+1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
+1
Jessus sentään taas... Pitäskö itsekkin laittaa nimi listaan jos se noin nätisti toimii ja käräjillä sanoo että kyllä se mopoparkista tulloopi vaikka asunkin 500km päästä...Niin, miten niitä meluja sitten on siellä mökkien pihoissa mitattu? "Ihe kun tekköö, niin tulloo hyvä", sanotaan.
Pro Hällinmäki = Se yksi punaviherfasisti.Pro Hällinmäki on julkisuudessakin ilmoittanut tavoitteekseen radan toiminnan kertakaikkisen lopettamisen, joten melujen kantautumisella ei sinänsä ole merkitystä.
Itse en ole perehtynyt kovinkaan syvällisesti ympäristöoikeudellisiin ongelmiin. Sen verran kuitenkin, että aihepiirin aineopintotentistä selvisin läpi. Aiemmin oli soveltamiskäytäntö ja normisto sellainen, ettei auttanut valittaa jos muutti paikkaan jossa imissiohaitta (melu, haju, tärinä jne.) jo oli. Nyt EU:n ansiosta tuokin on muuttunut ja periaatteessa voit muuttaa vaikka lentokentän kylkeen ja alkaa narisemaan metelistä.Ihan mielenkiinnosta; jos joku, vaikka "moottoripyöräilyn tuki" tai muu joka ymmärtää enemmän näistä asioista kommentoisi.
Miten tämä eroaa lainopillisesti siitä, että esim. minä muuttaisin Seutulaan, Vantaalle, ja alkaisin vaatia että lentokenttä suljetaan tai lentoliikennettä rajoitetaan koska välillä kuuluu häiritsevää lentokoneen ääntä?
Missä menee raja yksittäisen/erittäin pienen ryhmän valitusoikeudella vs. yleisellä/suuren ryhmän hyödyllä?
Mitä jos edellisen esimerkin lentokentän tilalle pannaan tuulivoimapuisto joka tuottaa sähköä 10.000 asukkaalle, ja sen ääni kulkeutuu mökkini terassille??
Mine en ymmärtä tätä. Minä rakasta kovasti kun blackbirdi...mikä se, se, mustarastas, kun laulaa minulle...Tähän aiheeseen liittyen on joskus väitetty, että linnunlaulunkin äänenvoimakkuus on suurempi kuin Motoparkista valittajien pihoille kantautuvat äänet. No, onneksi Erkki Björk on tämänkin mitannut ihan ihe.