• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristi kuoli ulosajossa 8.8.2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja timor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitä tuohon voi sanoa. Kännissä, ylinopeus, kaksi päällä ja ilman kypärää. Parempi että olisi tappanut vain itsensä ja toinen ei olisi edes loukkaantunut. Autolla olisi huonolla tuurilla kuollut useampi.

Jos lusikalla annetaan niin hankala sitä on kauhalla ammentaa.

"Poliisien saapuessa tapahtumapaikalle toinen mies oli tajuissaan ja hänet vietiin Kuopioon sairaalaan. Hän on erittäin vakavasti loukkaantunut"

Juu ei taas kerran kuulosta ihan valopäiden touhulta, olivat sitten oikeasti moottoripyöräilyn harrastajia taikka eivät.

Ja olivat mitä olivat, niin toiselta on henki pois, ja toinen on "erittäin vakavasti loukkaantunut"... eli tästä voi pahimmillaan poikia 2 kpl lisärukseja tänä vuonna kuolleiden motoristien (jo ennestään vähän rumannäköiseen) tilastoon. Sitä tilastoa ne päättäjät sitten tarkastelevat kauden päätyttyä, ja miettivät sen perusteella, onko mp-harrastuksesta tullut liian vaarallista vai ei. Eikä kukaan enää muista sitä, minkälaisissa olosuhteissa esim. nämä 2 vetivät pihalle.

Montakos tällä kaudella on jo ennen tätä heittänyt lusikan nurkkaan?

Ei tosta paljoa sympatiapisteitä pysty antamaan kitumaan jääneelle.
thumbs-up.gif

Näillä näkymin kolme K:ta neljän K:n kuolemasynneistä, joilla henki yleensä lähtee.

Eli Kovaa, Kännissä, Kypärättä.

Kortitta -vaihtoen jäi vielä käyttämättä. (Kai)

Olisko järkevää sopia ihan porukalla, että jos kuka vaan näkee tällaisen tapauksen olevan lähdössä liikenteeseen, että pankaa ajolle stoppi.

Paras tankojuoppo on se joka ei lähde ollenkaan liikkelle.

Vai oikein "miehet". Ei ton ikäset naskalit vielä mitään miehiä ole, tuollaisia menee 13 tusinaan.
Ja että oikein vielä motoristejakin mukamas. Just joo.
033102ass_1_prv.gif

Ei muuta kuin jaksamisia omaisille. Eivät pojat paljoa ajatelleet mitä lähtivät tekemään ja kalliin hinnan maksoivat. Kännissä kun ei noita seuraamuksia paljon tule ajateltua ja huonotkin ideat tuntuu loistavilta siinä vaiheessa vähän niin kuin loppu yön morsian on aamulla tosi järkytys. Elämä on ja elämä korjaa, näin se vaan menee. Turhaan siinä on paljon muuta tänne huudella ja jeesustella. Eiköhän meistä kaikki tee virheitä, mutta onneksi ei kaikki maksa yhtä kovaa hintaa.

Ei muuta kuin jaksamisia omaisille. Eivät pojat paljoa ajatelleet mitä lähtivät tekemään ja kalliin hinnan maksoivat. Kännissä kun ei noita seuraamuksia paljon tule ajateltua ja huonotkin ideat tuntuu loistavilta siinä vaiheessa vähän niin kuin loppu yön morsian on aamulla tosi järkytys. Elämä on ja elämä korjaa, näin se vaan menee. Turhaan siinä on paljon muuta tänne huudella ja jeesustella. Eiköhän meistä kaikki tee virheitä, mutta onneksi ei kaikki maksa yhtä kovaa hintaa.
Sen kummemin jeesustelematta niin kyllä kasvatuksella on AIKA iso merkitys. Turha enään sanoa, että 22v ja 23v janttereilla ei olisi jotain korvien välissä. Sääli sinänsä.

No nii viisaat! alkakaa sitte spekuloimaan syitä ja seurauksia
wink.gif
yleensä se auttaa niitä joiden tuska on kovin ja parhaimmassa tapauksessa tuo uhrin takaisin
033102ass_1_prv.gif

Poikien ajokunto oli mitä oli, sitä ei tekemättömäksi saa mitenkään puolustelematta itse tekoa. Omaisille sillä ei ole merkitystä. Olen tuosta ällistä kohtuuullisen eri mieltä, tuossa iässä ollaan "kuolemattomia" eikä se viikatemiehen mahdollisuus käy mielessäkään, edes selvinpäin.

Ja se on aivan sama mitä täällä länkytetään asiasta etenkin koska tässä ei vaarannettu muita tiellä kulkijoita.

sanoi:
K-suorasta olen pysyvästi irtisanoutunut kännissä, kortitta ja kypärättä ajosta... se taitaakin tuo Känni olla se kaikista kovin K, kun siihen tuppaa sitten tulemaan noita muita mukaan oikein urakalla, joten jos välttää sen, niin todennäköisyydet paranee jo huomattavasti.

Kuuseen, kiveen, kantoon tai katuojaan saattaa edelleen olla jonkinasteinen mahdollisuus osua, mutta yritän välttää.

Jep hyvä vastaus, mutta ymmärsitkö sen vahingon mahdollisuuden siinä. Toki känni sekoilusta vastaa vain mies itse ,mutta se silti saattaa olla vahinko.

Ja kuka mode poisti minun viestini voi vastata joko tähän tai pm

sanoi:
K-suorasta olen pysyvästi irtisanoutunut kännissä, kortitta ja kypärättä ajosta... se taitaakin tuo Känni olla se kaikista kovin K, kun siihen tuppaa sitten tulemaan noita muita mukaan oikein urakalla, joten jos välttää sen, niin todennäköisyydet paranee jo huomattavasti.

Kuuseen, kiveen, kantoon tai katuojaan saattaa edelleen olla jonkinasteinen mahdollisuus osua, mutta yritän välttää.

Jep hyvä vastaus, mutta ymmärsitkö sen vahingon mahdollisuuden siinä. Toki känni sekoilusta vastaa vain mies itse ,mutta se silti saattaa olla vahinko.

sille, joka kuoli, se taitaa olla nyt melko se ja sama, kävikö tuo vahingossa vai tahallaan.

sanoi:

sille, joka kuoli, se taitaa olla nyt melko se ja sama, kävikö tuo vahingossa vai tahallaan.
Joo ei sillä taida olla väliä....

Ja tuohon poistettuun viestiini viittaan: en toivo pahaa sen kummemmin stagalle, pechalle kuin kellelekään muille. Aattelin vaan että tuosta poistosta voi jäädä vääräkuva siitä mitä tarkoitan.
Näitten kahden (ok so vitaan että sensored) pitkälle samaa mieltä, mutten hyväksy tuota esitystapaa.,

Aika paljon tänä kesänä näyttää tuo viinapäissään ajelu pyörällä kiinnostavan kun melkein joka viikko joku tankojuoppo maanlepoon laitetaan. Mutta onkohan näillä henkilöillä samanlaiset puolustukset olleet mielessä ennen tempaustaan:Eihän siellä ketään ole, tyhjä tie. Kyllähän minä osaan ja jos poliisia tulee niin karkuunhan tällä pääsee.
Kai ne on jotain ajatelleet vai onko ihmisillä nykyään niin välinpitämättömyys tekemisistään että selitellään sitten jos jotain tapahtuu oli humalassa tai ei.

Mutta onkohan näillä henkilöillä samanlaiset puolustukset olleet mielessä ennen tempaustaan:Eihän siellä ketään ole, tyhjä tie.
Varmasti löytyy noitakin, mutta paljonkoha heissä on niitä jotka on vaan väsynyt elämään ja eivät kehtaa ajaa rekkaa päin?
Paljon helpompaa ja halvempaa tuomita heidät idiooteiksi, kuin kiinnittä huomiota mielenterveyspalveluhin.

Onko ne muuttaneet kirjoitusta "motoristittomaksi" kun en huomaa, että heistä olisi käytetty sitä ilmaisua...
nixweiss.gif

No, jokatapauksessa sitä saa mitä tilaa, ei heru sympatiaa kuskille, omaisille kyllä.

Mitäpä tästä voi muuta päätellä, kuin että äly on rasvaliukoista, koska alkoholi liuottaa sen noin helposti pois.

Back