• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motonetin Euroglobe mp akut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja guide5
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Peltsii sanoi:
Anna olla tuon 20min korkit auki ja mopoon kiinni. Itse tehnyt näin ja 2 vuotta jo akku pelannut mainiosti.

Eipä se näin toiminut. Laitoin paikoilleen, mutta virtaa ei ollut tarpeeksi starttaamiseen... :no: Nyt pitää lainata jostain laturi ja koittaa myöhemmin uudelleen.

Toivotaan että se oli toi akku, kun oli mennyt. Vanhalla starttas mopon, mutta heti kohta ilmoitti heikosta latauksesta ja valot sammui, jolloin sammutin.

Kaksin kappalein näitä euroglobe akkuja. Omassa ja rouvan pelissä. Lähti napista käyntiin kunhan laittoi tuoreet bensat ja putsasin tulpat.

Koko talvena en lataillu enkä irrotellu piuhoja. Asennusvaiheessa läitoin vaseliinit akun napoihin estämään hapettumista. Nyt alkaa 4. vuosi näillä akuilla. 👍

Mulla meni 26kk aikana 2 euroglobe akkua hajalle. Vaikka talvella latasin ylläpitolaturilla jne. En voi suositella.

Kimixxx sanoi:
Kannattaa sitten varautua melkoiseen tahtojen taistoon, mikäli tulee jotain takuu ongelmia Euroglobe akun kanssa. Ostin Euroglobe akun talvimopoon marraskuussa ja helmikuussa se oli moro. Motonetin takuuvastaava kertoi kirkkain silmin, että akuissa on kausitakuu ja syyskaudella hankittu akku ei omaa minkäänlaista takuuta kevätkauden koittaessa. Ostokuitin mukaan, takuu oli kuitenkin voimassa ja parin Motonetissa käynnin "piti keskustella aina eri henkilön kanssa ja kuinka ollakkaan, oikea henkilö ei tietenkään juuri sinä päivänä ollut töissä" jälkeen sain takuuseen uuden akun.

Oli ensimmäinen ja viimeinen akku, minkä Motonetista ostin.:pissed:

Kyllä ne ainakin lokakuussa ostetun skootterin akun vaihtoi ihan mukisematta nyt viikko sitten

Knaku sanoi:
Eipä se näin toiminut. Laitoin paikoilleen, mutta virtaa ei ollut tarpeeksi starttaamiseen... :no: Nyt pitää lainata jostain laturi ja koittaa myöhemmin uudelleen.

Toivotaan että se oli toi akku, kun oli mennyt. Vanhalla starttas mopon, mutta heti kohta ilmoitti heikosta latauksesta ja valot sammui, jolloin sammutin.

Itse vaihdoin akun edelliseen pyörään, ja siinä kesti ihan 3-4 tuntia ennenkuin oli tarpeeks virtaa starttaamiseen.

Eli kahvit vaan tippumaan ja odottamaan.:right:

Jonezi sanoi:
Itse vaihdoin akun edelliseen pyörään, ja siinä kesti ihan 3-4 tuntia ennenkuin oli tarpeeks virtaa starttaamiseen.

Eli kahvit vaan tippumaan ja odottamaan.:right:

No nyt on laturissa kiinni. Ei vaan syttynyt sellaiset valot, mitä tuossa pitäsi kun alkaa lataamaan. Näytti vain että MAX (= täysi, jos yhtään olen asiaa ymmärtänyt). Annan olla tuossa nyt tunnin, koska 6A laturi, ja akussa sanottiin, että pitkässä latauksessa 1,5 A ja 10 tuntia tai 5A ja tunti... :dunno:

Onhan tässä vielä iltaa ja valoisaa jäljellä. Jos ei tunnin päästä ole virtaa tarpeeksi, niin laitetaan lisää ja toivotaan, että toimii. Jos ei tälläkään lähde, niin avaan oluen ja koitan nauttia MotoGP:stä, minkä pystyy.

Edit. Tunti laturissa, ja lähti nätisti käyntiin. Pieni lenkki heitetty, jotta lataa tuossa startissa kuluneen virtamäärän. Toivottavasti nyt kaikki on kuten kuuluu. Jos ei niin PJ osion kiukkuthreadissa saa lukea lisää

Ps. Ja avasin sit kuitenkin sen oluen :grin: Nyt MotoGP !

Motoristorante sanoi:
^ Juu, ja huomenna on taas €-biker auki, sieltä sitten exiden agm:ää pesään... :smoking:

Toivottavasti ei tarvitse heti uutta ostaa. Nyt iski paniikki, kun huomenna kuitenkin aurinko paistaa eikä ilman akkua ois päässyt töihin EIKÄ käräjille !!!!:pissed:

Tiistaina lähtö Ruotsiin ja siellä 2 viikkoa, niin ois se ollut tympeetä tulla himaan ja aloittaa ropaamalla...:no:

Ostin Duceen syksyllä syyskuussa Yuasa "laatu akun" Motonetistä joka oli talvella ylläpitolatauksessa laturissa ja välillä käyttelinkin pyörää talvella. No sitten pääsiäisloman jälkeen pyörää starttaillessa akku oli finaalissa ja kiva juttu kun Motonetin mp akku takuu on 6 kk eli sinne meni 100e kuin kankkulan kaivoon. Selvä tuotevika, jossa Yuasa maahantuoja pesee kätensä ei vastaa palaute mailiin kuin ei myös Motonetinkaan asiakaspalaute.:vi**ttaa::sad::pissed::rant::itkupilli::hanuria:

Motohtori sanoi:
Ostin Duceen syksyllä syyskuussa Yuasa "laatu akun" Motonetistä joka oli talvella ylläpitolatauksessa laturissa ja välillä käyttelinkin pyörää talvella. No sitten pääsiäisloman jälkeen pyörää starttaillessa akku oli finaalissa ja kiva juttu kun Motonetin mp akku takuu on 6 kk eli sinne meni 100e kuin kankkulan kaivoon. Selvä tuotevika, jossa Yuasa maahantuoja pesee kätensä ei vastaa palaute mailiin kuin ei myös Motonetinkaan asiakaspalaute.:vi**ttaa::sad::pissed::rant::itkupilli::hanuria:

oulun motonetissä sanottiin mulle, että takuu on se minkä tehdas lupaa, jos netissä on takuu vuosi, niin sitten se on vuosi. postissa tuli yuasa englannista ja siinä ainakin oli kuitti ja 12 kk kirjallinen takuu.

Minulle autopuolen ammattilainen sanonut, että hapotettu akku pitäis ladata aina hitaasti ja kauan, ei nopealla pikateholatauksella. Akun elinkaari sillon pitenee kuulemma moninkertaisesti.

Hemuli59 sanoi:
Minulle autopuolen ammattilainen sanonut, että hapotettu akku pitäis ladata aina hitaasti ja kauan, ei nopealla pikateholatauksella. Akun elinkaari sillon pitenee kuulemma moninkertaisesti.

edelliset pari akkua meni pilalle alle vuodessa, loiskeakkuja, liikkeessä hapot sisään ja suoraan penkin alle käyttöön. nyt tuli agm mikälie ja ohjeistettiin lataamaan ctekillä kunnolla täyteen ennen asennusta, olisi pitkäikäisempi. ollut laturissa nyt pari päivää, katsotaan oliiko vaikutusta.

autolaturia ei suositeltu, tuuppaa liian kovaa virtaa kuulemma, vissiin liian nopeasti tulee täyteen.

tosin edelliset akut olleet aika vähällä käytölä, saattaneet senkin takia mennä pilalle kun ei ole paljoa pyörällä ajettu ja latailtu, mitä nyt talvella parin vkon välein, jolloin se oli jo myöhäistä..

saas nähä toissa päivänä tuli kytkettyä uus geeli akku rytköseen.. toivotaan et se on vähän laadukkaampi kuin noi hapolliset

Toisen firman geeli ollu itellä.
Eli bilteman geeliakku lähti nyt kolmatta kesää.
paikallaan ollu kokoajan pyörässä eikä oo tarvinu edes keväisin ladata. kerrasta tärähti taas käyntiin.
voi olla että tuo kymppi on hyvä käynnistymään tai sitte on sattunu hyvä kappale. :grin:

Täältä ääni myös bilteman geeliakulle. Patteri ollut vanhassa 70-luvun alun hondassa 4 kesää ja pelittää edelleen kuin uutena. Piuhat on ollut talven yli kiinni eikä mainittavaa jänitteen putoamista ole ollut kun olen talvella laturiin iskenyt niin aika nopeasti on ollut valmis.

Hemuli59 sanoi:

Yhden hapotettavan eurogloben olen ostanut ja se ei latautunut koskaan kun oli aina täynnä.

shyhander sanoi:
Yhden hapotettavan eurogloben olen ostanut ja se ei latautunut koskaan kun oli aina täynnä.

Varmaan 10-15 noita Euroglobeja olen eri pyöriin ostellut. Toimii paremmin kun lataa ennen käyttöä täyteen, mutta useimmat pyörät lähtee käyntiin helposti pelkän hapottamisen jälkeen. Yhden akun olen joutunut takuuseen vaihtamaan kun ei halunnu antaa virtaa ulos.

Mä laitoin toin yhden heti hapotuiksen jälkeen Ceetekkiin ja vihreällä se oli heti ja pysyi kymmenisen tuntia ja muistaakseni voltitkin oli kohdallaan.

Miten te lataatte täyttä akkua? Itsekin kokeillut uutta akkua ladata ja aina ollut sama tulos, Ei se virtaa ota kun on jo täysi. Ctek ilmoittaa että täysi ja perus laturissa virta niin olematon että muuttuu akussa lämmöksi. Muutama sata milliamperia x 14V~ 2-5W Eikös sen akun varauksen voi mitata myös hapon ominaismassasta, joka on uudessa akussa täyttä vastaava. Eli jos akussa ei vettä sisällä ni ei kai se voi latautua.

Kesti vuoden hyvin hoidettuna. Vartan akku tuli tilalla ja se kesti myyntiin asti ed pyörässä. Eikä ollut juurikaan eglobee kalliimpi.

Back