• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Muutoksia välityksiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tumppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tumppi

MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava,
Rata ja koulutus
MotOrg ry jäsen
Tuossa toisessa viestiketjussa oli juttua Daytonan/Triplen välityksistä, ja ajattelin nyt laittaa oikein oman topikin aiheesta...

Eli mulla on 03:n triple ja sen välitykset tuntuu turhan pitkiltä... Teoreettiset huiput oli penkissä jotain 250kmh ennen kun kutosella napsahtaa rajoitin... Mulle riittäis kyllä vähempikin, 200km/h tuntuu olevan nakupyörille käytännössä se maksimi. Ajossa ykkönen ja kakkonen tutuu aika pitkiltä ja kolmosta voi heitellä vasta kaupungin ulkopuolella.
sad_orig.gif
Ja tulishan siitä vähän lisää power wheelie meininkiä!!
tounge.gif

Mitä asialle on tehtävissä? Tarviiko vaihtaa koko ketjurataspaketti vai riittääkö pelkkä eturattaan vaihto? Nouseeko kierrokset matka-ajossa liikaa? Mistäs kyseisiä osia saa, eli kuka diilaa suomessa ja mitä maksaa? Porukalla on ilmeisesti kokemusta asiasta, joten laittakaa kommenttia!

Piikkiä pienempi eteen. Jos ei tunnu riittävän niin toiset on isontaneet takaratasta vielä parilla piikillä.
Koko paketin vaihtotarve on suoraan verrannollinen ajettuihin kilometreihin. Itse vaihdoin pelkän eturattaan 6000:ssa, ja hyvin on menny.
Stormilta ostin rattaan, All Right:lta löytyy varmaan myös. Hinta JT:n rattaalla vajaa 20€, alkuperäinen Triumph noin kolminkertainen. Alkuperäisessä on kylläkin se kuminen "äänenvaimennin", vai mikä se nyt on...

kunhan ei liikaa pienennä etusta nii ei mene kääntö kulma liika jyrkäx ketjul.. eli ei kovin palijo ainakaa 14 piikkistä pienempää
crazy.gif

Lienee tuo 18-45 combo se suosituin. Saattaa vaatia pari lenkkiä pidemmät ketjut. Tuon ajattelin myös omaan Daytonaan laittaa.

17-piikkisenkin saa mutta se kuulemma syö liikaa sitä swingin laahaussuojaa.

Lienee tuo 18-45 combo se suosituin. Saattaa vaatia pari lenkkiä pidemmät ketjut. Tuon ajattelin myös omaan Daytonaan laittaa.

17-piikkisenkin saa mutta se kuulemma syö liikaa sitä swingin laahaussuojaa.
Ööö, katoin eilen verstaalla Service Manuaalista, että ykspuoleisella takahaarukalla olevissa malleissa välit on 18/42 ja kakspuoleisilla 19/44. Onko totta? Oma mopo on nyt toisella verstaalla, joten en pääse asiaa tarkistamaan...

Eli kun mulla on 18/42, niin ainoa vaihtoehto on suurentaa takaratasta ja samalla ketjukin pitää olla pidempi?? Eli seuraavalla kerralla kun tarvii ketjurataspaketti vaihtaa, niin ottaa sit 18/44 yhdistelmän ja pidemmän ketjun?
confused_orig.gif

Kirjaa katsoessa muuten näytti että daytonassa ja triplessä on täysin samat välitykset myös laatikossa?! Ei kuulosta kovin järkevältä, mutta siltä se vaan näytti. On tosiaan vähän pitkät välitykset triplessä, tosin onhan daytona kierrosherkempi kone, joten siinä on sen huippunopeuden salaisuus...
nixweiss.gif

Valaiskaa minua...
withstupid.gif

Daytonassa näytti tosiaan olevan valmiiks 18-piikkinen edessä. Tarttee hommata jostain 45 taakse ja 108 lenkkiset ketjut. Plääh, taas menee rahaa..

Niin, eikös sen pitänyt olla selvä että dssa-mallissa on 19 ja kaikissa muissa 18-piikkinen... Onko se nyt sitten niin että ne laahaimet kuluu liikaa jos sinne sen 17:n vaihtaa?

Kesä meni...Koittikos kukaan 17/45 comboa?

- Syökö laahainta, tarviiko uudet ketjut? -Jotain pitäisi ensi kesäksi keksiä
wink.gif

tripleen laitoin 17 piikkisen eteen alkukesästä kilometrejä tuli 8000.ei ole syönyt laahainta mitenkään erikoisesti.17 piikkisestä puuttuu se tärinänvaimennin kumi mutta en ole itse ainakaan mitään eroa huomannut kaiken muun tärinän joukosta.kiihtyvyys paranee ja maantiellä satasen nopeudessa kierrokset nousee noin 400rpm.eli ei paha.17 piikkinen menee kevyesti vakio ketjujen kanssa ja kiristys vara riitti hyvin.Kulkupuolikin parani mukavasti mutta ehkä ensi kesäksi 44 tai 46 taakse nälkä kasvaa syödessä!
sport05.gif

-02 Daytona kaksipuolisella takaswingillä, vakiovälitykset on 19/44.

Kesällähän mä laitoin sen 18-piikkisen eteen ja taakse myös uuden rattaan, mutta edelleen 44. Ens kesänä täytyy kokeilla tuota 46 piikkistä taakse ihan mielnkiinnosta miten vaikuttaa ajoon. Nyt tolla 18/44 välityksillä Daytona menee mittariin ainakin 250km/h, olis se kai vielä lisääkin ottanut. Kovempaa en ajanut. Meikäläistä ei haittaa jos nopeus tippuu tolla 18/46 välityksellä vaikka yli 20km/h.

Kunhan muistaa, että ei lähde sitten viivalle edes 600cc kanssa, kun tulee pataan 100-0
lookaround_orig.gif

17 piikkinen odottaa tallissa enskesää. Aattelin kokeilla sillä ensin ja sit heittää jossain vaihessa sen 45:n taakse.

Hyvä tieto oli toi, että homma toimii tolla 17:lla.

TWO:ssa oli vuorossa 955i Daytona käytetyn ostajan opassarjassa.

Siinä esitellään pyörä parilla sivulla, eri mallit, yleiset viat, yleiset modit jne.

Välityksiä koskevassa osassa kerrottin mm yleisimmistä välityksistä ja todettiin 17 piikkisen edessä aiheuttavan laaharin kulumista. Kuinka kovaa toi kuluminen on siinä ei ollut selvää mainintaa, oletettavasti kuitenkin havaittavasti 18 piikkistä voimakkaampaa, koska siitä mainittiin.

Tarteeko pitemmät ketjut, jos vakiona 18/42 ja vaihdat 44 taakse -04 955 :n dayttonaan ?
cool.gif

Tarteeko pitemmät ketjut, jos vakiona 18/42 ja vaihdat 44 taakse -04 955 :n dayttonaan ?
cool.gif
Ei mun mielestä, ei pitene kierros vielä niin paljon. Asentaessa säätää vanteen vaan eteenpäin nykyisestä kohdasta. On sitten varaa kiristää tulevaisuudessa.
Korjailkaapa taas muut jos olen väärässä
smile_org.gif

Back