• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP ja auto yhteen Vantaan Hiekkaharjussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moottoripyörä törmäsi autoon Hiekkaharjun aseman alikulun kohdalla. Pyörän kuljettaja kiidätettiin paikalta sairaalaan, kuski nostettiin ambulanssiin kypärä päässä.
Kuulohavaintojen mukaan onnettomuutta oli edeltänyt kova kiihdytys. Paikalla on 40 km/h nopeusrajoitus. Pyörä oli musta vanhemman mallinen Yamaha-kyykky tms.

Odotellaan mitä lehdet kirjoittavat.

Kuulohavaintojen mukaan onnettomuutta oli edeltänyt kova kiihdytys. Paikalla on 40 km/h nopeusrajoitus.
Pommittamatta kaupungissa..
shaun.gif

Aina on niitä ketkä ei usko.

Turhan kova opetus oli tämä, mutta kaitpa näki että tie oli tyhjä.

Toivotaan että kuski paranee, eikä pahinta olisi käynyt.

Kuulohavaintojen mukaan onnettomuutta oli edeltänyt kova kiihdytys.
jos mopotissa ollu tehari ni on aikas vaikee sellasella ihmisellä sanoo joka ei itse harrasta et kuinka kova se kiihdytys on ollu.
esim pikku repäsy uudella mopolla ja vauhtii huntti ja taas vanhemmalla 50km/h jA ääni ainakin mun korvaan suht sama.
korjatkaa jos olen väärässä.

kuskille pikaisia paranemisia et pääsee taas
062802moto_prv.gif
tounge.gif

Totanoin .. tuo takaisinlaskeminen on teknisesti kehittynyt aika
paljon sitten alkuaikojen. Lämärin vaurioista ja siirtymämatkoista
etc. voidaan aika hyvin nykyään saada selville kaikenlaista.
Jokainen tietenkin ymmärtää, että 40km/h ajettaessa vauriot
eivät ihan aina pysy tismalleen samoina kuin 140km/ vauhdissa.
062802moto_prv.gif

jos mopotissa ollu tehari ni on aikas vaikee sellasella ihmisellä sanoo joka ei itse harrasta et kuinka kova se kiihdytys on ollu.
esim pikku repäsy uudella mopolla ja vauhtii huntti ja taas vanhemmalla 50km/h jA ääni ainakin mun korvaan suht sama.

062802moto_prv.gif
tounge.gif
Itse kiihdytiin viime viikolla tunnelin liepeillä ykkösellä ~60kmh mittarinopeuteen jolloin hatukas mummo nosteli nyrkkiään samalla irvistellen.

No, oikeessahan se kai oli kun kohdalla oli nopeusrajoitus 50kmh. Mummon käytös oli ehkä sen mukaista että minulla olisi ollut mittarissa ~100kmh+

062802moto_prv.gif
tounge.gif
Itse kiihdytiin viime viikolla tunnelin liepeillä ykkösellä ~60kmh mittarinopeuteen jolloin hatukas mummo nosteli nyrkkiään samalla irvistellen.

No, oikeessahan se kai oli kun kohdalla oli nopeusrajoitus 50kmh. Mummon käytös oli ehkä sen mukaista että minulla olisi ollut mittarissa ~100kmh+
Sen takia kannattaa ostaa kilokyykky, ja siihen joko hiljainen slipari, tai orkkisputki. Sillä voit kiihdyttää rauhassa ykkösellä 150 km/h:iin ilman, että mummon kädet heiluvat lainkaan.
Sen sijaan jos pikkupyörällä kelaat neljä vaihdetta 100:een kiihdyttäessäsi, päättelee jo paikallinen konstaapelikin lehden palstalla, että nopeutta on ollut reilusti, koska noin monta vaihdetta on läpi vedetty.

ja taas joku onneton koheltanu naamalleen...vähän tekee pahaa mainetta motoristeille...ei sillä ettenkö sitä pahaa sanaa aiheuttais itsekki
033102beer_1_prv.gif

Jos muoviluoti kuulostaa kovaääniseltä hyttyseltä, niin kai siinä sitten on jo aika paljon vauhtia.

Noh siinä alikulussa on seinät ja katto betonia, joten kaiku lisää kivasti ääntä.
Ilmiö on parhaillaan V2 koneella ja vauhtiakaan ei tarvita. On tosiaan 40km/h ja pitkä matka ei ole edes kouluihin/urheilukenttään. Oli viimesyksynä koulujen alkaessa ns. tehovalvonta piste. Ei kovin fiksua kurvailla tossa maastossa kovaa; paljon ihmisiä, liikennettä ja lapsiakin...

missä tarkalleen toi oli tapahtunu (ite asun siin kivenheiton päässä).
Eli siel "tunnelissa" radan alla vai jommalla kummal puolella rataa?

Joo, eli olin kyseisenä iltana fillaroimassa tuon Hiekkaharjun aseman ohi siinä eläinkaupan kohdalla, kun kuulin takaa hieman reippaamman kaasun avaamisen. Ei siis mitään ykköseltä neloselle tuppi-nurin-raakana kelaamista. Vilkaisin taakseni ja näin kun pyörän takapää heittelehti puolelta toiselle. Tämän jälkeen pyörä katosi näkökentästäni pusikon taakse, ja sitten kuului melkoinen rysäys. Pyörähdin ympäri paikalle ja näin kuskin lepäävän lusikka-asennossa keskellä vastaantulevien kaistaa. Paikalla oli melko paljon porukkaa ja lanssi saatiin paikalle aika nopeasti. Kaveri vaikutti olevan hieman huonossa hapessa ja oikeata jalkaa valitteli eniten, mainiten että on ainakin muutamasta kohtaa poikki ja kyllähän se aika luonnottomassa kulmassa olikin. Tuossa muutama paskalaatuinen kännykkäkamera kuva, niin tilanne hieman hahmottuu. Toipumisia kuskille.

110820082.jpg

110820083.jpg

110820084.jpg

Joo, eli olin kyseisenä iltana fillaroimassa tuon Hiekkaharjun aseman ohi siinä eläinkaupan kohdalla, kun kuulin takaa hieman reippaamman kaasun avaamisen. Ei siis mitään ykköseltä neloselle tuppi-nurin-raakana kelaamista. Vilkaisin taakseni ja näin kun pyörän takapää heittelehti puolelta toiselle. Tämän jälkeen pyörä katosi näkökentästäni pusikon taakse, ja sitten kuului melkoinen rysäys. Pyörähdin ympäri paikalle ja näin kuskin lepäävän lusikka-asennossa keskellä vastaantulevien kaistaa. Paikalla oli melko paljon porukkaa ja lanssi saatiin paikalle aika nopeasti. Kaveri vaikutti olevan hieman huonossa hapessa ja oikeata jalkaa valitteli eniten, mainiten että on ainakin muutamasta kohtaa poikki ja kyllähän se aika luonnottomassa kulmassa olikin.
Ilmiselvästi idiootin autokuskin vika.

Siis väärälle kaistalle ajautunut??
Tämmöset kämmit tulis maksaa kokonaan omasta lompakosta.
Niin turhaa... Paranimesia silti kuskille.

Back