• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mp ja auto ohitti samaan aikaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sam77
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei tulisi mieleenkään lähteä ohittamaan katsomatta olan yli, ei edes motarilla vaikka matkavauhti on usein +140km/h
Täysin samaa mieltä,en ikinä lähde ohittamaan missään vauhdissa,kurkkaamatta olan yli,vaikka on kuperat peilit.
+1. En todellakaan luota pelkkiin peileihin, en autolla enkä mopolla ajaessa. Todennäköisyys että joskus kolahtaa on aika suuri jos ei viitsi olan yli vilkaista. Mutta aika moni niihin näyttää luottavan, ehkä jopa enemmistö.
omg.gif

Ei tulisi mieleenkään lähteä ohittamaan katsomatta olan yli, ei edes motarilla vaikka matkavauhti on usein +140km/h
Täysin samaa mieltä,en ikinä lähde ohittamaan missään vauhdissa,kurkkaamatta olan yli,vaikka on kuperat peilit.
+1. En todellakaan luota pelkkiin peileihin, en autolla enkä mopolla ajaessa. Todennäköisyys että joskus kolahtaa on aika suuri jos ei viitsi olan yli vilkaista. Mutta aika moni niihin näyttää luottavan, ehkä jopa enemmistö.  
omg.gif
Joo siltä vähän tuntuu. Onneksi on vielä sen verran nuori, että jaksaa/pystyy kääntämään päätä samalla kun valmistautuu ohitukseen
smile_org.gif

Täysin eri mieltä, pitää tosin olla peilit joista näkee muutakin kuin olkapäänsä.
Minulla oli aikoinaan Ducati, jossa nakyi polvet.

Ei yleensä jaksa päätä käännellä. Jos näyttää siltä, että olisi kohta tarvis ohitella, niin seurailin vähän aktiivisemmin peileistä ennen ohitusta, mitä takana tapahtuu. Sitten, jos ei ole tullut seurailtua tapahtumia takamaastossa, tulee katsottua sivulle.
Sama homma täällä. Paljon euroopassa ajelleena oppinut että yleensä yhtä hyvä tietää takana tapahtuvat kuin edessä niin helpottaa itseäkin ennakoinneissa huomattavasti. Eli olen aika hyvin perillä koko ajan myös peileissä tapahtuvassa trafiikissa...

omg.gif

Mun mielestä peileistä näkee paremmin, jos joku tulee todella lujaa takaa ja se pidän sitä pahimpana riskinä ohituskaistoilla tai motarilla. Mä katson aina viimeiseksi peiliin tuon takia. Toisin tietty kaupunkiliikenteessä.

Ei yleensä jaksa päätä käännellä. Jos näyttää siltä, että olisi kohta tarvis ohitella, niin seurailin vähän aktiivisemmin peileistä ennen ohitusta, mitä takana tapahtuu. Sitten, jos ei ole tullut seurailtua tapahtumia takamaastossa, tulee katsottua sivulle.
Sama homma täällä. Paljon euroopassa ajelleena oppinut että yleensä yhtä hyvä tietää takana tapahtuvat kuin edessä niin helpottaa itseäkin ennakoinneissa huomattavasti. Eli olen aika hyvin perillä koko ajan myös peileissä tapahtuvassa trafiikissa...
Tuo onkin jo oikeasti tarpeellista tuolla "sivistyksen" keskellä missä eteenpäinkin meneminen on mahdollista. Taito jonka oppii hetkessä, tai ei pärjää. Täällä ei tunnu olevan niin väliksi kun körötellään toppahousuissa omaa sopivaa vasemmalla ja annetaan muiden ihmetellä letkassa perässä.

Ohituksen tarkkailuun täällä kotosalla riittääkin oikean kaistan silmällä pitäminen. Siellä tuntuu olevaan aina paremmin tilaa mennä...
biggrin.gif

Tuo onkin jo oikeasti tarpeellista tuolla "sivistyksen" keskellä missä eteenpäinkin meneminen on mahdollista. Taito jonka oppii hetkessä, tai ei pärjää. Täällä ei tunnu olevan niin väliksi kun körötellään toppahousuissa omaa sopivaa vasemmalla ja annetaan muiden ihmetellä letkassa  perässä.

Ohituksen tarkkailuun täällä kotosalla riittääkin oikean kaistan silmällä pitäminen. Siellä tuntuu olevaan aina paremmin tilaa mennä...  
biggrin.gif
Jos mennään samaan suuntaan kahta tai useampaa kaistaa niin aina katson olan yli mut jos mennään kahteen suuntaan menevää tietä niin jos lähdet heti vastaan tulevan auton jälkeen ohi vielä sillein että satasen vauhdissa on jollain kyykkäpyörällä kakkonen tai kolmonen tuvassa niin ei siinä rinnalla ketään ole!Edit:ei mun pitäny kyllä ketään lainata!menny vähän painikkeet sekasin väsymyksestä eli nukkumaan!

Back