• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motskarikolari 54-tiellä Lopella - 14.9.2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jalase
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huomioliiveistä vaan sen verran että pääsääntöisesti mitä itse olen liikenteessä prätkäilijöillä niitä nähnyt niin pyöräkin on sitten ollut joku fjr tms. sporttourer tai sitten joku muu missä on isot ja suojaavat katteet. Ei paljon liivit näy eteenpäin.
Nakupyörästä vois vielä ehkä näkyäkin muttei paljon muista. Taaksepäin ehkä sitten paremmin, ellei sitten ole jotain ladan takakontin kokoista takalaukkua.
Kannattaa tarkistaa oma näkyvyys ettei luota turhaan.

Olen huomannut eri autoja ajaessani seikan joka voi selittää osan näistä "en nähnyt" tilanteista. Ennen autoissa oli ohuemmat A-pilarit ja pystymmässä asennossa ja vielä taaempana. Pilarit eivät aiheuttaneet katvetta näkyvyyteen. Monissa uusissa autoissa, myös omassani voi kuorma-autokin helposti hävitä palkin taakse lähestyttäessä risteystä sopivalla nopeudella joten mp hukkuu aivan varmasti sinne.

Olisi mielenkiintoista tietää onko tätä asiaa virallisesti tutkittu.

t. S
Kyllä sitä asiaa on tutkittu paljonkin.
En tiedä miten viranomaiset asiaa tutkivat, mutta autotehtaat yrittävät kehittää tuulilaseista kaarevampia ja saada A-pilaria siirrettyä näin ollen parempaan paikkaan ettei näköestettä syntyisi.

Itse lasiteollisuudessa mukana olevana voin kertoa että Suomalaiset ovat alan kärkipäässä kun puhutaan lasi ja autolasiteollisuudesta.

Kyllä ne jokusen vuoden päästä ovat A-pilarit siirtyneet paremmalle paikalle, siinä välissä vaan tehdään triljoona kärryä joissa tuo näköeste on aika helkkarin paksu.

Ei sikäli, kuskin tehtävä on varmistua ettei sen taakse ketään jää.

Jos yhtään lohduttaa niin juuri tänään julkaistu tilastot Dubain viimevuoden liikenteestä. Yli 230 tuhatta kolaria.. => noin joka toinen - kolmas minuutti kajahtaa..

Jos yhtään lohduttaa niin juuri tänään julkaistu tilastot Dubain viimevuoden liikenteestä. Yli 230 tuhatta kolaria.. => noin joka toinen - kolmas minuutti kajahtaa..
Onks niillä rätit silmillä siellä?
biggrin.gif

On se perhana valitetavasti niin että jos meinaa edes jotenkin selvitä kunnialla niin on pakko olettaa että kaikki muut ovat täysiä tolloja. Kun suhtautuu kaikkeen liikkuvaan epäluuloisesti, (varsinkin jos siinä on neljä pyörää), on paljon suuremmat mahdollisuudet selvitä ilman kolhuja.
Miten tuo saadaan kaikille taottua päähän kaikille uusille motoristeille ?

Itse tre org touhuja seuranneena voin sanoa että ainakin 1 puhdas kaato ja 1 raato tältä kesältä siihen porukkaan on mun mielestä aivan liikaa, ottaen huomioon että motoristin valppaus/varovaisuus olis tod. näk. pelastanu molemmat tilanteet...

Back