• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mp:llä Eurooppaan ekaa kertaa 2013, vinkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sahkari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sen paremmin arvottamatta asioita, täälläkin kilpailee lähtökohtaisesti
kaksi eri "henkistä tilaa" :D.

Toinen on ns. ajokoira-moodi :D.

Pitää mennä mennä mennä mennä.....
Aina ollaan jostain jonkun matkan päässä.... jonkun ajan päässä....
On tiukat aikataulut, suunnitelmat, tavoitteet ja päämäärät......

Soitat "Nygårdit" kaverille niin ei se vastaa.... jaa määvai.... mää oon kännis.....
Se vastaa: Niin ja niin paljo kaadettu, ei tunnu missään.... niin ja niin paljo jäljellä :D.

Kotona se muijaakin jynssätessä miettii kohta alkavaa fudismatsia ja huurteista kaapissa :D.

Sitten on "Papa was a rolling stone" tyypit.

Ollaan "aina kohteessa" ja sen lisäksi..... läsnä.

Itsekseen reissatessa kumpikaan ei aiheuta mitään ongelmaa.
Ei kuitenkaan tarvita kun joku tarakalle, muista mopoista puhumattakaan,
alkaa "kompromissien" määrä kasvamaan sellaiseen potenssiin, että koko touhun
lopputulema on "selvittiinpä tästäkin" :D.

Tässähän se on ainoa tärkeä asia reissussa..... Samanlaiset lapset leikkii parhaiten yhdessä.

Kilpailutoiminta.... rahan tai maineen parissa.... se on sitten toinen juttu....
millaisella combolla saadaan paras tulos :D.

Elämäntapamotoristi sanoi:
Niin sulle se on halvempi ja nopeempi, tätä kai tarkoitit.

Mutta joillekkin muille esim, mulle on toi ruotsi nopeampi. Jos saksan lautalla menee 27 tuntia niin tossa mun reissussa lähtö oli klo 19:00 stadista ja seuraavana päivämä olin klo 19:00 varmaankin jossain Hannoverin tietämillä.

Ja kustannukset voi jokainen laskea ihan itse jos niillä on jotain merkitystä,

mutta tässä noi mun reissun kustannukset. Ruotsin lautta 40e, Tanskan lautat 50e ja bensat 60e. Nykyisin tanskanlautat maksaa vähän enemmän ja bensakin on kallistunut.

Mun tapauksessa hinta ei ollut pääasia siilä siihen aikaan oli saksanlautoille tarjouksia ja halvimmillaan niitä tarjottiin reilulla 80eurolla muuta kun matkaan lähtö riippui työnantajasta eli iltapäivällä klo 15:00 pomo sanoi, että voit aloittaa loman tänään niin siitä vaan himaan ja kamat pyörän päälle niin ilman varailtuja lippuja ruotsi oli varma valinta.

Tais olla niin, että paluumatkalla käytin sitä 80 euron tarjousta saksanpaatille

mihis tästä jäi se yöpymien ruotsin kautta ajaessa,et kai rautaperseajolla menny

kawa97 sanoi:
mihis tästä jäi se yöpymien ruotsin kautta ajaessa,et kai rautaperseajolla menny

Mikä yöpyminen ruotsissa?

Lähtö stokiksesta klo 07:00, saksassa olin noin klo 16:00, miksi mun olis ruotsissa pitänyt yöpyä.
Noin kello 21:00 olin Fuldassa ja saksan paatti oli samaan aikaan rantautumassa Trawemundeen eli onko sulla jotain sitä vastaa, että mä ajan ruotsin kautta vai mikä tässä nyt oikein mättää.
Oliko jotenkin väärin ajettu?

No minä muistan ja se paatti on Trawessa 21:00

jeps kattelink noita aikatauluja traveen,paatti siellä 21,00 tarvesta lähteekin vasta klo 4
ei oikein toi trave olekaan hyvä,ei se oikeen iske lähtee pörräämään 9aikaan ilalla
rostociin ois parenmpi laiva siellä 7 trarven kautta takas ois parenmpi.
no isä tykkää äitistä ja äiti naapurin setästä....mielipiteitä on monta,turha kinata.

Mikä yöpyminen ruotsissa?

Lähtö stokiksesta klo 07:00, saksassa olin noin klo 16:00, miksi mun olis ruotsissa pitänyt yöpyä.
Noin kello 21:00 olin Fuldassa ja saksan paatti oli samaan aikaan rantautumassa Trawemundeen eli onko sulla jotain sitä vastaa, että mä ajan ruotsin kautta vai mikä tässä nyt oikein mättää.
Oliko jotenkin väärin ajettu?

sanoit että lähdit stadista 7 ja 19 seuraavana pv olit saksassa.....
eikä ole mitään vastaan vaan vertailua oli,kumpi on
a.nopeempi reitti b.edullisempi vaihtoehto.älä nyt rupee repii verkkareita,,,,
jos lähdet stadista 1 yöpyminen ruotsin laivalla,ajo ruotsin läpi,
jos lähdet stadista laivalla traveen 27h matka vertaa hinta ja aika...siitä oli kyse
älä nyt vedä herneitä.....:jpstyle:

kawa97 sanoi:
sanoit että lähdit stadista 7 ja 19 seuraavana pv olit saksassa.....
eikä ole mitään vastaan vaan vertailua oli,kumpi on
a.nopeempi reitti b.edullisempi vaihtoehto.älä nyt rupee repii verkkareita,,,,
jos lähdet stadista 1 yöpyminen ruotsin laivalla,ajo ruotsin läpi,
jos lähdet stadista laivalla traveen 27h matka vertaa hinta ja aika...siitä oli kyse
älä nyt vedä herneitä.....:jpstyle:

Noi sun jutut ei kyllä mee jakeeluun joten keerataampa vielä.

Klo 19:00 lähdin ajamalla turkuun josta yöpaatilla tukholmaan.
Saksassa oli seuraavana päivänä noin klo 16:00 jolloin saksanpaatti vielä lillui jossain merellä eli kumpi tässä nyt sitten on nopeampi. Sinänsä sillä ei liene mitään väliä, mutta kun sä kerran vänkäät ja vänkäät.

Kustannuksia on jo vaikeampi laskea, koska ne muuttuu menijän mieltymysten ja ajankohdan mukaan. Esim. tuolloin se olisi ollut saksan paatilla halvempi kun siellä oli tarjous meneillään, mutta mun tapauksesa sillä ei ollut niin väliä.

retrokawa sanoi:
No, eikö sitä voi sitten mennä tuolla Rosctockin paatilla? :)

Varmaan voi ja on mentykkin, mutta miten se taas tähän liittyy. Rostockin paatin matka-aika on jo ihan jotain muuta kuin 27 tuntia ja kuten jo mainittu niin tuolla mun reissulla se ei ollut mahdollinen vaihtoehto.

Eli Rostockin paatilla jos olisin lähtenyt olisin ollut perjantaiaamuna Rostockissa kun nyt olin perjantaiaamuna Fuldassa.

Mut kai mä nyt sit ajan ihan väärin. Lupaan kaikille, että suraavalla kerralla menen kiltisti saksanpaatilla niin ei teille tule paha mieli.

Eli Rostockin paatilla jos olisin lähtenyt olisin ollut perjantaiaamuna Rostockissa kun nyt olin perjantaiaamuna Fuldassa.

Tässähän se pointti. Trawen laivalla menee kaksi yötä yötä (toinen Pohjois-Saksassa) ja illalla on Etelä-Saksassa, Rostockin laivalla menee kaksi yötä ja illalla on Etelä- Saksassa. Ruotsin läpi ajaen menee kaksi yötä ja illalla on Etelä-Saksassa.

Ts. Ruotsin kautta ei kannata ajaa rahan tai ajan säästön takia, mutta toki, jos nauttii siitä enemmän kuin laivamatkailusta.

Lisäys: Ja jos vielä onnistuu ehtimään esim. Trawen (tai Rostockin) laivalta yöjunaan, niin tuossa olisi mitä mainioin tapa siirtyä ilman puuduttavaa Euroopan läpiajoa suoraan ja kohtuuhinnalla Etelä-Saksaan.

Viimeksi muokattu:
Varmaan voi ja on mentykkin, mutta miten se taas tähän liittyy. Rostockin paatin matka-aika on jo ihan jotain muuta kuin 27 tuntia ja kuten jo mainittu niin tuolla mun reissulla se ei ollut mahdollinen vaihtoehto.

Mut kai mä nyt sit ajan ihan väärin. Lupaan kaikille, että suraavalla kerralla menen kiltisti saksanpaatilla niin ei teille tule paha mieli.

ja just kun sanoin et älä vedä herneitä.....
vertailuna oli kumpi reitti nopeempi,tuolta ruotsin kautta mentynä nopeuttaa laivamatka ruotsiin
ajat ruotsin läpi omaan tahtiin.siinä tulee pakosti 1 yöpyminen.
laivalla saksaan jos haluu olla aamulla perillä joutuu menee rostociin koska traven paatti on
ilalla vasta.kustanuksista oli kyse
a.laivalippu helsingi-ruotsi,ajaminen ruotsi-saksa,polttoaineet
b.matkan nopeus.
c.laivamatka helsingi-trave,ei ajamista kun vasta saksassa..
ajallisesti ehkä sama asia.taloudellisesti rostociin halvenmpi.tästä oli kyse.
ei pidä loukaantua ,ja vetää herneitä heti,kukin tavalaan.....:jpstyle:

retrokawa sanoi:
Tässähän se pointti. Trawen laivalla menee kaksi yötä yötä (toinen Pohjois-Saksassa) ja illalla on Etelä-Saksassa, Rostockin laivalla menee kaksi yötä ja illalla on Etelä- Saksassa. Ruotsin läpi ajaen menee kaksi yötä ja illalla on Etelä-Saksassa.

Ts. Ruotsin kautta ei kannata ajaa rahan tai ajan säästön takia, mutta toki, jos nauttii siitä enemmän kuin laivamatkailusta.

Lisäys: Ja jos vielä onnistuu ehtimään esim. Trawen (tai Rostockin) laivalta yöjunaan, niin tuossa olisi mitä mainioin tapa siirtyä ilman puuduttavaa Euroopan läpiajoa suoraan ja kohtuuhinnalla Etelä-Saksaan.

jeps juuri tästä oli kyse.....herra huurre osais kertoa noista kustannuksita enenmän ne kun ajo ton ruotsin kautta.

Jospa tarkemmin syventyisitte siihen Rostockin aikatauluun, huomaatte, ettei sitä vielä ole v:lle 2013 ja Finnlinesin mukaan ei vielä edes tiedetä, millä laivalla tai laivoilla sinne mennään ja millä aikatauluilla. Sinänsä vähän ovat myöhässä, viimeinen aikataulunmukainen lähtö on 31.12.2012. Traven laivoihin taas saa ylimääräisen 20 %:n ennakkovaraajaedun ja lisäksi sen 20 %:n paluumatka-alennuksen. Mopo tietysti kerhoon kuuluvalla ilmaiseksi.
Kukin matkustaa tyylillään.

Aiheen anti taitaa kuitenkin olla hahmottaa todelliset erot vaihtoehdoissa, ellei ole
vielä omaa kokemusta/käsitystä :D.

Eri tyylit ja tavat eivät tahdo ilman lehmän hermoa ja helvetin isoa
kenkälusikkaa muutoinkaan kohdata tässä maailmassa.....
Ei vaikka sitä on pedantisti koitettu hoitaa Kalasnikovin piippua niskassa pitämälläkin :D.

Ihan omasta puolesta voin sanoa, että tunnen muutaman helvetin hyvän sällin,
joiden kanssa on erilaista touhua ja kaikki pelittää viimeisen päälle..... mutta!

Mopoilut ja viinanjuonnit on vaan pakko unohtaa.....

Sen kerran kun se mopo saadaan sieltä tallista..... ihan minimi on rautaperseet.
" " " " korkki avataan..... se on sitten viikko vähintään.

Elämä on :;):

retrokawa sanoi:

Tiedä nyt mikä on etelä Saksaa, mutta useasti olen Tukholmasta ~07:00 lähtenyt laivan saavuttua rantaan ja illalla ~23:00 ollut Stuttgartin etelä puolella hotelliin majoittautuneena. Matkanahan se ei ole (kuin) reilu 1700 km:n vetäisy. Eikä ole edes lujaa tarvinnut ajella.

Eli yhden yön taktiikalla. Se meneekö lautoilla Tanska-Saksa välin vai kiertäen siltoja pitkin ei ajallisesti ole oikein mitään eroa.

Nyttemin olen suosinut Tallinnan kautta menoa/tuloa, jää vielä vähemmälle tuo turha laivassa löhöily ja pääsee suoraan itse asiaan. Via Baltica on hieman hitaampi ajaa, mutta yhden yöpymisen taktiikalla on kuitenkin jo Alpeilla toisen päivän päätteeksi johtuen juurikin tuosta nopeammasta lauttamatkasta.

retrokawa sanoi:

Siis pointtiko on se, että jos ruotsin läpiajolla ei paljoa säästä matka-ajassa niin mä en saa sitä kautta ajaa. Tuolla reissulla se säästö oli noin 400km eli ajassa mitattuna kolmisen tuntia, jolla nyt ei ole merkitystä.

Syitä ruotsin läpiajolle on muitakin kuten jo tuolla ylempänä mainitsin ja tässä kyseisessä tapauksessa yksi suurin syy oli se, että loman alkamisaika selvisi vasta muutama tunti ennen kuin lähdin reissuun ja saksan paatiti eivät siksi tulleet kysymykseen.

Siis pointtiko on se, että jos ruotsin läpiajolla ei paljoa säästä matka-ajassa niin mä en saa sitä kautta ajaa.

Kukapa sinua on kieltänyt, en minä ainakaan. :)

Taisit vaan unohtaa, mistä tämä vääntö lähti liikkelle:

Pakkopullaahan ruotsin läpiajo on, mutta jos pitää valita kahden pakkopullan väliltä, saksanlautta 30tuntia tai ruotsin läpiajo prätkällä 5 tuntia niin minun valintani on 5 tuntia ruotsia ajamalla.

...ja se pointti on edelleen siinä, ettei tuolla ole olennaista (aika tai raha) eroa, mitä kautta Alpeille menee.

kawa97 sanoi:
helsinki-trave 27h,hinta noussu mopo 78e hytti+mopo 240e,riippuu tietenkin ajankohdasta
heinäkuussa kalliimpi.QUOTE]

Öö eikös tuo pelkkä hytti tuolla välillä ole minimissään 240€ vai oliko esimerkkisi joku tarjous? Vaimolle ja itelle tulis listahintojen mukaan kustantaan rontti 500€ tuonne traveen eli on tuo Ruotti jonnin verran halvempikin reitti.

"Kukapa sinua on kieltänyt, en minä ainakaan. :)

V:Ei kai sitä varsinaisesti kukaan ole kieltänyt, mutta valtavasti se tuntuu joitain hiertävän.

"Taisit vaan unohtaa, mistä tämä vääntö lähti liikkelle: "

V: En ole unohtanut, sulla vaan on kovin valikoiva mielipide siitä mistä kaikkia alkoi.

"...ja se pointti on edelleen siinä, ettei tuolla ole olennaista (aika tai raha) eroa, mitä kautta Alpeille menee."

V: minä en ole muuta väittänytkään, kunhan olen sanonut ettei mun tartte 500 kilometrin ruotsin läpiajon aikana yöpyä missään. Jos jonkun tarvitsee tai muuten haluaa niinj se on ihan niiden muiden asia, se ei kuulu mulle.

terppa23 sanoi:
kawa97 sanoi:
helsinki-trave 27h,hinta noussu mopo 78e hytti+mopo 240e,riippuu tietenkin ajankohdasta
heinäkuussa kalliimpi.QUOTE]

Öö eikös tuo pelkkä hytti tuolla välillä ole minimissään 240€ vai oliko esimerkkisi joku tarjous? Vaimolle ja itelle tulis listahintojen mukaan kustantaan rontti 500€ tuonne traveen eli on tuo Ruotti jonnin verran halvempikin reitti.

mopo hinta oli 78e hytin kanssa 240 muistin mukaan,koska meno paluu ois ollu noin 500e
hinta oli halvin mahdollinen,sillä varauksella että jos ois ollu enenmäm porukka samaan hyttiin ois tullu toinenkin onneks oli hiljasta,omasta 1h hytistä menee toi 240,paitsi hinnat 2013 vielä epävarmoja,kuten keskusteluissa mainittu.jos hytti 2 h 240 mopot 78x2 siinä vois olla oikee hinta,,,varmaks en sano selvee kun laivayhtiö antaa 013 hinnat

Back