• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottorirata Iittiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja madagi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tämä on mielenkiitoinen ilmiö.

Laitoin ainoastaan FIM:n vaatimat tosiasiat pöytään, ja seurauksena oli taas joukkoloukkaantuminen. Ja taas .org -jäseniltä. Siis tosiasiat, joita ei pääse kiertämään ja jotka eivät ole minun keksimiäni.

Menisitte itseenne.

Mikeyx sanoi:

Laitoin ainoastaan FIM:n vaatimat tosiasiat pöytään, ja seurauksena oli taas joukkoloukkaantuminen. Ja taas .org -jäseniltä. Siis tosiasiat, joita ei pääse kiertämään ja jotka eivät ole minun keksimiäni.

Menisitte itseenne.
[emoji23][emoji23][emoji23]
[emoji882]

Tuusulan kunnalla on siirrettävä, pop-up hammashoitola jossa on röntgen. Siirtäkää se sinne, niin kuljettajat voivat vaikka valkaista hampaat ennen lehdistötilaisuutta.
Samanlaisia löytyy muualtakin ja tietysti jokaisesta armeijan yksiköstä (kenttäsairaalat).

Nitrous sanoi:
Asvalttikin on varmaan väärään suuntaan laitettu ja loppuu kesken pääsuoran...
Fimmin kansain välisistä mestaruus luokkien virallisista säännöistä löytyy myös laatu vaatimukset asvaltille, nekään ei täyty.
Ja asvaltti on myöskin laitettu väärin päin. Ja joudutaan uusimaan kuten alastarossa.
Sitä odotellessa... :no:

Mikeyx sanoi:

Laitoin ainoastaan FIM:n vaatimat tosiasiat pöytään, ja seurauksena oli taas joukkoloukkaantuminen. Ja taas .org -jäseniltä.
Onko vakuutus voimassa joukko loukkaantumisissa...?

Mistä yhtiöstä saa halvimmalla? Onko kukaan kysellyt?

Katsoin männäviikolloppuna catalunjan motogeepeetä. Oli aika hurjan kokoiset katsomot ja paljon katsojia. Eiköhän tämä ole se kaikkein raskauttavin seikka, jonka tiedettiin jo 10 vuotta sitten koitumaan koko homman tuhoksi. Ihmisiä ei vaan kiinnosta.

Saadaanko edes koko viikonloppuna kymmentätuhatta maksanutta asiakasta vuoden kuluttua epätodennäköisesti järjestettävään kilvanajoon?
Aika-ajoihin ja harjoituksiin tuskin kukaan haluaa, koska eihän laajempi mahdollinen yleisö edes tiedä miten siellä ajetaan. Lisäksi itse sunnuntain kilpailu on aivan naurettavan lyhyt verrattuna tuttuihin formuloihin. Ja ketä kiinnostaa pikkuluokat, joita nopeammin jokainen lähikiskan bombeeri kehuskelee ajavansa.
Puhumattakaan siitä, että ilmastopaniikissa rypevä kansa haluaisi tukea moista maailmanpilausta.

Täyttä paskaa koko touhu.

Jos nyt vaikka pakotettaisi kotimainen ajelija korkeimmalle tasolle ja yritettäisi saada kahdenkymmenen vuoden takainen moottoriurheiluinnostus edes osittain takaisin.
Luonnollisesti kilvanajot nähtäväksi ilmaiskanaville laajakaistaspämmitelevisioon ja striimuun. Vielä veikkauksen pakotukset ja kauppojen mainoksiin mukaan mopogp-erikoistarjouksia kisaviikonlopun poppareista ja kaljoista ymsyms

Lupaan itse postata seuraavan vuoden aikana instagramissa kaikille lukuisille seurailijoilleni vähintään yhden #motogp #kymiring -aiheisen kuvan.

Mikeyx sanoi:

Menisitte itseenne.

Voisitko vääntää rautalangasta, että mikä noissa sairaalavaatimuksissa on mitenkään ylitsepääsemätöntä? Ei tuo lista nyt kovin ihmeelliseltä kuulostanut? Voisit välillä perustella väitteesi rakentamisen vaikeudesta niin yleinen vastaanotto voisi olla hieman rakentavampaa.

Mikeyx sanoi:
Taas itkupotkuraivari... Grow some hair on your balls!

Aika kaukana itkupotkusta, lähinnä huvittaa ja naurattaa miten skeptikkojen argumentit käyvät rakennustyön edetessä koko ajan ohuemmiksi. Kai teillä on jotain valmiiksi mietittyä mihin homma kaatuu, kun tuolla sitten elokuussa ajetaan?

P.S. Unohtu taas, että ei pitäs ruokkia trollia, mut menköön ny tämän kerran. 😂

Tuohon voin vastata ku olen ollut sairaalassa töissä rakentamassa Lohjan aluesairaalaan uutta siipeä vuonna 2002-2003, vetämässä verkkopiuhat kattoon, testaamassa verkkoja jne jne jne jne jne... niin tässä on varsin kattava lista siitä mikä sairaalassa on erilaista kuin tavallisessa kerrostalossa:

1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

En nyt muista tähän hätään enempää juttuja mitkä on erilaisia mutta noilla pääsee alkuun.

Ja jos nyt (en_sano_nickiä) on niin tyhmä ettei ymmärrä vitsiä, ni mä spoilaan tämän vitsin:

SAIRAALASSA JA KERROSTALOSSA EI OLE MITÄÄN ERILAISTA RAKENTEISSA!!!!!!

Mikä muuttaa kerrostalon sairaalaksi? SISUSTAMINEN!

Kaikki.... siis aivan kaikki.... sairaalajutut ovat sisustuskysymys. Leikkaussali vaatii huoneen sterilisaation, pöydän, pari kirurgia, kirkkaan valaistuksen, ja leikkausinstrumentit. Teho-osasto vaatii elvytyslaitteistot, EKG-laitteet, injenktiovalmiudet, apteekin jne jnejne..... ja miten nuo saadaan sairaalaan (tai vaikka partiolaisten vessaan)? No kantamalla ne huoneeseen sisään ja asentamalla!

Mitenköhän paljon yksinkertaisemmin tän voi enää ilmaista?

PrivateeR sanoi:
Tuohon voin vastata ku olen ollut sairaalassa töissä rakentamassa Lohjan aluesairaalaan uutta siipeä vuonna 2002-2003, vetämässä verkkopiuhat kattoon, testaamassa verkkoja jne jne jne jne jne... niin tässä on varsin kattava lista siitä mikä sairaalassa on erilaista kuin tavallisessa kerrostalossa:

1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

En nyt muista tähän hätään enempää juttuja mitkä on erilaisia mutta noilla pääsee alkuun.

Kyllä kerrostalolla ja sairaalalla on eroja.
Sairaalassa on vahvistettu laatta röngen laitteen alla. Jos on muualla kuin pohjakerroksessa. Ja ulko-oven päällä lukee sairaala.
Ja vielä puhtaus luokka on P1. Tietty niin on kouluissakin.
Mut joo tekemätön paikka.

Hitto sentään :( Tässähän joutuu kohta muoviluotikaupoille :sad:

Kuulin juttua, että tuolla kurvaillaan mopoilla jo ennen motogp:n harjoituksia. Ei varmaan mitkään avoimet ajelut, mutta erittäin nopeita suomalaisia kuskeja menossa. :thumbup:

Olin aikanaan itsekin epäileväinen, mutta toiveikas Kymiring-hankkeeseen liittyen. Sittemmin olen ollut enää innostunut sekä optimistinen. Tämän hetken tiedon (ei mutun) mukaan:
- motoGP kisa on tulossa
- motoGP testit myöhemmin tänä vuonna
- rakentaminen etenee aikataulussa
- valmistuessaan rata on pohjois-euroopan paras ja yksi euroopan parhaista rataprofiililtaan

Miten ja miksi näiden edellämainittujen asioiden jälkeen voi kaivaa hankkeesta *askaa ja jauhaa sitä? Itse olen ainakin hyvin onnellinen hankkeen ja meidän kaikkien siitä hyötyvien puolesta.

Ja älkää huoliko, kyllä hankkeen henkilöstö varmasti tietää FIM ratasairaala vaatimukset ja paljon muitakin vaatimuksia mitä me emme tiedä. Se verran olen sopimuksia tehnyt työssäni, että tämän kaltaiset vaatimuket ovat todennäköisesti sopimusliitteenäkin, eivät he niitä foorumilta kuule ensimmäisenä.

Ja radan fasiliteeteista, tuo JiiBeen vertaus Jereziin on suht hyvä, ei silläkään ole pysyviä palatseja radan ympärillä, vaikka onkin yksi suurimmista.. Tai Aragonissa...
Olin joskus Phillip Islandilla katsomassa MotoGP skabaa, sielläkin suurin osa rakenteista tehdään tapahtumaa varten, eikä pysyvät fasiliteetit ole sielläkään älyttömän isot. Rata on kuitenkin yksi maailman "isoimmista" ja tunnetuimmista. Ja sijainnista, Phillip Islandille on yli 2h Melbournesta, joten on sekin aika kaukana kaikesta.

Tähän voisi vielä vetää vertauksen vähän erimaailmasta: Miten Ruisrockin yli 100.000 kävijällä voi järjestää Ruissalossa vaikka siellä ei ole mitään fasiliteettejä ja vielä luonnonsuojelualueella.. No kun voi, se on järjestelykysymys. En olisi huolissaan Kymiringin tilanteesta fasiliteettienkaan suhteen. Tyhmäähän se olisi rakentaa älyttömät tilat joiden käyttöaste olisi 1% luokkaa, kun ne voidaan myös rakentaa isoa tapahtumaa varten väliaikaiseksi.

Ja loppun vielä, hyvä kymiring ja hankeorganisaatio, hienoa työtä! Odotan innolla, että päästään mekin sinne ajamaan ja katsomaan kun siellä ajetaan oikeasti isoo kovaa.

Nitrous sanoi:
Voisitko vääntää rautalangasta, että mikä noissa sairaalavaatimuksissa on mitenkään ylitsepääsemätöntä? Ei tuo lista nyt kovin ihmeelliseltä kuulostanut? Voisit välillä perustella väitteesi rakentamisen vaikeudesta niin yleinen vastaanotto voisi olla hieman rakentavampaa.

Vastasin vain ja ainoastaan seuraavaan oletukseen:

"Sairaala olikin sitten vähän muuta kuin yliopistollinen sairaala, noin maalikkona katsottuna on halvempi rakennettava kun pääsuoran katsomo. Sairaalan vieressä nökötti Clinica Mobile, jossa todennäköisesti on parempi varustus."

En mitenkään ottanut kantaa vaikeuteen tai mihinkään muuhunkaan. Kopioin vain FIM:n vaatimuslistan enkä lisännyt mitään omia kommentteja siihen.

En mahda mitään, jos faktat saavat ihmiset pillastumaan. Jack Nicholson voisi räyhätä "You can't handle the truth"

T1mppa sanoi:
Hitto sentään :( Tässähän joutuu kohta muoviluotikaupoille :sad:

Kuulin juttua, että tuolla kurvaillaan mopoilla jo ennen motogp:n harjoituksia. Ei varmaan mitkään avoimet ajelut, mutta erittäin nopeita suomalaisia kuskeja menossa. :thumbup:

On taottava silloin kun rauta on kuumaa: juuri nyt on huomattavasti keskimääräistä parempi tilaisuus saada MotoGP-radan epävirallinen rataennätys haltuunsa. Valoisat yöt...

Mikeyx sanoi:
Vastasin vain ja ainoastaan seuraavaan oletukseen:

"Sairaala olikin sitten vähän muuta kuin yliopistollinen sairaala, noin maalikkona katsottuna on halvempi rakennettava kun pääsuoran katsomo. Sairaalan vieressä nökötti Clinica Mobile, jossa todennäköisesti on parempi varustus."

En mitenkään ottanut kantaa vaikeuteen tai mihinkään muuhunkaan. Kopioin vain FIM:n vaatimuslistan enkä lisännyt mitään omia kommentteja siihen.

En mahda mitään, jos faktat saavat ihmiset pillastumaan. Jack Nicholson voisi räyhätä "You can't handle the truth"

Aiempiin kirjoituksiisi peilasin noita postaamiasi faktoja, ja siinä viitekehyksessä ne on helposti luettavissa kritiikiksi, johon vastasin sen verran selvällä sarkasmilla, että taisit olla ainut, jolta se meni ohi. Toki voi olla, että minulla on sinusta henkilönä väärä mielikuva, ja et missään kohtaa ole kovin vahvasti kritisoitunut radan rakentamista. Kannattaa muuten muistaa, että lukijan on melko vaikea arvata mihin kommenttiin vastaat jos et ole lainannut ko. tekstiä omaan viestiisi.

Nitrous sanoi:
... Kai teillä on jotain valmiiksi mietittyä mihin homma kaatuu, kun tuolla sitten elokuussa ajetaan?

Mä luulen että se (ne) kaatuu siihen kun kurvataan väärään suuntaan kun vasemalle ja oikealle kaartuvien määrästä voi saada myös väärää infoa...

Back