wunderunde sanoi:Mikähän tässä yhtälössä on niin vaikeaa käsittää että kun ihmisiltä kerätään hallinnollisin keinoin rahaa (antamatta mitään vastinetta muuta kuin vitutuksen) niin aika monen kohdalla rahat on pois jostain muualta. Jos harrastuksen nykysen "kokonaisveroasteen" laskee alkaen palkkaveroista + ajoneuvoverosta + polttoaineverosta + mp-palveluiden ja tarvikkeiden verotuotoista + em. alveista niin tulee sen kokoinen luku että yksinkertaisemmankin pitäisi tajuta ettei vielä lisää verottamalla kokonaistuotto voi kuin vähentyä.
.![]()
Mutta kun noilla päättäjillä on liikaa rahaa, niin ne ei edes halua ymmärtää sellaista tosiseikkaa, että ylimääräinen vero on köyhän kulutuksesta jostain muualta pois.....
Tehdään esimerkki mahdollisimman yksinkertaiseksi:
Ihmisellä on käytössään 1000 € jotka kulutetaan seuraavasti: neljään osaan eli jokaiseen jää 250 € eli kaikki meni!
No tulee ylimääräinen 150 € vero jostain syystä..... jostakin noista on silloin tingittävä jotta se raha riittää tuohon 150 euron veroon onko kaikista vähän tai yhdestä enemmän se on jokaisen oma asia!
Toisella ihmisellä on käytössään 5000€ mutta pakolliset menot on sama 1000€! Silloin ei vielä tarvi tinkiä mistään muusta kuin tuosta 4000€ "säästöön" sijoitukseen tai muuhun "ylimääräiseksi" jäävästä osuudesta............

Selkeästi sanoi sen s-kirjaimen siinä, eli juppiskootteri. Sitten alkaa selitysten aika. Sanotaankin että se oli juppikootteri, ja sille keksitään merkityksenä että vesijetti. Ja kun muut ihmettelee että eihän sellaista sanaa olekaan, niin sanotaan että kyllä minä tiedän kun olen itse sen sanan keksinyt. Siis että mitä, tiedotustilaisuudessa käytetään itsekeksittyjä sanoja? Vai olisiko kuitenkin niin että hieman on selittelyn makua.