• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Näin minustakin tuli sitten riskikuljettaja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tää sakko "buumi" on joka keväinen asia ja se on oikeesti säälittävää miten jotkut jaksaa valittaa siitä että kortti lähti koska ajoi ylinopeutta... NOU SHIT... niin tämä siis nyt ihan tiedotuksena että kyllä se kortti lähtee hyllylle kun ajelee tarpeeks kovaa jos siis joku ei sitä ole ymmärtäny...eikä se ole poliisin vika että joku ajaa ylinopeutta. Polisii tekee vain ja ainoastaan työtä... ja mun mielestä ihan hyvää työtä. Multa on kortti lähteny hyllylle kerran ja ihan omasta syystä... ajoin siis ylinopeutta ja eikä se kyllä ollut poliisin vika että painoin sitä kaasua niin paljon että kortti lähti kuivumaan ja kyllä tarvitsin autoa duunissa siltikään en syytä yhteiskuntaa siitä että multa lähti kortti. =PPP

Säännöt on samanlaiset jokaiselle ja niin se pitääkin olla. Jos tiellä on 80 rajotus niin tiellä on yllätys yllätys kaikkille jotka sitä eivät ole tajunneet että tiellä on 80 rajoitus vaikka se tie olisikin ihan tyhjä.

Jos kerran auton käyttö on NIIIIIN tärkeätä niin miksi sitten ottaa riski ja ajaa niin kovaa että kortti lähtee? En ymmärrä...

Säälittävää kitinää...

Moni oli kiitettävästi huomannut, että olen toistuvasti VIIME VUOSINA saanut sakkoja ja kovasti paheksuneet rötöksiäni. Mutta kukaan ole kommentoinut pointtia, että olen YLI 35 v ajanut samalla tyylillä ILMAN KOLARIAKAAN.
Kun et kerta ole aikaisemmin jäänyt kiinni, niin olet sitten alkanut ajeleen vielä useammin/isompia ylinopeuksia. 'Kun ei siitä kuitenkaan jää kiinni'. Vai miten se muuten olisi selitettävissä? Sulla ei enää kontrolli toimi? Et osaa enää erottaa, että missä voi ajaa kovaa ja missä ei?

Tää sakko "buumi" on joka keväinen asia ja se on oikeesti säälittävää miten jotkut jaksaa valittaa siitä että kortti lähti koska ajoi ylinopeutta... NOU SHIT... niin tämä siis nyt ihan tiedotuksena että kyllä se kortti lähtee hyllylle kun ajelee tarpeeks kovaa jos siis joku ei sitä ole ymmärtäny...eikä se ole poliisin vika että joku ajaa ylinopeutta. Polisii tekee vain ja ainoastaan työtä... ja mun mielestä ihan hyvää työtä. Multa on kortti lähteny hyllylle kerran ja ihan omasta syystä... ajoin siis ylinopeutta ja eikä se kyllä ollut poliisin vika että painoin sitä kaasua niin paljon että kortti lähti kuivumaan ja kyllä tarvitsin autoa duunissa siltikään en syytä yhteiskuntaa siitä että multa lähti kortti. =PPP

Säännöt on samanlaiset jokaiselle ja niin se pitääkin olla. Jos tiellä on 80 rajotus niin tiellä on yllätys yllätys kaikkille jotka sitä eivät ole tajunneet että tiellä on 80 rajoitus vaikka se tie olisikin ihan tyhjä.

Jos kerran auton käyttö on NIIIIIN tärkeätä niin miksi sitten ottaa riski ja ajaa niin kovaa että kortti lähtee? En ymmärrä...

Säälittävää kitinää...
Jep, turha kitistä ja tuijotella nopeusrajoitusmerkkejä. Säännöt ovat kaikille samat ja kukin ajaa niitä nopeuksia, joita haluaa ajaa ottaen myös huomioon sen, mihin kulkuneuvossa on potentiaalia.
wink.gif

Tässä olisi paljon rikostutkinnalle kehitettävää myös muissa rikoksissa, mm. tappojen, raiskausten, ryöstöjen selvitystyö kun saataisiin samalle tasolle; tutkittua ja rangaistua ennakkoon
kynttila.gif

Mikä meidän olisi elellä.
Kyseisissä rikoksissa rangaistavaa on myös yritys. Elikäs taponyritys, raiskauksenyritys, ryöstönyritys. Voisivathan liikennepoliisitkin alkaa merkitsemaan pieniin sakkoihin ylinopeudenyritys, tai liikenteen vaarantamisenyritys.

Kameroihin sen verran että käsittääkseni kaikissa poliisi ajoneuvoissa on kamerat joidenka on tarkoitus tallentaa esim pysäytystilanteessa poliisin kimppuun hyökkäävän hörhön teko, joka johti siihen että poliisi hakkaa hörhöltä hampaat kurkkuun, ja naaman uusiksi. Tällöin poliisin ei itse tarvitse selittää oikeudessa että oikeasti toi oli se joka kävi mun kimppuuni. Samoilta kameroilta voidaan kaivaa sitten näitä rekisterinumeroita, ja muita tuntomerkkejä.

Näissä uusissa "liikkuvissa tutkatolppa" autoissa se kamera vaan on huomattavasti parempi ja tarkempi jolloin suurennoksista saadaan parempia.

Voitaisiinko valtiota alkaa sakottaa, kun tiet on päästetty niin huonoon kuntoon, että alkaa hirvittää. Samoin rautatiet ovat levahtamassa. ILOISTA MAKSAJAA VALTIO RAKASTAA. Mutta voisiko valtio panna sakkorahat teiden ylläpitoon ja rautateiden kunnostukseen, niin olisi oikeesti ilo maksaa töppöilyistään.
blush.gif

No säälittävää kitinää on myös tuo sinun  oma tekstin tuotoksesi.  
033102ass_1_prv.gif
Niin mutta mutta asiahan on noin... eikä se muutu mikskään jos kitistään jossain foorumilla siitä että ajettiin ylinopeutta tutkaan niin että kortti lähti... ja toihan ei tietysti ollu tiedossa siin vaiheessa että se kortti voi lähtee jos ajelee ylinopeutta? Mä ainaki otan ihan tietoisen riskin jos ajan ylinopeutta... enkä kyllä tuu mihinkään vikisemään kortin lähdettyä ja kuinka maaaaailma on niin julma... MUAHA...
033102beer_1_prv.gif
kehiin ja menoks...
Onko vaikee ymmärtää, että kukaan ei kiistä että se on väärin? Kaikki tietää sen..

Rangaistukset on älyttömän kovat, siitä tässä on kyse! Ei pitäs olla vaikee erottaa noita kahta asiaa. Nähtävästi on...

No säälittävää kitinää on myös tuo sinun  oma tekstin tuotoksesi.  
033102ass_1_prv.gif
Niin mutta mutta asiahan on noin... eikä se muutu mikskään jos kitistään jossain foorumilla siitä että ajettiin ylinopeutta tutkaan niin että kortti lähti... ja toihan ei tietysti ollu tiedossa siin vaiheessa että se kortti voi lähtee jos ajelee ylinopeutta? Mä ainaki otan ihan tietoisen riskin jos ajan ylinopeutta... enkä kyllä tuu mihinkään vikisemään kortin lähdettyä ja kuinka maaaaailma on niin julma... MUAHA...
033102beer_1_prv.gif
kehiin ja menoks...
Onko vaikee ymmärtää, että kukaan ei kiistä että se on väärin? Kaikki tietää sen..

Rangaistukset on älyttömän kovat, siitä tässä on kyse! Ei pitäs olla vaikee erottaa noita kahta asiaa. Nähtävästi on...
Rangaistukset on just sopivat... nyt noi rangaistukset puree... senhän takia porukat täällä itkee jos ne olis yhtään lepsummat ni noh ajaisko ihmiset sit paremmin ku ei tarvis välittää siitä että tuleeko rangaistusta vai ei?

Totta kai ajais koska se 50e sakko tuntuis pussissa niin paljo paremmalta ku se 500e. Voishan tolla ajella jo 9 kertaa enemmän tutkaan ku tolla 500e:llä.

Rangaistukset on älyttömän kovat, siitä tässä on kyse!
Tuo on se pointti. Jos eläisimme Singaporen tapaisessa yhteiskunnassa, jossa kadulle tarpeidensa tekemisestä häkki heilahtaa ja varkauksista joutuu linnaan...
... niin silloin ylinopeusrangaistukset olisivat linjassa!

Nykypäivää Helsingissä: joku ajaa sun k*tilosi perään, autosi lyhenee 8 senttiä. Jos vastapuoli myöntää syyllisyytensä, poliisi todennäköisesti ei tule paikalle ("ei ole resursseja").

Mieti tilannetta yleisen oikeustajun kannalta:
- jos ajat tyhjällä motarilla heinäkuussa sunnuntaiaamuna 171 km/h viiden sekunnin ajan -> kortti pois pitkäksi aikaa ja jos tarvitset korttia duunissa, kortisto kutsuu...
- jos ajat jonkun perään (muista tehdä se Helsingissä) ja täten olet 100% konkreettisesti vaarantanut liikennettä -> todennäköisesti et saa mitään seuraamuksia.

Mieti asiaa. Ja ne eduskuntavaalit ovat siis maaliskuussa 2007...
idea3.gif

Terveisin Antti

Rangaistukset on just sopivat... nyt noi rangaistukset puree... senhän takia porukat täällä itkee jos ne olis yhtään lepsummat ni noh ajaisko ihmiset sit paremmin ku ei tarvis välittää siitä että tuleeko rangaistusta vai ei?
Siis nykyisellään noi rangaistukset lähentelee jotain absurdia maailmaa, jossa hallintoalamaista sopii kyykyttää ja kyykyttää ja kyykyttää, ja purevat lähinnä esivallan kunnioitukseen. Aiemmin tikkaria heiluttava vallesmanni oli ainakin tälle hallintoalamaiselle este, jota ei pysähtymättä uskaltanut ohittaa, ei ole enää...

br, Mikko

Miten joku voi pitää kovana tuomiona sitä että menetät kortin kuukaudeksi, jos noin puolenvuoden välein syyllistyt liikenne rikkomukseen??

Neljät sakot kahdenvuoden aikana. 24/4=6kk

Miksi ihmiset ajaa +10 ylinopeutta? Siksi kun ne tietävät että siitä ei saa sakkoja. Oulun nykyinen poliisimestari sanoi laskiessaan moottoritien noipeuden takaisin 100Km/h syyksi sen että kun rajoitus on 100 porukkaa ajaa 120 mutta kun rajoitus oli 120 porukka ajoi 150. Jolloin "sunnuntai ajeliat, ja muut pelkurit ja mammanpojat jotka ajoi 80 niin heidän nopeuseronsa alkoi olemaan vaarallisen suuri.

Poliisihan voi sakottaa sinua jo kun ajat 101, mutta tällöin puhuttaisiin jo suhteettomista rangaistuksista.

Vitusti typoja.
talktohand.gif

Avaudu nyt sen verran, että kerro mitä rikollista itse teet? Ihan mikä vaan juttu, jookos? Mieti sen jälkeen sopivaa rangaistustasoa siihen.

Mä voin itse avautua parista asiasta.

1. Yleensä kävelen lähikauppaani tien yli, vaikka suojatie on siinä 10 metrin päässä. Mun mielestä siitä rikoksesta pitäisi tulla 1.500 euron rikemaksu.

2. Kerran laitoin veroilmoitukseen yhden kuitin, mikä sinne ei olisi kuulunut, ainakaan tarkasti verolakeja tulkiten. Mun mielestä siitä rikoksesta olisi pitänyt takavarikoida mun omaisuutta 10.000 euron edestä, esim. mun prätkä.

3. Takavuosina jeesasin kaverini saunan rakennusta. Kamuni maksoi mulle safkat ja juomat ja 200 markkaa pimeänä. Mun mielestä tuosta olisi pitänyt seurata 2.000 euron sakko ja ehdollista muutama kuukausi.

No niin, "nukkumatti", nyt mä olen laittanut rikokseni linjaan ylinopeuksista seuraavien rangaistusten kanssa. Se on sun vuoro, pistäs omat rikoksesi raadin eteen!

Terveisin Antti

Avaudu nyt sen verran, että kerro mitä rikollista itse teet? Ihan mikä vaan juttu, jookos? Mieti sen jälkeen sopivaa rangaistustasoa siihen.

Mä voin itse avautua parista asiasta.

1. Yleensä kävelen lähikauppaani tien yli, vaikka suojatie on siinä 10 metrin päässä. Mun mielestä siitä rikoksesta pitäisi tulla 1.500 euron rikemaksu.

2. Kerran laitoin veroilmoitukseen yhden kuitin, mikä sinne ei olisi kuulunut, ainakaan tarkasti verolakeja tulkiten. Mun mielestä siitä rikoksesta olisi pitänyt takavarikoida mun omaisuutta 10.000 euron edestä, esim. mun prätkä.

3. Takavuosina jeesasin kaverini saunan rakennusta. Kamuni maksoi mulle safkat ja juomat ja 200 markkaa pimeänä. Mun mielestä tuosta olisi pitänyt seurata 2.000 euron sakko ja ehdollista muutama kuukausi.

No niin, "nukkumatti", nyt mä olen laittanut rikokseni linjaan ylinopeuksista seuraavien rangaistusten kanssa. Se on sun vuoro, pistäs omat rikoksesi raadin eteen!

Terveisin Antti
Kerrotaas mitä mä sain ku ajoin 80 alueella 122 ennen tota kiristymist - 22 päiväsakkoa a' jotain 25-30e (en musita tarkkaa) ja viikon ajokieltoa. Oliko vähä turha rangaistus =P

Toi olis ruvennu tuntuu rangaistukselta sitten jos olis tullu se 1kk ajokieltoa + noh tuplataanko noi sakot.

Kyllä tarvitsen autoa duunissa joka päivä... joten ajankin sen mukaisesti. Tulon menetys kun on vähän persiistä mutta raha on aina rahaa sitä tulee ja sitä menee...joillakin se menee parempaan asiaan ja joillakin sakkoihin.

1) Meniskö siihen kategoriaan että ajelet sen alle 10km/h ni ylinopeutta ja poliisi kattoo läpi sormien. Tästä tulikin semmoinen asia mieleen että ajelin 40km/h alueella 53 tutkaan ja sain siitä sakot... =P... ja polisiit jotka kirjotti sen lapun niin totes että johan ottaa pienestä sisään.

2) Veroilmoitukseen yhden kuitin laitto vs ylinopeus... tuohan taitaa mennä samaan kategoriaan kuin se että polliisit kattoo sormien läpi sen about 10km/h ylityksen vaikka ei tarvis joten ei sakkoa.

3) Kolmonen menee kaikkien muiden kanssa samaan kategoriaan... vaikka laitontahan toi on mutta niiin on toi 10km/h ylityskin.

Lollis..

Nopea tähän vielä... siis noihan sakot on budjetoituu tuloo valtiolle... niin jos niitä nyt pienennettäis niiin mitä pitäs vastavaasti sit kasvattaa vai pitäskö sitten tinkiä jostain?

Esim. terveydenhuollosta vai mistä?

Sakot on budjetoitua tuloa tuloa valtiolle, ja valtiovalta on mulkkuja. Jos haluat olla tosi mulkku valtiolle ajelet ihan sääntöjen ja asetusten mukaan, niin valtio ei saa penniäkään.  
062802jumpie_prv.gif

Mikäpäs olisikaan sen mulkunpaa kun romuttaa kaikkien niiden p*rsläpien suunnitelmat, ja olla keräämättä niille sitä rahaa jonka ne on sinullekkin budjetoinut.  
buttrock.gif

Sakot on budjetoitua tuloa tuloa valtiolle, ja valtiovalta on mulkkuja. Jos haluat olla tosi mulkku valtiolle ajelet ihan sääntöjen ja asetusten mukaan, niin valtio ei saa penniäkään.  
062802jumpie_prv.gif

Mikäpäs olisikaan sen mulkunpaa kun romuttaa kaikkien niiden p*rsläpien suunnitelmat, ja olla keräämättä niille sitä rahaa jonka ne on sinullekkin budjetoinut.  
buttrock.gif
Laittamattomasti sanottu
biggrin.gif

Todellista kapinaa, kannatetaan.

Koskahan kaupungit ottaa sellasen käytännön että kolmesta pysäköintisakosta vuodessa saa pysäköintikiellon kaupungin alueelle...vaikkapa 3 kuukaudeksi ja neljästä kahessa vuodessa 6kk......
baaa.gif
withstupid.gif

Nopea tähän vielä... siis noihan sakot on budjetoituu tuloo valtiolle... niin jos niitä nyt pienennettäis niiin mitä pitäs vastavaasti sit kasvattaa vai pitäskö sitten tinkiä jostain?

Esim. terveydenhuollosta vai mistä?
Miksi niitä sakkotuloja pitäisi pienentää
confused_orig.gif

Kerätköön sakkotulonsa esim. punaisia päin ajavien keskuudesta, suuntamerkin jättämättä antamisesta, rattijuopoilta, niiltä jotka eivät anna jalankulkijoille tietä suojatiellä jne.

Vastoin joskus esiintyvää käsitystä tässä yhteiskunnassa sakkotulojen suhde esim. terveydenhoidon menoihin on äärimmäisen pieni.

Terveisin Antti

Tuossa varoittava esimerkki rikoksen tielle langenneesta:

Sain 150 punnan (220 ecua) sakot "Lampaiden huolestuttamisesta"!

Tekijänä ei tosin ollut allekirjoittanut, vaan koira.

Emäntä käveli piskin kanssa englannissa ilmeisesti liian lähellä lammasaitausta, jolloin elukat huolestuivat. Tai ainakin paikallisen farmarin mielestä niin tapahtui. Ketään ei purtu, mutta tietysti pelkkä ulkoasukin voi huolestuttaa..

Koiran laillinen huoltaja, eli minä avasin rikosrekisterin ulkomailla
033102beer_1_prv.gif

Back