Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä viron poliisi valvoo enempi nopeuksia kuin täällä suomessa, viimekin lauantaina sõmerpalun ja võrun maantien väliin oli laitettu 30 rajoitus seitsemänkilometrin matkalle ja neljä tutkapistettä oli sillä matkalla mutta onneksi paikallisia ajoi jonossa edellä ja heikeläiset eivät ilman syyttä aja alinopeutta.Mut kyllä Viron poliisi on yleensä ennen kylää, koulua tms. En minä ainakaan oo kertaakaan nähny niitä keskellä korpee. Kait ne on ollu niin hyvin jemmassa.Joo mutta jos ei ole muuta nähnyt kuin suomen liikenteen ja poliisin niin helppo on marista rangaistuksista ja ihan mistä vaan... Vasta virossa käyneenä huomas että siellä kirjaimellisesti kytätään foonien kanssa: primerat on todellakin puskissa ja tinajepestä ei näy kuin korvat ja stalkkeri. Sakot ei ehkä tunnu meidän pussissa mutta paikallisessa ansiotasossa saattaa jo vituttaa niitä maksella. Tutkia oli PALJON ja aina jossain saatanan jemmassa. Ryssien touhu on taas ihan asia erikseen, siellä on miliisillä konepistoolit kaulassa, vastaava tapaus siellä niin lyijyä olisi huonolla tuurilla nahka täynnä.Ja jo tv-mainos sen kertoo meistä suomalaisista: minä, minä, minä...
Valitettavasti vaikka tällä foorumilla me ollaankin täydellisiä liikenteessä niin silti siellä on aina joku heikompi yksilö joka ei kykene reagoimaan meidän vauhtiin jne niin hyvin kuin me. Silloin riskit kyllä kasvavat melko suureksi
Parissa aika mielenkiintoisessakin maassa ajelleena ajan (ja elän) silti mieluummin Suomessa vaikka siitä näyttääkin tulleen (tämän foorumin juttujen perusteella) poliisivaltio missä syyttömät ovat koko ajan poliisin ajojahdin kohteena...
Turha verrata meitä saksalaisiin ja ottaa oppia heidän tavoista, jo nämä kirjottelut tästä aiheesta todistaa jotta ollaan paljon lähempänä jotain ukrainalaisia tms. itäblokin juntteja![]()
![]()
![]()
Mut eivät oo sakottaneetkaan, vaikka reippaasti on syrjäteillä menty..
Vai oisko nekin Suomessa lisäkoulutuksen saaneena siirtyny tuottotavoitteiseen valvontapaikan valintaan.
Täällä valvonnan luonne on väärä, paikat valitaan maksimaalisen sakotustulon mukaan, ei vaaranpaikkojen mukaan. Minä ainakaan en oo saanut sakkoja kun tyhjillä korpitaipaleilla, Kiteen korvessa, Juvan suorilla, Suonenjoki-Toivakka metsätaipaleella jne. Ehkäpä syynä on se, etten aja juurikaan ylinopeutta, jos on asutusta, puhumattakaan koulun, tms. liepeillä.
Tää on sepointti, joka syö varmasti meitä, jotka ollaan ajettu vuosikymmeniä ilman kolareita, mut kriminaaliksi leimautuu silti.. Minäkin oon kruisaillu jo yli 40 v. kaikenmoisilla vekottimilla useissa maissa ja maanosissa ilman peltiklommoa suurempaa kolaria. (koputtaa puista päätänsä hän)![]()
Laki on siitä vekkuli, että jos hengenvaaran aiheuttaminen (hetken mielijohteestakin) kohdistuu poliisiin, niin homma siirtyy murha-asteikolle. Niin se vaan on määritelty, eli kovennettua niille jotka uhkaa virantoimituksessa olevan henkeä. Näin syntyy murhan yritys. Normaalistihan joko on murha tai sitä ei ole, kun taviksista puhutaan.Murha on Suomen Rikoslain 21 luvun mukaan:HAH, murhasyyte my ass..
eiks murhasyyte vaadi suunnitelmallista toimintaa... se 2 sekunnissa syntyny päätös olla pysähtymättä ei välttämättä täytä murhanyrityksen tuntomerkkejä
Veikkaan myös, ettei poliisit oo niin urpoja, et on menny keskelle tietä seisomaan, ku nähny et sieltä tullaan suht reipasta vauhtia.
Tainnu seisoo siin jossain sivussa ja ollu vaan sen verran vitutusta havaittavissa ku kaveri pääs karkuun, et raflaavalla tiedonannolla saadaan juttu viel paremmin lehtiin ja joku nuija ilmiantamaan kaverin joka vään tupesta vähän liikaa..
Tosin ei toi oo enää niiiiin pieni ylitys, et jos yhtään liikennöity tie, ni kyl mä tosta kaverilta kortin pois ottaisin.
Jos tappo tehdään
vakaasti harkiten,
erityisen raa'alla tai julmalla tavalla,
vakavaa yleistä vaaraa aiheuttaen tai
tappamalla virkamies hänen ollessaan virkansa puolesta ylläpitämässä järjestystä tai turvallisuutta taikka virkatoimen vuoksi
ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava murhasta vankeuteen elinkaudeksi.
Yritys on rangaistava.
Normaali minimopo, eli kyykky. Noin pieniä ne on.Eipä se nyt mun silmään ainakaan kovin isolta pyörältä näytä tuolla ilta-lehden sivuilla.. Enemmänkin tulee mieleen joku pirun kevari![]()
Murha on tapon kvalifioitu tekomuoto. Lievempi muoto on surma. Joten ei voi sanoa, että on joko murha tai sitten ei mitään.Laki on siitä vekkuli, että jos hengenvaaran aiheuttaminen (hetken mielijohteestakin) kohdistuu poliisiin, niin homma siirtyy murha-asteikolle. Niin se vaan on määritelty, eli kovennettua niille jotka uhkaa virantoimituksessa olevan henkeä. Näin syntyy murhan yritys. Normaalistihan joko on murha tai sitä ei ole, kun taviksista puhutaan.
Kuolemanrangaistus olisi myös ekoteko, kun hupiaan ajava murhari-kaahari mullattaisiin luonnonvaroja tuhlaamasta ja maailmaa saastuttamasta. Pyöveleiksi voisi laittaa näitä keravan kolleja, niin voisivat sisäistä tappamisviettiään toteuttaa muuten kuin teinityttöjä urheilukentällä puhkomalla. Samalla säästyisi yhteiskunnalta mieleltään vinksahtaneiden terapiarahat, kun saisivat luvan kanssa suolestaa piittaamattomia hurjastelijoita ja paha saisi palkkansa ja maailma pelastuisiKyllä tähän päälle pitäisi nyt ottaa keskusteluun, että joko suomessa otettaisiin vihdoin se kuolemanrangaistus käyttöön. Kyllä tuon kuvan perusteella pitäisi joku sähkötuoliin saada. Samalla työllisyystilanne paranisi, kun työkkäreihin saataisiin pyövelin paikkoja jakoon.. vaikka sitten kuntouttavan työtoiminnan piiriin... Pyövelipaja 6kk tukipalkalla.
kyllä se minusta tossa is:n kuvassa näyttää rykköseltä kliksTuo on ilmiselvä Tuutti, johon on laitettu pommimaski ja tehty kevyt facelift.Eikös tuo kuva ole sv1000s pyörästä eikä mistään r1:stä? Tai voihan tuo olla vaikka tuningi-maskillisesta 80-luvun gixxeristäkin![]()
Kyseisellä paikkakunnalla syntyneenä ja paikallisia motoristeja tuntevana henkilönä olen tarkistanut: ei ole tämänhetkisten tietojeni mukaan ainakaan ko. paikkakunnalta kotoisin.Mistään ei tarvitse kantaa vastuuta, jos vaan keksii jonkun keinon luikahtaa siitä. Ja mitä tahansa saa tehdä, kunhan vaan ei jää kiikkiin. Siinäpä sitä on loistava elämänasenne, ja se yhdistää tämän uutisen artistia sekä häntä sympatiseeraavia.Viittaamaasi asiaa ei mielestäni voida millään tavalla yhdistää tähän, tai sitten tähän voidaan yhdistää kaikkia asiat. Unohdin, se on täällä tapana..
Luepa uudelleen, sanoin että joko on murha tai sitä ei ole. En lähtenyt erittelemään, että mitä jää kun murhasta ei ole kyse.Murha on tapon kvalifioitu tekomuoto. Lievempi muoto on surma. Joten ei voi sanoa, että on joko murha tai sitten ei mitään.Laki on siitä vekkuli, että jos hengenvaaran aiheuttaminen (hetken mielijohteestakin) kohdistuu poliisiin, niin homma siirtyy murha-asteikolle. Niin se vaan on määritelty, eli kovennettua niille jotka uhkaa virantoimituksessa olevan henkeä. Näin syntyy murhan yritys. Normaalistihan joko on murha tai sitä ei ole, kun taviksista puhutaan.
On haluttu antaa virkamiehille, joiden on pakko kaiken maailman hörhöjen (kuten tässäkin tapauksessa) teoilta meitä muita suojata, suojaa edes jälkikäteen ja ehkä uhkana tekijöille jo etukäteenkin. Virkamies ei voi juosta karkuun ja piiloon havaitessaan rikoksen niin kuin me tavikset, vaan heidän on aktiivisesti estettävä rikosten teko. Eikä tässä ole mitään vekkulia.![]()
Eise niinkään se sakko vituta maksaa, tai no kyllähän se näin pienituloisella kirpasee. Minua ainakin henkilökohtaisesti enemmän riipasee se ajokiellon pituus, joka noissa +40km/h ylityksissä menee jo ihan liian pitkälle täällä suomessa. 3kk olen kerran kärsinyt ilman korttia ja pystyin olemaan ajamatta silloin autoa. Nyt olen tullut siihen tulokseen, että jos tulee isompi ylitys ajettua tutkaan ja gyylät lähtee perään niin se on sama lähtee karkuun ja koittaa onneaan kun se kortti on jo sitten muutenki hyllyllä vähintään sen 3kk. Ja eihän sitä kortilla ajeta..Mikä se sitten olisi, se sinun mielestäsi järkevä taso?Taas vedettiin äärilaitaan. Itselleni ainakin riittäisi se, että sakot olisivat järjellisellä tasolla.
Eikös nykyään mene sanktiot ylinopeudesta jotenkin näin:
1.) huomautus
2.) pienempi rikesakko
3.) 20km/h ylitykseen asti rikesakko
Eli tähän asti todella pienet sakot.
4.) päiväsakkoja
5.) päiväsakkoja + kortti pois
6.) yli 50km/h ylitys ja lisäsanktioita päälle
Ei nuo nyt mahdottomilta näytä aikuisen ihmisen omista töpeistään kestää.
Eikös ne ole muuten jo nyt?Mutta sitten kun rysähtää, alkaa yhteiskunnan säännöt kelvata: Ambulanssi vie parsittavaksi, yhteiskunnan kustantamat lääkärit kursivat kropan kokoon, teholla maataan yhteiskunnan piikkiin melkein ilmaiseksi, yhteiskunta kuntouttaa ja opettaa kävelemään, syömään ja puhumaan. Huolehtii mahdollisesti jopa perheestä jollain tapaa.
Heti kun sormi taas liikkuu, alkaa sama vanha laulu .orgin palstalla![]()
Entäpä jos nuokin pitäisi hoitaa omalla riskillä vetomiehen logiikan mukaan? Olisiko virsi toinen?
Pienituloisellahan se ei kirpase kun sakot on tuloihin sidottu. Kaljan hinta taas ei ole kuten ei elintarvikkeidenkaan.Eise niinkään se sakko vituta maksaa, tai no kyllähän se näin pienituloisella kirpasee. Minua ainakin henkilökohtaisesti enemmän riipasee se ajokiellon pituus, joka noissa +40km/h ylityksissä menee jo ihan liian pitkälle täällä suomessa. 3kk olen kerran kärsinyt ilman korttia ja pystyin olemaan ajamatta silloin autoa. Nyt olen tullut siihen tulokseen, että jos tulee isompi ylitys ajettua tutkaan ja gyylät lähtee perään niin se on sama lähtee karkuun ja koittaa onneaan kun se kortti on jo sitten muutenki hyllyllä vähintään sen 3kk. Ja eihän sitä kortilla ajeta..
Oletpa pahasti väärässä!! Olen ajellut vasta kuukauden eikä varmasti ole missään vaiheessa pyörä kulkenut niin lujaa, että ois sakot paukahtanut. Mutta olen jo 40 vuotias äijä ja vakituisessa parisuhteessa niin en tarvitse sirkustemppuja peniksen pidennykseen.Oletko sinä ajanut koskaan yliopeutta? Veikkaan, että olet. Se tekee sinusta tekopyhän jeesustelijan. Niitä onkin kyllä tällä forumilla huolestuttavan paljon.Ei kannata sitten ostaa tehokasta pyörää jos se vie rikosten tielle eikä pysty ajaa nopeusrajoitusten mukaan.Ei tehokasta pyörää ole mitään järkeä omistaa, jos ajaa aina rajoitusten mukaan. Etkö ole koskaan ajanut Suomessa 165km/h?sehän tässä niin jännää onkin, että miksi pitää hurjastella noin?
kun tietää rajoitusmerkkien tarkoituksen, sekä siitä piittaamattomuudesta aiheutuvan sanktion....
miks ei voi ajaa sillee kun pitäisi![]()
Kun täällä puolustellaan noita ylinopeuden ajajia niin tuli mieleen, että mahtaako esimerkiksi AA kerhon foorumeilla lukea , että " Hienoa, että pääsi mulkku kyttääjiä karkuun kun oli promillen kännissä. Kai sitä nyt yrittää poliisien päälle ajaa autolla kun muuten olis kortti lähtenyt. Menisivät tekemään jotain tärkeämpää kuin kyttäävät tuolla tien varsilla."
Pyörä kulkee sen mitä kaasua vääntää on jokaisen oma valinta kuinka kovin ajaa ja siitä noista valinnoista pitäis olla sitten valmis kärsimään niistä määrätyt seuraukset.
Aikaisemmin oli motoristien kesken hiljainen hyväksyntä sille, että prätkällä ajetaan tilaisuuden tullen hiukan reippaammin. Nyt kaiken maailman jeesustelijat ja marjanpoimijatkin taitavat ajaa moottoripyörillä, siltä se juttujen mukaan tuntuu.
No itsekin olen sitä mieltä että Suomeen voitaisiin ottaa käyttöön samantapainen hinnoittelu ja pistejärjestelmä kuin Saksassa on käytössä. Sen kun kopioisi suoraan.Tämä on tyypillisen yhteiskunnan alistaman lampaan vastaus, joka ei osaa enää omilla aivoillaan ajatella. Suomessa näitä on yllättävän paljon; helppo kansa johtaa. Kaikki mitä yhteiskunta asettaa, on oikein, eikä kannata kritisoida.
Tän täytyy olla provo... On aika typerää yleistystä jos muutaman junnun jossain esiintyneestä kirjoituksesta voi vetää tuollaisen johtopäätöksen.Näitten tylyjen pomperi vetomiesten logiikka on varsin mielenkiintoinen: valtio ja sen organisaatio ja säädetyt lait ovat pahasta,varsinkin tien päällä. Kaikki pitäisi olla vain omalla vastuulla ja riskillä.
+1No itsekin olen sitä mieltä että Suomeen voitaisiin ottaa käyttöön samantapainen hinnoittelu ja pistejärjestelmä kuin Saksassa on käytössä. Sen kun kopioisi suoraan.
Toisaalta en myöskään hyväksy sitä ettei järjettömiä suorituksia tekeviä poimittaisi pois liikenteestä, kun kuskin oma järki ei hahmota esimerkiksi miksi kaupungissa ei pitäisi pommittaa.
Kun itse viimeksi katseli Kajaanissa tämän pari päivää myöhemmin 190 taajamassa ajaneen vetomiehen keulimista ja vetoja, niin olen sitä mieltä että hyvä että otettiin talteen.
Pitää miettiä missä vetää. Jos ei osaa, niin mietitään sitten vähän avustettuna, ennen kuin napsahtaa.
Ja en ole kukkahattu, mutta joku järki pitää olla ajossa. Mullakin on lapsia, joiden haluan palaavan koulusta, vaikka eivät tajuaisikaan että hytti pystyssä suojaietä lähestyy joku markka plus lasissa taajamassa.
Vaikka itsekin ajaa pyörällä, se ei tarkoita että ihan mitä tahansa pitäisi hyväksyä, olematta kukkahattu.