ottaa krouvimmat keinot käyttöön.
Niin, 35 v kokoaikainen uhka "lampaille"!
Ja jos virkamiehillä on noin hyvä seurantajärjestelmä jokaisesta kansalaisesta, olen TODELLA HUOLESTUNUT! Että ihan henkilökohtainen pitkänajan opastus/rankaisumenetelmä. Apuva!

Niin, 35 v kokoaikainen uhka "lampaille"!
Ja jos virkamiehillä on noin hyvä seurantajärjestelmä jokaisesta kansalaisesta, olen TODELLA HUOLESTUNUT! Että ihan henkilökohtainen pitkänajan opastus/rankaisumenetelmä. Apuva!
Ai sulle on on Suomen valtion budjettiin lisätty ihan omat sakkokiintiöt?? Ihan nimellä mainiten??? Mä olen kyllä otettu. Sää et taijakkaa olla mikään turha jätkä. Mää kun oon tähän asti luullut, että ne on niinku kollektiiviset vaan. Ettei siellä nimiä mainita. Niin mie tuota äsköistä kirjoittaessani aattelin. Ettei noin yleensä ei oo se liikennesääntöjen seuraaminen  mennyt perille. Sori, kun en tuota sun omaa kiintiötä tiennytkään.

Ja lissäys: Jos ne on kerta sulla henkilökohtaset ne kiintiöt, niin sehän selittää tuon sun sakkojen saamisen viime aikoina. Sut on vasta pari vuotta sitten lisätty sinne.
idea3.gif
Hyvä kun toit tuon esille. Muutenhan tää ei ois ollenkaan selvinnyt.

Samassa veneessä ollaan!! jei jymmärrä tätä nykykäytäntöö.
liikenteenvalvonta on nykyään pelkkää rahastusta...viis liikenneturvallisuudesta vaikka sen nimissä valvontaa VIRALLISESTI tehdään! Jos näin olisi niin kyttäyspaikat valittaisiin pikkusen eri kantilta katsottuna...

mullakin ottavat kortin poijes kolmen pienen rikesakon takia.. ja toimeentulo menee alta! ei tämmöstä voi ymmärtää eikä hyväksyä suosiolla vaikka rangaistuksia liikennerikkomuksista kannatankin! Rajansa kuitenkin kaikella...

ei tämän kaltaiset rangaistukset opeta mitään, ainakaan minulle...päinvastoin! kunhan saan kortin takas lupaan ruveta järjestelmällisesti ajamaan ylinopeutta, joka tilanteessa ja reilusti! Samahan se on kerran pienemmästäkin rikkeestä rankaistaan samalla sapluunalla.. tämmösestä ns. vittuilusta seuraa pelkästään patoutunutta poliisivihaa ja uhmaa. Tähän asti en ole koskaan hurjastellut minkäänlaisella moottorivehkeellä ja nopeusrajoituksia on varmasti noudatettu yhtä tarkasti kuin (muka) kukkahattutyypitkin tekevät...!

No, mutta elämähän on...

Ei jaksanu lukea kaikkia kommentteja, mutta kyllä poliisi on oikealla asialla. Itseltäni on ollut pari kertaa kortti kuivumassa ylinopeuksien takia. Eikä ne sakot ole poliisien syytä, nehän vaan tekee omaa työtään. Ei konstaapelit päätä mihin niitä painotuksia laitetaan kun rikollisuutta yritetään estää (Olen samaa mieltä, että olisi tärkeämpiäkin rikoksia selvitettäväksi).

Sakkojen määrästä on ihan turha itkeä. Jos ei olisi rahallista uhkaa päällä sakoissa, niin kaikkihan ajaisi kokoajan ylinopeutta. Eikä ne sakot ole niin kauaa liian suuret, kun porukkaa jää kiinni ylinopeuksista.
Jos kaikki ajaisi lakien ja asetusten mukaisesti, niin ei valtio saisi mitään sakkotuloja, enkä usko, että olisivat pahoillaan.

Kortin pois ottaminen on OK. Onhan siinä mahdollisuus parantaa tapansa, kun on varaa saada 2 sakkoa vuodessa ja 3 sakkoa kahdessa vuodessa (pois lukien pahemmat ylilöynnit).

Kyllähän pyörää tulee välillä kokeiltua, sekin on OK! Mutta se on tehtävä turvallisissa puitteissa yksin, kuitenkin tiedostaen, että ottaa riskin sakkojen saamiseksi.

Kyllähän tuo lehdistäkin luettavissa, että liikennekulttuuri on höltynyt. Lakienasettajien on keksittävät tiukemmat lait kun nykyiset on liian löysät.

PS. ajo on taas rauhallisempaa kun on tullu muutama sakko vuoden aikana.

Asiaa kannattaisi miettiä niinkin, että jos oma elinkeino on siitä kiinni ja oma tulevaisuus, niin mitä voittaa sillä että ajaa 100:n rajoitusalueella 117km/h? Ehtii kotiin paljon aikaisemmin, saa käydä saunassa voitetulla ajalla ja yöunet pitenee 3h?

Ei se ole poliisin syy, että tekijä ei noudata tielle määrättyä nopeusrajoitusta. Kaikki tietää ylinopeutta ajaessa, että jos on tutka niin sakot tulee. Miksi omat virheet koitetaan saada toisen syyksi?

Tähän sopii hyvin tämä vitsi:

Mies lentää kuumailmapallolla ja huomaa olevansa eksyksissä. Hän pudottaa korkeuttaan ja huomaa alapuolellaan pellolla miehen ja huutaa: "Anteeksi, voitteko auttaa? Lupasin eräälle ystävälleni, että tapaan hänet tunti sitten, mutta en tiedä missä olen."

Mies alapuolella vastasi: "Tottakai voin, olet kuumailmapallossa, noin 10 m tämän pellon yläpuolella. Sijainti on 40 ja 41 asteen välillä pohjoista leveyttä, 59 ja 60 asteen välillä itäistä pituutta."

"Sinun täytyy olla insinööri", sanoi kuumailmapalloilija.

"Niin olen", vastasi mies, "Mutta mistä tiesit?"

"No, kaikki mitä kerroit, on kyllä teknisesti totta. Mutta minulla ei ole aavistustakaan mitä tehdä informaatiollasi ja totuus on, että olen edelleen eksyksissä."

Mies alapuolella vastaa: "Sinun täytyy olla johtaja."

"Niin olen", palloilija vastaa, "mistä tiesit?"

"No, et tiedä missä olet ja mihin olet menossa. Olet tehnyt lupauksen, josta sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä miten sen voisit pitää ja odotat, että minä ratkaisen ongelmasi. Totuus on, että olet täsmälleen samassa tilanteessa kuin ennen kohtaamistamme, mutta nyt ongelmasi onkin jostain syystä minun vikani."

Ja vitsin opetus on se,että ei se ole poliisin tai lainsäätäjän vika, että juuri sinä ajoit ylinpeutta ja sait sakot/menetit kortin ;)

Vähän pitää kommentoida noita sakkoissa tai veroissa maksettujen rahojen suuntaa... Aina saatana ollaan kurnuttamassa että esim. terveydenhuolto maksaa sen ja sen verran... Ite maksan veroja kuukaudessa about reilusti ja vähän päälle ja käytän hyvin vähän muuta verovaroilla rahoitettavaa palvelua kuin yleisiä teitä. En ole käynyt yli 4 vuoteen kunnallisessa terveyden huollossa kun joskus koitin saatanan kipeenä saada aikaa niin seuraava vapaa oli joskus 3 viikon päästä... Loppu siihen! S**tana! Haluankin tästä eteenpäin suunnata verorahnuni teiden ylläpitoon (ja vain tietenkin niiden joita itse ajan)... ei taida onnistua eli taas turhaa avautumista... hatuttaa
mad.gif
mad.gif
mad.gif

Vähän pitää kommentoida noita sakkoissa tai veroissa maksettujen rahojen suuntaa... Aina saatana ollaan kurnuttamassa että esim. terveydenhuolto maksaa sen ja sen verran... Ite maksan veroja kuukaudessa about reilusti ja vähän päälle ja käytän hyvin vähän muuta verovaroilla rahoitettavaa palvelua kuin yleisiä teitä. En ole käynyt yli 4 vuoteen kunnallisessa terveyden huollossa kun joskus koitin saatanan kipeenä saada aikaa niin seuraava vapaa oli joskus 3 viikon päästä... Loppu siihen! S**tana! Haluankin tästä eteenpäin suunnata verorahnuni teiden ylläpitoon (ja vain tietenkin niiden joita itse ajan)... ei taida onnistua eli taas turhaa avautumista... hatuttaa
mad.gif
mad.gif
mad.gif
Kipeenä pitääkin suunnata päivystykseen.. ..eipä noita perinteisiä aikoja saa kuin yksityisiltä.

Lähteekö kortti kuivumaan kolmesta rikesakosta vuodessa
omg.gif
Vastaus:

K Y L L Ä

Edit (viestiä asiallistettu): Joo, anteeksipyyntö MagnaManille, oli ihan turhaa veemäisyyttä meikäläiseltä.
Seli-osasto: Olin vain ollut siinä käsityksessä, että jokainen on jo tajunnut sen, kuinka kovat seuraamukset uudesta laista tulee: ääriesimerkkinä 1 rikesakko ylinopeudesta, 1 sakko rekisterikilven väärästä asennosta ja yksi rikesakko turvavyön käyttämättömyydestä
-> minimi kuukausi ajokieltoa. Kliffaa, vai mitä?

mullakin ottavat kortin poijes kolmen pienen rikesakon takia.. ja toimeentulo menee alta! ei tämmöstä voi ymmärtää eikä hyväksyä suosiolla vaikka rangaistuksia liikennerikkomuksista kannatankin! Rajansa kuitenkin kaikella...  
Lähteekö kortti kuivumaan kolmesta rikesakosta vuodessa
omg.gif
Hyvä suomi! Vieläkö joku jaksaa tätäkin ääliömäistä päätöstä puolustaa? Vieläkö halutaan kovempia rangaistuksia?

Ei ku joo.. Pakkohan sen on olla viksu päätös, jos se on meille lampaille kerran ylhäältäpäin annettu
idea3.gif

Sakot on budjetoitua tuloa tuloa valtiolle, ja valtiovalta on mulkkuja. Jos haluat olla tosi mulkku valtiolle ajelet ihan sääntöjen ja asetusten mukaan, niin valtio ei saa penniäkään.
062802jumpie_prv.gif

Mikäpäs olisikaan sen mulkunpaa kun romuttaa kaikkien niiden p*rsläpien suunnitelmat, ja olla keräämättä niille sitä rahaa jonka ne on sinullekkin budjetoinut.
buttrock.gif
Laittamattomasti sanottu
biggrin.gif

Todellista kapinaa, kannatetaan.
Jos suomalaiset lopettaisivat liikennerikkomukset ( = ei sakkotuloja ), yksityisautoilun ( = ei ajoneuvo- eikä polttoaineveroja ), tupakoinnin/viinanjuonnin ( = ei myöskään näitä veroja ) eli alkaisivat elää kuten valistus meitä neuvoo... Tuloksena taloudellinen kaaos valtionvarainministeriössä
wink.gif

Jos nykyinen rangaistusmenettely koetaan yleisesti epäoikeudenmukaiseksi, kannattaisikohan asiasta huomauttaa esim. sille omalle kansanedustajalle ja pyytää selvitys sakkotulojen budjetoinnista/poliisin tulospalkkauksesta. Voiskohan SMOTO tehdä asialle jotain?

Eikö me lampaat juuri luoda tarve liikenneturvallisuuden parantamiseen?

Jos ei ole onnettomuuksia, ei ole myöskään tarvetta vähentää niitä.
Onko nykyiset keinot oikeita tai oikeudenmukaisia, siitähän on keskusteltu täälläkin paljon ja asiallisesti.
smile_org.gif

En usko, että tieliikennelakia ja rangaistuksia on luotu ihmisten kiusaksi, vaan "suojelemaan" meitä muilta ja itseltämme.

Lainlaatijat siis vain suojelevat lammaslaumaansa, joka ei osaa huolehtia itse omasta turvallisuudestaan.

Ei tartte olla edes kolmea rikesakkoa, kolme kirjallista huomautustakin riittää.
Hmm... enpäs tiennyt tuota... tieto lisää tuskaa...
confused_orig.gif
Jaaha, tuohan onnistuu sitten tässä kaupungissa sitten helposti jopa ilman moottrikäyttöistä kulkinetta, jos polliisit intoutuisivat pitämään enemmän nk. "pyöräilyn teemapäiviä":

Kurjalaisen juttu

"Poliisin mukaan jalkakäytävällä pyöräily on joensuulaisten perisyntejä. Jalkakäytävällä saa pyörällä vain alle 12-vuotias. Silloin tällöin poliisi järjestää Joensuussa tähän liittyen kampanjoita opastamiseksi ja muistuttamiseksi.
- Kerran yhtenä päivänä Joensuun keskustassa annettiin 88 huomautusta jalkakäytävällä pyöräilystä. Päivän edetessä eteen tuli samoja naamoja uudelleen pariinkin kertaan. Heille annettiin sitten rikesakot."

Eli jo yhtenä päivänä huomautus + rikesakko.  
062802jumpie_prv.gif
mikäli ylipäätään ko. henkilöillä on ajokortti

Ei tartte olla edes kolmea rikesakkoa, kolme kirjallista huomautustakin riittää.
Hmm... enpäs tiennyt tuota... tieto lisää tuskaa...
confused_orig.gif
Tää vielä paranee kohtapuolin...

Työn alla on lakimuutos, jonka jälkeen noi kamerasakot saa poliisi lähetellä postissa jälkikäteen. Tässä on pari erittäin hienoa yksityiskohtaa: 1) mitään kirjaamista, tai muuta vastaavaa menettelyä, ei vaadittaisi 2) jos et kiistä määräajassa, se tarkoittaa että myönnät olevasi syyllinen

(tää siis vain rikesakkojen kanssa, jos mennään päiväsakkoihin niin sitten homma toimisi kuten nykyäänkin)

Herää vaan kysymys miksi yksikään poliisi viitsisi edes lähettää niitä ensimmäisiä lappusia, kun ne vetämällä silppurin läpi asia on ns. hoidettu, syyllinen tunnustanut ja rahatkin saa karhuta.

Noilla voi sitten saada hukattua sen korttinsakin ilman että edes itse tietää ottaneensa yksiäkään sakkoja...

Back