• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristi pysäkillä tai pientareella, pysähdytkö?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JGo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos on matkaa ja näkyvyyttä himmaan, pistän peukun pystyyn ja alas ja ylös ja alas ja odotan vastausta. Peukku pystyssä tarkoittaa kaikki ok...

Jos mitään ei kuulu nostan räpylän pystyyn ja jatkan matkaa. Jos sitten ei ole mahdollisuutta kysyä tilannetta pysähdyn jos vain on mahdollisuus liikenteen mukaan ja kysyn onko kaikki ok.

Hieno tapa!!

Kait sitä stoppais jos vastaa tulloo tilanne!
Paitsi jos on luuri korvalla! Ei siihe viitti mennä pärisee!
No jos tupakki palaa, nii kait siihe vois seuraks tupakille mennä jos ei muuta hättää ooo!!
biggrin.gif

Riippuu tilanteesta. Jos huidotaan apua, toki pysähdyn.
smile_org.gif

Mutta jos homma näyttää olevan hanskassa, moikkaan ja ajan ohi.
Jos taas joku on kaatunut esim, toki sitten tulee pysähdyttyä varmasti ilman huitomistakin. Onneksi näin ei ole käynyt.

Pari kertaa olen pysähtynyt kun pyörä ollut pientareella. Tosin kummallakin kerralla ongelmat oli jo hoidossa mutta tulipa vaihdettua kuulumiset.
Jos pyörä parkissa levikkeellä en pysähdy ellei kuski ole selvästi avun tarpeessa.

Jos on vähänkin oudossa paikassa, niin pysähdyn ja joskus muutenkin. Mä muuten sijoitin satulan alle ohuen letkun, jolla saa loroteltua bensaa kaverille hätätilassa.

...lauantaina reissuun
cool.gif

Jos huidotaan, ropataan pyörää, tai motoristi on ilman pyörää tai motoristi makaa maassa,tai on pysähtyneenä sellaisessa paikassa, jossa ei taukoa pidetä, niin ei epäilystäkään etten pysähtyisi. Taukoa pitävän motoristin annan jatkaa taukoaan
biggrin.gif

Se on outoa,että täällä jotkut puolustelevat pysähtymättä jättämistään kiireellä, mikä helvetin kiire se semmoinen on, että oikeasti apua tarvitseva ei sitä kaipaamaansa apua saa?!?!?
Jos on kiire jonnekin, niin kaipa tuota osataan soittaa sinne määränpäähän, että hiukkasen myöhästyn kun olen "veljeä" tai "sisarta" auttamassa.

Kyllä mä pysähdyn, lähes poikkeuksetta aina.. Siinä menee tosiaan se 30sekuntia pysähdyksissä jos toinen onkin vaan tauolla, ja tuleepahan itselleni ainakin parempi mieli kun tuli kysyttyä...
smile_org.gif

Se on outoa,että täällä jotkut puolustelevat pysähtymättä jättämistään kiireellä, mikä helvetin kiire se semmoinen on, että oikeasti apua tarvitseva ei sitä kaipaamaansa apua saa?!?!?
Jos on kiire jonnekin, niin kaipa tuota osataan soittaa sinne määränpäähän, että hiukkasen myöhästyn kun olen "veljeä" tai "sisarta" auttamassa.
Ei kai kenenkään ole pakko pysähtyä, jos kerran ei ole tosi kyseessä (eli se motoristi vaikka ilman pyörää tms)?
Ja kyllä voi olla itelläkin kiire. Ihan oikeasti.
Kuten toisaalla jo mainitsin, niin esim matkalla jonnekin tärkeään palaveriin tiukalla aikataululla voi olla syy olla pysähtymättä. Kiireeseen vedoten.

Samoin ite astmaatikkona olen kyllä ihan tosi kiireellä joskus flunssaisena ollut matkalla kotiin lääkettä ottamaan (ja silloin ei kyllä ole tullut ees ajettua ihan nopeusrajoitusten mukaan, KIIRE kun on ollut). Silloin ei kyllä pyssäillä (tosin normaalisti lääke kulkee aina varuiksi taskussa), ei todellakaan (ei välttis vaikka kuinka ois jollain tosi kyseessä, palata tosin voi, tai vain toivoa, että joku muu pysähtyy). Eipä ole kyllä tullut vastaankaan ketään ehkä apua tarvitsevaa tuolloin.

Ei kai kenenkään ole pakko pysähtyä, jos kerran ei ole tosi kyseessä (eli se motoristi vaikka ilman pyörää tms)?
Kuten toisaalla jo mainitsin, niin esim matkalla jonnekin tärkeään palaveriin tiukalla aikataululla voi olla syy olla pysähtymättä. Kiireeseen vedoten.

Samoin ite astmaatikkona olen kyllä ihan tosi kiireellä joskus flunssaisena ollut matkalla kotiin lääkettä ottamaan (ja silloin ei kyllä ole tullut ees ajettua ihan nopeusrajoitusten mukaan, KIIRE kun on ollut). Silloin ei kyllä pyssäillä (tosin normaalisti lääke kulkee aina varuiksi taskussa), ei todellakaan (ei välttis vaikka kuinka ois jollain tosi kyseessä, palata tosin voi, tai vain toivoa, että joku muu pysähtyy). Eipä ole kyllä tullut vastaankaan ketään ehkä apua tarvitsevaa tuolloin.
No ei ole pakko ei, mutta tuo on juuri sitä minäminä asennetta, kaikinpuolin...
eek.gif

^Millä perusteella? Meinaatko, että motoristin ois hyvä asettaa vaikka potentiaalinen tuleva työpaikkansa vaakalaudalle sen tähden, että kaverin mopo on sammunut tai bensa on päässyt loppumaan?
Tai vaihtoehtoisesti se, että pysähtyisin paikalle siinä kunnossa, etten saa sanaa enää suusta, henkeä haukkoen?

Ilmeisesti sitten olen kovasti itsekäs, jos en esimerkiksi tuollaisissa tapauksissa pysähtyisi.

No ei ole pakko ei, mutta tuo on juuri sitä minäminä asennetta, kaikinpuolin...  
eek.gif
Asiat ei aina ole ihan musta-valkoisia. Joskus, kun joku näyttää toimivan ihmeellisesti, niin usein siihen on joku syy. Eipä me vaan useinkaan nähdä ihmiselämän kulissien taakse.

No tänäpäivänä on kyllä tuo matkapuhelin aikamoinen etu, jos meinaa se once of the lifetime työpaikka-muka mennä ohi sen takia ,että joku kaipaa kenties apuasi. Tuo kiire on kyllä sellainen tekosyy että oksat pois!!
Jos joku tiellä on onnettomuuden takia tien poskessa, meinaatko kiireeseen vedoten posotella vain kylmästi ohi??? Enkä nyt tarkoita että pärrästä olisi bensa loppu.

^Mähän olen kokoajan puhunut siitä, että motoristi näyttäisi olevan kunnossa siellä. Kannattaa varmaan lukea ajatuksella, ja kommentoida vasta sitten.
smile_org.gif

Ja kyllä, mä priorisoisin sen potentiaalisen työpaikan korkeammalle kuin motoristin, jonka mopo vain on mennyt särki.
Jos olisi TOSI kyseessä, kuten kirjoitinkin, mä kyllä pysähtyisin, ja soittaisin sen puhelun kyllä sitten.

Mutta jos oma kunto on sellainen, että tiedä selviääkö kotiinkaan saakka, en pysähtyisi (vaan toivoisin, että joku muu sen tekee, mikäli ees siinä vaiheessa noteeraisin jotain sattuneen). Ilmeisesti sinä et kärsi mistään sairaudesta, joka voi todella vaatia jonkin sortin hoitoa joskus kovastikin äkkiä.

Heh, sattui vanhalla viimelauantaina käpy:

Oltiin menossa Meripäiville Kotkaan ja loppui löpö 2km ennen Heinolan ABC:tä. Aika tarkka ajoitus siis tankkaamiselle, ehkä yksi desilitra enemmän olis ollut tarpeeksi.

No, kävellen läksin hakemaan ja emäntä jäi odottamaan. Kukaan ei pysähtynyt. Tankkasin 2x1L puteleihin ja kävely takaisin, sitten tankkaamaan täyteen.

Hmm.. Itse ajattelin, että kukaan ei halua haisevaa bensa-astiaa autoonsa kun niissä loikahtaa niin helposti yli ja dunkkis on mitä mahtavin. Eikä kukaan kysellyt, miksi siinä seisotaan.

Tankkiin menee se viimeinenkin litra vain siten, että laittaa sen keskituelle tankatessa.
tounge.gif

Tässä tapauksessa oli oma vika pysähdykselle ja apu kuitenkin suht lähellä.

^Mähän olen kokoajan puhunut siitä, että motoristi näyttäisi olevan kunnossa siellä. Kannattaa varmaan lukea ajatuksella, ja kommentoida vasta sitten.
smile_org.gif

Ja kyllä, mä priorisoisin sen potentiaalisen työpaikan korkeammalle kuin motoristin, jonka mopo vain on mennyt särki.
Jos olisi TOSI kyseessä, kuten kirjoitinkin, mä kyllä pysähtyisin, ja soittaisin sen puhelun kyllä sitten.

Mutta jos oma kunto on sellainen, että tiedä selviääkö kotiinkaan saakka, en pysähtyisi (vaan toivoisin, että joku muu sen tekee, mikäli ees siinä vaiheessa noteeraisin jotain sattuneen). Ilmeisesti sinä et kärsi mistään sairaudesta, joka voi todella vaatia jonkin sortin hoitoa joskus kovastikin äkkiä.
Niin sinulle riittää se kun SINÄ näet motoristin olevan kunnossa, mistäs sinä sen kysymättä tiedät, onko hän todella kunnossa. En jaksa alkaa vääntämään, menee muutoin suoli24 foorumiksi.
Kaipa tuota pysähtymistä nykyisin vältetään, kun ei osata tehdä pyörälle mitään, tai menee hienot ajovarusteet likaiseksi,jos joutuu apuna konttaamaan.

^Jep. Näin on. Eiköhän se osaa viittoa, jos on hätä. Ja uskon, että jos minä en pysähdy, sen tekee joku muu, jolla on aikaa.
Ja edelleen, itse jätän pysähtymättä vain, jos on se kiire. Ja todella harvoin on tilanteita, että näin olisi.
Enkä pysähdy, jos motoristi ei millään eleellä näytä sitä toivovan (ja ei siis näytä onnettomuudelta tms).

^Jep. Näin on. Eiköhän se osaa viittoa, jos on hätä.
........
Paitsi jos sillä on ollut niin kiire työhaastatteluun, että on saanut astmakohtauksen ja kyyhöttää siinä tankin päällä niin, että ohiajava motoristi luulee sen vaan lepäilevän.. No joo vitsi vitsinä
smile_org.gif

Mutta asiaan, mulle ei alussa tullut mieleenkään, että mun tauot pysäkeillä saattaa huolestuttaa ohiajavia motoristeja, joten siksi kyselin aiheesta. Autolla kun tuli liikuttua useampi vuosi ennen mp:n ostoa, niin niiltä ajoilta totuin siihen, että apua ei tarjota vaikka olet konepelti ylhäällä tien vieressä. Pari kertaa olen joutunut vaihtamaan puhjenneen renkaan, eikä silloinkaan kukaan ohikulkija ole tullut kysymään tarvittaisko apua.

E:Lihavoitu ja kursivoitu lause, joka siis kertoo sen, että en odota että minulle tarjotaan apua jos olen tien laidassa mp:n tai auton kanssa.

^No kai se on oletus, että jos sulla on auto, niin se renkaanvaihtokin sujuu ilman apuja. En mä ainakaan keksi mitä se joku muu voisi siinä auttaa, jos itellä on jo homma käynnissä.
smile_org.gif

Ite jouduin viittomaan apua, kun tunkki räsähti alas heti, ku olin saanu autoa vajaan sentin ilmaan.
tounge.gif
(Ranskalaista laatua)

Kyl maar sitä varmasti tulee pysähdyttyä, jos motoristi näyttää olevan pulassa.
Pysähtymispaikasta voi varmaan jo päätellä paljon, sekä siitä, miltä touhu näyttää. Onneksi ei ole tullut tilanteita kohdalle, että olisi ollut kukaan pulassa.

Toki ennenkuin menee tarjoamaan apua pientareen reunalla seisoskeleville kannattaa varmistaa ettei liivissä lue MC Prostata, nehän pysähtyy vähän väliä
tounge.gif

Back