Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Rossifumi sanoi:Tulihan se lupalappu viimein postissa. 3.5. jätetty anomukset sisään ja tänään 23.5 oli lupa postilaatikossa.
Aika tarkasti ne trafin konttoristit sen kolme viikkoa lupaa käsittelee.
wanico sanoi:Kestääköhän tuo luvan käsittely 3 viikkoa myös talvella?
Onko kukaan saanut trafilotossa lappua alle 17 vuorokauden.
Nuo trafilaiset pärjää varmaan hyvin ventti ja blackjack pöydässä...
Roark sanoi:Onko se nimenomaan tuo opetuslupa, jolla kestää, vaiko myös oppilaan ajokorttiluvalla?
Meinaan siis opettaa Australiasta palaavalle pikkuveljelle ison A:n, mutta oppilas laskeutuu vasta juhannuksen jälkeen ja varmaan tahtoisi päästä ajamaan varsin asap. Tässä tietotekniikan kärkimaassa ei taida mitään näitä hakemuksia voida tehdä sähköisesti ja mahtaako valtakirjallakaan onnistua?
Opetuslupaa hakevan teoriakokeen normi liikennekysymykset menevät varmaan heittämällä, mutta mitä nuo opetuslupaa koskevat kysymykset ovat ja mikä on se aineisto, joka niitä varten pitäisi lukea?
[edit: vissiin tämä "Opetusluvan hakijan oheislukemisto A1- A2 ja A-luokat"]
Noin yleisesti A-kortin opetusluvasta tuntuu olevan luvattoman huonosti tietoa saatavilla. Soitin Ajovarmaan kysyäkseni oppilaan pyörän minimispekseistä, ja kesti vartin ja konsultointia esimihen kanssa ennen kuin tieto nykyisestä minimistä löytyi.
Sylvikäs sanoi:Meillä kanssa odotellaan lupaa saapuvaksi. Anomus jätetty viime pe ja pojalla tietty polte kova.
Sain kunnian opettaa juniorille A1-kortin. Opettajan teoriakokeeseen varasin jo ajan, mutta vaikka kahlasin nuo Trafin ja Ajovarman A-korttein opetusluvan hakemisen ohjeet läpi kymmeneen kertaan, siellä ei mielestäni ollu mitään mainintaa siitä, pitääkö opetusajoneuvon (eli sen tulevan kevarin) tiedot eli rekisterinumero olla tiedossa jo silloin, kun opetuslupaa haetaan? Vai riittääkö, että ne merkitään opetuskorttiin? Ajoin itse kortin opetusluvalla miehen ohjauksessa v.2012 säädöksillä, pyörä piti silloin "katsastaa" opetuskäyttöön=katsuri tarkisti, että kolmio on kiinni ja kassan kautta, kiitos! Nyt ei enää onneksi tarvitse katsastaa.Jarip sanoi:Ekaksi pitää suorittaa opettajankoe,samalla jätät niille opetuslupahakemuksen. Hakemukseen merkataan sinun tiedot sekä opetettavan tiedot.Ei tarvitse olla oppilaan mukana jätettäessä opetuslupahakemusta.Siitä n.3 viikkoa niin pääsee jo opettamaan.Ei tarvitse olla vielä ajokorttiluvan voimassa.
Trafin sivuilta:
Opetuksen voi aloittaa kun opetuslupa on myönnetty. Oppilaan ajokorttiluvan voi hakea etukäteen, opetusluvan hakemisen yhteydessä tai jälkikäteen. Ajokorttiluvan on oltava voimassa ennen kuljettajantutkintoon liittyvien kokeiden varaamista.

RedLeathetJacket sanoi:Sain kunnian opettaa juniorille A1-kortin. Opettajan teoriakokeeseen varasin jo ajan, mutta vaikka kahlasin nuo Trafin ja Ajovarman A-korttein opetusluvan hakemisen ohjeet läpi kymmeneen kertaan, siellä ei mielestäni ollu mitään mainintaa siitä, pitääkö opetusajoneuvon (eli sen tulevan kevarin) tiedot eli rekisterinumero olla tiedossa jo silloin, kun opetuslupaa haetaan? Vai riittääkö, että ne merkitään opetuskorttiin? Ajoin itse kortin opetusluvalla miehen ohjauksessa v.2012 säädöksillä, pyörä piti silloin "katsastaa" opetuskäyttöön=katsuri tarkisti, että kolmio on kiinni ja kassan kautta, kiitos! Nyt ei enää onneksi tarvitse katsastaa.
Kevari on vasta hakusessa, ennakoin että kolmen viikon odotusaikana kevät ehtii jo pitkälle ja aikaa pyörän etsimiseen on hyvin. Ei tässä mitään kiirettä ole, pojalla on synttärit vasta huhtikuussa, mutta olisi ihan kätevää tietää tuo jo ennenkuin raahautuu sinne paikan päälle.![]()
Lainaan kolme vuotta vanhaa viestiä, mutta asia ei liene vanhentunut. Oman kokemuksen perusteella, jos oppilas on ihan noviisi kaksipyöräisen päällä, rämähtely ja konttaaminen alkaa viimeistään silloin, kun kaksi 50 minuuttista käsittelytuntia on vedetty. On se sen verran erilaista keskittymistä vaativaa hommaa, jos ajokokemusta on vain polkupyörällä ja autolla. Jos on jo mopoa ja kevaria ajohistoriassa, asia on eri.Jan76 sanoi:Jotain tän tyylistä meinasinkin ja tuskin teitä jo opettaneita ees kauheesti pysäytelty asian tiimoilta, veikkaisinMuutenki en oikeen tajuu ton maximi jutun pointtia, luulis et aina vaan parempi ois mitä enempi treenais
![]()

Juffe sanoi:AM120 eli mopokortin opetuslupapapereihin ei tullut mihinkään rekkaria. Mun mielestä ne luvat haetaan samalla lomakkeella.
RedLeathetJacket sanoi:Sain kunnian opettaa juniorille A1-kortin. Opettajan teoriakokeeseen varasin jo ajan, mutta vaikka kahlasin nuo Trafin ja Ajovarman A-korttein opetusluvan hakemisen ohjeet läpi kymmeneen kertaan, siellä ei mielestäni ollu mitään mainintaa siitä, pitääkö opetusajoneuvon (eli sen tulevan kevarin) tiedot eli rekisterinumero olla tiedossa jo silloin, kun opetuslupaa haetaan?
![]()

jezze__ sanoi:Kysytäämpäs tässä samalla et mites toi lääkärintodistus kun oon ajamassa nyt keväällä opetusluvilla a-korttia ja ennestään on b-kortti(8v ollut). et pitääkö mun hommata uuden lääkärintodistus?
SAM66 sanoi:Jos on voimassaoleva kortti ei mielestäni tarvitse lääkärintodistusta.![]()
jezze__ sanoi:Kysytäämpäs tässä samalla et mites toi lääkärintodistus kun oon ajamassa nyt keväällä opetusluvilla a-korttia ja ennestään on b-kortti(8v ollut). et pitääkö mun hommata uuden lääkärintodistus?
SAM66 sanoi:Jos on voimassaoleva kortti ei mielestäni tarvitse lääkärintodistusta.![]()