• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mp matkakertomuksiini on nyt lisätty kartat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oh3ch
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aivan mahtava pätkä. Kyllä tulee haikea olo katsellessa kun on talvi vasta alussa. Lisää tällaisia niin saa kulutettua iltoja mukavasti.

Kiitos asiallisista kommenteista kaikille.

Ja te kaksi jjjjj ja mchuurre saatte kyllä "syyttää" itseänne siitä, että tämä reissu on yleensä tehty ja video siitä julkaistu. Innoittajana on tietenkin ollut Teidän molempien lukuisat valokuvat, tarinat sekä videot, joita olen netistä löytänyt. Kiitos jjjjj ja tnx mchuurre.

Sen verran on tosin minulla tajunnan ahtautta, että soralle en lähde (jjjjj) enkä pakkaseen mene ajamaan (mchuurre)...

oh3ch sanoi:
Kiitos asiallisista kommenteista kaikille.

Ja te kaksi jjjjj ja mchuurre saatte kyllä "syyttää" itseänne siitä, että tämä reissu on yleensä tehty ja video siitä julkaistu. Innoittajana on tietenkin ollut Teidän molempien lukuisat valokuvat, tarinat sekä videot, joita olen netistä löytänyt. Kiitos jjjjj ja tnx mchuurre.

Sen verran on tosin minulla tajunnan ahtautta, että soralle en lähde (jjjjj) enkä pakkaseen mene ajamaan (mchuurre)...

No kiitos kiitos mut ny siellä on kuule lämpöasteita (+0.7) :)-

oh3ch sanoi:
Viimekesän Alppireissusta kokosin varttitunnin videokoosteen.

Video painottuu aikalailla maisemiin ja paikkoihin, jotka itselleni ovat jollain tavalla tärkeitä. Mukavia katseluhetkiä...

Alppireissu moottoripyörällä

Kirjoitatko vielä reissusta matkakertomuksen? Noita sun loistavia kertomuksia, kun on viihdyttävä lukea etenkin talvella ;) . Nostattaa mukavan matkakuumeen. Sun kertomuksien innoittaman tuli heitettyä toissa kesänä Norjan kierros.

Videokin oli kyl hyvä

oh3ch sanoi:
Viimekesän Alppireissusta kokosin varttitunnin videokoosteen.

Video painottuu aikalailla maisemiin ja paikkoihin, jotka itselleni ovat jollain tavalla tärkeitä. Mukavia katseluhetkiä...

Alppireissu moottoripyörällä

Kyllä sulla kynä (tai näppis kai nykyään) pysyy hanskassa! Sivustosi syytä jos ehtoot menee silloin tällöin pikkutunneille. Tuo videokin on mahtava pläjäys, kaikkiko nuo paikat ehdit käydä yhdellä reissulla läpi?

Hieno video! Kiinnostaisi tietää millä ohjelmalla on editoitu? Mm. nuo paikannimet oli laitettu mukavalle pohjalle!

Askemux sanoi:
Kirjoitatko vielä reissusta matkakertomuksen?
...
Videokin oli kyl hyvä

Kyllä matkakertomuskin on mielessä ollut, mutta toistaiseksi sitä ei kumminkaan vielä ole...

Kiva, jos niistä jutuista (ja videosta?) olet jotain ideoita reissuun saanut.

Kotarikuski sanoi:
Kyllä sulla kynä (tai näppis kai nykyään) pysyy hanskassa! Sivustosi syytä jos ehtoot menee silloin tällöin pikkutunneille. Tuo videokin on mahtava pläjäys, kaikkiko nuo paikat ehdit käydä yhdellä reissulla läpi?

Kenenkään yöunia ei ole ollut tarkoitus pilata. Sorry!

Videolla näkyvät pätkät ovat yhden reissun kokemuksia. Alussa on tosin muutama "ylimääräinen" paikan nimi, joista ei itse videoon ole kuvaa mahtunut. Samoin yhdessä panoraamassa näkyvä linna on Ranskassa, eikä Italiassa, kuten videon teksti kertoo. Pahoittelut tästä (Copy/Paste error = omaa huolimattomuutta).

JukkaE60 sanoi:
Hieno video! Kiinnostaisi tietää millä ohjelmalla on editoitu? Mm. nuo paikannimet oli laitettu mukavalle pohjalle!

Ohjelma on harrastelijatason "Movie Edit Pro MX Plus". Tässä sarjassa näitä ohjelmia on lukuisia erilaisia. Muista ei minulla ole kokemuksia.

On syytä muistaa, että editointisofta on vain työkalu, jolla editointi tehdään. Ohjelmaa suurempi homma on videoklippien kuvaaminen, valinta, pätkiminen, häivytykset, tekstitykset ja mahdollinen taustameteli.

Nomad sanoi:
Loistava video ja leikattu kivan nopeasti, mikä sopii tällaiselle ADHD-sukupolvelle.

Kiitos!

Tästä pätkästä piti alun alkaen tulla muutaman minuutin traileri ja siitä tämä nopea leikkaus. On tähänkin (jälkiviisaasti) mielestäni muutama ylipitkä pätkä jäänyt, mutta editoidessa niitä vaan ei ole huomannut.

Hieno video! Hyvälaatuista kuvaa ja onnistunut leikkaus.
Ilmeisesti käytät tuota Movie Edit Pro MX plussaa edelleen. Itellä on myös tuo ohjelma ja se on kyllä hyvä. Työtä senkin käyttö vaatii, että tulos on noin hyvä.
Kysyisin hiukan käyttämistäsi kameroista. Lienee Drift kypärässä mutta mitenkäs muita? Oletko käyttänyt järkkärillä otettuja pätkiä still-kuvien lisäksi?
Itellä on Gopron lisäksi Drift hd mutta sen otoksiin en ole täysin tyytyväinen. Leikkausissa tulee esille ikävä tasoero pätkien välille. Talvella ostin Mobius HD -kameran (53 euroa). Sen kuvanlaatu vaikuttaa todella lupaavalta. Ja pienihän se on, esim kypärään sopiva. :orgmp:

Kerrohan mikkotee sitten sen Mobiuksen kokemukset. Se olisi kyllä soppelin hintainen kamera varalle reissuun ja antamaan myös toista kuvakulmaa GoPron rinnalle.

Pidän oh3ch-matkamoottoripyöräilijää lähes omana 'mentorina' reissujen suorittamisessa sillä hänen matkakertomuksia olen lukenut lukemattomia kertoja ja pidän hänen sarkastisesta huumorista sekä oivallisesta tavasta muotoilla yksinkertaisia asioita päivänselvästi, myös ääliöille!
Hänen innoittamana olen kirjoittanut omasta reissusta Norjassa 2013: http://lohjalines.blogspot.fi/

Haeskelin talvella Googlella ihan muuta moottoripyöräilyyn liittyvää, kun yksi hakutuloksista vei oh3ch:n matkatarinoihin. Unohtui kokonaan se, mitä olin hakemassa, kun jäin lukemaan toinen toistaan herkullisempia stooreja.

Niinhän siinä kävi, että kirjoittelen tätäkin replyä Imstissä Itävallassa. Reissulla olen käynyt jo Italiassa, Sveitsissä ja ajoinpa piruuttani Liechtensteininkin läpi. Reissutapani on aivan samanlainen, fiiliksellä menen enkä varannut etukäteen mitään muuta kuin lähtöpäivän lauttalipun. Kiitokset, Mauri, inspiraatiosta! Tämän parempaa tapaa viettää lomaa ei juuri osaa kuvitella, ei ainakaan jos täytyy pitää enimmän aikaa housut jalassa.

oh3ch sanoi:
Kokoillan tie-elokuva (Road Movie) viimekesän Alppireissusta (Itävalta, Italia) löytyy neljään osaan pilkottuna:
The Alp Motorbike Trip [1/4]
The Alp Motorbike Trip [2/4]
The Alp Motorbike Trip [3/4]
The Alp Motorbike Trip [4/4]

Todella hieno videokooste!
Katsoin saman tien kahteen kertaan, kaikki neljä videota. Samalla sain esitellä vanhalle isäukolleni, minkälaisia teitä on joskus tullut ajeltua.
Teknisesti erinomaista tasoa, toimii hyvin olohuoneen TV:n näytöltä.
Juoni eteni ja sitä pystyi seuraamaan. Oletan että reitit on videolle leikattu samassa järjestyksessä kuin niitä on ajettu.
Leikkauksista voisi muuten kommentoida, mutta kun itse en osaisi tehdä mitään lähellekään tuon tasoista, niin totean vain että upeita maisemia.

Yksi kysymys jäi: Videolla kerrot Maurian yli kulkevan reitin olleen suosikki, muttet kerro miksi. Onhan se hieno reitti, mutta kysyn silti että "Miksi?".

mpuputti sanoi:
Yksi kysymys jäi: Videolla kerrot Maurian yli kulkevan reitin olleen suosikki, muttet kerro miksi. Onhan se hieno reitti, mutta kysyn silti että "Miksi?".

Lue ketjun aloitusviesti. Selitys löytynee sieltä. :;):

Nomad sanoi:
Lue ketjun aloitusviesti. Selitys löytynee sieltä. :;):

oh3ch:n nimi on kyllä tiedossa. Mutta mielestäni hän on myös hyvä kirjoittaja, ja toivoin hänen vastaamalla antavan näytteen kirjoittajantaidoistaan, kehittelemällä toisenlaisen selityksen.
Toinen aihe kysymykseeni oli, että videolla on vain puolen minuutin vilahdus tuolta reitiltä. Se on sentään hieno reitti ajaa - paljon nopeita mutkia - vaikka metsässä kulkeekin. Ja kun sitä niin mainostettiin tarinan alussa, odotin hiukan enemmän herkuttelua sillä kohdin.
Noh, kuhan kommentoin, ei se sen tärkeämpää ollut.

mikkotee sanoi:
Ilmeisesti käytät tuota Movie Edit Pro MX plussaa edelleen. ...
Lienee Drift kypärässä mutta mitenkäs muita? Oletko käyttänyt järkkärillä otettuja pätkiä still-kuvien lisäksi?

Sama editointiohjelma edelleen. 2 x Drift ja Canon Legria (tyyppiä en paremmin muista) sekä Canon 30D järkkäri jolla videota ei ole.

Back