Olen huomannut eri autoja ajaessani seikan joka voi selittää osan näistä "en nähnyt" tilanteista. Ennen autoissa oli ohuemmat A-pilarit ja pystymmässä asennossa ja vielä taaempana. Pilarit eivät aiheuttaneet katvetta näkyvyyteen. Monissa uusissa autoissa, myös omassani voi kuorma-autokin helposti hävitä palkin taakse lähestyttäessä risteystä sopivalla nopeudella joten mp hukkuu aivan varmasti sinne.
Olisi mielenkiintoista tietää onko tätä asiaa virallisesti tutkittu.
t. S
Olen huomannut myöskin, että A-pilarin taakse voi jopa auto jäädä piiloon saati moottoripyörä tms. pienempi kulkine.
Tietyssä kulmassa olevassa risteyksessä voi lähestyvä ajoneuvo olla koko ajan oikean A-pilarin katveessa ja pari kertaa on ollut läheltäpiti tilanne. Nyt olen yrittänyt katsoa oikealle ensin sivuikkunasta ja sen jälkeen tuulilasin puolelta jolloin katvealue ikäänkuin liikkuu päinvastaiseen suuntaan kuin toinen ajoneuvo ja aika, jonka pilari peittää suhteessa lähestyvään ajoneuvoon on lyhyempi. Asiaa on ehkä vähän vaikea selittää, mutta sen avulla olen huomannut olevan helpompi välttää kyseinen ongelma.