Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Terkka sanoi:Turha nillittää, jos on varaa pitää sellaista elintasolelua kuin moottoripyörä, vene tai moottorikelkka, on varaa maksaa muutaman kympin käyttömaksu vuodessa.
Itse olen tyytyväinen että meillä on kahden täydellisesti epäonnistuneen hallituksen jälkeen sellainen hallitus joka ainakin yrittää tehdä uusia asioita, se on ainoa tapa saada uusia tuloksia.
200e mopoon ja 200e veneeseen lisää kustannuksia.Terkka sanoi:Turha nillittää, jos on varaa pitää sellaista elintasolelua kuin moottoripyörä, vene tai moottorikelkka, on varaa maksaa muutaman kympin käyttömaksu vuodessa.
Itse olen tyytyväinen että meillä on kahden täydellisesti epäonnistuneen hallituksen jälkeen sellainen hallitus joka ainakin yrittää tehdä uusia asioita, se on ainoa tapa saada uusia tuloksia.
Nitrous sanoi:Paria poikkeusta lukuunottamatta tähän keskusteluun osallistujat eivät ole selkeästi lukeneet hallitusohjelmasta mitään muuta kuin tämän moottoripyöriä koskevan veron ja sakkojen korotuksen.
Tässäpä tämän hölmöläiskansan karu totuus tiivistettynä (säkillä valoa pirttiin...Spirit sanoi:Nytkin on virallisesti ihan siedettävä veroaste, mutta todellinen verohelvetti tappaa kaiken toiminnan.
Verovaroilla ylläpidetään tukijärjestelmiä, että täällä selviää hengissä verotuksen aiheuttamasta hintatasosta.
). Tästä huolimatta kukin yksilö, (sidos)ryhmä ja/tai (etu)järjestö jatkaa omalla hiekkalaatikollaan tuijottaen vain omaa etuansa. Poliitikot eturivissä, mm. lainsäätäjän ja verottajan roolissa... 
noutaja sanoi:Ja kyllä nyt sakkojen noustessa liikenteestä katoavat nuo "viidettätoista kertaan vuoden sisään humalassa, ilman ajo-oikeutta ja katsastamattomalla autolla ajavat"![]()
JMH sanoi:Kalevassa noin:
... ”yksityiskohtaisemman valmistelun yhteydessä voidaan lieventää kaksinkertaistamisvaatimusta, jos esimerkiksi kustannustehokasta kameravalvontaa lisäämällä voidaan saavuttaa osa halutusta lisätulotasosta”.
3JJ sanoi:Jos joku vielä väittää ettei sakkoja kerätä paikkaamaan valtion taloutta, niin tuota voi siteerata. Selkeästihän tuossa sanotaan että tiettyyn tulotasoon pitää päästä sakkoja keräämällä. Jos ihmiset eivät riko sääntöjä, niin edelleenkin pitäisi päästä siihen "haluttuun lisätulotasoon". Eli pilkkua tiukemmaksi ja taas sakot kovenee...
Juuri ajattelin samaa, että on 100% kansalaistottelemattomuuden aika ja alkaa ajamaan pilkulleen sääntöjen mukaan, niin miten sitten verokarhu tassunsa suuhun laittaa?Patukka sanoi:Tässä asisassa ajattelin olla kansalaistottelematon - kuten tähänkin asti olen ollut - ja pyrkiä ajamaan nopeusrajoitusten, tai jopa hieman alle, mukaan. Eläkeläisenä ei ole kiire minnekään ja jos pitää olla ajallaan jossain voi lähteä matkaan hieman aikaisemmin. Näin, ikävä kyllä, on toimittava koska eläkeläisen tuloista ei ole mahdollista avustaa valtiota ylimääräisten maksujen muodossa.
B12 sanoi:Noh, irtisanon sanomalehden, niin se prätkävero on sillä kuitattu...
Patukka sanoi:Tässä asisassa ajattelin olla kansalaistottelematon - kuten tähänkin asti olen ollut - ja pyrkiä ajamaan nopeusrajoitusten, tai jopa hieman alle, mukaan. Eläkeläisenä ei ole kiire minnekään ja jos pitää olla ajallaan jossain voi lähteä matkaan hieman aikaisemmin. Näin, ikävä kyllä, on toimittava koska eläkeläisen tuloista ei ole mahdollista avustaa valtiota ylimääräisten maksujen muodossa.
M58 sanoi:Juuri ajattelin samaa, että on 100% kansalaistottelemattomuuden aika ja alkaa ajamaan pilkulleen sääntöjen mukaan, niin miten sitten verokarhu tassunsa suuhun laittaa?
ts18056 sanoi:Entäs se, että rekkapenat säästyy kortin menetykseltä, kun on muka leipä siitä kiinni?
Oli kyseessä sakkomomentilla kerättyjen tulojen budjetoinnista. Taitaakin olla aika toisenlaiseenkin kansalaistottelemattomuuteen, joka motoristille onnistuu helposti. Tahallisen tahaton peltipönttöjen välähdyksiä vastaan ajaminen oikein urakalla.hidas57 sanoi:Helppoa. Jokaisella ajoneuvolla tulee jo olemaan käyttömaksu, joten sen nostaminen on simppeli toimenpide. Ja peltirosvot voidaan kyllä virittää niin herkälle, että pakosti joskus osuu.
mikkotee sanoi:Se mikä menee veroihin on poissa sitten muusta, esimerkiksi varusteista/huolloista/reissukassasta.![]()

yks.9 sanoi:Ei kuule säästy, kortti lähtee niin että heilahtaa.