• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mopon ostaminen talvella?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tsiik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä olen ostanut yhden pyörän kevättalvella, kun oli myyjäpuljun kohdalla ehkä sata metriä katua sulana. Siinä sitä tuli suoritettua koeajo ja todettua, että ainakin kaksi ekaa vaihdetta ja jarrut pelaavat. Pyörä oli vähän ajettu Saksan tuontipeli ja ulkonäöltään niin uuden veroinen, että en epäröinyt hetkeäkään.

Minä olen ostanut kaksi pyörää talvella. Toinen oli tehdasuusi VTR1000F, jollaista olin kokeillut edellisenä syksynä. Siinä ei tietenkään mitään kummallisempaa mekaanista draamaa (vieläpä 4 vuoden takuu), paitsi että BikeWorld oli unohtaa sovitun toimitusajankohdan. Onneksi muistutin niitä, ja ajokausi pääsi alkamaan kuten suunniteltu.

Toinen oli nyt helmikuussa ostamani vajaa 10tkm ajettu -08 Busa. En tietenkään koeajanut sitä metriäkään, mutta pyörän yleisilme (melkein pakasta revityn näköinen), busaa ajavan kolleegan hyväksyntä ja tuttu, vakiintunut MP-liike myyjänä olivat tarpeeksi hyvä yhdistelmä, joten riski oli minimaalinen. Olin toki ennen koeajanut busaa, joten en minä sitä ihan kylmiltäni kuitenkaan hankkinut.

Suurin riski pyörän ostossa talvella onkin psykologinen. Onhan se talvi pitkä jo ennestään (varsinkin jos ei ole muita keinoja purkaa motorisoitua liikkumistarvetta), mutta uusi pyörä tallissa/toimituksessa ja tieto siitä että pääsee baanalle aikaisintaan N+1 viikon kuluttua ei eritoten helpota. Varsinkin jos muutenkin v*tuttaa, eikä ole ropausmahdollisuutta.

/MarcusB

Pari viikkoa sitten tuli ostettua koeajamatta Gixeri-750, vm 2005. kilsoja 13.600.
Pyörä ulkoisesti priima kunnossa ja myyjästä jäi fiilis että tunnollinen ja rehellinen kaveri. Tietoinen riski tuli otettua mutta harkintaa käyttäen.

Toivottavasti en keväällä itke täällä foorumissa kohtaloani.  
bawling.gif

se on huvittavinta, että aika moni luulee, että koeajossa just testataan se ettei pyörä vatkaa. sitten koeajossa ne käy töräyttämään jossain 160 ja kun ei vatkaa, niin pyörä on hyvä.

Itse ostin syksyllä ensilumien tultua ensimmäisen moottoripyöräni ilman koeajoa. Vieläpä saksantuonti laite. Kesä näyttää sitten, että minkälainen pyörä on, mutta hyvältä pyörä vaikuttaa ja hinta oli kohdillaan.

Tännehän tullu paljon hyviä vastauksia ja neuvoja.

Tämän triidin turvin uskallaudun ostamaan pyörän koeajamatta kun kuitenkin sen verran uusi pyörä hakusessa
smile_org.gif

Itse ostanut 2 prätkää koeajamatta. Trumppa Tridentin 750 ja 1300 XJRn. Eikä tarvinnut katua. Trumpan myyjä oli asiaheppu ja XJRn omistajaa en koskaan tavannutkaan. Puhelimessa kerran puhuin. Oli nähkääs Etelä-Afrikassa duunissa. Kyllä normaali heppu erottaa autokauppiaan asiallisesta prätkän myyjästä.

Ugh!

Ite ostin joku vuosi sitte bulun koeajamatta ja on pelannu...
Mutta meilläpäin reklamaatiot hoidetaankin singolla
thumbs-up.gif

Eilen varasin katuenskan. Enpä edes kuunnellut lähteekö käyntiin,muusta puhumattakaan. Sen siitä saa kun liikkeestä ostaa. Ajattelin ottaa käyttöön vasta ensilumilla elokuussa. Tämän kaupan nerokas idea oli tämä vittumainen kesän venttaaminen. Ensi talvena pistän nastat alle.

Back