• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MotoGP-kausi 2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turder
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tämä pannutus oli kumminkin Mikan aiheuttama piste.
Ja miten? Jos ajat parasta vauhtia ikinä ja siihen joku änkee yhtäkkiä eteen sössimään kamikazetyyliin auringosta, miten pitäisi toimia?

Jos sulla on vauhti luiston tajoilla koko ajan universumin kovimassa sarjassa ja siihen joku teleporttautuu metrin päähän nussimaan alinopeutta jollain 50km/h pienemmällä ääliömäisellä nopeudella, niin ei siinä tosiaan ole aikaa tehdä yhtään mitään.

Ei tuota voi mitenkään pistä Kallion piikkiin.
Ilmeisesti sillä Melandrilla oli kuitenkin enemmän nopeutta, kun ensin saavutti tuolla alitehoisella kawalla Kallion ja sitten meni vielä ohi.
Kyllähän tohon tyyliin, jättämällä jarrutuksen myöhään ja ohjaamalla sisäkurviin toivotaan-toivotaan-tyyliin, pääsee kaverin ohi hetkellisesti, siinä on vaan sitten huomattavasti hitaampana tien tukkeena, kun takaa tulee joku sitä nopeaa linjaa. Ja tässä nopeusero oli todella suuri.

Aivan klassinen tilanne, näitä näkee autopuolella paljon. Siellä vaan voi tehdä vähän enemmän rysäyksen välttämiseksi.

Ellei Mika olisi ollut niin paljon nopeampi, niin Melandri olisi ehtinyt ajautua pois edestä ja Mika ohi sisäkautta.

Surkea esitys Kalliolta. Tulevaisuus alkaa näyttää heikolta, jos näiden kolmen kisan aikana ei tule palkintopallisijoja.

Surkea esitys Kalliolta.  Tulevaisuus alkaa näyttää heikolta, jos näiden kolmen kisan aikana ei tule palkintopallisijoja.
Aika karut on olettamuksesi
smile_org.gif

Oleellisinta Mikalle olisi tuossa tilanteessa näyttää että pystyy ajamaan laitteen maaliin ja tuomaan hyviä pistesijoja sekä osoittamaan tallille että pystyy oikeasti viemään asioita eteenpäin. Ja jos on nopein Ducati -kuski niin se on vaan pelkkää plussaa. Väittäisin aika kovasti että ei Suppokaan odota että Mika täyttäisi Stonerin saappaat täysin ja ajaisi kaikissa lähdöissä palkintopallille.

Se joka näin uskoo ja olettaa, näkee aika vahvoja ja lääkehöyryisiä unia
smile_org.gif

Huvittavaa
smile_org.gif

Miten kukaan voi täällä sanoa, muuta kuin oman mielipiteensä siitä, että kuka tuossa oli väärässä ja kenen vika se oli? Loppupelissä se ei kuitenkaan mitään auta, ketään. Kilpailutilanne ja sillä selvä.

Onkos muuten kukaan arvon raadista koskaan ajanut tuollaisella laitteella, tuossa kohtaa rataa ja vaikka sitten millä tahansa laitteella tuollaisella kallistuskulmalla, että voisi oikeasti ja rehellisesti sanoa mitä sieltä kypärän sisältä näkee eteensä?

Mulla on oma mielipiteeni asiaan, mutta ei se ketään lämmitä ja ei varsinkaan lopputulosta muuta niin anti olla. Levyn kulmalta tuota tilannetta katselin useamman kerran, ihan vaan mielenkiinnosta.

Kun meillä kenelläkään ei ole faktoja tiedossa niin se on ihan se ja sama mitä noista kinaa, tapahtunutta ei saa peruttua, mitenkään. Harmillinen tapaus molemmille kuskeille.

Mutta kinaaminenhan on kivaa
smile_org.gif
Voitko Parjan kuitenkin hieman valottaa tuota kolaria sun näkökannalta, pakko ei ole jos ei halua "vääntää"
smile_org.gif
mutta mä ainakin haluaisin ihan oikean kisaajan mielipiteen tuosta, niin vois omakin pelisilmä karttua samalla.

- P

"Thats racing", sanon minä
Tiedätkö sinä mitä tuo oikeasti edes on, kun tuota "hieman" tunnetumman kuskin heittoa täällä viljelet? Kyllä täällä taas on asiantuntijoita enemmän, kun missään... Taitaa suurimalla osalla ainoat kisakokemukset olevan tyyli Playstation, niin kuin minullakin. Ja yksikään täällä kirjoittelevista ei tuolla tasolla ole ajanut, eikä siis ole mitään käryä mitä siihen edes vaaditaan. Muutama kisoja kiertelevä täällä kyllä on, mutta ei läheskään verrattavissa tuohon leikkiin mitä Kallio ja pojat tuolla suuressa maailmassa harrastavat.

Huvittavaa
smile_org.gif

Miten kukaan voi täällä sanoa, muuta kuin oman mielipiteensä siitä, että kuka tuossa oli väärässä ja kenen vika se oli? Loppupelissä se ei kuitenkaan mitään auta, ketään. Kilpailutilanne ja sillä selvä.
No eihän täällä kukaan muuta sanokaan kuin omia pielipiteitä :-)
Mielipide on kuin perseenreikä - jokaisella on omansa.
Mullakin:-) Joten:
Mun mielestä Melandri käytti tilaisuutensa ohituksessa - niin kuin joka kuskin tuolla tasolla mun mielestä tuleekin tehdä. Mun mielestä Melandri oli jo ohi Mikasta niin kuin videolta voi mun mielestä nähdä. Se miksi Mika kiihdytti Meladrin päälle tietää mun mielestä vain Mika itse.

Harmi silti suomalaisesta näkökulmasta - mun mielestä.

Oleellisinta Mikalle olisi tuossa tilanteessa näyttää että pystyy ajamaan laitteen maaliin ja tuomaan hyviä pistesijoja sekä osoittamaan tallille että pystyy oikeasti viemään asioita eteenpäin. Ja jos on nopein Ducati -kuski niin se on vaan pelkkää plussaa. Väittäisin aika kovasti että ei Suppokaan odota että Mika täyttäisi Stonerin saappaat täysin ja ajaisi kaikissa lähdöissä palkintopallille.
Eihän tuolla mennyt kuin vasta pari Stonerin pyörää nutulleen. Ja ei varmaan odota, että korvaisi Stonerin, koska eihän tämä ole ensimmäinen kerta kun kavereilla on samanlainen kalusto allaan. Järjestyskin on sama kuin silloin aikanaan.

Noin yleisesti kuitenkin sanon, että hän on paikkansa tuolla ansainnut, vaikka olihan se varmasti Kalliolle kova pettymys, kun Hayden olikin kisassa nopeampi, mutta minkäs teet.

Kelasin just tota Kallion Melandin konttiin tuuppimista. Kypäristä päätelleen Melandri kattelee pitkälle eteensä samalla kun Mika posauttaa takaseen katellessaan lähinnä ihan eteensä.  
nixweiss.gif

Ihan kummankin oma vika. Mika oli puusilmä ja Melandri, no sai mitä tilas kilpailutilanteessa tuupatessaan väkisin eteen jarruttelemaan, kun koetti pitää ettei mene leveäksi.
pftroest.gif

/z

edit1: .. pelimies kallio olis katellut pikkasen nokkaansa pidemmälle ja pystynyt joko pikkasella hölläyksellä, linjaleikkauksella tai jopa kiertämällä ulostulossa ohi. No hyvä nähdä et tekijämiestenkin on haettava välillä oppia kantapään kautta. Likaiset temput vaan kovenee kun Mika pyrkii viiden sakkiin niihin on vaan osattava jatkossa varautua, eiks niin? Sit olis hauska tietää mitä sääntökirja tarkkaanottaen sanoo?

Ohittaminen taitaa olla aina ohittajan vastuulla? Missä vaiheessa kilpailutilanteessa ohitus katsotaan tapahtuneen?
Melkein sanoisin et ohittaminen on ohittajan vastuulla vähintään ajoharjoittelussa ja vielä vapaissa ratapäivissäkin vaikka kisaukot olis harjoittelemassa, mutta mutta kun kisa on käynnissä niin ainakin ite tossa tilanteessa funtsisin mikä meni pieleen olisinpa sitten kumpi tahansa. Oleellista kai on joko lasketaan Melandrin ohittaneen, kaulaa nimittäin on reilusti takasen jälkeen. Se on vaan sitten ohitetun osattava kuitata uudella ohituksella takas sijoituksensa ja kateltava eteensä missä sitä tilaa on?

Voisin jopa kuvitella et tulis vaikka väkisin tuikattua eteen vastaavassa tilanteessa kuten Melandri tekee, jos vika kiekka aukee ja ei ole muutoin mitään hävittävää. Vielä jopa kansallisella tasolla kuvittelisin et siitä tulis jo aika pian sanomista piittaamattomasta ajosta? Tulisko sitten tälläsellä Melandrin esittämällä asenteella suomen luokissa jo varotus tai jopa sanktioita jossain vaiheessa? Tiedä sitten miten toi tilanne virallisesti kuitattiin?

/z

Hieno kisa, jossa Melandrin moka oli aika epätoivoinen ohitusyritys, joka oli tuomittu jo etukäteen epäonnistumaan.

Itse olen yrittänyt samaa kerran mikroautolla ja niinhän sitten oli kaksi kieroon kasvanutta mikroautoa ilmassa kun takaa tullut ei mitenkään ehtinyt hidastaa. Siihen ne autot sitten jäi.

Tilanne tuossa oli se, että Kallio ehti jo kaasuttaa itselleen paljon lisää vauhtia kun ajolinjalle yhtäkkiä ilmestyi liikkuva shikaani sisäkurvan puolelle.

Ei ollut Mikalla mitään tehtävissä ja sen Melandrikin tiesi jo etukäteen, vaikka unelmoikin puoli sekuntia hyvästä lopputuloksesta. Ducati suorastaan räjähti kylkeen ja olisi mennyt menojaan sen siliän tien. Nyt sitten kävi näin.

Mikalla vähän huonoa tuuria, että kolahti ja tapahtuneen aikana hemmetisti hyvää tuuria, ettei käynyt pahasti. Ei sen kummempaa.

Jännitys senkuin kasvaa. Toivottavasti käden parantuminen ei tuosta hidastunut.
062802moto_prv.gif

Vapaat menossa.. Lontoonkielisestä selostuksesta on sitten turha unelmoida
biggrin.gif

- P
Ei prkl.  
tounge.gif
biggrin.gif
tjahans, pojat isoilla pärrillä aloittelee kohta..

Kyllä tää streami käy, kun reissussa ja koneelta yrittää pällistellä. Maksasin vaikka kyllä lontoonkielisestä selostuksesta tätä menoa kohta, ei tuota jaksa kuunnella.

- P

Edit: märkää on.. meinas naurattaa äskön, kun ensimmäiset kuskit radalle.. Kallio & Melandri ajeli peräkkäin
biggrin.gif

Espargaro. Joukon viimeisenä tällä hetkellä...

Motogp.com-sivuilta live-timing päälle niin ei haittaa tuo streamin kielimuuri
smile_org.gif

Viikonloppuna tulis taas kisaa... Harmi kun oon katsomassa Motoparkin kisoja livenä
sad_orig.gif
. Elämä on täynnä valintoja
smile_org.gif
! No, kuitenkin mielenkiintoista silti seurata Moto-GP:tä ja on meillä varikkobussissa telkkarikin. Muistaakseni Alastarossakin seurattiin väliin Moto-GP:tä ja väliin livenä sm-RR kisaa
biggrin.gif
.

Viikonloppuna tulis taas kisaa... Harmi kun oon katsomassa Motoparkin kisoja livenä
sad_orig.gif
. Elämä on täynnä valintoja
smile_org.gif
! No, kuitenkin mielenkiintoista silti seurata Moto-GP:tä ja on meillä varikkobussissa telkkarikin. Muistaakseni Alastarossakin seurattiin väliin Moto-GP:tä ja väliin livenä sm-RR kisaa
biggrin.gif
.
Motogp luokka tulee telkkarista 21.45, ei kai ne motoparkissa enään silloin ajele...

Back