Minulla asuu sisko Ruotsissa. Voinkohan rekisteröidä pyörät sinne ja ajella siellä käymättä Suomen puolella? Onkohan siellä ajoneuvoveroa pyörille?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Verot menee sen mukaan mitä on rekisteritiedoissa. Kuten vakuutuksetkin tällä hetkellä. Mutta koska tuossa tulee ihan varmasti olemaan esim. 100 € minimivuosimaksu tehoista riippumatta, kikkailu ei maksa vaivaa.kava sanoi:Onnistuisiko tilanne, että power commanderiin ajaisi 25kw softan, joka olisi kytkimellä mahdollista vaihtaa full limittiin. Tällöinhän verot menisivät 25kw ja vakuutusmaksut halpenisi,sitten kapinalliset voisivat napsauttaa tarvittaessa kytkintä![]()
Sitten vaan jokin nikkarointi ja esto, että kaasukahva kääntyy vain 1/4 koko liikkeestään ja sen mukaan laputus. Ja kun homma osoitettu instansseille ja veroperuste määrätty ao. pyörälle niin esto pois - ja hanaa...Tinde sanoi:Trafin ohjeen mukaan on sallittua rajoittaa tehoa kahvan liikettä rajoittamalla, pitää vaan olla dynolaput ennen ja jälkeen. Silloin ei myöskään tarvita päästömittauksia.
t Timo
M58 sanoi:Sitten vaan jokin nikkarointi ja esto, että kaasukahva kääntyy vain 1/4 koko liikkeestään ja sen mukaan laputus. Ja kun homma osoitettu instansseille ja veroperuste määrätty ao. pyörälle niin esto pois - ja hanaa...
Nää, kuka sitä tuossa vaiheessa ajattelee ja näin kusee oikein urakalla yhteiseen murokulhoommelario sanoi:Sitten kun kolahtaa, niin ihmetellään uusia maksuja ja asioinnin hankaluutta vakuutusyhtiön kanssa...

Bolt sanoi:Keskimäärin 100-300. Suuritehoisissa voivat olla huomattavastikin korkeampia
RIP kilokyykytTai no ei naurata kun tajuu et yks semmonen on omassa pihassa.
Bolt sanoi:Keskimäärin 100-300. Suuritehoisissa voivat olla huomattavastikin korkeampia
RIP kilokyykytTai no ei naurata kun tajuu et yks semmonen on omassa pihassa.
lario sanoi:Taitaa nykyään olla tehoa muissakin kuin kilokyykyissä.
Ja jos yhtään lainsäätäjien ajatuksia ennustaa, niin niille 100 heppainen on jo kauheen tehokas rätkä.

Knaku sanoi:Eihän tässä järjen kanssa ollakaan tekemisissä, vaan konkurssikypsän valtion pelastamisessa. Ja yhtä paljon kun tässä verossa on järkeä, niin tämä maa tällä uudella verolla pelastuu.
Huikeata kyllä, kun päivittäin tippuu lisää tietoa mahdollisista maksuista. Ei mene meikäläisen järkeen mitenkään. Autojen maksut perustuu päästöihin, mutta nyt mennään tehoihin perustuvaan maksupolitiikkaan? Vittu, mä ostan jonkun 70-luvun raadon, joka savuttaa aivan helvetisti ja päästöjä on pienen tehtaan verran / tunti, mutta tehoa ei ole kuin nimeksi. Verottakaa sitten saatana ! Omalla mopolla pääsee ns normaalilla ajolla 6 l/100km, mutta koska siinä tehoa on VITUSTI liikaa niin siitä sitten maksetaan. Ei oma järki riitä...
Mutta mä olenkin tyhmä. Jos en ois, niin oisin poliitikko.![]()
Knaku sanoi:Eihän tässä järjen kanssa ollakaan tekemisissä, vaan konkurssikypsän valtion pelastamisessa. Ja yhtä paljon kun tässä verossa on järkeä, niin tämä maa tällä uudella verolla pelastuu.
Huikeata kyllä, kun päivittäin tippuu lisää tietoa mahdollisista maksuista. Ei mene meikäläisen järkeen mitenkään. Autojen maksut perustuu päästöihin, mutta nyt mennään tehoihin perustuvaan maksupolitiikkaan? Vittu, mä ostan jonkun 70-luvun raadon, joka savuttaa aivan helvetisti ja päästöjä on pienen tehtaan verran / tunti, mutta tehoa ei ole kuin nimeksi. Verottakaa sitten saatana ! Omalla mopolla pääsee ns normaalilla ajolla 6 l/100km, mutta koska siinä tehoa on VITUSTI liikaa niin siitä sitten maksetaan. Ei oma järki riitä...
Mutta mä olenkin tyhmä. Jos en ois, niin oisin poliitikko.![]()