• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mt-01

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nonnii...Ny on sitte lukastu Biken testi ko. mallista ja hankkisin HETI jos olis varaa. Toivottavasti en ens kesänä näe yhtään livenä, muutoin halkean todennäkösesti kateudesta...
bawling.gif

joo mitä oon kuvia nähny tuosta MT-01 niin on se aika munakas peli. Kakkospyöräksi vois ottaa jos vaikka ilmaiseksi sais  
wink.gif

Kyllä se oli aikakin tulla markkinoille jotain todella uutta,luulempa että MT-01:nen aloittaa aivan uuden omintakeisen tyylisuunnan jota alkaa tupsahdella joka merkiltä tämän jälkeen,nämä custom jutut alkaa jäädä.......tosi piristävä juttu ja että vielä Yamaha.Tuo ei ole enää pelkästään kaunis vaan suorastaan hämmentävä!!!!!!!

Tuo näyttää kunnon muskelipyörältä. Paino ei kuitenkaan mielestäni tee pyörästä muskelipyörää. Kevyempi, kestävämpi ja jotain +150hp niin kuulostaa jo joltakin. Pyttyjen määräkin muuttaa ainakin osittain vaikutelmaan. Joku 100hp/300kg ei päässäni ainakaan vastaa muskelipyörää. Ainoat muskelit mitä vaaditaan on pyörän pystyssä pitäminen.

Meikäläisen silmää ja korvien väliä tämä Yamahan uusi suuntaus kiehtoo. Uudelleen pyörä harrastusta aloittelevana entisenä kevari miehenä olen menettänyt sieluni ja lompakkoni sille. Minua kiehtoo idea jossa yhdistetään perus kattamattoman pyörän rakenne ja vääntävä v2 kone. Hurjat pollemäärät ei kiinnosta. Niissä ei vaan ole mitään järkeä Suomen maassa. Katetut raaserit on kaikki saman näköisiä ja customit on kankeita järkäleitä, joilla ei voi mennä vauhdilla kurviin. Pyöräily on minulle nautiskelua. Tärinää takapuolen alla. Vaihtuvia maisemia, tuulen suhinaa ja vapauden tunnetta. Bulldogin puraisema

Vaikka mulla ei olekaan mikään pyörän vaihto vimma päällä, niin kyllä tämä MT-01 kiehtoo muodoillaan ja moottorillaan. En vaan ymmärrä miks tuota on parissakin lehdessä verrattu R1:een...
nixweiss.gif
Eihän se vielä pyörästä hypersporttia tee, jos siinä on hypersportin keula jarruineen... Mun Rexissäkin on samat jarrut kuin ZX12R:ssä, mutten ole sitä missään nähny siihen verrattavan.
tounge.gif

Yamahan markkinointiosasto uskoo, että ihmiset jotka nyt omistavat supersportteja siirtyisivät tähän MT-01:een. Mahtaakohan kuitenkaan? Tosi varmasti kuitenkin on, että aika suuri osa, joka näitä +170 hevosvoimaisia hirviösportteja omistaa, eivät pysty hyödyntämään lähellekään kaikkia pyöränsä voimavaroja... Joka tapauksessa: Hienon näköinen laite on tuo MT-01!
062802jumpie_prv.gif
Ja varmasti vielä hauskemmaksi muuttuu noilla tehtaan Stage kiteillä...
buttrock.gif
Isompi tankki siinä vois kyllä olla...

Jos motukalta hakee muutakin brassailtavaa ku teho/paino suhde... On tuo MT kyllä niin hemmetin nappi valinta. Paljonkohan mun FZS:stä sais?... Ei saasta... Vähän riepoo tuo että jos nuo putket vaihtaa MT:ssä melumalleihin niin siitä tulee samalla 1 paikkanen vehe.  
confused_orig.gif

Iso V-2 ja sporttinen pystynaku muuten. Ainoa joka hiukan mietitytti, oli että miksei hihna tai kardaani, mutta pikku kauneusvirhe ei pilaa kokonaisuutta, joka on todella hieno.
buttrock.gif
Juups, sama mita Eric Buell on tehny jo vuosia, paitti toi alkuperainen jenkki tulee hihnalla
biggrin.gif
Eika Erikin luomus ole lainkaan niin ylipainoinen ku tuo hirvitys  
crazy.gif

(joo, joo.. paraskin puhuja itse, mut mopo on ainaski kevyt  
wink.gif
)
Eihän ne Buellit nyt kovin painavia voi ollakkaan ku nehän näyttääki olevan tyttöjen/naisten pyöriä
baaa.gif
Sitäpaitsi vanhaa fraasia lainaten kuminauha kuuluu alushousuihin
033102bebe_1_prv.gif

Ensi-innostuksen jälkeen olen kyllä hieman pettynyt tulokkaaseen.
- Kova hinta
- Ei kummiskaan riittävästi voimaa
- Liian raskas
Halvemmalla hinnalla löytyy esim. just KTM Super Duke, uus Speed Triple, Ducati Monsterin tehokkain versio ja vähän lisää pistämällä sais esim. MV Agusta Brutalen. Kaikesta hypetyksestä huolimatta veikkaan että floppaa...
nixweiss.gif

V-Maxiin vertailu on ihan höpöä, V-Max oli aikoinaan ylivoimaisesti markkinoiden tehokkain pyörä, customin rungossa. Se oli sitä rataa perverssi vehje, että yksikään japanilaisvalmistaja tuskin pystyy enää tekemään samanlaista vaikutusta. Sen verran yhteiskuntakelpoisia niiden pitää nykyään olla.
wink.gif

Muotoilu minun mielestäni OK.
Painoa pirusti liikaa. Tosin jo pelkkä moottori painaa huomattavasti enemmän kuin sporttipyörien koneet.
Tehoa ei ole riittävästi vakioversiossa. Tosin tehdas myy kolmea eri virityskittiä joilla tehoa saadaan nostettua ja
painoa pudotettua paremmaksi. Mutta, saattaapi olla aika suolaisen hintaisia viripaketteja...
Miksi siis ei jo alunperin tuotu laitetta markkinoille kireimmällä paketilla varustettuna ja unohdettu jälkimarkkinoitavat viripaketit.
withstupid.gif

En oikein tiedä onko toi tosi hieno vai hieman "oudon näköinen"
confused_orig.gif
...mutta kelpais kyllä mulle
tounge.gif

Turtles mopolta näyttää.....samaten ducatin multistrada 620...mikä ny tuli mieleen....mistähän moinen tyylisuuntaus..ei puutu kuin Leonardo ajamassa..
062802moto_prv.gif

Kun Bulldogia moitittiin parivuotta sitten tosilaiskaksi ja munattomaksi, niin jammun inssit kehittelivät sitten tämän hirvityksen.
Ei voi ainakaan yrityksen puutteesta syyttää!

Ehkä tämä on tarkoitettu niille Customisteille, jotka kaipaavat lisää rähinää perseensä alle ja eivät kuitenkaan halua tunnustautua perus- tai sporttipyöräilijäksi.

En tiijä, eikä sytytä tollanen läskivessa.

nixweiss.gif

Lukeudun kanssa siihen porukkaan, jonka mielestä tuo hakee rumuudessaan vertaistaan (ok, Multistrada on vielä rumempi)
wink.gif

Pakoputki on jopa rumempi kuin uuden kiloGiksun rööri
wink.gif

V-Maxiin vertailu on ihan höpöä, V-Max oli aikoinaan ylivoimaisesti markkinoiden tehokkain pyörä, customin rungossa. Se oli sitä rataa perverssi vehje, että yksikään japanilaisvalmistaja tuskin pystyy enää tekemään samanlaista vaikutusta. Sen verran yhteiskuntakelpoisia niiden pitää nykyään olla.
wink.gif
Tässäpä syy, miksei kovin moni nykypyörä meikäläistäkään sytytä. Painoihan se Maxin möhkälekin lähes 300, mutta kyllä sillä ajoi, joskus kovaakin. Mutkateillä joskus hiki, kun kamujen kyykkyjä kyykytti...
wink.gif

Back