• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motorrad-lehti ilmestyy suomeksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikä laatu Bikessä oli? Jutuista tuntu että lehden ainut tarkoitus oli päästä ajamaan uusia pyöriä ja lujaa. Viimenen pisara oli maanmainio testi, katurenkaat märällä... Kai sitä voi testiä .

Huomaan, että zetor(i)1400 on suosittu nickki..  
smile_org.gif
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif

Mikä laatu Bikessä oli? Jutuista tuntu että lehden ainut tarkoitus oli päästä ajamaan uusia pyöriä ja lujaa. Viimenen pisara oli maanmainio testi, katurenkaat märällä... Kai sitä voi testiä .

Huomaan, että zetor(i)1400 on suosittu nickki..  
smile_org.gif
062802jumpie_prv.gif
062802moto_prv.gif
Just, ja aika...hmm...typerää 'sitoa' itsensä johonkin kikottimeen, kun kuitenkin joku päivä se vaihtuu. Jossakin taisi olla jopa suositus tuollaisten välttämisestä. Mutta paljon noita silti 'keksitään'. Noo, menköön.

Itse lehteä en ole vielä nähnyt, liekö täälläpäin jossain tsekattavissa. Voishan tuon kyllä tilatakin, ainakin alkuperäinen versio on mielestäni asiaa. Tuli niitä joskus usein ostettua.

Nonih, olihan se tuolla lehtihyllyssä. Ihan kivoja juttuja, mutta onko alkuperäisessäkin lehdessä nykyään pomperointia/stunttiajoa noin paljon kuvissa?

Apsijuttua voi suositella taas epäileville erkeille, vaikkakaan pelkällä soralla ei testattu. Uutta infoa antoi se pienempi juttu abs-jarrutuksesta mutkassa kallistettuna 30/35 astetta.

Ja huomasin, että taitaa olla kypärän päivityskin tulossa...

Apsijuttua voi suositella taas epäileville erkeille, vaikkakaan pelkällä soralla ei testattu. Uutta infoa antoi se pienempi juttu abs-jarrutuksesta mutkassa kallistettuna 30/35 astetta.
Apsijuttu oli hyvä.
Pitää vaan huomata, että nämä apsit olivat kaikki ns."viimeistä huutoa". Kannattaa pitää oman pyörän vuosimalli mielessä ennenkuin alkaa rutistaa sitä jarrukahvaa voimalla...

Nyt kun motorrad.fi:n toimituksella oletettavasti on pääsy germaanien juttuarkistoon niin voisivat perustaa lehteen "lukijan toive/käännoskukkasia/historian siipien havinaa" -osion, jossa suomentaisivat germaanien testejä menneiltä vuosilta... Kohteet voisi valita vaikka jonkun nettiäänestyksen (tai mun mielipiteen) perusteella.

Siltä varalta että tarttuvat toimeen, niin esitänkin tässä muutaman ehdotuksen: bemun R1200S:n testi, jonkun R1200:n 50 tonnin käyttötesti- ja purkuraportti, isoista kotareista samat...

Apsijuttu oli hyvä.
Pitää vaan huomata, että nämä apsit olivat kaikki ns."viimeistä huutoa". Kannattaa pitää oman pyörän vuosimalli mielessä ennenkuin alkaa rutistaa sitä jarrukahvaa voimalla...
Da daa! ABS ei oo mun juttu, joten jätin sen Kingiä ostaessa sikseen. Ollenkaan en väitä, etteikö se olis hyvä ja tän päivän juttu, mutta kun oon tottunu muuhun, niin...

Kingistä oli hyvät arvostelut ja kriittisyys kohdistui samoihin asioihin, kuin itselläkin. Siks ne on mun kingistä korjattu
biggrin.gif

En löytänyt niitä asiavirheitä juurikaan, jotka on leimannu Bikea.
Jos taso säilyy tommosena, toivotan onnea.

Ei tuo nyt ihan sama ole kun Motorrad, mutta jokunen lainajuttu ja sitten suomihenkistä muuta huttua. Testiosiot taitaa olla miltei aitoja.

Selailin suomiversiota lehtihllyllä mutta kova hinta 8,90€, jäi ostamatta. Saksalaisversio maksaa suomessa 5,70€ ja on sisällöltään laajempi.
Motorrad maksaa saksassa 3,80€. Siis "on lottovoitto syntyä suomeen"

Ei menny ainakaan ensimmäisen irtonumeron perusteella tilaukseen, mutta seurataan tilannetta mihin suuntaan lehti kehittyy.

alkuperäisversiossa oli joskus kesällä pariosainen juttusarja "hauskoista pyöristä" ja toi keuliva daami fiittasi niistä jälkimmäisessä. eli ainakin ko artikkeli on kuvia myöten uskollinen lähteelle.

Kolmas ja neljäs numero kun on luettu niin katsotaan meneekö koetilaus jatkoon.

Jos ja kun on uskallusta tehdä vähän eri kulmalla juttuja niin voi olla todella tervetullut. Ensimmäisen numeron puserrus ei vielä kerro mihin linja vakiintuu.

Selailin suomiversiota lehtihllyllä mutta kova hinta 8,90€, jäi ostamatta. Saksalaisversio maksaa suomessa 5,70€ ja on sisällöltään laajempi.
Motorrad maksaa saksassa 3,80€. Siis "on lottovoitto syntyä suomeen"
Kallishan tuo irtonumerona on, mutta ei homma siihen kaadu, eikös tuo ilmesty vain kerran kuussa? Originaalilehdestä, joka ilmestyy pari kertaa kuussa (tai enemmänkin, kun hyllyssä näkyy olevan numero 26 joulukuulta 2009) puuttuu suomikohtaiset infot, mutta muuten ostaisin sitä, jos vaan irtonumeroita löytäisin, kuten ennen.

Saksassahan on vissiin parikymmentä erilaista mp-lehteä paikallisella kielellä. Kerran piti lentokentältä ostaa kymmenkunta erilaista kerralla.

Nonih, olihan se tuolla lehtihyllyssä. Ihan kivoja juttuja, mutta onko alkuperäisessäkin lehdessä nykyään pomperointia/stunttiajoa noin paljon kuvissa?
Mun mielestä kans hiukkasen alkaa mennä överiksi kun ei meinaa löytyä yhtään kuvaa missä olis molemmat rinkulat maassa silloin kun pyörä liikkuu.
crazy.gif

Siinä nakutestissa varsinkin pisti silmään.

Tuollaistako me motoristit halutaan tosiaan nähdä? Sekö se on mikä myy? Todistaako se testikuskien ammattitaidosta?
nixweiss.gif

Ei ne kuvat mun tilausintoa ainakaan lisää... no ei nyt sentään ole riittäviä ehkä vähentämäänkään, mutta lähellä on.

Mun mielestä kans hiukkasen alkaa mennä överiksi kun ei meinaa löytyä yhtään kuvaa missä olis molemmat rinkulat maassa silloin kun pyörä liikkuu.
crazy.gif

Siinä nakutestissa varsinkin pisti silmään.

Tuollaistako me motoristit halutaan tosiaan nähdä? Sekö se on mikä myy? Todistaako se testikuskien ammattitaidosta?
nixweiss.gif

Ei ne kuvat mun tilausintoa ainakaan lisää... no ei nyt sentään ole riittäviä ehkä vähentämäänkään, mutta lähellä on.
Olenkohan mä ymmärtänyt jotain väärin tai väärässä, koska aika usein noilla nakuilla näen porukan tuolla kikkailevan ja osin tuollaiseen hetkittäiseen hauskanpitoon monihan noita nakuja hommaa?

Jos samanlaisia kuvia olisi FJR1300:sen, tai vastaavanlaisen pyörän, testissä, niin silloin olisin itsekin samaa mieltä kuin "exhaust".

Nakutestin kohdalla tuollaisen "ponperoinnin" toki ymmärrän. Ja olihan testissä otettu huomioon aika monta osa-aluetta, mukaanlukien erillisenä tuo "Fun Factor" -osuus. Mun mielestä pisteytystaulukko on aika kattava ja siitä voi jokainen tutkailla itselleen sopivat osa-alueet ja painottaa niitä kuten itse haluaa.

Back