Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
jahans, puusilmä autoilija on meinannut teloa motoristin...Tossa meinasin ajaa pakulla kaverin eteen kun
kaveri vilkutti, että kääntyisi oikealle.
Ei kaveri vielä tilanteen jälkeenkään hiffannut, että vilkku oli päällä.
Eli tarkkaivaisuutta jos oma henki on kallis....
Eihän siihen koskaan saa sokeasti luottaa, mutta sopivalla nopeusrajoitusalueella, kun kaverilla on vilkku päällä ja silleen sopivan hiljainen vauhti niin silloin sitä helposti olettaa kyllä sen kääntyvän oli sitten kyseessä auto tai mopo.Itse en ainakaan luota sokeasti vilkkuun, katson ensin hidastaako auto/mopo mikä vain ja sitten vasta menen.
No sehän selvä päälle jääneestä vilkusta käsimerkki on,käsi näkyvillä ja sormet suorana "vilkutat" niitä auki/kiinni,luulis tuosta tajuavan ja ainakin ite kotilolla oon näyttänyt ja ovat hoksanneet vilkkunsa sammuttaaa.....tai myös samallalailla olen näyttänyt jos joku ei hoksannut vilkuttaa ollenkaan risteyksessä vaikka kääntyikin...Useesti näkee vilkun unohtuneen päälle.Useammin kääntymiset ilman vilkkua mutta se kai eri asia.Ei luottamista...Joskus liikennevaloissa viittoillut vilkusta mutta olisko joku ymmärrettävä käsimerkki olemassa millä mainita vilkun jääneen päälle?
Miten niin puusilmä. Varmistan ajon aikana useinkin, ettei ole jäänyt vilkku päälle. En itsekään luota sokeasti toisten ajoneuvojen vilkutteluun, vaan pyrin seuraamaan, että onko ajoneuvo todella hidastamassa jne.jahans, puusilmä autoilija on meinannut teloa motoristin...Tossa meinasin ajaa pakulla kaverin eteen kun
kaveri vilkutti, että kääntyisi oikealle.
Ei kaveri vielä tilanteen jälkeenkään hiffannut, että vilkku oli päällä.
Eli tarkkaivaisuutta jos oma henki on kallis....aika usein näkee, että on vilkkupäällä kilometri tolkulla, välillä jopa ihan kotiloillakin...![]()
![]()
Nykypyöristä en tiedä, mutta Harleyn V-Rodissa on ainakin automaaginen vilkun palautus.kuinka nykypyörissä, malleissa automaattinen vilkun palautus,onko?![]()
Öö kuin tuon valonapin oikealla? missä mopossa on valokytkin oikeessa stongassa, ei kai hontassa...Ite teen sellaisen automaattisen "tarkistuskierroksen" vähän väliä; koitan että ryyppyvipu on off asennossa, oikeella kädellä että valonappi on "ON" asennossa ja taas vasemmalla painan vilkkunappia pohjaan.
Tuon kun opettelee, niin siitä tulee sellanen tottuminen aika äkkiä, eli rutiinireaktio.
voihan siihen lisätä vaikka oikean jalan maahan--tarkastaakseen että mopo liikkuu ja toinen käsi kasseihin--tietää olevansa mies ja elossa..
Opetelkaas tuo eka ensin !
Aika monessa oon törmännyt oikeankäden valokatkasijaan... Muistatko kumpi on kumpi?Öö kuin tuon valonapin oikealla? missä mopossa on valokytkin oikeessa stongassa, ei kai hontassa...