• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

myNETmoton toimitusajat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja svahnm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elämäntapamotoristi sanoi:
Voisko niiden spämmifiltteri tulkita nuo viestit spämmiksi ja siirtää ne roskapostilaatikkoon, jota kukaan ei lue.

Ekat viestit meni ainoastaan vastauksena tillausvahvistukseen, siis ositteeseen bestellung@mynetworld.com.

Kuten alussa sanoin, olen käyttänyt myNETmota vuosikausin ja ollut tyytyväinen sekä asiakaspalveluun että toimitusaikoihin. Jos jotain on toimituksessa mennyt pieleen, on se aina oikaistu tai ratkottu hyvällä tavalla.

Ogelmat viime ja tänävuonna johtuu todennäköisesti kahdesta syystä.
1.) Yritys on kasvanut liian nopeasti ja heillä ei ole kapasiteettiä hoitaa tilauksien tulvaa.
2.) Kun myNETmoto muuttaa tilauksen statuksen "Shipped" tilaan, he saavat maksun PayPaliltä. Joten kannattaa laittaa tilaukset heti "Shipped" tilaan parantaakseensa kassavirtaa. Ogelma onkin sitten että me asiakkaat haluammekin tietää milloin/jos tilaamamme renkaat tulevat. Ja kun eivät voi antaa tietoa jota heillä ei ole, he pysyvät hiljaisina.

Kuten viestissäni muutama päivä sitten kerroin, maksoin tilisiirrolla ja homma pelasi OK, skipped näkyi sivulla varmaankin heti, kun maksu näkyi heidän sivullaan. Tavara sitten tuli skipped-päivästä tasan viikon päästä.Minulle ei toisaalta toimituksella ollut mitään kiirettä, odottelen tässä, että alla olevat renkaat tulevat finaaliin ja renkaanvaihto edessä ehkä vasta elo-syyskuussa. Onko vika sitten firmassa vai näissä kuljetusfirmoissa, makaako tavara jossain terminaalissa odottaen seuravaan etapin kuljetusta?

mh82 sanoi:
Tilasin MyNetMotosta 28.5.2016 Metzelerin Lasertecit. 30.5.2016 tuli email, että eturengas on loppu, uusia tulee 10 päivän sisällä. Verkkokaupassa näkyy kuitenkin yhä vihreällä, eli että olisi varastossa

Tuskin niillä on mitään omaa varastoa. Niiden nettisivuilla lukee että "saatavilla" eikä "varastossa", eli kun toimitusketju on olemassa ja rengasta valmistetaan, niin on saatavilla tms. Tähän aikaan vuodesta voi olla tuotteesta pulaa.

Olen tietoinen että en voi odottaa pikaista toimitusta kun ostan halvalla netistä, mutta odotan kuitenkin saavani jonkinlaista tietoa toimitustilanteesta. Olen myös tietoinen että myNETmotolla todennäköisesti ei ole omaa varastoa vaan toimittavat todennäköisesti suoraan tehtailta tai kierrättävät sen toimipisteensä kautta. Ongelmahan ei okeastaan olekaan myNETmoton varastointi tai ei, vaan viestinnän puuteet.

Kirjoitin myNETmoton FB-sivuilla viime vuonna ongelmasta saada tietoa toimituksesta ja yrityksen vastaus siihen oli sulkea sekin mahdollisuus antaa palautetta yritykselle sen asiakasviestinnästä, tai parmminkin sen puutteesta.

FB-kirjoituksessani olin sentään konstruktiivinen ja myös kehuin yrityksen aikaisempia toimituksia. Kuten ensimmäisessä viestissäni mainitsin, olen ollut myNETmoton asikas lähes kymmenen vuotta. Puolet siitä ajasta ruotsissa.

Ogelma tiedonantopuutteissa ei voi olla kuljetusyrityksissä, jos myNETmoto ei vastaa asiakkaitensa kyselyihin. Suomalaisten kuljetusyritysten ammattitaidon ja asiakspalvelun puutteet ovat ihan toinen keskusteluaihe. Ja valitettavasti se ei ole vain suomalainen ogelma, on kokemusta myös länsinaapurimaisista kuljetusyrityksistä.

Itse tilasin renkaat 9.5. Mynetmotosta. Lähetystunnus löytyi My Orders-sivun PDF:stä. Renkaat tulivat DPD:n kyydillä.
Seurannasta näkyi, että renkaat oli lähetetty 13.5. ja tulivat perille 18.5.
Olen erittäin tyytyväinen palveluun. Jos on kiire, niin kannattaa joko olla ajoissa liikkeellä tai käydä hakemassa sieltä mistä saa varmasti heti. Mulle toi 9 päivän toimitusaika oli ihan ok.

Ei täällä kotimaassaan nettifirmoille ole mitään mittavaa varastoa, vaan systeemi on "kädestä suuhun" periaatteella. Halvempi hinta siis osittain perustuu siihen, että varastoon sidottu pääoma on pieni. Kyllä MP-renkaiden kohdalla kannattaa tarve hieman ennakoida, eikä tilata vasta sitten, kun kankaat alkavat paistaa:kääk:

Nyt tuli kumit nopeasti!

5.6 illalla tilaus sisään. 9.6 Renkaat perillä.

Mitään lähetys tunnusta tms ei ole vieläkään tullut :grin:

bro sanoi:
Mynetmotolta tilattu renkaita jostain 2009 vuodesta lähtien ja nyt tuli eka kerran väärä (taka)rengas kun etusen ja takasen tilasin. Saapa nähdä miten asiakaspalvelu pelaa. Muuten kyllä on aina tullut oikeat kumit järkevällä toimitusajalla. Kerron sitten miten tapauksen kanssa käy...

Hyvin kävi, laitoin tosiaan sähköpostia ja kerroin asiani, vastasivat muistaakseni seuraavana päivänä että moka varastolla ja rengas vaihdetaan. Sitten kuljetusliike kävi viimeviikolla hakemassa väärän renkaan ja tänään toi oikeanlaisen tilalle. Eli asiointi mynetmotolla jatkuu tulevaisuudessakin.

11.6 tilasin Tuksuun renkaita ja tänään tuli seurantanumero sähköpostiin. Seuranna nmukaan on jo kulkenut parin hubin kautta saksanmaalla. Ihan lupaavalta vaikuttaa. Taisipa olla tasan 10v sitten minulla eka mynetmoton tilaus.

Edit. Tänään olivat renkaat ovella. Tilaus lauantaina iltamyöhään ja renkaat tallissa keskiviikkona. Ennätysnopea toimitus. Kumit mitä pitikin ja paistoleima kuluvalta vuodelta. Kolme rengasta yhdessä muovissa,

Viimeksi muokattu:
Eiliseen mennessä myNETmotolta ei ollut kuulunut mitään joten täänäaamuna muutin PayPalissä "Dispute"-en "Claim"-iksi.
Klo 17:54 tuli vastaus yhteen myNETmotolle lähettämääni s-postiin ja klo. 17:55 vastaus toiseen. mollemmissa viesteissä ainoastaan linkki (seurantakoodilla) GLS:n sivuille.
Renkaat odottavat lähimmässä Postin palvelupisteessä. Siis uusinta viime kesän tarinasta :pissed:
En odota tähän aikaan vuodesta nopeita toimituksia myNETmotolta mutta näköjään muille on toimitusajat ollut alle viikonkin. Tällä kertaa minun tilaukseni saapui vähän yli viikossa. Mielestäni ihan hyväksytty suoritus, toimitusaikaan nähden. Ongelmani myNETmoton kanssa ei nyt, eikä aikasemminkaan ole ollut toimistusaika vaan tiedottaminen. Niin kauan kun toimituksen seurantatirtoa ei ole, ei voi olla varma ovatko renkaat lähetetty vai ei. Tällä kertaa tilasin uutusrenkaita jotka muut verkkokaupat ilmoittavat olevan loppu varastossa, joten saatavuudesta ei ollut varmaa ja siksi lähetyksen todellinen tapahtuminen oli minun näkökulmasta tärkeä.

Tavarantoimituksesta antaisin myNETmotolle täydet ***** (viisi tähteä) :jippikaijee:
Tiedonvälityksestä * :rant:

Tänään sain seurantakoodin 28.5.2016 tekemääni tilaukseen. Eli jospa loppuviikosta tai ensi viikon alussa olisi renkaat kotosalla.

Ilmeisen toimiva nettikauppa, mutta tosiaan tiedotus (tai sen puute) mättää ja pahasti.

Perjantai-iltana 10.6 tilaus ja torstaina rengas kotiovella. Aiemmilla kerroilla ovat ilmoittaneet heti jos tilattu malli on päässyt loppumaan ja arvio toimitusajasta on pitänyt.

"Varastotavaran" tilaus ja maksu sisään 1.6.

Kahteen viikkoon ei mitään eloa joten käytin kovistelua, uhkailua ja tilauksen perumiskortin lopulta. Sitten toissapäivänä tuli seurantakoodi ja tänään renkaat:kääk:

Kommunikaatio on kyllä niin syvältä, jos tiedotus olisi pelannut yhtään niin tuottaisi huomattavasti vähemmän ****tusta. Kannattaisi herran ehkä pistää sen verran tuohta sivuun että saisi vaikka hankittua automaatiota seurantakoodin lähettämisen jos kädet ei riitä mailien laittoon. Itsellä tämä oli ties monesko "se viimeinen tilaus" ko. puljusta, joku herkempi tai vähemmän nuuka saattaa haistattaa huilun lopullisesti ensimmäisen säädön jälkeen.

Hiukkasen huvittava ja sinänsä positiivinen yksityiskohta on että toisen renkaan paistoajankohta näyttäisi olevan viikko tilauksen jälkeen eli koko lailla suoraan uunista. Eikä toinenkaan ole kuin 2 viikkoa vanhempi :)

Ja tilattu settihän oli Pirelli Scorpion Trail II:set, made in Germany.

Ikinä en tuolta enää tilaa, ainakaa ennen seuraavaa kertaa...

Tänään tilattu 2 x SP takanen ja 1 x M7RR takanen tourinkiin. Jänskää.

ankara sanoi:
"Varastotavaran" tilaus ja maksu sisään 1.6.

Kahteen viikkoon ei mitään eloa joten käytin kovistelua, uhkailua ja tilauksen perumiskortin lopulta. Sitten toissapäivänä tuli seurantakoodi ja tänään renkaat:kääk:

Kommunikaatio on kyllä niin syvältä, jos tiedotus olisi pelannut yhtään niin tuottaisi huomattavasti vähemmän ****tusta. Kannattaisi herran ehkä pistää sen verran tuohta sivuun että saisi vaikka hankittua automaatiota seurantakoodin lähettämisen jos kädet ei riitä mailien laittoon. Itsellä tämä oli ties monesko "se viimeinen tilaus" ko. puljusta, joku herkempi tai vähemmän nuuka saattaa haistattaa huilun lopullisesti ensimmäisen säädön jälkeen.

Hiukkasen huvittava ja sinänsä positiivinen yksityiskohta on että toisen renkaan paistoajankohta näyttäisi olevan viikko tilauksen jälkeen eli koko lailla suoraan uunista. Eikä toinenkaan ole kuin 2 viikkoa vanhempi :)

Ja tilattu settihän oli Pirelli Scorpion Trail II:set, made in Germany.

Ikinä en tuolta enää tilaa, ainakaa ennen seuraavaa kertaa...

Nyt keväällä meni muuten 1001 rengas ja rengaskontti vähän samalla lailla. Eli tilaus onnistui hyvin, samoin tuli vahvistus samantien. Sitten ei kuulunut tai näkynyt mitään puoleentoista viikkoon ja ykskaks puhelin soi ja joku rahtihemmo kysyi oonko kotona, renkaita olis tulossa. Samalla kuormalla tuli koko potti kerralla :)

Back