Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei ainakaan minulta. Jos teen polkupyörääni muutoksia, haen siihen aina uuden CE-hyväksynnän, niinkuin kaikki lainkuuliaiset kansalaiset tekevät. Tämä menettely johtuu siitä, että polkupyöriä ei voi katsastaa.Mistähän ovat koltiaiset esimerkkinsä ottaneet...?![]()
kaveri pitäis lähettää oitis kukkien kasvatuslaitokseen,jotta oppisi olemaan!Kerran näin kuinka ala-asteikäiset koltiaiset keulivat polkupyörillään, joita oli lisäksi modifioitu tieliikennelain vastaisesti poistamalla niistä ajon kannalta välttämättömiä heijastinlaitteita ja asentamalla niihin ns gustom-tyyppinen ohjaustanko. Lastenkotiin joutaisivat. Ajoin sen jälkeen 25 km pitkät päällä.
Nimenomaan. Ja eräänä talvena 1940-luvulla, kun ihmisillä oli vielä oikeitakin ongelmia, lähti 11-vuotias Nestor Lindström kiväärin kanssa kotoaan Kiestingistä seikkailemaan ja taistelemaan venäläisiä vastaan Lapin rintamalle. Poika lähetettiin takaisin kotiin, taputeltiin päälle ja sanottiin, että "hyvin tehty, mutta harjoittele vielä hetki puupyssyllä".Ainakin omassa mopoiässäni poliisit tulivat yleensä sanomaan meille, että menkääs pojat johonkin sivummalle leikkimään...![]()
sanoi:"Keuliminen" on vaarallista, koska kaksipyöräisen ajoneuvon ohjattavuus on olematon pelkällä takapyörällä ajettaessa.
Ehkä ei kannata yleistää.sanoi:"Keuliminen" on vaarallista, koska kaksipyöräisen ajoneuvon ohjattavuus on olematon pelkällä takapyörällä ajettaessa.
Ei v*tt* mitä noi kirjoittaa.![]()
Näköjään ohjattavuus todellakin olematonta??![]()
![]()
Aivan mahtavaa!
sanoi:On niitä tainnut ihan aitoja pompereitakin päästä hengestään keulimalla, kun on lapasesta karannut.
Samaa ajattelin itekkin.sanoi:"Keuliminen" on vaarallista, koska kaksipyöräisen ajoneuvon ohjattavuus on olematon pelkällä takapyörällä ajettaessa.
Ei v*tt* mitä noi kirjoittaa.![]()
Näköjään ohjattavuus todellakin olematonta??![]()
![]()
Tässä tapauksessa mentiin mopolla n.150metrin matka eikä ylinopeutta ilm. ollut.On niitä tainnut ihan aitoja pompereitakin päästä hengestään keulimalla, kun on lapasesta karannut.
Yhyy, on se niin väärin kun rangaistaan itse möhlityistä jutuista. Luulis ammattikuskin tiedostavan riskit, kun sääntöjä rikkoo. Turha alkaa kiukuttelemaan kun paskat on jo housussa.Aivan mahtava uutinen! Siinä tais mennä kerralla loputkin poliisin uskottavuudesta, heh heh hee!
Kuulin muuten tuossa pari päivää sitten jutun yhdestä rekkakuskista, joka oli saanut kutsun Posliinipäällikön haastatteluun saamiensa kolmen pikkusakon takia. Oli siinä sitten tää Posliinipäällikkö ilmoittanut 1kk kortin menetyksestä, johon rekkakuski oli sitten sanonut, ettei perkele voi jättää rekkaa ja kuuden ihmisen tavaroita tuohon laitoksen eteen sekä vaatinut määräaikaista ajolupaa tavaroiden jakamiseksi omistajilleen. Ja sit, kun tätä lupaa oltiin kansliassa kirjoittamssa, oli sihteeri soittanut posliinipäällikölle kysyen luvan voimassaoloajasta klo 18:00 saakka, johon posliini oli sanonut - 'Maksimi yksi tunti!'.
Kaveri, joka tän jutun mulle kertoi, ja oli nähnyt sen rekkakuskin kasvoilla sellaista halveksuntaa koko tätä järjestelmää kohtaan, ettei paremmasta väliä. Olipa tää jopa tuumanut, että - 'Tähän saakka oon perkele kunnioittanut poliisia, mut enää en saatana soita niille, vaikka näkisin jonkun ajavan perkele kymmenen promillen kännissä!'
Miettisit ennemmin, et mitä tapahtuu, kun tarpeen moni ajattelee samalla tavalla? Joku tolkku näihin rangaistuksiin pitäisi saada ja edes suhde vuodessa ajettuihin kilometreihin. Ihan perseestä koko homma, mutta onnistuu, kun ihmiset eivät välitä oikeudenmukaisuudesta ja myötäelämisen taito puuttuu.Yhyy, on se niin väärin kun rangaistaan itse möhlityistä jutuista. Luulis ammattikuskin tiedostavan riskit, kun sääntöjä rikkoo. Turha alkaa kiukuttelemaan kun paskat on jo housussa.Aivan mahtava uutinen! Siinä tais mennä kerralla loputkin poliisin uskottavuudesta, heh heh hee!
Kuulin muuten tuossa pari päivää sitten jutun yhdestä rekkakuskista, joka oli saanut kutsun Posliinipäällikön haastatteluun saamiensa kolmen pikkusakon takia. Oli siinä sitten tää Posliinipäällikkö ilmoittanut 1kk kortin menetyksestä, johon rekkakuski oli sitten sanonut, ettei perkele voi jättää rekkaa ja kuuden ihmisen tavaroita tuohon laitoksen eteen sekä vaatinut määräaikaista ajolupaa tavaroiden jakamiseksi omistajilleen. Ja sit, kun tätä lupaa oltiin kansliassa kirjoittamssa, oli sihteeri soittanut posliinipäällikölle kysyen luvan voimassaoloajasta klo 18:00 saakka, johon posliini oli sanonut - 'Maksimi yksi tunti!'.
Kaveri, joka tän jutun mulle kertoi, ja oli nähnyt sen rekkakuskin kasvoilla sellaista halveksuntaa koko tätä järjestelmää kohtaan, ettei paremmasta väliä. Olipa tää jopa tuumanut, että - 'Tähän saakka oon perkele kunnioittanut poliisia, mut enää en saatana soita niille, vaikka näkisin jonkun ajavan perkele kymmenen promillen kännissä!'
Kas kun ei syömälakkoon ryhtynyt, kun niiiiiin kauhian väärin tuli kohdelluksi.
Oi luoja mitä pa*kaa!![]()
Minkä h***vetin ajo-oikeuden? Niiden olis pitäny viedä koko mopoMiettisit ennemmin, et mitä tapahtuu, kun tarpeen moni ajattelee samalla tavalla? Joku tolkku näihin rangaistuksiin pitäisi saada ja edes suhde vuodessa ajettuihin kilometreihin. Ihan perseestä koko homma, mutta onnistuu, kun ihmiset eivät välitä oikeudenmukaisuudesta ja myötäelämisen taito puuttuu.Yhyy, on se niin väärin kun rangaistaan itse möhlityistä jutuista. Luulis ammattikuskin tiedostavan riskit, kun sääntöjä rikkoo. Turha alkaa kiukuttelemaan kun paskat on jo housussa.Aivan mahtava uutinen! Siinä tais mennä kerralla loputkin poliisin uskottavuudesta, heh heh hee!
Kas kun ei syömälakkoon ryhtynyt, kun niiiiiin kauhian väärin tuli kohdelluksi.
Oi luoja mitä pa*kaa!![]()
Lopuksi, oli helvetin väärin viedä tämän mopopojan kortti näin mitättömän "rikoksen" takia. Muistelkaapa, vaikka omaa mopoaikaa ja kuvitelkaa, että joku kusipää olisi viennyt teiltä ajo-oikeuden.