• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MotOrg ry:n ratapäivät 2016

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vertzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
noppis32 sanoi:
Tästä oli puhetta kevätkokouksessa... ja kyllä tämä siellä oli tiedossa. Mutta eipä tätä toimintatapaa näköjään muuteta. Eipä juuri nyt ole laittaa 280€ motoparkin viikonlopun lippuihin.. meillä molemmilla ne oli korissa. Sitten kaatui kauppa. Sitten parempi puoli koitti varata minullekin lipun... jolloin ne olikin menneet, vaikka ne korissa ne vielä oli. Mutta onhan se kiva että jaksetaan asiaa pahoitella. Ensi kerralla pahoittelut voisi hoitaa jo etukäteen?

Olet oikeassa, ongelma on ollut jo tiedossa, mutta ei ole toistaiseksi ollut työkaluja, ymmärrystä ja tieto-taitoa hoitaa asiaa kuntoon vaaditussa aikataulussa. Tarkoitus on hoitaa asia siten, ettei tarvitse kellekään pahoitella, eli meillä olisi kauppa, jonka toimintaan voi luottaa. Tässä vaiheessa, kun kusi on jo sukassa, niin ei muuta enää voi oikein tehdä. Pahoittelen kuitenkin kaupan surkeaa toimintaa ja ymmärrän hyvin, että se aiheuttaa ongelmia. Liputusvuorojen osalta tosiaan tiettyjen päivien osalta myydään ei-oota, mutta normaaleja lippuja on vielä saatavilla.

Motoparkin liputusvuorot menivät nopeasti ja saldon loppuessa voi kauppa käyttäytyä hieman hassusti, mikäli tuotteen on ehtinyt jo siirtää ostokoriin ja sitä yrittää ostaa.

Meillä on tarkoitus ryhtyä aikaisempaa rankempiin toimenpiteisiin, jotta pääsemme tästä ongelmasta eroon, ei tämä järjestäjällekään herkullinen tilanne ole. Toivottavasti meillä on pian siitä enemmän tiedotettavaa. Mahdollisissa ongelmatilanteissa autamme sen minkä pystymme. Esimerkiksi täältä saa lisätietoa, kuinka toimia. Myös tässä topicissa voi asiaa tiedustella.

Sain melkein kaikki haluamani liput tekemällä toisen tilin jolle jäsenyyteni kopioitiin. Kiitos järjestäjille avusta lippujen järjestämisessä. Tuota uutta toimivaa kauppaa kuitenkin suosittelen harkitsemaan vakavasti. Ilmeisesti kuitenkin monen kohdalla lippuja on jäänyt saamatta ja heidän mielestään tuo nyky kaupan toiminta ei varmasti tunnu kovin reilulta.

kirjauduin kauppaan 18:00 ja ostokset oli maksettu 18:06. hiiitaalla Android tabletilla, puhelimesta jaetulla njeetillä. vähän jännitti josko kauppa pelaa loppuun asti..

Nitrous sanoi:
HOX! Lisäsin avausviestiin alkukesän Ajotaito III ja IV kurssien päivämäärät ja ryhmät, joissa kurssi järjestetään.
Miten tuo AT III ostetaan? Koulutusvalinnoissa (Ahvenisto 29.05.) tuo ei ainakaan ole näkyvissä?

-jp-

J-PS sanoi:
Miten tuo AT III ostetaan? Koulutusvalinnoissa (Ahvenisto 29.05.) tuo ei ainakaan ole näkyvissä?

-jp-

Näyttäisi olevan omana tuotteenaan MotOrgRy:n tapahtumien alla, ei ratapäivissä.

Kriisi sanoi:
Näyttäisi olevan omana tuotteenaan MotOrgRy:n tapahtumien alla, ei ratapäivissä.

Niin, mut kysyjä varmaan tarkoitti:

A pitääkö maksetun kurssin lisäksi olla lippu erikseen ratapäivälle?
B jos pitää, ni mihin ryhmään, ku ATIII ryhmää ei ole myynnissä erikseen?

Olen ensikertalainen joten kysynkin nyt että menikö tuo kauppa ostelu ihan nappiin? Kauppa veloitti Motoparkin 11.6 ajotaito2 hidasryhmästä 85e, vaikka olen jäsen ja seuraavan päivän ajotaito3 + ratamaksu(30e+85e) 115e??? menikö se nyt oikein? :) Niin ja oliko minulla oikeus osallistua edes tuohon 12.6 olevaan ajotaito3 kurssiin?

Tero K sanoi:
Olen ensikertalainen joten kysynkin nyt että menikö tuo kauppa ostelu ihan nappiin? Kauppa veloitti Motoparkin 11.6 ajotaito2 hidasryhmästä 85e, vaikka olen jäsen ja seuraavan päivän ajotaito3 + ratamaksu(30e+85e) 115e??? menikö se nyt oikein? :) Niin ja oliko minulla oikeus osallistua edes tuohon 12.6 olevaan ajotaito3 kurssiin?

vertzu vastaili jo aiemmin noihin liikaa menneisiin maksuihin.
Ajotaito 3 on esim. keskihitaassa ryhmässä ajavaan ja rata-ajon alkeet oppineelle, sehän on jatkokoulutusta ajotaito kakkoseen (yleensä koulutusten välillä on itseharjoitteluaikaa välissä).
vertzu sanoi:
Saat kyllä ylimääräiset rahasi takaisin, kuten JMH mainitsikin jo. Laita sähköpostia ratavastaaville ja rahastonhoitajalle, niin huolehditaan asia kuntoon.

Tässä vielä tarkemmin tuosta ajotaito kolmosesta http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/267023-Ajotaito-III

Viimeksi muokattu:
Tero K sanoi:

Totta kai sinulla on jäsenenä oikeus osallistua AT3 kurssille.
Toinen asia on että oletko AT2 kurssin jälkeen kerennyt omatoimista harjoitusta saada tarpeeksi tai kerennyt sisäistää vielä kaikkea mitä juuri olet oppinut.

Voit toki pitää lippusi ja osallistua molemmille kursseille mutta AT3 kurssilla ei ole aikaa harjoitella perusasioita kun ne kerrataan kurssin alussa ja siirrytään asioissa eteenpäin.
Sinun lisäksi kurssille osallistuu 3 muuta jotka haluavat oppia kaikki mitä kurssilla on tarjota.
Summa summarum. Voit osallistua, mutta jos päätät lippusi myydä toiselle jäsenelle uskon että sen myyminen ei montaa tuntia ilmoituksen jälkeen mene.

Terveisin Motoparkin AT3 kouluttaja
Mikko Kallio

J-PS sanoi:

-jp-

Moi,

Tuo on omana tuotteenaan tapahtumien alla. Eli lippu avausviestissä mainittuun ryhmään ko. päivälle + sitten tapahtumista tuo AT3 ko. päivälle. Kurssi siis maksaa 30€ ratalipun päälle. ATIV sitten maksaa vastaavasti 40€ extraa.

wanico sanoi:
Niin, mut kysyjä varmaan tarkoitti:

A pitääkö maksetun kurssin lisäksi olla lippu erikseen ratapäivälle?
B jos pitää, ni mihin ryhmään, ku ATIII ryhmää ei ole myynnissä erikseen?

A) ATIII ja ATIV kursseille pitää olla ostettuna ratapäivälippu erikseen.
B) Ryhmät, joissa kurssit pidetään, löytyvät avausviestistä.

Nitrous sanoi:
Moi,

Tuo on omana tuotteenaan tapahtumien alla. Eli lippu avausviestissä mainittuun ryhmään ko. päivälle + sitten tapahtumista tuo AT3 ko. päivälle. Kurssi siis maksaa 30€ ratalipun päälle. ATIV sitten maksaa vastaavasti 40€ extraa.
No niinpä näkyy olevan; mä puusilmä vaan en sitä huomannut... :p Ja sitten vielä snadi varmistus: mulla on nyt lippu Hidas II:een + AT III, menikö oikein?

-jp-

J-PS sanoi:
No niinpä näkyy olevan; mä puusilmä vaan en sitä huomannut... :p Ja sitten vielä snadi varmistus: mulla on nyt lippu Hidas II:een + AT III, menikö oikein?

-jp-

Savolaisten supersankari, eli vituixmän selkeesti liikenteessä ihan urakalla. Eli Hidas on se oikea ryhmä jos Ajotaito III kurssille tahtoo. Elikkäs laitapa viestiä ratajärkkäreille sähköpostilla, että kirjaavat sulle tuon ryhmän vaihdon ylös.

P.S. Tää on sitten vika vuosi kun apparan ryhmien nimet on Hidas ja Hidas II, kukaan ei pysy mukana noissa.

Nitrous sanoi:
Savolaisten supersankari, eli vituixmän selkeesti liikenteessä ihan urakalla. Eli Hidas on se oikea ryhmä jos Ajotaito III kurssille tahtoo. Elikkäs laitapa viestiä ratajärkkäreille sähköpostilla, että kirjaavat sulle tuon ryhmän vaihdon ylös.

P.S. Tää on sitten vika vuosi kun apparan ryhmien nimet on Hidas ja Hidas II, kukaan ei pysy mukana noissa.
No mäpä laitan. Jotenkin järkeilin että kun tuo Hidas II on muutenkin koulutusryhmä niin se olis se oikee... Parempi et mä en edes yritä järkeillä mitään :no:

-jp-

Tietääkös joku ratojen sielunelämästä sen vertaa että katkotaanko sähköt osittain yöksi? Botnialla ja muilla kauemmilla radoilla punkaan pakun sikaosastolla, alastaro niin lähellä kotia et sieltä ajelen omaan sänkyyn nukkumaan.
Kävipä kuitenkin viimekesänä botnialla niin että kylmänä yönä heräsin pallit kuurassa kun sähköpatteri ei hönkinytkään enään. Patteria, kännykkää ja lämppäreitä testasin suoraan tolppaan, eivätkä suostuneet heräämään, kokeilin myös viereistä ja sama homma. Vessoilta olisi virtaa saanut, mutta piuhat ei olisi riittänyt ilman koko leirin siirtelemistä.
Kyselen siksi, että tiedän varautua ainakin alkukesän kylmillä keleillä mökkimajoitukseen, vaikkei siinä samaa hohtoa olekkaan kuin "budjettiasuntoautossa" nukkumisessa.:thumbup:

burtsi_ sanoi:
Tietääkös joku ratojen sielunelämästä sen vertaa että katkotaanko sähköt osittain yöksi? Botnialla ja muilla kauemmilla radoilla punkaan pakun sikaosastolla, alastaro niin lähellä kotia et sieltä ajelen omaan sänkyyn nukkumaan.
Kävipä kuitenkin viimekesänä botnialla niin että kylmänä yönä heräsin pallit kuurassa kun sähköpatteri ei hönkinytkään enään. Patteria, kännykkää ja lämppäreitä testasin suoraan tolppaan, eivätkä suostuneet heräämään, kokeilin myös viereistä ja sama homma. Vessoilta olisi virtaa saanut, mutta piuhat ei olisi riittänyt ilman koko leirin siirtelemistä.
Kyselen siksi, että tiedän varautua ainakin alkukesän kylmillä keleillä mökkimajoitukseen, vaikkei siinä samaa hohtoa olekkaan kuin "budjettiasuntoautossa" nukkumisessa.:thumbup:
Botnialla on kaksi sähköverkkoa, diesel-käyttöinen (huomaa varikon reunasta tulevasta kioskista nousevan käryn) ja valtakunnanverkko. Valtakunnan verkko on täysin ala-arvoinen ja sillä ei edes kompura meinaa heilahtaa käyntiin (mittasin ~180volttia joskus kun ei edes ollu montaa leiriä kuormittamassa) ja diesel-käyttöinen ei ajojen välillä ole yleensä käynnissä.

Muuten yleensä radoilla sähköt pelaa öisinkin, mitä nyt motoparkissa välillä meinaa päivällä olla vähän katkolla.

Suosittelen ~100e sijoittamista makuupussiin, alkaa olla ihmismäistä nukkua jo varikollakin vaikka vähän sähköt pettäisikin.

Eikö ollu vielä niin, että Botnialla valtakunnan verkosta sähköä tarjoilevat tolpat on varikkoalueen reunoilla, ja varikon keskiosa on sen öiksi sammutettavan lisägeneraattorin varassa?

Kiitos tiedosta, enpä tuollaista järjestelyä ajatellutkaan. Täytynee tosiaan hankkia naparetkille tarkoitettu makuupussi.:p

Back