• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP:llä ajeleminen verolle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VKO
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nitrous sanoi:
Tämä maa ja politiikka olisi helppoa korjata, mutta meillä on yksi perustavanlaatuinen ongelma: Politiikka on nykyään ammatti ja jokainen kansanedustaja ajaa ensisijaisesti omaa etuaan ja yrittää turvata oman uudelleenvalintansa. Se mitä tämä maa tarvitsisi, on puolue, joka ajaa vain maan etua välittämättä siitä tullaanko sellaisella politiikalla uudelleen valituksi.

Ja ennenhän se ei ollut ammatti eikä ajettu omaa etua. :D

No enivei, omalta osaltani olen korjannut tämän ongelman siten että mulle täysin ehdoton kriteeri ehdokasta valitessa on se, että henkilö ei ole aiemmin tullut kahta tai useampaa kertaa valituksi millään tasolla. Eli jos tuli valituksi kuntavaaleissa 2012 ja eduskuntavaaleissa 2015, ei multa enää ääniä heru.

Ratt sanoi:
Ja ennenhän se ei ollut ammatti eikä ajettu omaa etua. :D

No enivei, omalta osaltani olen korjannut tämän ongelman siten että mulle täysin ehdoton kriteeri ehdokasta valitessa on se, että henkilö ei ole aiemmin tullut kahta tai useampaa kertaa valituksi millään tasolla. Eli jos tuli valituksi kuntavaaleissa 2012 ja eduskuntavaaleissa 2015, ei multa enää ääniä heru.

Kannattaa tutustua suomalaiseen vaalijärjestelmään. Sinänsä periaate tuokin siinä missä mikä tahansa muu.

JMH sanoi:
Kannattaa tutustua suomalaiseen vaalijärjestelmään. Sinänsä periaate tuokin siinä missä mikä tahansa muu.

No jos kaikki ottaisivat käyttöön tuon periaatteen ehdokasta valitessaan, meillä ei olisi urapoliitikkoja. :) Ideahan on kopioitu italialaiselta viiden tähden liikkeltä, joka ei edes hyväksy ehdokkaikseen sellaisia jotka ovat tulleet aiemmin kaksi kertaa valituksi.

Ratt sanoi:
No jos kaikki ottaisivat käyttöön tuon periaatteen ehdokasta valitessaan, meillä ei olisi urapoliitikkoja. :) Ideahan on kopioitu italialaiselta viiden tähden liikkeltä, joka ei edes hyväksy ehdokkaikseen sellaisia jotka ovat tulleet aiemmin kaksi kertaa valituksi.

Muttakun suomessa äänestetään ensisijassa puoluetta. Tyyppiäjos äänestät, äänestät oikeesti sen tyypin puoluetta ja siks sen puolueen saaman äänimäärän perusteella voi päästä vaikka ketä siitä samasta puolueesta läpi, oli ääniä sit vaikka 500 ja toisella joka ei mee läpi 1000 ääntä plus ettäjokumulkku josta et hiukkaakaan diggaa meni sun äänellä jatkoon.

shyhander sanoi:
Muttakun suomessa äänestetään ensisijassa puoluetta. Tyyppiäjos äänestät, äänestät oikeesti sen tyypin puoluetta ja siks sen puolueen saaman äänimäärän perusteella voi päästä vaikka ketä siitä samasta puolueesta läpi, oli ääniä sit vaikka 500 ja toisella joka ei mee läpi 1000 ääntä plus ettäjokumulkku josta et hiukkaakaan diggaa meni sun äänellä jatkoon.

Joo, eihän tää mikään demokratia ole vaan demokratiaksi naamioitu oligarkia.

JMH sanoi:
Muut...

Miks ei jumalauta samoin tein hilata polttoaineveron tavoite pilviin, ja polttoaineiden hintojen kurissa pitämiseksi lähetetään erillinen polttoaineverolasku kaikille, joilla on jokin moottoroitu vempain. Tämä voidaan sitten perustella edullisuudella ja käyttäytymisvaikutuksilla.

Tämähän olisi mahdottoman kätevä vero, koska jokaisella on vähintään trimmeri tai moottorisaha bensakäyttöisenä. Samalla voitaisiin jakaa vuosittaiset ylinopeussakot kaikille, joka kattaisi sen osan, josta polliisit eivät kiireiltään ehtisi muuten sakottamaan.

shyhander sanoi:
Jos sulla on mielessä parempi strategia jolla mä voin sillä yhdellä äänelläni vaikuttaa urapoliitikkojen vähenemiseen, kerro toki. :P

Ratt sanoi:
Jos sulla on mielessä parempi strategia jolla mä voin sillä yhdellä äänelläni vaikuttaa urapoliitikkojen vähenemiseen, kerro toki. :P

Jos tuo on päämäärä, niin ääni aina sille puolueelle, jolla ei ole eduskunnassa edustajan edustajaa.

JMH sanoi:
Jos tuo on päämäärä, niin ääni aina sille puolueelle, jolla ei ole eduskunnassa edustajan edustajaa.

Oon harkinnut. Mutta toteutuisi tuo perinteistenkin puolueiden kohdalla jos riittävän moni äänestäisi uusia ehdokkaita, sen sijaan että äänestetään joku kanerva, zyskowicz, tuomioja, pekkarinen, väyrynen, biaudet, haavisto jne. läpi ties kuinka monta vuosikymmentä putkeen. Ja monessa tapauksessa samat naamat vielä kunnallisellakin tasolla. Nollalla henkilökohtaisella äänellä ei läpi mennä oli vaalitapa mikä tahansa.

Ei sillä että tämäkään välttämättä kovin loistava strategia on, gröhmbernerköh, mutta sama juttu kuin demokratian kanssa yleensäkin, eipä ole tullut parempaakaan vastaan.

Ratt sanoi:

Helpoin tapa niiden urapoliitikkojen vähentämiseen on se perinteinen.... saunan taakse ja niskalaukaus! :jippikaijee:

Ratt sanoi:
Oon harkinnut. Mutta toteutuisi tuo perinteistenkin puolueiden kohdalla jos riittävän moni äänestäisi uusia ehdokkaita, sen sijaan että äänestetään joku kanerva, zyskowicz, tuomioja, pekkarinen, väyrynen, biaudet, haavisto jne. läpi ties kuinka monta vuosikymmentä putkeen. Ja monessa tapauksessa samat naamat vielä kunnallisellakin tasolla. Nollalla henkilökohtaisella äänellä ei läpi mennä oli vaalitapa mikä tahansa.

Ei sillä että tämäkään välttämättä kovin loistava strategia on, gröhmbernerköh, mutta sama juttu kuin demokratian kanssa yleensäkin, eipä ole tullut parempaakaan vastaan.

Asetu kunnallisvaali ehdokkaaksi.....siintä se sit lähtee...,saat oikeenlaista kuvakulmaa näihin hommiin....,siis kuinka saadaan suomi kasvu uralle...t.kimmo

JMH sanoi:
Harmi, ettei ole koulutettujen apinoiden puoluetta. Saisi ääneni heti.

Olen ollut siinä käsityksessä, että tällaisia puolueita olisi parikin kappaletta...:right:

Mitä tulee ton persulaisakan lörpötykseen, niin eivät saa kerättyä tavoiteltua summaa myöskään sillä vuosiverolla. Nettona menee pikemminkin pakkaselle, riippumatta siitä, kerätäänkö päivä- vai vuosiveroa.

Pave. sanoi:
Helpoin tapa niiden urapoliitikkojen vähentämiseen on se perinteinen.... saunan taakse ja niskalaukaus! :jippikaijee:

En minäkään kaikessa poliitikkoja rakasta. Toivottavasti kuitenkin sinulla ei ole minkään sortin aseenkanto-oikeutta, ihan alkaa ahdistamaan tämän sortin kirjoittelu.

Back