• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Morjenstaminen liikenteessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wolvie
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä ainakin nostan kättä kun isolla tiellä tulee vastaa, ja taajamas tulee moikattua päätä nyökkämällä. Kevareille en nosta, saavat sen kunnian ku pyörästä löytyy ainakin kaksi pyttyä.

Minä se vaan moikkailen kaikille, jotka kahdella pyörällä tulee vastaan
biggrin.gif
. Ja etusormi pystyssä tietysti (eikös se ollut ORGgilaisten tapa?!?).

Noo, okei, kevennetään hieman. Moottoritiellä jos vauhtia on hurjan paljon ja monta autoa ohitettavana, ei välttämättä tule kuin nostettua leukaa
lookaround_orig.gif
. Ei saa siitä suuttua, moikkaan toisen kerran kun tulen vastaan
smile_org.gif
.

Morjestan aina, ellei olla motarilla tai sitten ole kytkin varattuna, jolloin kuiteskin nyökkään.. Etusormi pystyssä yleensä lapanen heilahtaa täällä.

Jos liikenne ei vie huomioo niin toki morjestan. Tosin motarilla harvemmin. Silti saan morkkikset jos toinen moikkaa viimetipassa moottoritiellä ja omat refleksit toimii 10sec viiveellä ja jää tervehtimättä.

Muuten mites morjestatte vastaantulevaa? Käsi alas sivulle, suoraan, ylös, joku sormi pystyssä.. onkos tähän jotain käytäntöä?
confused_orig.gif

Tulipa tuossa tänään mieleeni, kun vielä joudun matkustajana pyörän päällä olemaan kun ei ole A-korttia taskussa (tulossa kyllä) niin pitäisikö/onko väärin/haittaako ketään jos myös matkustaja morjestaa pyörän päältä vai pidetäänkö sitä omituisena? Nimim. tänään Tampereella, Lempäälässä, Valkeakoskella ja Kangasalla Viragolla kruisailleena kuskina iso mieshenkilö valkoisella avattavalla kypärällä ja nahkatakilla, repsikkana iso naishenkilö mattamustalla avattavalla kypärällä ja "kunnon" ajovarusteet päällä. Morjestelin takapenkiltä
lookaround_orig.gif

AINA moikataan jos vain turvallisuuden nimissä on mahdollista, jos ei saa moikattua niin sitten nyökätään tai heilutellaan varpaita. Jostain syystä aina ei vain moikkauksiin ei tule vastauksia
confused_orig.gif
Pimeällä (syksyllä iltaisin)olen käyttänyt vilkkua rekkamiesten tyyliin.

Suomi on jotenkin takapajula; tuolla euroopassa ja varsinkin ranskassa AINA moikattiin, jos menivät takaa edelle niin moikkasivat jalalla joka oli hieno tapa, mutta AINA moikattiin - myös liikennevaloissa tai risteyksissä, oltiin sitten peräkkäin tai vierekkäin tahi vastakkain.

Ja kyllä nuo mp-pollaritkin ovat aina morjestaneet takaisin, kyllä kait suurin osa noistakin on henkisesti motoristeja ja omistavat omankin mopon, olettaisin  
thumbs-up.gif

Ja itse ainakin olen ylpeä että kuulun motoristeihin, kyllä montaa kotilokuskia v******aa kun edellä ajavaa mp-kuskia kaikki tuntuu tervehtivän mutta kukaan ei huomaa hänen uutta bemuaan tai karvannoppia tai edes viime viikolla vaihdettua morsianta jonka uusia toppikaan ei tahdo päällä pysyä
tounge.gif
biggrin.gif

biggrin.gif

wink.gif

Oletteko panneet merkille että, kun mopo tulee pitkät päällä vastaan niin ei välttämättä huomaa moikkausta häikäisyn takia, no silti moikkailen vaikken mitään näekään
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

ps. Itse en aja koskaan päivällä pitkillä valoilla
wink.gif

Jep, kivaahan tuo moikkailu on eikä haittaa vaikka ei aina vastaantulija vastaisikaan. Ei ole ollut tuon suhteen mitään ongelmia enkelien tms suhteenkaan. Kevareille moikkaan erityisesti kun muistuu omat kevariajat mieleen jolloin isompien pärrien kuskien moikkailut saivat mielen kirkastumaan.

Tampereella tervehtimiset on todella hyvin vielä jengillä hallussa vaikka pyöriä on todella runsaasti liikenteessä. Noloahan se olisi olla moikkaamatta tyyppiä, joka saattaa olla seuraavana tiistai-iltana kahvittelemassa tai syömässä jäätelöä samassa seurueessa Pyynikillä/Mustalahdella..

Mopopoliiseille moikkailen myös ja usein ne vastaakin. Niille ei tosin viitsi antaa "tutkavaroitusta".
tounge.gif
062802moto_prv.gif

niin pitäisikö/onko väärin/haittaako ketään jos myös matkustaja morjestaa pyörän päältä vai pidetäänkö sitä omituisena?
Ei siinä mitään omituista ole, tervehdys on tervehdys tulee se sitten kuskilta tai pelkääjältä tai vaikka molemmilta.
Ei kai siinä mitään omituista pitäis olla, musta on omituista jos sitä pidetään omituisena.
biggrin.gif
Itse olen ainakin mielestäni yhtä paljon motoristi kuin kumppanikin, vaikka itselläni ei pyöräkorttia ole niin huolloista ja bensoista olen jo 5 vuotta osani maksanut. Tosin välillä olen laiska ja jätän moikkaamisen kumppanille, niin ei tarvii koko ajan kytätä vastaantulijoita. Ei muuta kuin...
buttrock.gif

Kyllä mää morjestelin pelkääjänpaikaltakin. Siinä oli vähän virikettä kun ajaminenkin piti jättää kuskin huoleksi.
smile_org.gif
Pysyi paremmin tilanteen tasalla. Kiva on saada morjestukset sekä kuskilta että apparilta konsa saa jotenkin sen käsityksen että ovat tekemässä sitä kahdestaan eikä niin että jarru on mukana olosuhteiden pakosta ja nukkuu siellä pää kuskin lapojen välissä...

Nyt aktiivisella ajokaudella olen huomannut olevani vaaraksi itselleni kun silloin tällöin joudun liikehtimään kotilolla ja rystysiin meinaa tulla kolhuja kun sivuikkunan läpi koittaa refleksillä morjestaa.
biggrin.gif

Jep
kun itse ajelen, toki morjestelen, enkä kyllä koe olevani sen vähempi mp-harrastaja mikäli olen jonkun kyydissäkin. Moikkaan siis sieltäkin.

Onneksi alan pikkuhiljaa muistamaan, että k*tilolla EI tarvitse moikata joka ämpeetä, ihan ne tutut riittäisivät
tounge.gif

(e:typoilen taas)

Ruuhkassa morjenstamatta jättämisen ymmärtää, varsinkin kun oletuksena on että morjenstus tuli, mutta minä en sitä huomannut.

Eräänä aamuna tuli hiljaisella kakkostiellä kaks kyykkyä vastaan, molemmat pojat nojailivat kytkinkädellä reiteensä, molemmat omaansa. Ei noussut käsi vaikka itselläni oli lapanen pystyssä pitkän aikaa. En loukkaantunut vaan järkeilin, että kavereilla oli rautaperseajo loppusuoralla  
tounge.gif

Ei tämä nyt niin vakavaa ole jos joskus jää lapanen nousematta  
talktohand.gif

Mönkijöitä en ole moikkaillut, niissä kun on niin monta pyörää. Ei ole kyllä sieltä suunnastakaan oma-aloitteisesti elettäkään tullut.

Pikkuhiljaa alan rohkaistumaan tohon morjestukseen kyytiläisen paikalta.
Oikeesti tosi kiva fiilis tulee, kun tulee vastaan kaks pyörän päällä ja molemmat morjestaa  
inlove.gif

Jotenkin oon vaan ite niin jäässä että aluksi sain tyyliin yhen sormen vaan nostettua  
tounge.gif
-josta olenkin saanut kyllä kuulla jälkeenpäin  
kaboom.gif

No nykyään tassu kyllä nousee ellei ole uni silmässä tai jättiläiskiinnipitämispössis päällä  
talktohand.gif

Me oltiin ajelemassa tualla maaseudulla, siällä on niin rauhallista. Pysähdyttiin tauolle. Ei paljo mitää ääniä, jostain kaukaa kuulu lehmien ammuntaa.

sanoi:
paradox Lähetetty Heinä. 03 2006,14:23
--------------------------------------------------------------------------------
Lainaa (leijona59 @ Heinä. 03 2006,12:30)
ps. Itse en aja koskaan päivällä pitkillä valoilla  

eiköhän se oo jo laissakin kiellettyä...

On se ny kumma ku joka topikissa joku rupee siunaileen jos ei ylinoppeuksista niin sitte pitkistä valoista tai vanhoista kalsareista... Mä ajelin tällä viikolla jumakeka parkit päällä!
033102bebe_1_prv.gif

Back