• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Muutoksia vakuutumaksuihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kane
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itel tuli tänään lasku, ennen oli pohjolas kokovuos 893 ja nyt muka 1161e.Ei helvetti, soitin sinne ni sanos et heil on noussu niin paljon hinnat.Pakko vaan kilpailuttaa taas, pistäkää ihmees jos on joku selväst halpa....
Joo pistäkää kilokyykkyjen hintoi

Itel tuli tänään lasku, ennen oli pohjolas kokovuos 893 ja nyt muka 1161e.Ei helvetti, soitin sinne ni sanos et heil on noussu niin paljon hinnat.Pakko vaan kilpailuttaa taas, pistäkää ihmees jos on joku selväst halpa....
Joo pistäkää kilokyykkyjen hintoi
Kyllä itteäkin sapettaa.... Vertasin uutta ja vanhaa Tapiolan laskua. Perusmaksut noussu sen 340euroa!!
omg.gif

Ennen: 1589e
Nyt: 1923e

Maksettavaa:
Ennen: 890e
Nyt: 920e

Ei paljon bonusten nousu vaikuta, perkele!!

Onko kukaan perehtynyt näihin vakuutusten sisältöihin?
Itseäni ainakin kiinnostaa mitä rahalla saa.
Bonukset kertyvät eri lailla, seisonta ajalla voi pelata ja myös ajovarusteet kuuluvat joillakin vakuutuksen piiriin.

No tapiolassa tulee 10pinnaa vuodessa jos ajopäiviä on yli 140.
Korvausta saa maksuista kun seisottaa varsinaisen ajokauden aikana vähintään kuukauden. Ja yhdet ajokamppeet kuuluu vakuutukseen, muistaakseni myös kypäräpuhelin.

Viimeksi kun rata-ajosta kysyin sanottiin että korvaa kunhan on ohjattua ajoa, eli ratapäiville mars.
smile_org.gif

Pikkulinnut korkealla puun latvassa viserteli, että Turvan mp-vakuutuksia viilattaisiin taas päivämäärällä 1.5.2009. Hintoja nostettiin viimeksi muistaakseni kymmenisen prosenttia vuonna 2008. Ei hajuakaan paljonko nyt tai että onko tuloksen parantamiseen muita keinoja, kuin suora hintojen nosto - esim bonusnousun tiputtaminen viiteen prosenttiin? Jos vakuutuskautenne alkaa vasta 1.5 jälkeen, niin kannattaa henkisesti varautua.

Hieman lisää bonuskertymästä.
Elikkä tapiolassa lasketaan bonuskertymä takautuvasti 2005 saakka.
Kun pyydätte tarjouksia niin ottakaa huomioon bonusten nousu. Jos tällä hetkellä bonus on jotakin niin se voi nousta tai laskea yhtiön vaihdossa koska se lasketaan ajopäivistä.

Nojaa, oli sitten poonusta tai plussaa, niin kuten täällä on jo todettukin: Lopullinen hinta on aina tapauskohtainen ja jos haluaa säästää RAHAA, niin pitää kilpailuttaa joka vuosi. Nimim. Pyörän tuleva vakuutus Iffissä n. 320 euroa halvempi kuin nykyinen Tapiolassa. Autojen vakuutuksissa säästin saman verran. Veneen vakuutus oli viiskymppiä kalliimpi. Eli kuten aina, kun joutuu omasta selkänahasta kiskomaan: Loppusumma ratkaisee...

V***u, tajusin liikennevakuutuksen bonuksen olevan pykälää liian matala. Nyt alkaa kolmas ajokausi. Alla siis kaksi vahingotonta ajokautta, joista ensimmäinen Nordeassa. Sitten vaihdoin pyörää ja samalla vakuutukset Pohjolaan. Jotenkin oletin, että bonuskertymä siirtyy automaattisesti uuteen yhtiöön, enkä ajatellut asiaa sen enempää. Vasta nyt rupesin ihmettelemään, miksi vasta nyt bonus nousee 25:een.

Soitin Pohjolaan, jossa sanottiin, että minun olisi pitänyt itse ilmoittaa minulla olevista vapaista bonuksista. Ja että takautuvasti ei nyt voida tehdä asialle mitään, koska kyse on "melkein vuoden vanhasta asiasta".

Eli yhden vuoden bonuskertymä meni nyt harakoille. Pitääkö minun nyt maksaa liian korkeita vakuutusmaksuja hamaan loppuun saakka, vai lasketaanko joissain yhtiöissä ajopäivät takautuvasti ja bonukset sen mukaan? Jokuhan tuossa taisi ainakin Tapiolasta niin sanoa. Tai kuuluisiko Pohjolan nostaa bonukseni oikealle tasolle, vaikka viime kauden ajelinkin "vapaaehtoisesti" liian matalilla bonuksilla?

edittiä:
Siis eikös minulla vieläkin ole ne Nordean v. 2007 kertyneet bonukset vapaina? Miksi niitä ei siis voisi vieläkin ottaa käyttöön myös Pohjolassa? Vaatii ilmeisesti vakuutuksen lopettamisen ja uuden tekemisen. Se mies asiakaspalvelussa vain väitti, ettei niitä voi "yhdistää" enää, mutta silloin viime keväänä olisi voinut, jos olisin tajunnut pyytää.

Kumma juttu, miten se bonuskertymä jäi sitten huomioimatta pyörän osalta, kun samalla kuitenkin siirsin autonkin vakuutukset Nordeasta Pohjolaan.

Joopa joo. Lähti pohjolan vakuutukset vaihtoon kun olivat nostaneet tälle vuodelle 120€
Nordea oli just ton verran viime vuonna kalliimpi ja nyt halvempi. Mysteerisiä ovat vakuuttajan tiet.

Pakko kyllä hehkuttaa tähän taas kerran Aktia/Veritasta. Ei oo oma lehmä ojassa. Mäkin oon tukenu näitä vanhoja vakuutusyhtiöitä Tapiola,Pohjola jne. Nyt on vaan ajoneuvot valunut väkisinkin Aktian suuntaan. Prätkän kohdalla säästin kalleimpaan lähes tonnin ja nyt lähti firman pakukin Aktialle. Sain sieltä täyskaskon keskeytyksellä ja tuulilasivakuutuksen ilman omavastuuta järkyttävän halvalla. Taissiis suurin piirtein samaan rahaan mitä kalliimasta paikasta ois liikenne+osakasko.

Tosiaan kannattaa pistää spostilla sinne ainaki kysely, ei voi hävitä. Tosin, en oo vielä penniäkään takaisin tarvinnut, jotta siitä en osaa sanoa mitään.

Itse kilpailuitin vakuutukset nyt kun tuli pyörä hommattua (Daytona 995i ´04), IFin vakuutus oli aluksi edullisin (n.1600€/v), lueskelin hieman täältä foorumilta pitkin ja poikin, huomasin jonkun suositelleen Vakuutusyhtiö Pohjantähteä, soitto sinne myyntineuvottelijalle ja tarjous Trumpan vakuutuksesta n.1100€/vuosi.
IFin vakuutus unohdettiin sillä seisomalla!!

Niin ja bonuksia liikenteessä 20% ja kaskossa 60%.

Huimia ovat erot ja soittelu kannattaa
buttrock.gif

Itse huomasin myös, että palvelunumerossa saatu tarjous voi samalla yhtiöllä olla hyvinkin erilainen kuin myyntineuvottelijan kanssa sovittu
wink.gif

Itse huomasin myös, että palvelunumerossa saatu tarjous voi samalla yhtiöllä olla hyvinkin erilainen kuin myyntineuvottelijan kanssa sovittu  
wink.gif

Kannattaa neuvotella ja tinkiä, eikä hyväksyä sitä ensimmäistä tarjousta. Itseltä tippui XX:n vuosimaksu n.200e. Viiden minuuutin neuvotteluilla.

Oli kerrankin tuntipalkka kohdallaan  
wink.gif

Back