• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Multi kypärät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tontze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Muuhun en kommentoi mutta melkoisen kallis muovipotaksi.

Ei varmasti ole yhtä turvallinen kuin hyvä umpipotta. Tuollaisella voisi ajaa korkeintaan skootteria.:grin:

Vähän samanlainen, mutta siistimpi toteutus kuin Nolan N 43 Airissa, jollainen mulla on muiden joukossa. Visiiri on se paras puoli tuuletuksen lisäksi. Testeissä tuo Nolan ainakin on pärjännyt. HJC tuskin myöskään laskee testaamatonta paskaa markkinoille, joten jättäisin muo muoviset mopokypäkommentit sinne minne ne kuuluvatkin.

Mutta mikäs olis sitten riittävän kallis ja hyvä potta jossa olis moinen iso visiiri/laaja näöntäaukko ? Hieno sana tuli muodostettua tuohon ;P

Shark Evoline II, toiminut mulla matkakypäränä kun pitää olla yhden kanssa liikenteessä, leukaosa "kaatuu" taakse helposti. Kaupungissa ajaen avonaisena ja baanan auetessa leukaosa alas sekunneissa.

Tuohon näkökenttään kommenttia; en ole huomannut, että tavallisen umpikypärän aukko sitä näkökenttää juurikaan rajaa ja samaa mieltä olen jo muutaman kommentoijan kanssa, että muovipotta on muovipotta. Kun käyt kokeilemassa niin purista sitä kypärää käsien välissä niin huomaat niiden eron. Kokemuksia tuosta ei ole ja voi olla ihan hyväkin kypärä - siis pitää.

Nämä on niitä aiheita, joista täällä aina välillä väännetään, mutta itse sitä lopulta päässäsi pidät...

mico sanoi:
Tuohon näkökenttään kommenttia; en ole huomannut, että tavallisen umpikypärän aukko sitä näkökenttää juurikaan rajaa ja samaa mieltä olen jo muutaman kommentoijan kanssa, että muovipotta on muovipotta. Kun käyt kokeilemassa niin purista sitä kypärää käsien välissä niin huomaat niiden eron. Kokemuksia tuosta ei ole ja voi olla ihan hyväkin kypärä - siis pitää.

Nämä on niitä aiheita, joista täällä aina välillä väännetään, mutta itse sitä lopulta päässäsi pidät...

Shoei, Arai, Shuupertti, muilla ei voi mopoilla! Prkl!

Viimeksi muokattu:
Nolan N43 Air Classicin ostin viime kesänä. http://www.motocyklowo.pl/_var/gfx/e5a355667eabc3eee644f4bd0c14844e.jpg

Arai Condor on myös, mutta mieluummin ajelen Nolan päässä. Arai on parempi vain hiljaisuudessa. Nolan vaatii kyllä korvatulpat. Äänekkyys onkin sitten se ainoa huono puoli. Ainakin em. Araihin verrattuna näkökenttä on selvästi isompi, visiiri ei huurru niin helposti jne. Integroitu aurinkovisiiri on myös hyvä juttu. Maksoi n. 200e, Arai maksoi aikoinaan 250e.

Mikko76 sanoi:
Shoei, Arai, Shuupertti, muilla ei voi mopoilla! Prkl!

Mie ajoin viime kesänä 90% avokypärä/ajolasit-yhdistelmä päässä.
Loppusyksystä kylmyyden takia laitoin shuupertin päähän ja alkoi ahistamaan umpikypärä. Ei avokypärän voittanutta.
Jokainen pitää päässään... jotain.

lario sanoi:
Mie ajoin viime kesänä 90% avokypärä/ajolasit-yhdistelmä päässä.
Loppusyksystä kylmyyden takia laitoin shuupertin päähän ja alkoi ahistamaan umpikypärä. Ei avokypärän voittanutta.
Jokainen pitää päässään... jotain.

Ja siten kun se mälli tulee, niin ei umpikypärän voittanutta! Voihan sitä vaikka ajaa ilman kypärää jos mukavuus on se pääasia!

Ei taida yksikään avattava kypärä olevan yhtä suojaava kuin vastaava umpikypärä. Mukavuus on sitten kyllä parempi.

Tiedä sitten kun tuo N43 ei ole avattava, vaan siinä on irroitettava leukaosa, jonka itse pidän paikoillaan, mutta joka on sen verta kevyempi, että näkyvyys on lähes avokypärän luokkaa. On ainakin e hyväksytty umpikypäräksi leukaosa paikoillaan (ja avokypäräksi leukaosa irroitettuna).

mico sanoi:

Niin en ole muovipottaa ostamassa, viittasin nyt tuohon monimuoto malliin .. Kyllähän noita kuituisinakin löytyy.

Viimeksi muokattu:
Jokos noilla multi-kypärillä saa ajaa ilman leukaosaa? Silloin kun Givi esitteli omansa, niin ei saanut. Piti olla jompi kumpi kypärän mukana tulleista leukaosista paikallaan.

TunturiTT sanoi:
Jokos noilla multi-kypärillä saa ajaa ilman leukaosaa? Silloin kun Givi esitteli omansa, niin ei saanut. Piti olla jompi kumpi kypärän mukana tulleista leukaosista paikallaan.

Jos niillä vaan on kaksoishyväksyntä että voi käyttää myös avokypäränä niin kenties?

Back