• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MT 01 vaimentimet, pleksit,muovit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Moi!
Uusi mopo tuli taloon.
Onko kellään kokemuksia vaihtaa putket MT 01:een, käykö ne suoraan vai pitääkö modata jotain ja jääkö ne alkuperäisten vaimentimien "kuoret" siihen.Täytyykö kone säätää uudelleen (vaatiiko commanderin) vaihdon yhteydessä. Noihin Raaskeihin ja Overeihin törmäsin etsiessäni vaihtoehtoja kunnon saundeja antavista putkista.
buttrock.gif
Sitten etukatetta lampun päälle ja alakatetta ajattelin myös laittaa, jos niistä tiedätte mistä sais tarvikeosana niin kiitos jo etukäteen.
062802jumpie_prv.gif

gsg mototechnik

tuonne ja clikkaa MT-01 sivuvalikosta.

Varoituksen sana. GSG sivusto voi aiheuttaa unettomuutta ja myös hellasäröä voi ilmaantua tilausten jälkeen.
062802moto_prv.gif

Moi!
Uusi mopo tuli taloon.
Onko kellään kokemuksia vaihtaa putket MT 01:een, käykö ne suoraan vai pitääkö modata jotain ja jääkö ne alkuperäisten vaimentimien "kuoret" siihen.Täytyykö kone säätää uudelleen (vaatiiko commanderin) vaihdon yhteydessä. Noihin Raaskeihin ja Overeihin törmäsin etsiessäni vaihtoehtoja kunnon saundeja antavista putkista.
buttrock.gif
Sitten etukatetta lampun päälle ja alakatetta ajattelin myös laittaa, jos niistä tiedätte mistä sais tarvikeosana niin kiitos jo etukäteen.
062802jumpie_prv.gif
Moi ja onnea uudelle,hienolle hankinnalle!!!!!
Mä vaihdoin putket (akrat) sitten hommasin Commanderin ja K&N filsut ja kävin säädättämässä seokset..laihalla kävi ilman säätöjä. Nyt pyörä on ihan loistava,kakkosella voi lähteä liikkeelle ja tupin voi kääntää nurin eikä minkäänlaista kakomista ole havaittavissa...äänetkin puhuttelee
Akrapovicin putket käy ainakin orkkis kuoriin,mutta itse vaihdoin alukuoret..Overista ja Raaskeista en tiedä.
Tässä pari osoitetta missä kannattaa käydä: www.dragrace.fi (alakate,joku tuuliohjain yms..) ja sitten hyvä sivu missä on kaikkea MT rompetta ja kaikkea ko. pyörään liittyvää http://home.att.ne.jp/yellow/gas/mtlinks_en.html
En osaa linkittää joten kirjoittelin osoitteet..toivottavasti on apua.
Kertoileppas lisää pyörästä ja laitahan kuvia jos teet hienoja modauksia.

Morjens!
Ostin MT-01:n loppukesästä ja olen pyörinyt siitä lähtien tuolla MT owners clubissa. Tervetuloa kaikki MT:n omistajat sinne!
http://mt-owners-club.org.uk/

Enemmän valveutuneita rakentajia tuntuu löytyvän Donnneneisterin sivuilta, mutta ainakaan itse en ymmärrä kuin Korkeajännityksen verran saksaa..

Muutamia projekteja, mitä olen tähän mennessä tehnyt:
vähän tehoa lisää kohtuu hinnalla.. penkitys enää puuttuu..
http://www.mt-owners-club.org.uk/forum/viewtopic.php?f=22&t=846

Tämän hetkinen projekti: Fatbarin vaihto --> vain riserit puuttuu
sad_orig.gif

http://www.mt-owners-club.org.uk/forum/viewtopic.php?f=24&t=1709

Tarrasarjan teettäminen ja paikoilleen laitto --> hieman Paltamolais look (vertaa Kerava look)
http://www.mt-owners-club.org.uk/forum/viewtopic.php?f=25&t=1592

Kilpitelineen modausta:
http://www.mt-owners-club.org.uk/forum/viewtopic.php?f=25&t=1425

Belly panin valmistaminen alumiinista
http://www.mt-owners-club.org.uk/forum....0#p5190
Näitä voin harkita tekeväni pari kappaletta, kunhan aika riittäisi...

Onneksi loppui talvi kesken, joten jäi ensi talvelle jotain harrastettavaa:
Vanteiden ja takahaarukan kiillotus sekä piparilevyjen asennus

T: Juky2200
crazy.gif

Terve Juky !!
Huomasin kuvista että sulla on Rizoman palikoita kiinni pyörässä,mistähän olet tilaillu..Ennen Tokimoto toi Härmään Rizomaa mut nyt ei ollu sivuilla enää mitään.
Meinasin lähinnä peilejä ja nestekupit stongaan..
Meinaatko kurvata MT kokoontumiseen Italiaan?? Siellä olis European biker days for MT owners ! Vois olla hieno tapahtuma,itse en kyllä pääse kun töissäkin on kuulemma käytävä.

Terve Juky !!
Huomasin kuvista että sulla on Rizoman palikoita kiinni pyörässä,mistähän olet tilaillu..Ennen Tokimoto toi Härmään Rizomaa mut nyt ei ollu sivuilla enää mitään.
Meinasin lähinnä peilejä ja nestekupit stongaan..
Meinaatko kurvata MT kokoontumiseen Italiaan?? Siellä olis European biker days for MT owners ! Vois olla hieno tapahtuma,itse en kyllä pääse kun töissäkin on kuulemma käytävä.
Vaikken Juky olekaan niin vastaan silti. Tokimotolta saa edelleen tilauksesta Rizomaa. Hinnat vain oli taas niin suomihintoja, että päädyin tilaamaan omat palikat loppujen lopuksi Pololta Saksasta. Postikulut 14,95€, joka säästyi jo ensimmäisen artikkelin kohdalla.

Lainataan nyt threadia törkeästi ja kysytään, että tietäisikö joku mt:n omistaja erottaako vakio ja stageII ecun jotenkin ulkoisesti toisistaan?

Toinen kysymys: Onko odotettavissa ongelmia mikäli vaihdan MT:n mittariston toiseen? Tarkoitus ei ole rukata kilometrejä, vaan saada hiukan siistimpi tilalle. Itseasiassa olisi kaikkein paras mikäli kilometrit olisivat tallessa jossakin muualla kuin mittaristossa ja siirtyisivät uuteen sen paikalle laiton jälkeen. Vaihtomitari tulisi olemaan myös käytetty.

Kiitos Qwert Polon linkistä, tekis mieli tilata uudet peilit ja paremman-näköiset nestesäiliöt stongaan..
Noista ecu boxien koosta ei ole tietoa, mutta yhteen MT:n mittarinvaihtoon olen törmännyt..vikakoodien ja ajoneston takia se karju oli säästänyt alkuperäisen mittarin..säilöi sen muistaakseni penkin alle ja kikkaili uuden mittarin paikalleen..
En kysellyt sen tarkemmin mittarin vaihdosta koska mun silmää orkkismittari miellyttää.
Laittakaahan kaikki MT:n omistajat kuvia tänne modauksista yms.
Törmäsin joskus surffaillessa MT-01:een johon oli vaihdettu hihnaveto..onkohan kukaan Härmästä tehnyt samaa??

Laittakaa googleen hakusana MT-01 links, jolloin löytyy noita valmistajia kohtuu paljon..
Mulla olisi muuten MT-01 alkup penkki myytävänä, jos joku haluaa muokata siitä esim. yhden istuttavan tai tavarankuljetukseen sopivan.. 179€

En varmaan lähde Italiaan asti, kun täältä pohjoisemmasta ajelee sinne Lahden seuduillekin, niin alkaa puuduttamaan  
wink.gif

(sieltä kotoisin)
Ehkä kesällä käyn tuolla Ruotsin tai Norjan puolella..

Kiitos Qwert Polon linkistä, tekis mieli tilata uudet peilit ja paremman-näköiset nestesäiliöt stongaan..
Noista ecu boxien koosta ei ole tietoa, mutta yhteen MT:n mittarinvaihtoon olen törmännyt..vikakoodien ja ajoneston takia se karju oli säästänyt alkuperäisen mittarin..säilöi sen muistaakseni penkin alle ja kikkaili uuden mittarin paikalleen..
En kysellyt sen tarkemmin mittarin vaihdosta koska mun silmää orkkismittari miellyttää.
Laittakaahan kaikki MT:n omistajat kuvia tänne modauksista yms.
Törmäsin joskus surffaillessa MT-01:een johon oli vaihdettu hihnaveto..onkohan kukaan Härmästä tehnyt samaa??
Oleppa hyvä! Ite tilasin Pololta Rizoman kahvat + tankopainot ja nuo kytkin- ja jarrunestesäiliöt. Peilit vaihdoin alkuperäisiin -07 mallin peileihin.

Taisin esittää asiani hiukan epäselvästi koskien tuota mittarin vaihtoa. Eli olisin vaihtamassa MT:n alkuperäisen mittarin toiseen MT:n alkuperäiseen mittariin. Nykyinen mittari on saanut hiukan siipeensä ja kosmeettisista syistä vaihtain toiseen eli onkohan tämän johdosta odotettavissa ongelmia?

Mä kuvittelin, että ajattelit vaihtaa toisen malliseen sen mittarin..
Tuskin on vaikutusta yhtään mihinkään, vaikka vaihdat sen mittarin uuteen, mutta voit tiedustella tämän asian maahantuojalta..
Laitatko kuvaa tuosta siipeensä saaneesta mittarista, niin siihen voisi miettiä ratkaisua, miten sitä muuttaisi siistimmäksi.

Samalla saisi kuvat noista kahva-peili muutoksista
wink.gif

Iltaa !!
Mullekin kelpaisi kuvia tangon peili & purkki muutoksista..noi purkit on kamalat noissa 05 ja 06 malleissa.
Luulisi että mittarinvaihto onnistuu toiseen samanlaiseen,mutta kyllä minäkin ottaisin yhteyttä Yamahan huoltoon ja tarkistelisin sieltä lisää.
Hei Qwert,mulla lipsahti yks MT pikkasen metsän puolelle kesällä 06 ja siitä meni mm. mittari aika rujon näköiseksi. Vakuutusyhtiö lunasti pyörän ja joku osti sen pois melkein heti v.yhtiön myynnistä..mahtaako olla sama pyörä vai onko mittari saanut muuten osumaa??

Rizoman purnukat ei ole vielä paikalla. Harkinnassa teräspunosletkut niin menis sit tuo purkkien vaihto samassa operaatiossa.
Tässä pari kuvaa.

Pistin Theodor sulle YV:nä tietoa tosta mun pyörästä.

No niin Qwert vastasin sulle Yv:nä..
Pyörä on hieno,mullakin sellanen mielessä että kun saan aikaseksi modailla tota stongaa niin peilit saa kyytiä ja purkit sen kanssa ja teräspunosletkut ajattelin vaihtaa samalla minäkin.
Noissa 07-08 malleissa on asiallisen näköinen ratkaisu,paljonkohan mahtaa kustantaa purkki peili paketti Yamahalla??
Oletteko Orggilaiset viihtyneet MT:n sarvissa???

No niin Qwert vastasin sulle Yv:nä..
Pyörä on hieno,mullakin sellanen mielessä että kun saan aikaseksi modailla tota stongaa niin peilit saa kyytiä ja purkit sen kanssa ja teräspunosletkut ajattelin vaihtaa samalla minäkin.
Noissa 07-08 malleissa on asiallisen näköinen ratkaisu,paljonkohan mahtaa kustantaa purkki peili paketti Yamahalla??
Oletteko Orggilaiset viihtyneet MT:n sarvissa???
Kiitoksia vaan!  
bowdown.gif

Peilit eivät mielestäni ole hirveän kalliit itse maksoin niistä 50€, mutta tuossa oli varmaan aika hyvä pakettiale mukana. Nuo uudemman mallin jarru-/kytkinnestesäiliöt sitten maksaakin jo tyypillisen alkuperäisosan hinnan. Kysyin myös niitä ennen kuin hommasin Rizoman purkit niin hinnaksi kerrottiin yli 180€/kpl. Tuohon päälle vielä tarvittavat kiinnikkeet, koska eivät sovi tietenkään vanhempien kiinnikkeisiin. Noille en enää hintaa viitsinyt edes kysyä.

No peilithän ei olleet mikään hinnankirous mutta noi purkit..huh huh..eihän tossa hinnottelussa ole mitään järkeä.
Pitää miettiä stongan modailua vielä hetki..kilpiteline-vilkut systeemi nyt ensin ja samalla uudet renkaat alle. Toivottavasti uudet renkaat on paremmat kun noi Mez.4 :set,ne oli mun mielestä ainakin täyttä jätettä.

Back