• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Morjenstamisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mik@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En viitsi edes aloittaa kyseisestä asiasta iän ikuista kiistakapulaa provoilemalla, se noussee automaattisesti "kiihkeäksi" topikiksi jahka tässä kevät ja kesä etenee, mutta ohessa linkki kanadalaisen kaverin kirjoittamaan pieneen tarinaan käden nostosta.

Ajattelemisen aihetta itse kullekin.

Tarina

Loistava teksti!
062802jumpie_prv.gif
Ens viikolla pääsen minäkin morjestelemaan!!

Olipa hieno ja ajatuksia herättävä teksti  
wink.gif
Omakin poika on kysynyt vieraiden morjenstamisesta.

Lapsille tuntuu erikoiselta, että nostaa kättä jollekin joka ei ole tuttu. Vielä kummallisemmalta tuntuu kun käden nostoon ei vastata.

Hyvä stoori viikonlopun kunniaksi, taidanpa nostaa just kytkinkahvaa,  
sport05.gif

Ihan hyvää tekstiä ja toimii,vaikka kohtaava vastapuoli ei olisi pyörän päällä.

Terveisiä siis sinulle mies,joka tulit tänä aamuna vastaan pakussa ja nostit peukalon pystyyn.Näin sinut,mutten nostanut räpylää,kun käsi teki töitä kytkinkahvalla.
Jatketaan samalla hyvähenkisellä linjalla  
smile_org.gif

Hieno tarina. Ei siinä ollut mitään erityistä jippoa tai kohokohtaa, mutta siinä oli motoristin sydän mukana..
cool.gif

Silkkaa asiaa, kaveri osas laittaa sanoiks sen minkä takia meikkukin moikkaa "grotch rocketiltaan"..
062802moto_prv.gif

Juuri näin!

Itselle jää vähän "ontto" tunne, kun kaveri ei moikkaakkaan, mutta yritän ajatella, että ehkä se ei huomannut. En minäkään varmaan kaikkia huomaa, vaikka kuinka yritän. Onhan se mopo edelleen kuitenkin "näkymätön".

Hieno tarina.

Itsellä tulee paha fiilis kun joku toinen mopoilija ajaa ohi ja heiluttaa ja itse on juuri sillä hetkellä muissa ajatuksissa ja huomaa heilutuksen liian myöhään. Tosissaan iskee pieni masennus.

Että vaikka joku ei heilutakaan takaisin niin se voi johtua siitä että on jostain syystä kykenemätön sitä tekemään.

Itse moikkaan kyllä tunnollisesti kaikkia kaksipyöräisiä alkaen mopoista. Siinähän ne tulevat harrastelijat kurvailevat. Toki joskus tilanne vain on yksinkertaisesti sellainen, ettei huomaa toisen lapasta tai moikkaaminen on vain muuten ongelmallista...

Pk-seudun "moporuuhkissa" ja moottoriteillä jää joskus joku vahingossa moikkaamatta mutta en tee sitä tahallani!
omg.gif

Joten antakaa anteeksi jos vastaan ajatte...
bowdown.gif

Ite kyllä oon aina yrittäny moikata.. mutta joskus saattaa olla härdelliä pyörän tielläpitämisessä tjtn jonka takia jää moikkaaminen väliin..
biggrin.gif

Hieno kirjoitus, kyllä vain.

Täälläkin tassu heiluu, ainakin aina kun en istu siellä takapenkillä nukahtamispisteessä...
lookaround_orig.gif
Tai muuta.

Ja tuo Manixin pointti siitä, että tulee paha fiilis jos ei huomaakaan moikata, pitää paikkansa myös minulla.

Joo tuo moikkailu on kivaa ja fiilistä nostattavaa etenkin näin alkukaudesta. Jotenkin ne kevään ekat tassu pystyssä vastaantulevat motorisit vaan nostattavat fiilistä vielä enemmän kuin yleensä.
062802moto_prv.gif

Tosin nytkin näyttäisi siltä että taas rikotaan uusien pyörien myyntiennätykset ja niitä vastantulijoita tulee olemaan taas entistä enemmän. Joten ehkä tuo morjestuskulttuurikin tulee kärsimään jonkinasteisen inflaation, ennemmin tai myöhemmin, kun mp-harrastuksesta tulee enempi mainstream -laji, uusine harrastajineen. Saas nährä ny. Tuskin kuitenkaan kannattaa pahoittaa mieltään siitä jos nyt ei ihan joka mopolle kerkiä tai hoksaa nostaa tassua.

Joka tapauksessa, erityisesti jäi mieleen yksi parin päivän takainen kustomikaksikko, joka morjesti tosi hauskasti ja iloisesti, se sai hymyn suupieliin ja piristi päivää kummasti - terveisiä vaan niillekin kiikkuapinoille.
smile_org.gif
thumbs-up.gif

-Miten mahtaisi toimia tollainen 'kestotervehdys', vaikkapa ylijäänyt pariton talvihanska peilinvarteen teipattuna iloisesti ilmavirrassa heiluen. Itsekin pakosta joutunut jättämään tervehdyksen monesti, kun käsille on ollut muuta puuhaa ja päänheilautuskaan ei oikein toimi. Jäisi ainakin.. sellainen mieli, että on yrittänyt tervehtiä, ..tai jotain sinnepäin.
-Tänään ajelin autolla Salosta Turkuun vanhaa ykköstietä yhden harrikan perässä, (todella suosittu tie sekä rekoille että motoristeille), kuski jostakin syystä sattui 'huomaamaan' ja tervehtimään vain toisia harrikkakuskeja. Oli oikein paha mieli niitä turhaan kättään heilauttaneita vastaantulijoita kohtaan.

Kaikesta huolimatta, tervehdyksin..    Olli

Asiaa sivuten...viime kesänä Turun ohikulkutiellä ajeli vastaan joku mopottimellaan aikamoista ylinopeutta...no Myllyn liittymän lähellä olin nähnyt pollisisedät tutkailemassa, joten väänsin ikkunan auki, aikomuksena varoittaa tätä jamppaa sormea pyörittämällä...vaikka kotilolla olinkin. Kaveri vastas keskarilla...toivottavasti ei himmannut.
kaboom.gif

Ja muuten tänään ( kotilolla edelleen) rupes pikkasen ottaa pattiin kyllä nää jannut, jotka pitkillä ajelee...kyllä sen Gold Wingin ainakin erottaa ilman sitä ylimääräistä valoshowta. Vai onko tarkoituskin että TODELLAKIN huomataan...että täältä tulee meikäpoika ja mulla on UUSI mopo alla...

Loistava tarina
062802jumpie_prv.gif
(paitti kun en osaa englantia niin en ymmärtänyt sanaakaan) Olenko ainoa motoristi Suomessa joka ei oikein hallitse noita vieraan kielen saloja?
confused_orig.gif
???

Hieno tarina! Siinäpä kulminoitui koko harrastus. Perskeles kun poika varttuu niin täytyy jakaa moista viisautta sillekin.

...viime kesänä Turun ohikulkutiellä ajeli vastaan joku mopottimellaan aikamoista ylinopeutta...no Myllyn liittymän lähellä olin nähnyt pollisisedät tutkailemassa, joten väänsin ikkunan auki, aikomuksena varoittaa tätä jamppaa sormea pyörittämällä...vaikka kotilolla olinkin. Kaveri vastas keskarilla...
Hävetti kaveria varmaan useamman päiväsakon verran, kun tajusi miksi sille olit viittilöinyt
tounge.gif

Back