Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näin se mullakin meni. Mutta sitten kun päätös tuli niin eipä ollu alennuksia ja siinä luki, että ajoneuvoa ei kuvattu.On kokemusta. Konttorille näytille pyörää ja samalla kirjataan ylös, tai siis itse kirjoitat ylös kaikki vauriokohdat, sitten mennään tädin / sedän kanssa tsekkaamaan parkkipaikalla oleva pyörä, ottavat kuvia ja laittavat ns. hyväksyntänsä niihin sun kirjaamiin kohtiin, jotka toteavat olevan paskana.
Sitten ootellaan päätöstä ja siinä on sitten mainittuna kuntoon liittyvät mahdolliset alennukset.
No en nyt sanoisi ihan noinkaan. Mulla tippui n. 150-200€ tuon näyttämisen perusteella, kun olis ollut kokonaisuudessaan 2000€ luokkaa. Eli lähempänä 10% laskeskelin summan olevan tuolloin.Alennuksen määrä on niin pieni, 3-5% verosta, "ei pääse palkoille". Turhaa ajanhukkaa käydä esittelemässä vaurioita tullille.
En mitenkään vähättele saamaasi 150-200€ mutta...No en nyt sanoisi ihan noinkaan. Mulla tippui n. 150-200€ tuon näyttämisen perusteella, kun olis ollut kokonaisuudessaan 2000€ luokkaa. Eli lähempänä 10% laskeskelin summan olevan tuolloin.Alennuksen määrä on niin pieni, 3-5% verosta, "ei pääse palkoille". Turhaa ajanhukkaa käydä esittelemässä vaurioita tullille.
Kyllä tuo mulle ainakin n. 30min suorituksena ihan ok palkka on.. en vissiin tienaa tarpeeksi kun tuommoiset rahansäästöt kelpaa.
Ei ollut pyörä sinänsä edes pahassa kunnossa itse asiassa aika hemmetin tyytyväinen olen, mutta päätin kuitenkin homman suorittaa ja kaikki virheet esimerkiksi maalatuista osista listasin, jossa mielestäni pinta ei ihan täydellinen ole ja ne kuvattiin ja merkitsi virheiksi mukisematta.
- P
No tjuu, tottahan toki asiaan vaikutaa, miltä kantilta katsoo. Mulla oli helppoa, kun kesällä homman tein, niin ei tarvinnut lastata pyörää mihinkään, sen kuin ajoi konttorin pihaan.En mitenkään vähättele saamaasi 150-200€ mutta...No en nyt sanoisi ihan noinkaan. Mulla tippui n. 150-200€ tuon näyttämisen perusteella, kun olis ollut kokonaisuudessaan 2000€ luokkaa. Eli lähempänä 10% laskeskelin summan olevan tuolloin.Alennuksen määrä on niin pieni, 3-5% verosta, "ei pääse palkoille". Turhaa ajanhukkaa käydä esittelemässä vaurioita tullille.
Kyllä tuo mulle ainakin n. 30min suorituksena ihan ok palkka on.. en vissiin tienaa tarpeeksi kun tuommoiset rahansäästöt kelpaa.
Ei ollut pyörä sinänsä edes pahassa kunnossa itse asiassa aika hemmetin tyytyväinen olen, mutta päätin kuitenkin homman suorittaa ja kaikki virheet esimerkiksi maalatuista osista listasin, jossa mielestäni pinta ei ihan täydellinen ole ja ne kuvattiin ja merkitsi virheiksi mukisematta.
- P
...minulla menee jo pelkästään pyörän sitomiseen ja purkuun tuo puoli tuntia.
Tullin arvioinneissa vahinkojen korjauskustannuksista saattaa olla myös pientä "hajontaa". Erään auton kohdalla sanoivat että kyllähän tuon ikäisessä autossa jo lommoja kuuluukin olla, eivät nähneet aihetta "veron alennukseen."
Ei Tulli pyöriä katsasta.Huomenna pitäisi mennä tulliin näyttämään pyörää pienten vaurioiden takia. Pyörässä on kiinni tehoputki tällähetkellä. Pitääkö alkaa vaihtamaan orkkista paikalleen hetkeksi ja asentamaan lambdoja että ei tule sanomista? Vai onko asialla heille edes mitään väliä?
Tarkoitetaan kolaroituja ajoneuvoja.Ei katsasta ei. Tuli vain mieleeni, kun tällaisen tekstin bongasin tullin sivuilta:
"Verotus toimitetaan vain liikennekelpoisesta ja tyydyttävästi yksilöitävissä olevasta ajoneuvosta. Jos puutteita huomataan, verotus toimitetaan vasta niiden poistamisen jälkeen. "
Tulli