• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MotoGP 2017

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikuni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
akostiini sanoi:
Eilinen MotoGP näkyi Saksan Eurosport kanavalta ihan TV'stä. Siis vapaan Astra satelliitin Eurosport.
Kuvanlaatu päihittää kaikki livestreamit vaikka ei ole HD.
Näkyykö koko kauden kistat samaan tapaan?

Minä kattelen telkkaria Canal digitalin satelliitista, ja ne kanavat kun ei ole hd ovat selkeästi sotkuisempia kuin satelliitin hd-kanavat, jotka puolestaan vastaavat motogp:n live-streamiä. Siis silloin kun bitit riittävät.

Itsellä nettinä 4g LTE reititin, siis kahdella antennilla. Liittymänä pitkään Sonera ja nyt otin DNA:n prepaidin kokeeksi. Tuo jälkimmäinen ei ole ainakaan parempi, nopeustestit eri aikoina kertovat samoin. Illalla molemmat 1-2M korkeintaan. Päivällä Sonera 15-20M, DNA puolet tuosta. Asun kaupunkialueella. Maaseudulla anopilla 30M.

Taas ajetaan ja tällä kertaa Argentiinassa. Ensimmäiset vapaat harjoitukset täällä on radan pölyisyyden takia useimmiten liukastelua, mutta ilmeisesti tänä vuonna rata on hieman puhtaampi jo toisissa vapaissa harjoituksissa. Kärjessä kaksi ns. yleisintä tapausta (vinales ja marques), joiten jälkeen tulee iso nippu satelliitti ducateja, yamppuja ja hondia.

Parit harjoitukset tosiaan vasta ajaettu, mutta toisten harjoitusten perusteella näyttää varsin lupaavalta aika-ajoa varten. Toisissa harjoituksissa reilu 15 kuskia sekunnin sisällä nopeimmissa kierrosajoissa ja on hyvin todennäköistä , että varsinkin riveissä 2-5 paikat jaetaan muutamien kymmenysten erolla :thumbup:

Edellinen toki siinä tapauksessa, että keli säilyisi kuivana. Radalle on ilmeisesti ennustettu (ainakin sarjan selostajien mukaan) lauantaille epävakaampaa keliä ja sadetta, jonka vuoksi käytännössä kaikki yrittivät jo eilen FP2 pistää taululle sellaisen ajan, jolla varmistaa tarvittaessa suoran paikan Q2. Toisten harkkojen jälkeen sijoilta 13-18 löytyy vielä Dani, Dovi, Rossi ja Lorenzo, joten ainakin noi kaverit toivoo erityisen paljon kuivaa keliä.

Kyllä on pakka sekasin ja aika-aerot pieniä:D Jotenki lohdutonta näin Ducati-laseilla katottuna et Abraham vetelee GP15:lla kasettii eilisen perusteella. Okei ei tuo vielä paljon kerro. Tänään nähdään aika-ajos vauhdit. Eniten ihmetyttää tuo Rossin sammallus samal pyöräl millä Vinales takoo:O

maggy sanoi:
Kyllä on pakka sekasin ja aika-aerot pieniä:D Jotenki lohdutonta näin Ducati-laseilla katottuna et Abraham vetelee GP15:lla kasettii eilisen perusteella. Okei ei tuo vielä paljon kerro. Tänään nähdään aika-ajos vauhdit. Eniten ihmetyttää tuo Rossin sammallus samal pyöräl millä Vinales takoo:O

Sen mitä ulkomaista mediaa systemaattisesti seuraamalla olen lukenut, niin Testit ja ensimmäisenkin kisan harkat on koko ajan tuskaillut keulan/etupään pidon kanssa. Eivät tähän mennessä ole pystyneet niitä ratkaisemaan Rossin haluamalla tavalla ja edelleen arvailevat johtuuko erilainen tuntuma uudesta Yamahan pyörästä vai Michelinin eturenkaiden täksi kaudeksi muuttuneesta rakenteesta. Ulkomaisten nettijulkaisujen pohjalta (ainakin julkisesti) epäilee, että suurempi muutos tulee itse pyörästä, mutta ilmeisesti yrittävät yksittäisellä stintillä tänään testata miltä kovemman rungon omaava viime vuoden soft seos tuntuu tämän vuoden soft renkaaseen verrattuna. Tämän osalta arvonta varmaan jatkuu ensi kisaankin, kun saavat ilmeisesti noi renkaat paikalle vasta tänään ja Rossi tuskailee toisaalta, että tarjolla oleva viime vuoden rengas on joka tapauksessa sille liian pehmeä soft seos.

No kyllä se argentiinassakin tulee vielä podiumista vääntämään, halusin tai en. :grin:
Itse uskon, että kisavauhdissa ja renkaan säästön osalta ruudukon parhaalla Yamaha pyörällä on joka tapauksessa kisassa todella kilpailukykyinen, vaikkei se rossin halujen mukaisissa säädöissä olisikaan kuin 95% niin kyllä se silti parempi paketti renkaiden kulutuksineen on kuin yksikään toisen valmistajan pyörä...

Jääkone sanoi:
No kyllä se argentiinassakin tulee vielä podiumista vääntämään, halusin tai en. :grin:
Itse uskon, että kisavauhdissa ja renkaan säästön osalta ruudukon parhaalla Yamaha pyörällä on joka tapauksessa kisassa todella kilpailukykyinen, vaikkei se rossin halujen mukaisissa säädöissä olisikaan kuin 95% niin kyllä se silti parempi paketti renkaiden kulutuksineen on kuin yksikään toisen valmistajan pyörä...

Jos mietitää et yleensä Rossin combined practise times sijoitus on siel top 8 luokkaa... menny suoraa Q2:seen ja sit ajanu aina ittes aika ajois sijalle 6. Ja kisas ollu vähintää top 4, yleensä podium. Tää on siis mite se kaava yleensä o menny.

Mut nytte.... Rossin combined practise times sijoitus on 17....millä vitulla se pääsee Q2:seen(?) ja vaikka pääsis ni lähtöruutu ei missää nimes olis top 10...ja eritote et miten kisas muka pärjäis?? Jos mietitää et n. 15 kierrost noi kuskit ajaa sen per FP sessio... elikkä 3x15 kierroksen aikana pitäis räväyttää tiskii semmone kierros aika et pääsis sinne Q2:seen... Rossi ei oo pystyny siihe... sil on ollu ''45'' kierrost aikaa vetää se 1 vitun nopee kierros mut ei oo näkyny... sitä pyörää kerkee säätää ja ihmetellä kyl FP 4 sessiossaki varmasti iha tarpeeks...

Voi jeesus vitun kristus anna mun olla vääräs täsä asias mut vaikka mä kuin paljo katon ylös päi Il Dottore:e ni mun ennuste Rossin kisaan on joko nurmikolle tai jos ajaa maalii ni sija on 11.

maggy sanoi:
Mä en ihmettele yhtään.
Rossin kovin kultaputki oli ikävuosina 22-26v.
Ja Vinales on nyt 22v.
Ratkaiseva tekijä on kyky ja halu mukautua/ muuttua/ oppia uutta.
Se vaan on junioreilla helpompaa.
Kallio melkein voitti MM:n 23 vuotiaana.
Marques voittanut 20-23v.
Lorenzo ensimmäisen motogpn MMn 23 vuotiaana.
Stoner 22.

Jos haluaa neurologisempaan puoleen asiassa tutustua, niin hakusanoiksi vaikkapa "aivojen plastisuus", niin pääsee jyvälle siitä mitä tarkoitan.

Ja kun kuskeilla ei kulje, niin syy on milloin renkaissa, alustassa, säädöissä, elektroniikassa. Vaikka kaikki tietää että ongelma on kuskin pään sisällä.

CBR 600RR sanoi:
millä vitulla se pääsee Q2:seen(?) ja vaikka pääsis ni lähtöruutu ei missää nimes olis top 10...ja eritote et miten kisas muka pärjäis??

Voi jeesus vitun kristus anna mun olla vääräs täsä asias mut vaikka mä kuin paljo katon ylös päi Il Dottore:e ni mun ennuste Rossin kisaan on joko nurmikolle tai jos ajaa maalii ni sija on 11.

Ei se nyt kovin kauas tääkään ennustus osunut. :grin:

Lorenzolle sentäs meni ihan kympillä putkeen...

Pappa se vaan jaksaa edelleen tahkoo :WAZAAP: Ihan hieno kisa, jossa draamaakin riitti. Kaikilla maaliin tulleilla aika hyvä fiilikset kisasta ainakin kisan jälkitunnelmista olin näin aistivinani.

scuuba sanoi:
Nii mitä häh, Vinales 22v voitti? Vai kattottiinko me samaa kisaa...?

Aivan. Kaksi vuotta vanhempi Markku unohti jopa jarruttamisen taidon. Kukaan ei pakene ajan hammasta.

Zarco! Mitäs piditte? Vielä vähän lisää näyttöjä, niin voi olla, ettei hautaudu tuonne satelliittien kiertoradoille.

JMH sanoi:
Aivan. Kaksi vuotta vanhempi Markku unohti jopa jarruttamisen taidon. Kukaan ei pakene ajan hammasta.

Onhan tossa RR:ssä valitettavan pitkälle samat realiteetit kuin naisvoimistelussa :grin:.

scuuba sanoi:
Nii mitä häh, Vinales 22v voitti? Vai kattottiinko me samaa kisaa...?

Juuh, ja hieman iäkkäämpi Rossi oli palkintopallilla myös. Se oli unohtanu tuon aivojen elastisuus jutun kokonaan.

Ps. Älä lähetä tuota plastisuus- tietoutta näille neljänkympin molemmin puolin ikäisille Isle of Man- kuskeille. Ne lakkaa voittamasta.

Back