Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tänään tuli liikenneministeriöstä vastaus. Pyysin heiltä vielä parempaa vastausta, meni vähän jaaritteluksi... Oikeusministeriö vastasi jo aikaisemmin.Kun narisee myös tuonne ministeriöihin, virastoihin ja kansanedustajiin päin, niin on mahdollisuudet vaikuttaa.Narinaa se nimenomaan on eikä johda ikinä mihinkään.Joo eiköhän sen kaikki tiedä. EDELLEEN naristaan älyttömistä rangaistuksista. 2 eri asiaa.
Minä olen esimerkiksi saanut oikeusministeriöltä vastauksen, ottivat asian pöydälle. He kiittelivät, koska nimenomaan tarvitsevat kansalaisten mielipiteitä kun linjauksia tekevät ja asioita pohtivat.
Eivät hekään halua pitää yllä lakeja, jotka sotivat kansalaisten oikeuskäsitystä vastaan ja aiheuttavat vastareaktioita, esimerkiksi vihamielinen asennoituminen liikennettä valvovaa poliisia kohtaa ja karkuunlähdön kynnyksen madaltuminen.
Massalla on voimaa. Tarpeeksi moni kun ottaa saman asian esiin, niin on paremmat mahdollisuudet siihen, että asioille tehdäänkin jotain. Jos kukaan ei sitä tee, niin silloin se on varma, ettei asiat muutukaan. Ainakaan parempaan suuntaan.
Mielipiteen kertominen tuskin menee hukkaan.
sanoi:Kirjeessänne tuotte esiin huolenne esimerkiksi ylinopeuksista seuraavien rangaistusten ankaruudesta. Toteatte, että kovien rangaistusten vuoksi asenteet liikennevalvontaan ja poliisiin ovat tiukentuneet.
Ministeri on tutustunut kannanottoonne ja antanut näkemyksenne kriminaalipoliittiselle osastolle tiedoksi. Kriminaalipolitiikan suunnittelussa ja säädösvalmistelussa tarvitaan eri tahojen näkemyksiä erityisesti tällaisista yhteiskuntaan laajasti vaikuttavista asioista.
Sanattomaksi vetää.Jos joku tosiaan ajaa rajoitusten & sääntöjen mukaan, niin ookoo, mutta ei kande tuomita muita prätkäfoorumilla! Moottoripyöräilyyn on aina kuulunut ylinopeudet, penikkamaisuus, kapinointi, vapaus ja muu sekoilu.
Jos joku kokee olevansa liian vanha, henkisesti muita kehittyneempi, "parempi" ihminen kuin muut, niin mun mielestä kandee unohtaa se jeesustelu prätkäfoorumilla ja ihmetellä vaan meininkiä, kun moottoripyöräily on tota mitä y.m.Ei tää ikinä oo mikään henkisesti 60v mummojen harrastus ollut? Vai onko?
Sellaseks täällä eräät yrittää sitä näköjään väkisin vääntää, uskomatonta! Siis todellakin uskomatonta!![]()
![]()
Vaikee löytää mihin verrata koska 60v mummotkin kaahaa.. njaa..Kone vois olla oikea vertaus.. nehän tottelee ainoastaan käskyjä ja sääntöjä. Eikä osaa ajatella itse ja tunteetkin puuttuu
Alankin tästä lähtien sanomaan koneiksi tätä possea.![]()
Ja iloisena lopputuloksena saamme lain, jossa karkuunlähtö sanktioidaan entistä kovemmin. Lex Org. Näin se homma etenee.Pistin ministeriöihin lähettämääni asialliseen viestiin myös linkin tänne foorumiin, äänestykseen kuinka suuri osa motoristeista harkitsee nykyään karkuunlähtemistä. Suurelta osin järjettömien rangaistuksien ansioista.
Noinhan se menee...Ja iloisena lopputuloksena saamme lain, jossa karkuunlähtö sanktioidaan entistä kovemmin. Lex Org. Näin se homma etenee.Pistin ministeriöihin lähettämääni asialliseen viestiin myös linkin tänne foorumiin, äänestykseen kuinka suuri osa motoristeista harkitsee nykyään karkuunlähtemistä. Suurelta osin järjettömien rangaistuksien ansioista.![]()
![]()
sanoi:Modethan ne niitä poistelee... Ainahan täällä viestejä poistellaan, jos vähäsen reippaammin asioita ilmaisee. Who cares!
Ei niin. Tässä olet harvinaisen oikeassa. Mitään kappalemääräistä päivittäistä, kuukautista, vuosittaista rangaistusvaatimusten kappalemäärää ei ole kirjattu mihinkään. Totta. Eihän kukaan hallinnossa noin tyhmä sentään voi olla. Jos näin tehtäisiin, niin sehän vuotaisi joka tapauksessa jonkun yksittäisen konstaapelin toimesta julkisuuteen. Ja siitä kun äläkkä syntyisi.Ja tuleehan niitä, sakkotuloja, vaikka kuinka täällä poraisi. Yksittäisellä konstnaapelilla ei kuitenkaan ole, ei ole, henkilökohtaista sakotustavoitetta.
Mutua, oikaiskoon jos jollain on parempaa tietoa:Ei niin. Tässä olet harvinaisen oikeassa. Mitään kappalemääräistä päivittäistä, kuukautista, vuosittaista rangaistusvaatimusten kappalemäärää ei ole kirjattu mihinkään. Totta. Eihän kukaan hallinnossa noin tyhmä sentään voi olla. Jos näin tehtäisiin, niin sehän vuotaisi joka tapauksessa jonkun yksittäisen konstaapelin toimesta julkisuuteen. Ja siitä kun äläkkä syntyisi.Ja tuleehan niitä, sakkotuloja, vaikka kuinka täällä poraisi. Yksittäisellä konstnaapelilla ei kuitenkaan ole, ei ole, henkilökohtaista sakotustavoitetta.
Mietitäänpä asiaa toiselta kannalta. Jokaisella kentällä toimivalla ns. rivipoliisilla on palkkaus, joka on sidottu määrättyyn palkkataulukkoon ja siihen kuuluu ns. henkilökohtainen palkanosa. Muistini mukaan sen suuruus taulukkopalkasta taisi olla 30%:n luokkaa. Tällä foorumilla lienee parempia asiantuntijoita, jotka voivat kertoa tarkan prosentin.
Enivei, tämä henkilökohtainen palkanlisä arvioidaan työsuoritteiden perusteella eli miten on työtänsä hoitanut. Kuvitelkaapa tilanne, jossa joku esim. liikenneryhmässä työskentelevä konstaapeli vakuuttaa esimiehensä edessä, että "kyllä minä olen töitä tehnyt, mutta olen sakotuksen sijaan panostanut nuhteluun ja neuvontaan - siksi minä olen kirjoittanut vain puolet muiden keskimääräisestä määrästä."
Entäs tapaus, joka ylittää 50% keskimääräisen sakotustapahtumien määrän...miten se vaikuttaa hänen henkilökohtaiseen palkanosaan.
Entäs sitten poliisipiirien välinen kilpailu? Joutuuko poliisipäällikkö koville, jos suoritteiden määrää verrataan muihin poliisipiireihin tai ne ovat laskeneet edellisestä vuodesta? Mene ja tiedä![]()
Kysymyksiä riittää.sanoi:Modethan ne niitä poistelee... Ainahan täällä viestejä poistellaan, jos vähäsen reippaammin asioita ilmaisee. Who cares!
Onneksilopettaa surkeimmat kinastelut. Eihän tämä ole mikään vessan seinä, jonne töhritään "ajatuksia", kun kotona isoveli sai isomman palan kakkua.![]()
Tää sun mahtailumoderointi on orgin tylsintä osastoa. Se ylittää kaikki itkut, vetomiesjutut, jne. Turhia viestejähän ne ovat, jotka on sun kanssa eri mieltä.Kysymyksiä riittää.Kun asiatopicista poistaa jonkun joutavan viestin, heti joku kyselee "kuka sen poisti?" , "miksi se poistettiin?".![]()
Ja siihen pitäisi sitten vastata ja odottaa käyttäjän vastausta ja muutaman sivullisen kommenttia ja ja...
Vastaus on selkeä: Modet ne poistaa ja moden nimellä tuskin on väliä. Jos jollekin on, niin haukkukoon vaikka minua privana jokaisesta viestinpoistosta.
Jos oikeasti koette, että ketjusta on poistettu asiallinen ja aiheeseen kuuluva viestinne, laittakaa viestiä ylläpidolle/moderoinnille suoraan. Älkää ihmetelkö turhien viestien poistoa uusilla turhilla viesteillä. Kiitos.![]()
Tässähän on kyse puhtaasti sosialismista, jossa yksilön etu ei paina senttiäkään. Kun tälle tielle lähdetään, niin tuttu kommunismin diktatuurihan se siellä vilkuttaaYrittäkää ymmärtää miksi turhien riskien ottaminen on kriminalisoitu. Muiden ja teidän itsenne turvallisuuden lisäämiseksi sekä yhteiskuntamme turhien menojen karsimiseksi.
Sanattomaksi vetää.![]()
Kovin monenlaisia kicks'ejä tuntuu tämä mopoilu antavan. No moniarvoisuus kunniaan - kai?
Taitaa olla aika yksilöllistä. Mulle piisaa ääritapauksessa mainiosti moottoritienopeus GPS:llä ja jos oikein lapsettaa, niin siihen +19km/h. Liikutaan mittarinopeuksissa 150 - 160km/h ja vielä rikemaksun rajoissa. Harvoin kuitenkin tuotakaan...Jep, toisaalta taas ihmetyttää että eikö joillekin mopoilu tosiaankaan anna mitään vauhdinhurma kicksejä?![]()
Noh, ihan sama mulle, kunhan itselle toimii!![]()
![]()
Jos on vieraantunut todellisuudesta noinpaljon, niin vinkkinä kertoisin, että toisessa länsimaisessa EU-valtiossa saa ajaa aivan laillisesti 224 tai enemmän, mutta missään ei saa alkaa tulittamaan millään aseaalla väkijoukossa.Onko tämä abstraktin vaaran aiheuttaminen verrannollista sille että menee vappuna mantan patsaan lakitukseen ja päästää lippaallisen automaattiaseella yläviistoon? Jos kehenkään ei satu osumaan, voi sitten oikeudessa sanoa että en mielestäni aiheuttanut vaaraa?
Taidanpa sentään tietää paljonkin. Kaikkihan tehdään "Yhteisen Hyvän" nimissä. Aina löytyy perusteet, jolla yksilön vapaus syrjäytyy yhteisön edun edessä. Liikenteessä se peruste on turvallisuus. Kukaanhan ei julkisuudessa oikein kehtaa vastustaa kiristyviä sanktioita, koska jos tähän ismiin et usko,olet vääjäämättä leimautunut kaahariksi, vetomieheksi etc. Liikenneturva ja Turun yliopisto ovat primus motoreita tässä liikennepolitiikan teossa yhdessä Tiehallinnon kanssa. Kannattaa seurata miten näissä yksiköissä nimitykset toteutuvat. Siis ketä palkataan, mistä he tulevat ja mitkä ovat taustat. Piiri pieni pyörii. Virkamiehet vievät ja kansanedustajista harva uskaltaa vastustaa koneistoa leimautumisen pelossa.Kiwakawa
Sä et taida tietää sosialismista yhtään mitään. Lue vaikka vanhaa Karl setää, se ei kirjoita moottoripyöräilystä yhtään mitään. Eikä siis ylinopeuksistakaan.rikkaruohojen
osa-aikainen viljelijä, joka lukee kansakuntamme historiaa, eikä
sekoita sitä motorismiin.