• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Multi kypärät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tontze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikko76 sanoi:
Shoei, Arai, Shuupertti, muilla ei voi mopoilla! Prkl!

Kappasvaan, ei tainut meikäläisen lauantainen krapulan korjailu jaloviinalla ihan osua nappiin, höpinöistä päätellen.. :grin:

Voisiko joku avattavia mollaava linkittää jonkun tapauksen jossa avattava on hajonnut vain siksi että on avattava?Mälleissä ne ongelmat on yleensä tulleet muualle kuin naamaan,jopa crossikypärälläkin jossa ei ole silmien kohdalla käytännössä juuri mitään suojaa.Ajelen itse kaikilla kypärätyypeillä enkä nyt osaa pelätä millään niistä.Kelkalla menen sekä avo- että crossikypärällä,avopipolla vaan maski joka on lasien yhteydessä.

tontze sanoi:
Saa siis tehtyä avopotan jos sellaista haluaa. Itse kiinnitin huomiota tuohon suureen visiiriin. Mahtaako noi multi potat olla yhtä/lähelle turvallisia kuin umpipotat ?

Mulla on yksi tuollainen modulaaripotta ollut, ja kyseinen liitettävä leukaosa tuntui kyllä hieman heikommalta ja ohuemmalta kuin umpipotassa.

Tosin olen varma että jos on irroitettava leukaosa ja vielä pitkä visiiri sen päällä, on meno huomattavasti jo leuan osalta turvallisempaa kuin lyhyemmän visiirin omaavalla avopotalla. Uskoisin että heppoisempikin leukaosa pitää visiiriä paikallaan ja tukee sikäli, että se ei heti iskusta täysin halkea, elikkä suojaa leukaa ainakin kevyemmiltä iskuilta ja estää osumasta asfalttiin. Tietty leukaosan järeys on merkkikohtaista, Schubertillä taisi olla versio missä on metallinen leukakaari.

Proi sanoi:
Mulla on yksi tuollainen modulaaripotta ollut, ja kyseinen liitettävä leukaosa tuntui kyllä hieman heikommalta ja ohuemmalta kuin umpipotassa.
Syksyllä kun pesin Arain kokokypärän pehmusteet ja noi poskipalat oli irti, niin enpä voinut olla ajattelematta miten heikolta se "tuntuu" se leukaosa kun kaikki pehmusteet on pois ja vaan se kuori on esillä. Niinkun jotain ohutta pahvia olis, vielä voimistaa fiilistä kun se sisäpuoli on viimeistelemätön pintaa..

Back