• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MotoGP 2016

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Havis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
GuessWho sanoi:
Seuraavan hienon väittelyn saa aikaiseksi vaikkapa gps:n antamien kilpailunaikaisten sijaintitietojen mukaan muuttuvan ecun vaikutuksesta säätöihin...
Luullakseni GPS-signaalia ei saa käyttää säätöihin ajon aikana.

joo, käsittääkseni radan vieressä on tietyssä paikassa lähetin jonka ohi kulkeissaan mopo saa varmuuden missä ollaan. tietoisuus sijainnista muuten pitää hoitaa vanteen pyörähdyksiä laskemalla tms.

mut muutenkin olen ihmellyt tuota joka mutkaan eri optimiin säätyvää mopoa. varmasti hyvä aika-ajossa tai kun pääsee johdossa ajaa omaa ajoaan. mut entä kun tulee oikea dog-fight -tilanne tai edelläajava kaatuu tms, hässäkkää.

Viimeksi muokattu:
GPS-tiedon käyttäminen aktiiviseen ohjelmistojen ohjaamiseenhan on ollut vuosia kielletty (2010?). Asiaa on toki kovasti kierretty ja nähtävästi kierretään edelleen. Crashlow:lla ei edes ensimmäinen kerta: http://www.crash.net/motogp/news/201432/1/crutchlows-ducati-in-a-different-place.html

Tollaset sais kyllä olla kiellettyjä. En tiedä mikä mahtaisi olla lopputulema jos erilaiset aktiivikomponentit kielelttäisiin. Itse luulen että kärjen ja keskikastin ero vaan kasvaisi. Parhaat kuskit on parhaita kuskeja. Toisaalta varmasti myös virheet kostautuisivat kärjessä ja nähtäisiin kaatoja enemmän. Ja se varmaan tekeekin asiasta hankalaa, koska tietoinen kuljettajien turvallisuuden heikentäminen sotii nykymaailmaa vastaan.

Mun mielestä moottoriurheilun pitäis olla kaluston osalta insinööritiedettä, eikä tilastotiedettä missä pyörän kulkua muutetaan jatkuvasti tallennetun datasetin perusteella ko. radan paikasta.

shyhander sanoi:
Mun mielestä moottoriurheilun pitäis olla kaluston osalta insinööritiedettä, eikä tilastotiedettä missä pyörän kulkua muutetaan jatkuvasti tallennetun datasetin perusteella ko. radan paikasta.

Milläs erotat nuo kaksi mekatronisessa järjestelmässä?

Helpoimmalla tavalla, eli katselen vaan miten lujaa ajavat ja autuaan tietämättömänä kuvittelen miten siellä rattaat pyörii ja mekaniikka ja klassinen fysiikka rulaa ja herra Newton nyökyttelee päätään tyytyväisenä siellä pilvenreunalla. :;):

raulo1 sanoi:
Kiva kun otin paketin määräaikaisena vain nähdäkseni motogp:n. Ei kuulemma onnistu peruutus, vaikka tilauksen yhteydessä luvattiin sen näkyvän. Soneran ja meidän talouden pitkäaikainen "yhteiselo" loppuu määräajan umpeuduttua:rant:

Kuluttaja asiamies ottaa yhteyttä niin eiköhän onnistu.

raulo1 sanoi:
Kiva kun otin paketin määräaikaisena vain nähdäkseni motogp:n. Ei kuulemma onnistu peruutus, vaikka tilauksen yhteydessä luvattiin sen näkyvän. Soneran ja meidän talouden pitkäaikainen "yhteiselo" loppuu määräajan umpeuduttua:rant:

Ai sinulle on sentään vastattu. Minä otin ruutu.fi:hin yhteyttä somen kautta ennen ekaa kisaa ja kyselin näkyvyyttä, ei mitään vastausta. Eilen lähetin kyselyn suoraan ruutu.fi:n palautelomakkeen kautta, kysyen määräaikaisen sopimuksen lopettamista sekä edes osittaista rahojen palautusta, koska MotoGP ei enää heidän palvelussaan näy. Sanoin vielä että sopimus on oleellisesti muuttunut siitä kun sopimuksen tein heidän kanssaan. Ei toi niiden asiakaspalvelu kovin hääviltä näytä ainakaan minun silmin.

Onneksi on Eurosport Player mistä kisat näkee, pitää vaan opiskella saksaa.

Viimeksi muokattu:
Vaikka Saksassa eurosport lähettääkin MotoGP:tä, ei sitä ihan suoraan taida meillä nähdä. Niillä on maasidonnaiset lähetykset. WSBK:n kyllä näkee, koska kuuluu suomi-pakettiin. Pienellä vippastelulla, eli sijainnin muuttavalla palvelulla, voisi päästä nauttimaan saksankielisestä hehkutuksesta.

marko.fzs sanoi:
Kuluttaja asiamies ottaa yhteyttä niin eiköhän onnistu.

Ei ainakaan mulla aikoinaan Nelosen kanssa onnistunut, sopimuksessa oli toki mainittu että kanavapaketin kanavat voivat vaihdella kauden aikana. Mutta kun asiallisesti hommaa eskaloi, löyty ylempää henkilö joka sitten suostui irtisanomiseen. Luulenpa ettei normaalilla aspalaisella ole siihen valtuuksia.

Vähän myöhäinen viesti, mutta tuosta ekasta kisasta tuli tunnin koostelähetys Mtv maxilta viime viikon keskiviikkona. Sattui vaan silmään kun surffailin kanavilla.
Olisikohan Mtv:llä jotain virityksiä tuonne motogp:n suuntaan?

OOWEE sanoi:
Vähän myöhäinen viesti, mutta tuosta ekasta kisasta tuli tunnin koostelähetys Mtv maxilta viime viikon keskiviikkona. Sattui vaan silmään kun surffailin kanavilla.
Olisikohan Mtv:llä jotain virityksiä tuonne motogp:n suuntaan?

Ei ilmeisesti tule sen parempaa lähetystä.Mahdollisesti tämän varjolla eivät pura sopimuksia soneraviihteen puolella...

Back