• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MotoGP 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pecha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei se maksullisuus minusta ole paha.
Itsekin olen valmis maksamaan MotoGP:stä
Teillä joku maksukortti jolla näkyy vain 4 SportPro?
Ei oo enkä halua maksaa tuosta SportProstakaan kun paketoitu golfista alkaen kaikkea pa**aa. Ei luulis nykytekniikalla vaikea järjestää systeemi missä maksaa niistä ohjelmista mitä katsoo. Tuo paketointi on johtanut minun kohdallani samaan lopputlokseen sekä YLE:n & SportPron kohdalla eli en maksa.

Täytyy katsella ES2:lta Paulin kisoja sumuisilta saarilta.
Mulla itsellä on Plus-Tv kortti ja sen kanavia tulee katsottua abaut puolet koko Tv katselu ajasta, niin ei haittaa vaikka sieltä SportPro kanavalta ei muuta katsottavaa tulekkaan kun se motogp, samalla kortillahan näkyy mm. Eurosport josta tulee paljonkin katsottavaa suberbikestä lähtien...

Edit. Eiköhän meillä kasva jo horsma pyllyssä ennen kun tänne tulee semmoinen systeemi, että saat valita yksittäiset ohjelmat mistä haluat maksaa...
PlusTV:n hinnalla kun saa CanalDigitalin paketinkin ja mielestäni sisällöllisesti aivan eri luokkaa kuin PlusTV. CanalDigitalin yhteydessä tulee muuten HD-kanaviakin yli 10 kpl ja antenniverkkoon verrattuna kuvanlaatu on oleellisesti parempi.

PlusTV:n hinnalla kun saa CanalDigitalin paketinkin ja mielestäni sisällöllisesti aivan eri luokkaa kuin PlusTV. CanalDigitalin yhteydessä tulee muuten HD-kanaviakin yli 10 kpl ja antenniverkkoon verrattuna kuvanlaatu on oleellisesti parempi.
Täytyy joku päivä vertailla kaikki antenni/kaapeli paketit ja sit katsoa mikä mielyttää eli dokumentteja, asiaa, luontoa ja urheilua sisältävä...elokuvia en katso juuri ollenkaan.

Onkohan Mika päättänyt näyttää epäilijöille ? Aika-ajon 12., takana viisi ukkoa. Tallikaverilta pataan. Huippunopeus Mikalle ja Ducatille yllättävän alhainen, hitain Ducateista. Kuitenkin lähes samoissa Haydenin kanssa.

Toivotaan Mikalle menestystä "viimeiseen kisaan". Seitsemäs-kahdeksas kisassa olisi hieno homma
062802jumpie_prv.gif

Mikan urakka on sikäli helpompi, että Pedrosa on jättäytynyt pois huomisesta kisasta, olkapää on vielä liian kipeä.

Voi olla tulossa ainakin osin sadekelin kisa, ne on yleensä ihan arpapeliä. Joku yllätysvoittaja olisi tietysti hauska nähdä...

PRKL!

Oishan se pitänyt arvata, että kun kerrankin pääsee itse paikanpäälle kisoja seuraamaan Estoriliin, niin Kallio ei aja. Noo, on siellä onneksi parempiakin kuskeja joita kannattaa mennä katsomaan.

Missäs viipyy tän päivän kisan analyysit Rossin törkeistä ohituksista, Lorenzon oppipoikamaisuudesta, Kallion surkeudesta ja miten Stoner ajaa samalla pyörällä paljon paremmin?
baaa.gif

Hieno kisa kahta ensimmäistä sijaa lukuunottamatta. Varsinkin Rossi, Hayden ja kumppanit järjestivät viihdyttävän näytöksen.

Hayden jätti liikaa tilaa sisälle ja Rossi meni kun reikä oli.Ihan vaan kovapäisen kuskin kisaohitus.Noita "vähän" ulosajattamisia tapahtuu miltei joka kisassa.Luulot pois tulevalta tallikaverilta,pitää ajaa tosissaan jos ajaa ammatikseen.

Haydenhan joku viikko sitten tuikkasi itse aika tuimasti Lorenzosta ohi Aragonissa (hieno ohitus)... kyllä siellä vikalla kierroksella ollaan monesti vähän sääntöjen ´harmaalla alueella´ noissa ohituksissa. Rossikin oli jälleen tänään.

Stoner on kyllä hämmästyttävä kuski varsinkin siinä, kuinka pystyy ajamaan täpöillä heti. Ei tarvi paljon haeskella rytmiä, se löytyy samantien. Kisa voitosta olikin ohi 1 kierroksen jälkeen.

Kallio halajaa Moto2:een?

kliks
Niin varmaan halajaa, mutta siellä (Moto2) sitä puristusta vasta vaaditaankin. Siellä ei pärjää asenteella, että antakaa nyt minun ajaa rauhassa. Ja toisaalta pyörää pitää osata säätää, ovat senverran tasaväkisiä. En nyt halua mustamaalata, mutta en olisi ihan varma onko oikea luokka lyödylle itsetunnolle---

edit typoja

Mikahan ajaa Moto2 testiä heti Valencian kisan jälkeen marraskuun toisella viikolla. Vuosi 2011 tulee olemaan Mikalle "välivuosi" ja paluu MotoGP-luokkaan on 2012 Eskil Suter rakentamalla BMW:llä Marc VDS Racing Teamissä
wink.gif

Kallio halajaa Moto2:een?

kliks
Niin varmaan halajaa, mutta siellä (Moto2) sitä puristusta vasta vaaditaankin. Siellä ei pärjää asenteella, että antakaa nyt minun ajaa rauhassa. Ja toisaalta pyörää pitää osata säätää, ovat senverran tasaväkisiä. En nyt halua mustamaalata, mutta en olisi ihan varma onko oikea luokka lyödylle itsetunnolle---

edit typoja
Aikaisemmilla kausilla Kallio on kyllä osoittanut, että puristusta löytyy. Ja jos Ducati ei osunut kohdalleen, niin eipä ole Mika ainut kuski kenelle niin on käynyt. Osaamatonta henkilökuntaa tai pyörä täysin susi? Kuten Stoner sanoi, että turhaantui Ducatin touhuun, koska pyörää ei kehitetä kauden aikana vaan mennään kausi läpi sillä mitä on.

Toivotaan Mikalle parasta ja kannustusta, sillä sitä hän tarvitsee. Miten siinä vanhassa sananlaskussa sanottiin, "huono seppä rautaa moittii".  

Eli työtä tehdään juuri niillä työkaluilla mitä juuri nyt sattuu olemaan, ei sitä mitä oli eilen tai mitä pitäisi olla huomenna.

Se vaan tuppaa olemaan niin että parhaat äijät tekee hommia niillä parhailla kaluilla.
Toivotaan nyt että Mika pääsee vielä takaisin koettamaan paremmilla laitteilla mihin eväät riittää.Saattaa tuo kakkonen olla aika tylyä kilvanajoa.

Ja toisaalta pyörää pitää osata säätää, ovat senverran tasaväkisiä.
Moto2-pyörissä moottorit on keskenään samanlaiset, eikä käytössä ole mitään niin kehittyneitä luistonesto- yms. systeemejä kuin MotoGP:ssä. Toki ne Moto2-pelitkin pitää osata säätää, mutta siellä ehkä pystyy hanskalla kuitenkin paikkaamaan edes hiukan. Isossa luokassa homma on (valitettavasti) varsinkin nyt 800-kuutioisten aikakaudella mennyt siihen, että aivan kaikki on saatava 100% kohdilleen, muuten ei ole mitään zänssiä kärkisijoille.

Itse uskon, että Kallion ala-arvoinen suoritus tänä vuonna johtuu loppupelissä nimenomaan säätöongelmista. Joten siinä mielessä Moto2 voisi olla hyvä veto (jos sieltä hänen nykyisillä näytöillä mitään kunnon tallipaikkaa löytyy - hieman epäilen).

Ja toisaalta pyörää pitää osata säätää, ovat senverran tasaväkisiä.
Moto2-pyörissä moottorit on keskenään samanlaiset, eikä käytössä ole mitään niin kehittyneitä luistonesto- yms. systeemejä kuin MotoGP:ssä. Toki ne Moto2-pelitkin pitää osata säätää, mutta siellä ehkä pystyy hanskalla kuitenkin paikkaamaan edes hiukan. Isossa luokassa homma on (valitettavasti) varsinkin nyt 800-kuutioisten aikakaudella mennyt siihen, että aivan kaikki on saatava 100% kohdilleen, muuten ei ole mitään zänssiä kärkisijoille.

Itse uskon, että Kallion ala-arvoinen suoritus tänä vuonna johtuu loppupelissä nimenomaan säätöongelmista. Joten siinä mielessä Moto2 voisi olla hyvä veto (jos sieltä hänen nykyisillä näytöillä mitään kunnon tallipaikkaa löytyy - hieman epäilen).
Just niin, asiaa puhut. Aina puhutaan ja korostetaan moottorin tehoja ja mikä on suoranopeus. Mutta pitäisi saada ne hevoset siirtymään sinne maanpintaan. Tässä helposti unohtuu alustan säätämisen tärkeys, se lienee taitolaji. Hanskalla tietysti taitava kuski säätää aika paljon.

Motgp:lle on käyhyt jo samoin kuin Formuloissa, liian kallista ja liikaa tekniikkaa, ei kiinnosta kohta ketään. Onhan se naurettavan näköistä kun ruudukoisssa on muutama pyörä. Lopun alkua ellei lajille tehdä jotain.

Itse olen jo tehnyt päätökseni vuosia sitten, Superbike ja supersport ovat katsottavia lajeja, erityisesti paikanpäällä.

Sen vielä jotekin ymmärtää että 500 cc hävisi vuosituhannen vaihteessa, mutta että puolikkaatkin ja viimeinen niitti sarjalle on kuin piikitkin häviää!

M. Kallio ajoi hyvin piikkejä ja puolikkaatkin meni mallikkaasti (Talmakäsi), olisiko Mika 2T kuski? hm...

Back