• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Musatulpat potan sisään ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja minium
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itte ostin tuossa 2kpl Sennhizer cx-300 kuulokkeita... itselle aivan täydelliset ja Ipodin kanssa kuuluu hyvin, jopa tuplaliitoksella potkua riittää tarpeeksi, ettei välttämättä tarvitse kuunnella pärinää ollenkaan.

Itselle sopii kuin nakutettu, mutta vaimolla sen vertas pienet käytävät ettei mahdu korviin ollenkaan... möh, no täytyy ruveta modailee...

Kannattaa käyttää kypärähuppua ni on helpompi vetää kypärä päähän.

Tuli itsekin hankittua Creativen EP-630 tulpat ja saman valmistajan Zen Stone Plus - mp3 soitin ja olen hyvinkin tyytyväinen. Istuvat hyvin korviin ja äänenlaatu on erinomainen.

Mulla on kanssa nuo Sennheiserin CX300:t. Ihan OK kuulokkeet, eivätkä hirveästi tee kipiää kypärän alla. Joskus kokeilin Kossin the Plugeja (se alkuperäinen malli) kypärän alla, että olisi saanut kuunnella black sabbathia tvinillä jylistellessään, mutta eihän ne halunneet kivutta mennä Shoein sisään.

Sonylla oli myös joku tulppamallinen kuuloke, joka oli muodoltaan varsin samankaltainen kuin tuo Sennheiser, mutta ääni ei ollut läheskään yhtä hyvä, ja jossain välissä niistä alkoi piuhasta kuoriutumaan uloin eristekerros sellaisena pehmeänä töhkänä. Ei hyvä...

Tulppakuulokkeita olen käyttänyt töissä, mopoillessakin silloin tällöin. Yleensä kyllä keskityn "sylinterisinfoniaan" ajaessa.

Tollasia Kossin plugeja saa välillä jopa kympillä, ja toimivat hyvin, -kunnes brakaavat. Mulla on kahdet levinny jo lähinnä varmaan sen takia että johdot joutuvat kuulokkeen päässä koville kypärän alituisen päähän-ja-pois vatkaamisen ansiosta. Bassokorostus on myös melkoinen. Eli toimivat mutta kulutustavaraa...
Onhan niillä takuu: The plug. Itsellä ainakin takuu toimi just niin kuin pitääkin, ilman mitään kyselyitä.
Lapset kuluttaa noita kuulokkeita iPodeissaan hirveetä tahtia ja parit Koss:it meni myös. Toiset ostettu Konepisteestä ja toiset Mustasta Pörssistä (Espoo Sello). Musta Pörssi antoi takuuseen mitään kyselemättä uudet, mutta Konepiste ei suostunut vaihtaan takuuseen. Molemmissa vika, että kuulokeen päässä oleva johto murtunut. Ihan syvältä nuo kaikki kuulokeet, kun ei kestä käyttöä  
033102ass_1_prv.gif

Itselläni on Plugit, eikä puolen vuoden käytöllä mitään ongelmia. Loistava ääni ja tulppa on sellainen joka sopii meikäläisen korvaan ja jonka "tiukkuudella" voi säädellä helposti mm. basson tasoa.

Sopivat HJC:n HQ-1 kypärän kanssa hyvin. Joskus saattaa luiskahtaa nappi hieman pois korvasta kun kypärän vetää päähän, koska siinä on senverran tiukka suuaukko. Kun potan saa nupin ympärille niin kuulokkeita ei edes huomaa. Kuuntelee ihan siedettävillä volyymeilla ja blokkaa jonkinverran ajomelua pois, vaikka saisi olla kyllä enemmänkin vaimentavat kuulon kannalta. Nyt olen pitänyt sitä vain hyvänä asiana, ei mene siellä liikenteessä aivan kuurona lähestyvien vaarallisten objektien varalta.

Voin suositella.

Tollasia Kossin plugeja saa välillä jopa kympillä, ja toimivat hyvin, -kunnes brakaavat. Mulla on kahdet levinny jo lähinnä varmaan sen takia että johdot joutuvat kuulokkeen päässä koville kypärän alituisen päähän-ja-pois vatkaamisen ansiosta. Bassokorostus on myös melkoinen. Eli toimivat mutta kulutustavaraa...
Onhan niillä takuu: The plug. Itsellä ainakin takuu toimi just niin kuin pitääkin, ilman mitään kyselyitä.
Lapset kuluttaa noita kuulokkeita iPodeissaan hirveetä tahtia ja parit Koss:it meni myös. Toiset ostettu Konepisteestä ja toiset Mustasta Pörssistä (Espoo Sello). Musta Pörssi antoi takuuseen mitään kyselemättä uudet, mutta Konepiste ei suostunut vaihtaan takuuseen. Molemmissa vika, että kuulokeen päässä oleva johto murtunut. Ihan syvältä nuo kaikki kuulokeet, kun ei kestä käyttöä
033102ass_1_prv.gif
Ei mitkään kestä sen paremmin.
smile_org.gif
Se on PALJON käyttäjästä kiinni. Ite en oo saanut ensimmäisiäkään hajalle, kun mies taas hajottaa kuulokkeet kuin kuulokkeet.
biggrin.gif
Mutta onkin vähän eri tyyli, millä niitä säilytellään ja missä. Onko se taskun pohjalla siten, että tulee joku pätkä johtoa ulos aina, kun kaivaa vaikka avaimia, vai sitten siististi rullattuna soittimen kanssa jossain pussissa.

Mut eikös toi takuu ollut semmonen ihan älytön, eli sun pitää lähettää ne korjattavaksi. Ne joko korjataan tai saat uudet, mutta... Hommalle tulee toimituskuluja enemmän kuin uusien halvimpien hinta on.
nixweiss.gif

Vastataan vielä vanhaan aiheeseen...

Itsekin olen omistanut muutamat Kossin Plugit ja Spark Plugit. Kummatkaan eivät mun kuulan kanssa mahtuneet oikein samaan kypärään vaan irtosivat aina viimeistään ensimmäisessä kiihdytyksessä
tounge.gif
Kypärän laittaminenkin oli hankalaa kun tulppien kannat jäivät ikävästi korvan ulkopuolelle.

Sitten hommasin tällaiset.

SHS8001_27-RTV-global-001.jpg

Tuntuisi toimivan hienosti, kypärä menee päähän helposti ja äänenlaatukin on ihan kohtalainen, eikä hintakaan (27,50) ole ihan älytön jos nyt ei varsinaisesti halpakaan.

062802moto_prv.gif

-J

Mulla on ihan normaalit Sony-Ericsson puhelimen mukana tulleet nappikuulokkeet. Kypärähuppua kun käyttää niin ei mitään ongelmia. Eivät purista, eivät heilu ja toimivat myös korvatulppina.

Mulla on kanssa sama ongelma, että pitäis sopivat kuulokkeet löytää kypärän sisälle. Noita KOSS:in halpis nappeja oon kokeillu, ja tuntuu että korvat menee paskaksi kun kypärän ottaa pois
biggrin.gif
eli siis ei toimi ollenkaan. En muuten tarvitse tollasia kuulokkeita, mutta joskus navigaattoria oon käyttäny kännykän avustuksella, niin siksi pitäisi saada joku mukava nappi korvaan. Onhan tässä koko talvi aikaa etsiskellä sopivaa kuuloketta, tosin ei kovin monia kuulokkeita viitsi ostaa ihan kokeilun takia.

Mikä minun korvissani on vikana!??  
nixweiss.gif
Minulla on ollut Kossin The Plugit, Spark Plugit, Creativen EP-630, Skullcandyn Smokin' Budsit ja vielä jotku Philipsin in-earit.. Yksikään ei ole ollut hyvä ja ekojen päivän käytön jälkeen veri vuotanut.. Ja myös ihan normaalinapit tippuu ihan koko ajan, harmittaa...
sad_orig.gif

nixweiss.gif
Minulla on ollut Kossin The Plugit, Spark Plugit, Creativen EP-630, Skullcandyn Smokin' Budsit ja vielä jotku Philipsin in-earit.. Yksikään ei ole ollut hyvä ja ekojen päivän käytön jälkeen veri vuotanut.. Ja myös ihan normaalinapit tippuu ihan koko ajan, harmittaa...
sad_orig.gif
Finfonic

Itse ajattelin rahat sijoittaa noihin kun sama ongelma pienten korvakäytävien vuoksi. Hintaa en tosin tiedä, onko kellään tietoa?

nixweiss.gif
sad_orig.gif
Älä pidä sitä musaa niin kovalla, että veri valuu korvista.

Mulla kans oli alkuun ongelmia Kossin kuulokkeiden kanssa, lähinnä sparkplugien kanssa. Tulivat liikaa ulos korvasta, joten kypärän laitto/käyttö mahdotonta.
Ei muuta ku askarteleen paskarteleen, sakset käteen ja pehmusteen sisällä oleva muoviputki lyhyemmäksi ja sen jälkeen itse pehmusteen kimppuun. Muutaman minuutin paskartelun jälkeen istuvat paremmin ku alkuperäiset ja äänikään tosta liikaa kärsiny. Nyt myös kypärän laitto/käyttö onnistuu ongelmitta.

Kikkakolmonen, minkä käytössä todennu myös hyväks on vaihtaa alkuperäiset pehmusteet ihan perus-tulppiin. Tulpista löytyy kaikenlaista kokoa ja väriä, joten oma malli varmaan löytyy. Toisekseen ku menee likaseks/hajoilee ni hieman halvempaa vaihtaa ku kossin omat.

Mulla kans oli alkuun ongelmia Kossin kuulokkeiden kanssa, lähinnä sparkplugien kanssa. Tulivat liikaa ulos korvasta, joten kypärän laitto/käyttö mahdotonta.
Ei muuta ku askarteleen paskarteleen, sakset käteen ja pehmusteen sisällä oleva muoviputki lyhyemmäksi ja sen jälkeen itse pehmusteen kimppuun. Muutaman minuutin paskartelun jälkeen istuvat paremmin ku alkuperäiset ja äänikään tosta liikaa kärsiny. Nyt myös kypärän laitto/käyttö onnistuu ongelmitta.

Kikkakolmonen, minkä käytössä todennu myös hyväks on vaihtaa alkuperäiset pehmusteet ihan perus-tulppiin. Tulpista löytyy kaikenlaista kokoa ja väriä, joten oma malli varmaan löytyy. Toisekseen ku menee likaseks/hajoilee ni hieman halvempaa vaihtaa ku kossin omat.
perus-tulpat? Meinaatko ihan tyyliin EARit? Vai niitä kuulokkesiin tarkoitettuja tulppia, joita saa esim. Klaas Uullsonilta?

nixweiss.gif
sad_orig.gif
Finfonic

Itse ajattelin rahat sijoittaa noihin kun sama ongelma pienten korvakäytävien vuoksi. Hintaa en tosin tiedä, onko kellään tietoa?
Hintaa näyttäisi olevan nettisivujen mukaan 148€(stereojohtosarja) + 205€(kuulonsuojaimet). Eli samaa tasoa kuin Elacin Unicom kuulonsuojain stereojohtosarjalla varustettuna. Ovat siis tähtitieteellisen hintaiset mutta istuvat varmasti hyvin. Itsekin yritin käytää noita koss sparkplugeja mutta niitä ei saanu korvaan sopimaan edes modattuna.

KOSSIN PLUGIT! mahtavat toiminu jo 2vuotta ilman harmeja
062802jumpie_prv.gif

mulla ei ainakaan satu noi plugit korviin
monia tuli kokeiltua ennen mut mikään ei vetäny vertoja noille
kaikilla nopeuksilla alle200km/h äänentoisto on mahtava!!!

Tämän kesän olen ajellut tuollaiset JVC tulpat korvissa. Vaimentavat taustamelun hyvin, eikä tarvitse huudattaa.
Yllättävän hiljaisellakin säädöllä kuuluu ajaessa.
Eivät paina pitkässäkään ajossa.
.
Pixmanissa hinta näytti nyt olevan 31 ekee.

"JVC HA- FX66 8,5 mm neodyymikuulokkeet ovat erittäin mukavantuntuiset korvissa ilmatyynyjen ansiosta. JVC:n nappikuulokkeet eristävät hyvin taustamelua.  
HA- FX66 kuulokkeiden mukana toimitetaan 3 erikokoiset pehmyttä silikonia olevat korvanapit."

l_00073433.jpg

Back