• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP:llä ajeleminen verolle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VKO
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
M58 sanoi:
Mut ku siitä asumistuesta suuri osa valuu VVO:lle ja AY-liikkeelle. Mites se niiltä karsitaan?
vain päättämällä lopettaa asumistuen maksatus.... yhtään taloa ei pureta vaikka vuokranantajan voitto osuu putoaa
ei valu kenenkään taskuun sit enää

M58 sanoi:
No meitähän on ainakin kolme samoin ajjattelijaa, sinä, minä ja Raaseri kun perään kuuluttaa menojen karsimista, ensimmäiseksi julkista sektoria. Mut kuka kertois Soini&Co että nyt ois pieni takinkääntö paikallaan ja luopuaverosta. Ja simsalabin, saman tein tulis varmaan kymmenintuhansin ääniä laariin. Niin, mistä luovuttais, ekax kehitysavusta, olix se jotain 600 milj./a. 10 vuoden säästöillä hankitaan komeasti vermeitä: hävittäjiä, taistelulaivoja ja muuta kallista tekniikkaa turvaamaan tärkein, eli itsenäisyytemme, maamme parhaalle laitokselle toteuttamaan tämä tehtävä, eli Puolustusvoimille.

En suostu enää äänestämään persuja 150€:n takia:rant:

Re: MP:llä ajeleminen verolle?

J@ck sanoi:
Niin kuin isävainaja totesi - inflaatio söi ison vanhempieni asuntolainasta. Myös korot sai täysmääräisesti verovähennyksiin.
Näin olen itsekin kuullut, eli jos korot vain pystyi maksamaan, niin laina itsessään käytännössä hävisi 10 vuodessa pois.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

M58 sanoi:
Mut ku siitä asumistuesta suuri osa valuu VVO:lle ja AY-liikkeelle. Mites se niiltä karsitaan?

Tässä(kin) "yhteiskunnan varojen valumisessa" on yksi perusesimerkki asiassa "edellytysten luominen" :;):.

Eli edellytyksiä siihen, että päästään "voimaan paksusti":;):.

Tässä kuviossahan ei ole mitään uutta auringon alla.
Koko kuvio ollut kaikkien pällisteltävänä iät ajat......
jokaiselle jota on hiemankaan kiinnostanut katsoa.... ja nähdä
nenäänsä pitemmälle..... tai hieman sivuun siitä, mihin hänen
huomionsa halutaan kiinnittää:D.

Meillä on ihan perinteisesti ollut vallalla meininki, jossa ei nähdä
vaikka seistään jonkun äärellä ja tuijotetaan sitä.

Tähän kuuluu myös se, että melkein poikkeuksetta jokaista, joka jostain
aiheesta hiemankaan älähtää, pidetään suorastaan vainoharhaisena....
ja siitähän mestaroitsevat "pelimannit" saavatkin vettä löylykauhoihinsa.....
että juu, ihan sekaisin, ei ymmärrä, eikä minkäänlaista kompetenssia:;):.

Ihan maailmanmenon ja järjestyksen perusjuttuja..... ei kovin monimutkaista.....
mutta pääosin liian vaikeaa. Siis mikä??? Ottaa asioihin hieman laajempaa ja syvempää näkökulmaa:thumbup:.

Alkaa moni asia näyttää ihan muulta..... kuin sen halutaan näyttävän:thumbup:.

A59 sanoi:
vain päättämällä lopettaa asumituen maksatus.... yhtään taloa ei pureta vaikka vuokranantajan voitto osuu putoaa
ei valu kenenkään taskuun sit enää

Karkeasti ottaen tuossa se kysynnän ja tarjonnan laki sitten hakee "hinnat kohdilleen".

Eli toimii se... kuin toimiikin:p, aivan, myös toisin päin. Saattaisi jopa kehkeytyä tilanne,jossa
asiaa alkaisi avittaa se ns. "yleinen etu:p" joka helposti skulaa vain tosin päin.

Noin luilleen vedettynä..... Paljonko ja monessa yhteydessä meillä on olemassa sellaista,
josta "yleisen edun" nimissä voisi "vetää tulpan irti"..... ja suurin vahinko olisi vain
poliittisin kuvioin rakennettujen pömpöösien rahanteko/tulonsiirtorakennelmien haaksirikkoutuminen.....
Mutta joo... Poliittinen eliitti, "edut" ja etupiirit kontra "kansalaisten ja yhteiskunnan etu" :grin:.

Pitäiskö unohtaa koko juttu:grin:.

cdi1 sanoi:
Piti kirjoittaa 3/4 hyvä että oikaisit. Ai et sä tainnutkaan oikaista.
Eikä riitä myöskään 3/4 eduskunnan äänistä. Mutta jatka arvuuttelua. Kyllä se jossain vaiheessa osuu oikeaan.

Perustuslain muuttamiseen normaalilla menettelyllä (eli äänestys jätetään vaalien yli) riittää 2/3 äänistä. Jos muutos käsitellään kiireellisenä, pitää olla 5/6 äänistä.

M58 sanoi:
No meitähän on ainakin kolme samoin ajjattelijaa, sinä, minä ja Raaseri kun perään kuuluttaa menojen karsimista, ensimmäiseksi julkista sektoria. Mut kuka kertois Soini&Co että nyt ois pieni takinkääntö paikallaan ja luopuaverosta. Ja simsalabin, saman tein tulis varmaan kymmenintuhansin ääniä laariin. Niin, mistä luovuttais, ekax kehitysavusta, olix se jotain 600 milj./a. 10 vuoden säästöillä hankitaan komeasti vermeitä: hävittäjiä, taistelulaivoja ja muuta kallista tekniikkaa turvaamaan tärkein, eli itsenäisyytemme, maamme parhaalle laitokselle toteuttamaan tämä tehtävä, eli Puolustusvoimille.

Minä pistäisin ekana puoluetuen jäihin kokonaan. Vuoden 2007 jälkeen sitä on maksettu 710 miljoonaa euroa. Ei turhempaa touhua. Silläkin rahalla olisi parempaakin tarvetta kuin tuo.

oili sanoi:
Aivan, mutta jos nykyiset hillot pitää riittää, niin menoja on karsittava, eiks jeh? Satuitko lukemaan, kun kysyin aiemmin, mistä HENKILÖKOHTAISESTA edusta kukin on valmis luopumaan? Aikas hiljaista oli :sad:
Tää on vaikea kysymys. Just mietin mitä henkilökohtaisia etuja mulla on..........Ei kyllä tule mieleen.
Ei mulla kyllä ole mitään henkilökohtaisia etuja, eikä oikeastaan koskaan ole ollut, riippuu tietysti mihin vertaa ja mikä on etu..

A59 sanoi:
no mä olen ainakin valmis luopumaan meillä vuokralla asuvien saamasta asumistuesta... nykyiset vuokralaiset
saavat jatkaa asumistaan perusosalla..... jos loppu tuki kaikilta..........
ja leikata voi maahanmuutajien elättämisestä........
ensix omat asiat ja omat kansalaiset............
Mä nostan hattua että meillä on tälläinen tuki, asumistuki, työttömyystuki jne. Mutta sieltä pitäisi kitkeä ne ketkä hyödyntää sitä ja sen taas on vähän vaikeaa, että kuka on päättämään sen, koska oikeasti sairas ihminen(55v.) on heidän mukaan työkykyinen ja 23 vuotias nuorimies ei, koska päässä vähän on heikko tunne.

M58 sanoi:
Tästä olen samaa mieltä ja tähän on ratkaisu, vuokra katto. Oikeasti nää vuokrat on ihan törkeen korkeita ja sitten kun miettii paljon vvo, sato tekee voittoa vuosittain. Niin eikö sen pitäisi herättää kysymyksiä silloin.
Mutta tässä on taas varjopuoli ne kenellä on ostettu pieni yksiö ja on vuokrattu, valittavat että ei jää rahaa.
Näissä vaan paistaa ihmisen ahneus.

Ps, sori OT

Pitikös ansioverotuksen keventyä vai mitä se Sipilä lupasi? Eläke- ja työttömyysturvamaksut oli ainakin nousseet kun kuukausipalkasta jäi reilu 30;- vähemmän näppiin kuin edellisestä tilistä. Vuodessa noistakin kertyy 360;- 😖

Mitähän yllätyksiä vielä tulossa...

BOMBARIDER sanoi:
Perustuslain muuttamiseen normaalilla menettelyllä (eli äänestys jätetään vaalien yli) riittää 2/3 äänistä.
Juuri näin. Eli käytännössä kaksi peräkkäistä eduskuntaa tulee äänestää 2/3 asian puolesta, tai sitten tuo mainitsemasi 5/6 yhden eduskunnan aikana hep-hep käsittelynä.

-perttu- sanoi:
Pitikös ansioverotuksen keventyä vai mitä se Sipilä lupasi? Eläke- ja työttömyysturvamaksut oli ainakin nousseet kun kuukausipalkasta jäi reilu 30;- vähemmän näppiin kuin edellisestä tilistä. Vuodessa noistakin kertyy 360;- 

Kiky kato,työnantajan osuudesta siirrettiin osa työntekijän maksettavaksi. Tohon vielä se 3 työpäivää lisää(tai miten kenenkin sopimuksessa määrätään). Alkaa 150€ mopoilusta tuntumaan pieneltä. Elämä on,lisää duunia ja pyörät pyörimään... Tuntuisi tietenkin oikeudenmukaiselta jos muutama kotisohvalla lorviva potkaistais seuraksi sorvin ääreen,sehän olis helpointa kun useampi kynnelle kykenevä olis mukana "hyvinvointitalkoissa"...

^
"Suomessa perustuslakia voidaan muuttaa kahdella eri menettelytavalla: joko

eduskunta hyväksyy muutosesityksen jätettäväksi lepäämään, minkä jälkeen se seuraavien vaalien jälkeen valitussa eduskunnassa hyväksytään vähintään kahden kolmasosan enemmistöllä, tai

eduskunta julistaa ehdotuksen kiireelliseksi päätöksellä, jota kannattaa vähintään viisi kuudesosaa annetuista äänistä, minkä jälkeen itse ehdotus hyväksytään vähintään kahden kolmasosan enemmistöllä"

-perttu- sanoi:
Pitikös ansioverotuksen keventyä vai mitä se Sipilä lupasi? Eläke- ja työttömyysturvamaksut oli ainakin nousseet kun kuukausipalkasta jäi reilu 30;- vähemmän näppiin kuin edellisestä tilistä. Vuodessa noistakin kertyy 360;- 

Helmikuun alustahan uudet verokortit astuvat voimaan,näin on ollut jo iät ajat...

rellonen sanoi:
Minä pistäisin ekana puoluetuen jäihin kokonaan. Vuoden 2007 jälkeen sitä on maksettu 710 miljoonaa euroa. Ei turhempaa touhua. Silläkin rahalla olisi parempaakin tarvetta kuin tuo.

Juu, hyvin ajateltu :D Puolueet voisivat toimia yksityisen rahoituksen turvin. Esimerkiksi Herlinit voisivat maksaa porvaripuolueiden kulut ja puolue tietysti laulaisi maksajan lauluja :p Niinkuin nyt taas viime vaaleissa nähtiin, on duunarikin porvari, kun on vaalikopissa:grin: Tavikset tuskin olisivat kovin halukkaita makselemaan puolueiden jäsenmaksuja, esim. 150€/v :;):
Näin toimien päästäisiin ehkä siitä, että köyhät ja tyhmät pääsisivät mitenkään vaikuttamaan asioihin:jippikaijee:

oili sanoi:
Juu, hyvin ajateltu :D Puolueet voisivat toimia yksityisen rahoituksen turvin. Esimerkiksi Herlinit voisivat maksaa porvaripuolueiden kulut ja puolue tietysti laulaisi maksajan lauluja :p Niinkuin nyt taas viime vaaleissa nähtiin, on duunarikin porvari, kun on vaalikopissa:grin: Tavikset tuskin olisivat kovin halukkaita makselemaan puolueiden jäsenmaksuja, esim. 150€/v :;):
Näin toimien päästäisiin ehkä siitä, että köyhät ja tyhmät pääsisivät mitenkään vaikuttamaan asioihin:jippikaijee:

Eiköhän Demarit&Vasurit saa Ay-liikkeeltä ihan kohtalaista apua...

eiköhän joku teistä nuorista perusta leikkaus puolueen ....
äänestetään hänet pääministerix..... lupaa leikata kaikista tasapuolisesti vuosittain 10% kunnnes valtio lakkaa
velkaantumasta joka vuosi lisää..........

ja asumistuesta yleisesti.... sen jako on vain yhtiöiden voitto osuuksia ja turhien toimisto ihmisten palkkoja....
kaikki tuet vääristää rehellisen kilpailun....
esimerkki urheilusta .... jääkiekossa tuomari kotijoukkueen puolella....

Back