• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Musatulpat potan sisään ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja minium
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Creative EP-630 toimii loistavasti. Entistä mukavampi ajella kun rokit soi.  
buttrock.gif

TM:n testivoittaja Sansa MP3 soittimen mukana tulee aivan loistavat kuulokkeet, jotka sopivat todella kivuttomasti kypärän alle
thumbs-up.gif

Harvoin tosin tulee kuunneltua, mutta pitkillä siirtymillä ihan jees..

Sattuisko kukaan tietämään mistä voisin hommata kuulokkeita varten äänenvoimakkuuden säätimen, joko erillisen taikka sitten sellaiset kuulokkeet joissa sellainen olisi jo valmiiksi, *ituttaa vaan aina tonkia koko mp3 soitin taskusta ja pistää voluumia pienemmällä ihan vaan jos pysähtyy muutamaksi sekunniksi vaihtaakseen kaverin kanssa pari sanaa...

Sattuisko kukaan tietämään mistä voisin hommata kuulokkeita varten äänenvoimakkuuden säätimen, joko erillisen taikka sitten sellaiset kuulokkeet joissa sellainen olisi jo valmiiksi, *ituttaa vaan aina tonkia koko mp3 soitin taskusta ja pistää voluumia pienemmällä ihan vaan jos pysähtyy muutamaksi sekunniksi vaihtaakseen kaverin kanssa pari sanaa...
Sennheiser CX-500:ssa on tuo "ominaisuus"

Siinä on omasta mielestäni vain huonoja puolia.. Musiikkia hiljenee joskus itsestään, kun takki painaa säädintä alaspäin ja itselläni meni kahdessa viikossa säädin rikki, jota takuu ei korvaa
033102ass_1_prv.gif

Jotkut täällä ovat Kosseja haukkuneet mut ite ostin tänään ja hyvät ovat. Ite aluksi tunkin ne "liian syvälle" ja silloin toimivat enemmän eareina kun kuulokkeina. Musiikki tuli ns. maan alta ja basso vaan kuului. Sitten otin kypärän pois ja kuulokkeet poies ja asetin uudelleen korviin ja voilá! Toimii ainakin minulle jolla viel tuntuu olevan niin surkeat korvat, mitä tulee nappikuulokkeisiin! Loistava äänenlaatu ja hyvä basso
062802jumpie_prv.gif

Mitäs eroa noilla CX 300 ja 400 on? Ilmeisesti ainakin niskalenkki ja hinta
wink.gif
?
Onko itse kaiutinelementit samat molemmissa? Tilasin noi cx400 kun sain edullisesti.

Etymotic Er 6i käytössä ja hyvin ovat toimineet kolmisen vuotta. Netistä tilasin ja maksoivat muistaakseni 110e. Kerran olen vaihtanut filtterit. Käytän kuntosalilla ja aina kun lähden mp:llä ajelemaan. Ei tarvi pitää muusikin ääntä kovalla kun eristävät ulkomaailmasta valmistajan mukaan noin 30db. Aluksi tuntuivat liian tehokkailta kun kuulee oman hengityksen eikä mitään muuta ennenkuin laittaa musiikkia soimaan. Näitä ennen oli käytössä Sony MDR ex.. muuten hyvät mutta eipä ne paljoa ulkopuolista ääntä vaimentaneet.

Nämä korvaavat täysin earit, bonuksena kuulee musiikkia mp3-soittimesta hyvällä äänenlaadulla.

Mitäs eroa noilla CX 300 ja 400 on? Ilmeisesti ainakin niskalenkki ja hinta  
wink.gif
?
Onko itse kaiutinelementit samat molemmissa? Tilasin noi cx400 kun sain edullisesti.
Ja tuossa on tuo nipsutin, joka kaulukseen pistetään kiinni. Todella kätevä!! Itse en osta enää ikinä sellaista missä tuota ei ole, esim ajaessa on löysää johtoa joka helpottaa !
biggrin.gif
Nuo cx-400, voisi olla seuraava hankinta cx-500:n jälkeen. Tuo äänenvoimakkuuspaneeli on ihan turha itselläni mikä noissa 500:ssa on..

Mitenköhän käy, jos poliisi olisi pysäyttämässä sinua ja et heti kuulisi poppien ansiosta, että poliisit tulee pillit päällä takaa niin kelpaako selitykseksi, kun minä kuuntelin poppia?
nixweiss.gif
Vai voiko tulla pysähtymiskäskyn noudattamatta jättämisestä lisäsanktioita?

Minkäs takia niiden tarvii minua pysäyttää
biggrin.gif
. No joo, hyvällä tuurilla on menty tänne asti.

Tosiaan, lenkillä olen käyttänyt Koss sparkeja, kypärän alle niitä on aivan turha tunkea. Helvetillinen kipu jo 5 min jälkeen. Tuli vaihdettua puhelin Nokian 5800 ja tähän siis tilasin CX400 napit.

Kun olen lukenut toisten käyttökokemuksia sennheiserin kuullokkeista, niin toivon saavani parempaa äänenlaatua kuin ennen. Perjantaina pitäisi postista napit tulla, joten eikun
thumbs-up.gif
ja odotellaan.

Kävinpäs sitten piruuksissani ostamassa Sennit, kun aiemmin olen kuunnellut kypärämusiikkia Kossin Plugeilla. Äänenlaatuhifistelyn jätän paremmin asiasta ymmärtäville, mutta käyttömukavuuden puolesta noista kaksista kuulokkeista ei voi puhua samana päivänäkään!  
crazy.gif
Sennit sujahtivat korvakäytäviin suit sait eikä kypärän kanssa tarvinut mitään kommervenkkejä, toisin oli ennen Kossien kanssa...

Pisteet CX-300:lle siis!
buttrock.gif

Sennheiserit, cx-300 olivat rautaperseen ajan korvilla, 1772km eikä ainakaan mulla koskenut korviin tippaakaan.

cx-300 katkee johot helposti, ovat ihan paperia. Koss plugit ovat liian isoja. Voittaja viiden eri kuulokeparin jälkeen on philips SHE8500

philips-she8500.121370.jpg

Noita vielä kun modaa kolvilla niin että toi alakynsi on käyrä niin ovat olleen parhaat tulppakuulokkeet kypärään.

Minkäs takia niiden tarvii minua pysäyttää  
biggrin.gif
. No joo, hyvällä tuurilla on menty tänne asti.

Tosiaan, lenkillä olen käyttänyt Koss sparkeja, kypärän alle niitä on aivan turha tunkea. Helvetillinen kipu jo 5 min jälkeen. Tuli vaihdettua puhelin Nokian 5800 ja tähän siis tilasin CX400 napit.

Kun olen lukenut toisten käyttökokemuksia sennheiserin kuullokkeista, niin toivon saavani parempaa äänenlaatua kuin ennen. Perjantaina pitäisi postista napit tulla, joten eikun  
thumbs-up.gif
ja odotellaan.
Samanlainen tarina minullakin Kossien jälkeen ja voin sanoa, että itselläni sopii nämä Sennheiserit paremmin korviin ja kypärän alla täydelliset. Ja tuo lainaus ei koskenut pelkästään sinua, vaan yleisesti kuten varmaan oivalsit
smile_org.gif
Minusta Sennheiserien äänenlaatu on parempi ja ehkä sopusointuisempi kuin kosseissa todella voimakkaan basson sijasta. Täytyy kuitenkin muistaa, että soitin vaikuttaa äänenlaatuun myös. Ilmeisesti kuitenkin uusissa Nokialaisissa on hyvät äänenlaadut ja Sennheiser varmaankin antaa sulle sen mitä haluatkin. Niin ja en voi luvata mitä vaan, mutta musiikinkuunteluun
biggrin.gif
Olen ihan kuin myyntimies
biggrin.gif
Parhaat napit noin kymmenen eri nappiparien testaajana.

Uudet Sennheiserin CX 300:t tilasin viikonloppuna Ebayn kautta.
Hintaa oli kotiin kannettuna 16.70€
Tulivat kahdessa päivässä

Hyvin jytää...
062802jumpie_prv.gif

On se vain tyhmää maksaa liikaa...
cool.gif

Sennheiser cx-500 tuli ebayn kautta ja hintaakin oli peräti 21€ postikuluineen. Todella hyvän tuntuiset kypärän alla. Ei hierrä, ei kierrä on helppo...

Jos tuo voimakkuuden säädin nyt sattuu hajoamaan niin säädin välistä pois ja kolvi kouraan.

Tilasin juuri http://www.thomann.de/fi/shure_scl2cl.htm

Ja ovat aivan loistavat. Sopivat stanukuulokkeilla kuin isä äitiin. Ja millaiset saundit saa noita 8kpl erilaisia vaihtoehtoja kuunnellen, kun kuulokkeet itse ovat kovassa ympyräboksissa. Nämä päässä ei tunne kuulokkeita lainkaan. Sopivat niin hyvin korvaan. Loistavaa, en ole koskaan kokeillut vastaavaa sopivuutta ja vieläpä ensimmäisellä yrittämällä.  Korkeintaan moittisin alataajuksien toistoa, mutta en ole päässyt kokeilemaan vielä kunnon äänilähdettä.

Aivan loistavat kuulokkeet. Kesällä testataan vaimennus 120km/h vauhdissa, siihen asti parhaimmat nappikuulokkeet koskaan.

edit: Ja näitä saa Beatmanilta suomesta muutamassa päivässä postissa hintaan 75e.

Nyt sitten Kossin plugit sanoivat sopimuksen irti. Oikean puolen nappi rupesi pätkimään jo kesällä ja nyt on johto poikki vasemman puolen kaiuttimestakin. Eivät ilmeisesti juurikaan kestä sitä, että joutuu vetämään johdosta, että saa napin kypärän alta pois korvasta. Muistaakseni pari ajokautta kestivät. Seuraavaksi voisi kokeilla jotain pienempää kuuloketta.

Back