Minä olen ostanut kaksi pyörää talvella. Toinen oli tehdasuusi VTR1000F, jollaista olin kokeillut edellisenä syksynä. Siinä ei tietenkään mitään kummallisempaa mekaanista draamaa (vieläpä 4 vuoden takuu), paitsi että BikeWorld oli unohtaa sovitun toimitusajankohdan. Onneksi muistutin niitä, ja ajokausi pääsi alkamaan kuten suunniteltu.
Toinen oli nyt helmikuussa ostamani vajaa 10tkm ajettu -08 Busa. En tietenkään koeajanut sitä metriäkään, mutta pyörän yleisilme (melkein pakasta revityn näköinen), busaa ajavan kolleegan hyväksyntä ja tuttu, vakiintunut MP-liike myyjänä olivat tarpeeksi hyvä yhdistelmä, joten riski oli minimaalinen. Olin toki ennen koeajanut busaa, joten en minä sitä ihan kylmiltäni kuitenkaan hankkinut.
Suurin riski pyörän ostossa talvella onkin psykologinen. Onhan se talvi pitkä jo ennestään (varsinkin jos ei ole muita keinoja purkaa motorisoitua liikkumistarvetta), mutta uusi pyörä tallissa/toimituksessa ja tieto siitä että pääsee baanalle aikaisintaan N+1 viikon kuluttua ei eritoten helpota. Varsinkin jos muutenkin v*tuttaa, eikä ole ropausmahdollisuutta.
/MarcusB