Kamalaa katsottavaa on tuo mopopoikien meno ainakin täällä Lahden seudulla!
Parin viime viikon aikana on pari kertaa ollu lähellä, ettei oo mopopoika runtannu meikäläisen gorillan takapuskuriin. Syynä olematon turvaväli!
Kun ajelee 6-kympin rajotusalueella vajaa 75km/h mittarissa, niin hyvä etteivät ohi tyrkkää! Mun moponi kulki aikanaan max. 50km/h myötätuulessa alamäkeen ja se oli ihan riittävästi, koska se oli suurin sallittu nopeus ja vähän päälle!
Ja vitsi että oli hienoo ajaa kesäduunipaikalle muutama sata metriä 4-tietä, ku vastaan sattu tulee kymmenkunta harrikkaa, jotka kaikki nosti lavan pystyyn tytölle päristimellään!
Mut nykyään ei mikään riitä, aina vaan pitäis päästä kovempaa vaikka liikennesilmää ei ole edes hätäseen siihen 45km/h nopeuteen!
Pieni siskonpoikani meinasi juurikin viikko sitten jäädä Heinolassa jalkakäytävällä skootteristin alle, kun tuli selän takaa helvetillistä vauhtia. Itse olin vähän kauempana tulossa vastaan ja mitään ei kerinny tekemään, muuta ku huutaa pojalle, että hyppää penkan puolelle.
Vähältä piti, ettei ajanu munkin päälle, kun yritin pysäyttää ja olisin kertonu pari tarkoin valittua juttua liikennesäännöistä ja käytettävistä nopeuksista!
Jatko matkaansa sentteriä heilutellen, varmaan meni ostarille kertomaa muille Bikermouse From Hell-porukoille, että hullu akka yritti pysäyttää, vaikkei hän ollu tehny mitään väärin!
Joka tapauksessa mun mielestä mopokorttiin pitäisi sen teoriakokeen lisäksi liittää muutama tunti teoriaa autokoulussa ja muutama ajotunti. Olisi oikeesti jotain pohjaa lähteä sinne liikenteeseen, eikä suoraan pellolta autojen sekaan.
Ja sanktiot isommiksi, viritetystä vehkeestä menetät ko. ajoneuvon poliisin suojiin esim. 2 kuukaudeksi ja takasin saat maksamalla esim. 100€ lunastusmaksua. Ja vielä nousevalla systeemillä eli seuraavasta kerrasta 3kk mopo tallessa ja 200€ lunastusmaksu, jne.
Hillitsisi varmaan melko tehokkaasti virittämistä, ku menettäis määräajaks koko ajokin ja vielä joutuis siitä karvaasti maksamaan.
Nih!