• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoriratojen kunnosta ja turvallisuudesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jennica
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä minä ainakin uskon, että jos esimerkiksi Motoparkij tai Kemoran ratayhtiöt järjestäisivät radan kunnostustalkoot ja ilmoittaisivat niistä hyvissä ajoin, niin kyllä talkooapua varmasti löytyisi.

Tärkeätähän toki olisi, että joku organisoisi homman, niin ei mene aika seisoskeluun, mutta halukkuutta varmaan löytyy.

Olsihan tuollaisella myöskin pr-arvoa, jota ei kannata väheksyä.
Näin se on.

Organisoinnin ja suunnittelun voisivat hoitaa ratayhtiön toimesta ja vaikka sitten täällä foorumilla tiedotusta toiminnasta. Varmasti sen verran laaja harrastajajoukko rata-ajelijoita on, että talkooväkeä löytyisi.

Ilmottaudun jo mukaan, mutta mitään en maksa...on meinaan VAraRIKKO jo muutenkin
wink.gif

Mutta maksajahan meillä jo onkin
wink.gif

Kemoran kanttareissa on ennenkaikkea se vika että kun siitä liukuu yli niin se heitää äijän ja pyörän korkealle ilmaan ja sitten alkaakin voltit...

Kyllä minä ainakin uskon, että jos esimerkiksi Motoparkij tai Kemoran ratayhtiöt järjestäisivät radan kunnostustalkoot ja ilmoittaisivat niistä hyvissä ajoin, niin kyllä talkooapua varmasti löytyisi.

Tärkeätähän toki olisi, että joku organisoisi homman, niin ei mene aika seisoskeluun, mutta halukkuutta varmaan löytyy.

Olsihan tuollaisella myöskin pr-arvoa, jota ei kannata väheksyä.
Tämä olisi varmasti hyvä keino.

Soppaa ruuaksi ja saunat illaksi sekä seuraavana päivänä ajot ja jono olisi kilometrin pituinen ja tuskin ammattimiestä puuttuisi kun niille antaisi etuilu mahdollisuuden jonon keulille korjailemaan.

Mukana heti kun vaan kyseisiä talkoita järkkäillään.

Kemoran kanttareissa on ennenkaikkea se vika että kun siitä liukuu yli niin se heitää äijän ja pyörän korkealle ilmaan ja sitten alkaakin voltit...
Niin, siitäkin syystä ne pitäis madaltaa radan tasoon ja siloittaa.

Pyörää ei uskalla myöskään viedä kanttarin päältä, kun saa pelätä ottaako jalkatapit tai koneenposket kiinni kanttariin. Muutenhan niistä ei ole juuri mitään "hyötyä" ja ovat vain vaarallisia kaatumistilanteessa. Tuovat tietysti radan reunasta parempaa infoa, kuin ettei niitä olisi ollenkaan.
Ehkä ulkokurvissa voi ajaa kanttarin reunalta, jos tiukka tilanne niin vaatii. Mutta ei niiden päältä voi eikä kannata ajaa. Polvikin on ehdottomasti nostettava ylös sisäkanttarilla, on ne sen verran epätasaista pintaa.

Samanlaisia betonimöykkyjä ne taitaa olla joka paikassa, mutta silti Kemorassa kokonaisuudessaan ne mielestäni on vähiten huonot. Jurvasta ei kokemusta.

Esim. motoparkissa niitä ei edes ole paikoissa, joissa olisi hyvä olla. Radan reunalta on vaan 15 cm pudotus nurmikolle. Niissä paikoissa edes jonkinlainen kanttari toisi lisää uskallusta viedä pyörä radan reunalle asti. Siis ainakin tämmöiselle nössölle kuin minä, tosikuskit on sitten erikseen.

Kiitos! Käske Reinikaisen ottaa yhteyttä jos oikeasti kiinnostaa. Varmaan saadaan kasaan talkooporukka siihen hommaan.
Mut löytää kyllä täältä, tää on niin hauska foorumi että oon alkanu viihtyä täällä.  
biggrin.gif
Toistaiseksi Markon ja minun suhde on asiakas-palveluntarjoaja -suhde, joten varsinaista direktiovaltaa Markon suuntaan ei ole, joten jätän tällä haavaa käskyttämättä. Tieto keskustelusta on välitetty ja ottaa yhteyttä jos katsoo tarpeelliseksi.

Soitelkaahan te pro Hällinmäki yhdistyksen vetäjälle ja kysykään miten yhdistykseen voi liittyä, olisiko tarvetta talkoovoimalla, soitelkaa ja tarjotkaa vaikka käsintehtyjä vastoja tai ihan muuten vaan kuulumisia kyselläksenne. Ovikelloakin voi varmaan käydä kilkuttamassa, oli sitten Virtasalmella tai Rovaniemellä, varmaan vieraanvaraista porukkaa. Ihan vaikka vaan periaatteen vuoksi.

Jukka

Kiitos! Käske Reinikaisen ottaa yhteyttä jos oikeasti kiinnostaa. Varmaan saadaan kasaan talkooporukka siihen hommaan.
Mut löytää kyllä täältä, tää on niin hauska foorumi että oon alkanu viihtyä täällä.  
biggrin.gif
Toistaiseksi Markon ja minun suhde on asiakas-palveluntarjoaja -suhde, joten varsinaista direktiovaltaa Markon suuntaan ei ole, joten jätän tällä haavaa käskyttämättä. Tieto keskustelusta on välitetty ja ottaa yhteyttä jos katsoo tarpeelliseksi.

Soitelkaahan te pro Hällinmäki yhdistyksen vetäjälle ja kysykään miten yhdistykseen voi liittyä, olisiko tarvetta talkoovoimalla, soitelkaa ja tarjotkaa vaikka käsintehtyjä vastoja tai ihan muuten vaan kuulumisia kyselläksenne. Ovikelloakin voi varmaan käydä kilkuttamassa, oli sitten Virtasalmella tai Rovaniemellä, varmaan vieraanvaraista porukkaa. Ihan vaikka vaan periaatteen vuoksi.

Jukka
Mikä on pro Hällinmäki yhdistys?
Niin, kanttareista. Täysin samaa mieltä kaikesta mitä tässä nyt on mainittu kanttareihin liittyen. Virtasalmi olis tosiaankin listalla ehkä ykkösenä.
Kerron tähän väliin kokemukseni tänä kesänä pahamaineiselta Ahvenistolta: Ajoin aika extreme linjalla sillan jälkeisen karusellimutka osuuden viimeisen tiukan oikean, ennen suoraa. Se on ollu aina meikäläiselle vähän vaikea mutka kun en oo oikein keksiny hyvää ajolinjaa. Niinpä ajauduin väistämättä kanttarin päälle. Omaksikin yllätyksekseni selvisin takasin radalle, se on nimittäin aika kapea ja korkea se kanttari. Mutta koska sen pinta on tasanen, pyörä sattu nyt tällä kertaa pysymään siinä. Toisin sanoen Ahvenisto tarjos mulle tässä tapauksessa edes mahdollisuuden selviytyä omasta virheestäni. Kemoran kanttarien yli en ikäpäivänä uskaltas ajaa ja niinkuin täällä mainittiin, niin Virtasalmella niitä ei edes ole semmosissa paikoissa missä pitäs.
Nyt kun tässä on mietitty miten parantaa ratojen turvallisuutta, niin tässä vaiheessa vois ehkä todeta että aluksi rojujen poisto radanvarresta sekä Kemoralla että Virtasalmella. Kemoran kanttarien parantaminen ja Virtasalmella sekä parantaminen että uusien tekeminen seuraavaksi.
Ei mikään mahdoton projekti jos hommaan löytyy koordinointi. Jos löytys vaikka joku rakennusinssi tekemään kustannusarvion kanttarien osalta, siitä vois aloittaa. Ja jos mulla rahat loppuu kesken niin sitten mä keksin miten sitä saadaan lisää
biggrin.gif
. Tai sitten Vetelin kunta säälii mua ja maksaa koko lystin
biggrin.gif
biggrin.gif
. Tai sitten MP tuki säälii mua ja ilmoittautuu rohkeasti maksamaan koko lystin ja Jukka-setä saa sankarimaineen kaatamatta jammuaan.
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Niin, miten on voiko niitä kanttareita väsäillä kylmemmilläkin ilmoilla, ajokauden ulkopuolella?

Miten se muuten on tuolla motoparkissa, kun yleensä vedotaan siihen epävarmuuteen uudistusten osalta, niin kuinka kauan sitä epävarmuutta on sitten jatkunut? Nämä db-rajoituksethan on ollut vasta pari kautta, mutta rata sinänsä näyttää siltä, ettei siihen ole 10 vuoteen juurikaan koskettu kun katsoo asfalttia, turva-alueita tai muita fasiliteetteja.

Kouvolan rataa odotellessa...

Miten se muuten on tuolla motoparkissa, kun yleensä vedotaan siihen epävarmuuteen uudistusten osalta, niin kuinka kauan sitä epävarmuutta on sitten jatkunut? Nämä db-rajoituksethan on ollut vasta pari kautta, mutta rata sinänsä näyttää siltä, ettei siihen ole 10 vuoteen juurikaan koskettu kun katsoo asfalttia, turva-alueita tai muita fasiliteetteja.

Kouvolan rataa odotellessa...
Kyllä ne rajoitukset siellä himpan kauemmin ovat olleet:

http://lyhytlinkki.net/?67w0ezu3

Jukka

Back