• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP:llä ajeleminen verolle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VKO
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulla asuu sisko Ruotsissa. Voinkohan rekisteröidä pyörät sinne ja ajella siellä käymättä Suomen puolella? Onkohan siellä ajoneuvoveroa pyörille?

kava sanoi:
Onnistuisiko tilanne, että power commanderiin ajaisi 25kw softan, joka olisi kytkimellä mahdollista vaihtaa full limittiin. Tällöinhän verot menisivät 25kw ja vakuutusmaksut halpenisi,sitten kapinalliset voisivat napsauttaa tarvittaessa kytkintä :D
Verot menee sen mukaan mitä on rekisteritiedoissa. Kuten vakuutuksetkin tällä hetkellä. Mutta koska tuossa tulee ihan varmasti olemaan esim. 100 € minimivuosimaksu tehoista riippumatta, kikkailu ei maksa vaivaa.

Trafin ohjeen mukaan on sallittua rajoittaa tehoa kahvan liikettä rajoittamalla, pitää vaan olla dynolaput ennen ja jälkeen. Silloin ei myöskään tarvita päästömittauksia.

t Timo

Tinde sanoi:
Trafin ohjeen mukaan on sallittua rajoittaa tehoa kahvan liikettä rajoittamalla, pitää vaan olla dynolaput ennen ja jälkeen. Silloin ei myöskään tarvita päästömittauksia.

t Timo
Sitten vaan jokin nikkarointi ja esto, että kaasukahva kääntyy vain 1/4 koko liikkeestään ja sen mukaan laputus. Ja kun homma osoitettu instansseille ja veroperuste määrätty ao. pyörälle niin esto pois - ja hanaa...

M58 sanoi:
Sitten vaan jokin nikkarointi ja esto, että kaasukahva kääntyy vain 1/4 koko liikkeestään ja sen mukaan laputus. Ja kun homma osoitettu instansseille ja veroperuste määrätty ao. pyörälle niin esto pois - ja hanaa...

Sitten kun kolahtaa, niin ihmetellään uusia maksuja ja asioinnin hankaluutta vakuutusyhtiön kanssa...

lario sanoi:
Sitten kun kolahtaa, niin ihmetellään uusia maksuja ja asioinnin hankaluutta vakuutusyhtiön kanssa...
Nää, kuka sitä tuossa vaiheessa ajattelee ja näin kusee oikein urakalla yhteiseen murokulhoomme :no:

Keskimäärin 100-300. Suuritehoisissa voivat olla huomattavastikin korkeampia:blink:
RIP kilokyykyt:grin: Tai no ei naurata kun tajuu et yks semmonen on omassa pihassa.

Bolt sanoi:
Keskimäärin 100-300. Suuritehoisissa voivat olla huomattavastikin korkeampia:blink:
RIP kilokyykyt:grin: Tai no ei naurata kun tajuu et yks semmonen on omassa pihassa.

Joo. Boss Hoss on siellä yläpäässä kuten myös Turbo-busat ym. Kilokyykyt sitten keskivaiheilla.

Ehdotin vaimolle muuttavani Haaparannalle. Ei kuulemma käy kun se olisi avioero. Hän ja lapset eivät voi tulla mukaan, koska Suomessa on (ollut) parempi koulusysteemi. Sekin on kyllä menossa huonompaan suuntaan. Pakko tässä on silti ruveta muuttoa suunnittelemaan. Jos tulee veroa esim. 2500 Eur 13:sta vehkeestä niin on se liian iso paukku. Pyörät on tietenkin vielä tehokkaammasta päästä. Osamaksujakin vielä maksamatta muutamasta. En itkisi parista pyörästä tulevaa veroa vaan nöyränä vaan maksaisin, mutta saisiko tuolle järjettömälle verolle jonkin henkilökohtaisen katon? Lähetin SMOTO:lle viestiä. Yöunet tässä menee.

Bolt sanoi:

Taitaa nykyään olla tehoa muissakin kuin kilokyykyissä.
Ja jos yhtään lainsäätäjien ajatuksia ennustaa, niin niille 100 heppainen on jo kauheen tehokas rätkä.

lario sanoi:
Taitaa nykyään olla tehoa muissakin kuin kilokyykyissä.
Ja jos yhtään lainsäätäjien ajatuksia ennustaa, niin niille 100 heppainen on jo kauheen tehokas rätkä.

Ihan varmasti se raja tulee olemaan n.120 heppaa että 600cc kyykkyjen omistajatkin pääsee maksamaan korkeimman mahdollisen veron.

On kyllä ihan kohtuutonta mikäli kilokyykyn veroksi tulisi reilu 300€. No perseestä toi vero on kyllä muutenkin....

Olen aina pitänyt tehokkaista moottoripyöristä. Olen maksanut niistä ostaessa kohtuullisen summan rahaa/ veroa. Olen maksanut vakuutusmaksuja niistä enemmän kuin moni maksaa vähemmän tehokkaista moottoripyöristä. Olen maksanut pikavoittoja teiden varsilla myös silloin tällöin.
Olisi kiva tietää perusteluja miksi tehokkaasta moposta pitäisi maksaa enemmän veroa kuin vähemmän tehokkaasta. Jos verottaja alkaa toimimaan kuten vakuutusyhtiöt niin tästä on leikki kaukana.( lue järki kaukana)

Smotolle voisi ehdottaa, että teettävät tutkimuksen motoristien sosioekonomisista taustoista. Jotenkin itsestä tuntuu että juppiskootterien verollepano kuormittaa juppeja vähemmän kuin muita tuloluokkia. Samanaikainen tuloveron alennus viimeistään takaa sen, että juuri jupit voivat siirtää tuloverosäästön skootteriveroon, eli laarista toiseen. Pienituloiset (motoristit) kärsivät eniten.

Eihän tässä järjen kanssa ollakaan tekemisissä, vaan konkurssikypsän valtion pelastamisessa. Ja yhtä paljon kun tässä verossa on järkeä, niin tämä maa tällä uudella verolla pelastuu.

Huikeata kyllä, kun päivittäin tippuu lisää tietoa mahdollisista maksuista. Ei mene meikäläisen järkeen mitenkään. Autojen maksut perustuu päästöihin, mutta nyt mennään tehoihin perustuvaan maksupolitiikkaan? Vittu, mä ostan jonkun 70-luvun raadon, joka savuttaa aivan helvetisti ja päästöjä on pienen tehtaan verran / tunti, mutta tehoa ei ole kuin nimeksi. Verottakaa sitten saatana ! Omalla mopolla pääsee ns normaalilla ajolla 6 l/100km, mutta koska siinä tehoa on VITUSTI liikaa niin siitä sitten maksetaan. Ei oma järki riitä...

Mutta mä olenkin tyhmä. Jos en ois, niin oisin poliitikko. :grin:

Knaku sanoi:
Eihän tässä järjen kanssa ollakaan tekemisissä, vaan konkurssikypsän valtion pelastamisessa. Ja yhtä paljon kun tässä verossa on järkeä, niin tämä maa tällä uudella verolla pelastuu.

Huikeata kyllä, kun päivittäin tippuu lisää tietoa mahdollisista maksuista. Ei mene meikäläisen järkeen mitenkään. Autojen maksut perustuu päästöihin, mutta nyt mennään tehoihin perustuvaan maksupolitiikkaan? Vittu, mä ostan jonkun 70-luvun raadon, joka savuttaa aivan helvetisti ja päästöjä on pienen tehtaan verran / tunti, mutta tehoa ei ole kuin nimeksi. Verottakaa sitten saatana ! Omalla mopolla pääsee ns normaalilla ajolla 6 l/100km, mutta koska siinä tehoa on VITUSTI liikaa niin siitä sitten maksetaan. Ei oma järki riitä...

Virkamies

Knaku sanoi:

No onneks on lankomiehillä entisöitävänä -73 CB350 josta lähtee miehekkäät äänet ja saastuttaa aivan v****sti. Tehoakaan ei oo hirveästi. Pitää ilmeisesti ottaa kilvistä pois nykynen mopo ja ruveta ajelemaan tuolla cebarilla.

Itsellä ei olisi mitään samanlaista systeemiä vastaan mitä autoilla on jos kerran joku vero pitää saada. Tämmöinen omaisuusverona menevä ei kyllä ole mitenkään järjellisesti ajateltu. Toisaalta kun olen ajatellut auton hankkimista viime aikoina niin menee se kyllä jäihin kunnes tästä tulee lisätietoa, jos tulee omaisuusvero niin jätän auton hankkimatta kokonaan.

Pari ajatusta mitä tullut tässä mieleen:
- Onko tässä sama raippa museolaitteille?
- Olisiko EU säädöksistä kerrankin pelastus?

Knaku sanoi:

Kieltämättä aika epätoivoiselta alkaa haiskahtaa, kun olin ynnäilevinäni että samat miljoonat olisi tullut korottamalla polttoaineveroa ~2%, alkomahooliveroa ~4% tai tupakkiveroa ~6%. Noissa tietysti huonona puolena se, että niiden määrään voi maksaja toiminnallaan vaikuttaa...

Back