• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Musatulpat potan sisään ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja minium
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko noissa jokin kikka, miten ne pitää survoa?
Itselläni parhaiten menee, kun vetää korvalehdestä ulospäin ja sitten yrittää eri kulmissa laittaa sitä nappia sisään.. Vähän niinkuin korvatulppaa pistäisit.
smile_org.gif

Ainakin ne halvat lieko sparkplugit (jep, nämä ) on kyllä ääneltää niin huonot että morjens. Senkkarin CX300 onkin ihan jees. Muutenkin mukavammat päässä. Kypäränalle en ole vielä kokeillut.
Nytpäs kokeilin. Olipas se hyvä idea, vaimentaa ylimääräiset kolinat/kilinät ja suhinat ja tulee vähä viihdykettä tylsemmillä pätkillä. Käytän jatkossa aina. Luurista saa GPS opastustakin jos tarvitsee.

Sennheiser CX 300, aivan loistavat !

Vaihdettavien kumien ansiosta voivat olla ihan tulpat taikka korvakäytävään hyvin menevät plugit, vaimentavat ympäristöstä aiheutuvaa meluakin mukavasti jo ilman musiikkiakin
smile_org.gif

BASSOA
buttrock.gif

35890_01.jpg

menin heräteostoksena ostamaan Sony MDR-EX32LP kuulokkeet
muuten ihan jees mutta painaa jonkin verran korvaa kypärässä ainakin mulla.

saattaahan mulla olla huonot korvatkin
biggrin.gif

mutta en uskaltaisi suositella kenellekkään kypärän kanssa käytettäväksi

Liputan itse myös noita sennheiser cx300 -kuulokkeita. Selkeästi parhaat mitä tähän asti tullut kokeiltua. Erityisesti "varren" joustavuus parantaa kuulokkeiden istuvuutta kypäräkäytössä.

Itsellä potan sisällä pehmusteiden takana modatut tavalliset läppäkuulokkeet, mistä purin vain kuoret pois... Toimii ihan kivasti alle 120km/h nopeuksissa.. Vaikka ei äänenlaadullisesti nyt ihan esim. autoa vastaa
baaa.gif

Ja mitkäs nää nyt sitten oikeen on?

Aiemmin mainitsemani EarInc:in korvan mukaan valettavat kuulokkeet.
Vastaavia käyttävät mm. kilpa-autoilijat.

Kun on pienen ikänsä ollut kiinnostunut kaikesta, mikä paukkuu ja/tai pörisee, niin kaveriksi on tullut sellainen mukava vihellys, erityisesti oikea korva tuottaa tuota 24/7, vasen ei ihan koko aikaa (vielä). Eipähän tarvitse tuntea oloaan yksinäiseksi.

Viime kesänä aloin pitää IPod:ia mukana reissuilla ja niinhän sen kanssa sitten kävi, että kun ajoreissun jälkeen pisti virrat pois, niin seuraavan reissun aluksi joutui aina kiireen vilkkaa vääntämään volumia pienemmälle, sitä kun oli aina pikkuhiljaa ajellessa lisäillyt.
Se havahdutti hankkimaan sellaiset kuulokeet, että volumitason voi pitää pienenä ajonopeudesta riippumatta.
Lisäominaisuutena nuo eivät paina/kiristä mistään kohtaa, lie jotenkin hassun muotoiset nuo minun korvakäytäväni, kun esimerkiksi IPod:in omat napit sattuvat niin maan per...usteellisesti tunnin pitämisen jälkeen.
Niin ja se rahina, mitä aiemmat kuulokkeet pitivät hinkatessaan kypärän sisuksia poistui myös samalla.

Halvimmat eivät takuulla ole ja toimitusaikaakin pitää varata, koska homma menee niin, että korvista otetaan paikanpäällä valu, joka toimitetaan jenkkilään jossa sitten nuo kuulokkeet tehdään.

Itsellä ei kokemuksia nappikuulokkeiden käytöstä kypärän alla, tosin mitä autokoulussa tuli ongelmia koska mikään kypärä ei sopinut päähän, niin jouduin nappikuulokkeella kuuntelemaan opettajan ohjeistusta, ja sanon että kipeetä teki.

Frendeilläni olen bongannut erilaisia viritelmiä, itse sovitettuna tuntui hyvältä korvan taakse tulevat kuulokkeet, joista oli kylmästi muovinen niskaosa napsaistu poikki, kuoreen laitettu kaksipuolista teippiä ja johdot viety poskipalojen alta... ei ongelmia kypärää päähän laittaessa, kuului hyvin eikä painanut korvia.... mukavaa menoa!

Eihän äänenlaatu pärjää in-ear kuulokkeelle, painitaan ihan eri sarjassa mutta mukavuudessa omaa luokkaansa !

Täällä kans käytössä Creative EP-630.

Onnistuu tuskattomasti kypärän päähän laitto. Eivät juuri paina korvakäytävää. Välillä saattaa kuitenkin 15min ajon jälkeen painaa ihan törkeesti ja pakko pysähtyä korjaamaan nappien asentoa. Väliin taas menee tunti ajossa, ettei edes huomaa nappien korvissa oloa.

Ympäristön ääntäkin tuntus vaimentavan ihan kohtuullisesti. Hinta/laatusuhde varmaan ihan kohillaan...  
blush.gif

Ja helmet speakerit asennettu, tarralla kiinni vaan korvan kohdalle.
Ainakin olohuoneessa testattaessa äänenlaatu mainio, tänään kokeillaan ihan tositoimissa... Yli 100km/h ei oikein uskalla testata, voi olla hiukan tutkailijoita liikkeellä näin jussina..
tounge.gif

Lisäkommenttia myöhemmin...

Ainakin olohuoneessa testattaessa äänenlaatu mainio, tänään kokeillaan ihan tositoimissa... Yli 100km/h ei oikein uskalla testata, voi olla hiukan tutkailijoita liikkeellä näin jussina..  
tounge.gif

Itsekin laitoin pari päivää sit omat kypärään. Väliaikaisesti vain koska uusi kypärä on Saksasta tulossa tänne joten sitten kiinteä asennus siihen...

Tosi ohuet noi kuulokkeet, hyvin mahtuu kypärään. Aika paljon joutuu sitä ylimääräst piuhaa piilottaa että siinä pieni miinus. Itse lähdin motarille samantien ja hyvin kuului vaikka piti kyllä ottaa lähes maximit ulos soittimesta ja silloin äänenlaatu taas kärsi. Enivei, taajamassa ja maanteillä niin erinoimanen hinta/laatusuhde.

tounge.gif

Kauas toimitus kesti, ja paljonko siihen tuli toimituskuluja?
Itse ostin WebHill verkkokaupasta. Postikuluineen maksoi 37,90. Suomalainen yritys joten toimitus varmaankin postin kautta viikossa. Itse ennakkotilasin joten jouduin odottaan silloin aikoinaan jonkun kuukauden. Linkki myyjän sivuille

Edit: muistaakseni taisin itse asias tilata postiennakolla jonka takia noin isot toimituskulut. Varmaan pääsee halvemmallakin

tounge.gif

Itse ostin WebHill verkkokaupasta. Postikuluineen maksoi 37,90. Suomalainen yritys joten toimitus varmaankin postin kautta viikossa. Itse ennakkotilasin joten jouduin odottaan silloin aikoinaan jonkun kuukauden. Linkki myyjän sivuille
Kiitti sulle
smile_org.gif

tounge.gif

Itsellä taisi reilussa viikossa tulla, toimituskulut sen kympin...
Hyvin kuuluu kovemmassakin vauhdissa...

Back